tisdag 28 oktober 2008

Ljus, ljus, strålande ljus...

Tjingeling på er mina vänner! Tusen tack för alla era gratulationer och hälsningar till barnen...

Ni må tro att det har smaskats på godsaker här de senaste dagarna! Om någon säger tårta så spyr jag nästan. Har säkert lagt på mig någon extra volang efter den här helgen, hi, hi.... Men mysigt har vi haft det...

Har fått en sån fin svart trälåda. Just nu förvaras alla stearinljus i den... Den står i en hylla mellan hallen och köket och det luktar så gott varje gång man går förbi den... Men den töms ur fortare än kvickt nu när det blev så mörkt på eftermiddagarna. Det får nog bli en liten Ikea tur snart och fylla på lagret igen...
Förra vintern gjorde jag, Helena och Magda ett julreportage här hemma hos mig. Nu är det ute i senaste numret av Lantliv. Har inte själv sett tidningen än, men några av er goa läsare har skrivit mail och kommenterat att vi är med. Ska bli så roligt att se. Hoppas verkligen att tidningen dimper ner i brevlådan i morgon...
Kramelikram från Susanne

63 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin låda du har fått! Passar ju perfekt som ljusförvaring!
Vad rolgt att ert hem är med i lantliv!
Kram.

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så gøy!?! Da må jeg passe på å kjøpe dette nummeret av Lantliv!

Likte den gamle trekassen kjempe-godt! Helt min stil! Jeg er også stoooorforbruker av stearinslys i vinterhalvåret!

Klem anette:)

Vit Gladiolus sa...

Kanonfin låda att ha ljusen i! Ja, det går ju åt mycket ljus i dessa tider!
Jag hoppas åsså att lantliv dimper ner i lådan imorgon! ;)
Kram Zinkbaljan

Hem och Lycka sa...

Å, du också! Även Julia är med, väntar ivrigt på tidningen, ska bli så spännande! kram

Jenny Oak Fae sa...

Jättefin låda! Låter kul med reportaget!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vilken fin ljuslåda..

det där repotaget väntar jag med spänning på att se..Jag prenumenrerar på lantliv så den dyker väl upp här när som helst..
ha det så bra...
kram anna

Skatan sa...

Men så roligt :) Grattis till reportaget!

/Från en som skall spana in tidningen...

hemtrevnad marie sa...

Nämen så kul att få se ditt hem i julskrud!!
Väntade mig tidningen idag, men tji fick jag också...hoppas den kommer imorgon nu kan man ju knappt bärga sig!!
Fick ju igår A i H-Jul, så man fick ju se Johannas vackra hem...och det vackra Dalahemmet...(kan det vara Lantliv i Leksands ägarinna tro?...vackert var det iallafall det också...)
Här eldas det ljus för glatta livet också ...man borde bli sponsrad av Ikea,haha!!
ljuslådan är sååå fin!!
Ha det gott& hälsa Alice!!
kramis

Kullan Pullan sa...

Hej Goding!
Tack för tårtan, mumsfilibums! Fick en sockerckock när jag kom hem vilket resulterade i korsstygn runt en kjol. Nu fick jag världens bästa anledning att köpa en tidning, har försökt att låta bli ett tag men nu är det kört.
Puss och kram / Paula

Sara sa...

Så fin låda perfekt för ljusen. Ha det så fint.
Kram Sara

n o r d i n g å r d e n sa...

Så kul, då har man Lantliv att se fram emot, jag hade inte fått den i dag nämligen.... och vilken läcker svart ljuslåda!! Mari.

Älfgärdet sa...

Gud så avundsjuk jag blir på din svarta ljuslåda... :(
Men så roligt med ett reportage i Lantliv. Jag fick Gård & torp idag & så kommer Lantliv samma vecka alltså. LYX! Väntar med spänning på att få se ditt hem!!!

♥ Fyra årstider sa...

Lovar att jag ska köpa Lantliv.
Kram Lotta

Emma sa...

oj vilken fin låda. Så fint det blev med alla ljus i. Ja visst ta ljus lagret slut snabbt. Men mysigt är det med alla tända ljus.
Kram Emma

Tulipa sa...

Då väntar vi med spänning på tidningen! Fick ingen i lådan idag!
Fint med ljusen i den svarta lådan!
Kram Tulipa

Mitt vita hem sa...

Urfin låda att ha ljusen i. Håller med om att det går åt en del. Men det är ju bra att ha ett skäl att åka till IKEA.
Kram Heidi

Vit Gladiolus sa...

Halloj igen! Du är sååå välkommen till mig och hämta en award!
Kram Zinkbaljan

timelesshome annika sa...

Jag slutar lite tidigare idag finns nya Lantliv ute så blir det eftermiddagsmys med en kopp tea.
Den svartalådan skulle passa fint här hemma men den har säkert en perfekt plats i dit hem."Lyckos" dig!
kram Annika

Lilla huset på prärien sa...

Jag har också en låda som jag fyller med en massa ljus - det går verkligen åt såhär i mörka tider!

Men GUD så roligt med reportaget!! Hoppas, hoppas att den kommer i lådan idag :)

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Vilken underbart fin ljuslåda du har...
Men vad säger du ??? är ditt hem med i Lantliv nu, åhhh vad spännande, jag brukar få tidningen på Fredagar, men jag hoppas att den kommer tidigare nu, jag vill ju se ditt hem i juletid, ojj så glad jag blir nu !
Kram Anette

Kristin sa...

Hejsan! Å då längtar jag extra mycket till Lantliv!!! :-) Tror att jUlia (Julias vita drömmar) också skulle vara med, hon trodde det i alla fall läste jag på hennes blogg. Vilket toppennummer det blir i så fall!

Ha det så bra!

/kristin

Linneagården sa...

Godmorgon!
Den svarta trälådan gör sig verkligen fint hos dig. Snyggt att ha ljus i den. Behöver oxå på IKEA!!

Då ska jag köpa Lantliv till veckan, gissar att repotaget hemma från dig är underbart vackert!

Ha en bra onsdag. kram /madelene

Lundagård sa...

Åhh, så mycket fint du visar då det är ett tag sen jag tittat in. Bordet med de tre lådorna var ju något av den vackraste möbel jag sett på länge!
Väntar med spänning på kommande lantliv!

Smultronstället sa...

Hej på er:)

Fin låda att förvara ljus i, som sagt det går ju åt en hel del den här års tiden, men samtidigt tycker jag att det är så mysigt att sitta inne och kura med ljus och en härlig tidning, och nu vet jag ju vilken som blir helgens favorit tidning...

Ha det gott
Kram M

Useful Art sa...

Oj vad kul, då ska jag köpa den!
O vilken fin ljuslåda!

/Sara

Inspiration i vitt sa...

Men så roligt Susanne det reportaget ska bli såå roligt att se.
Din ljuslåda är underbar.
Kram på dig/Ingela.

Marits vita skrin sa...

Åh vad roligt. Nu ska jag springa till brevlådan på en gång och titta om den kommit.

Super fin låda.

Kram från Marit

Annas skattkammare sa...

Åhh så skoj det ska bli att se ert hem i tidningen! Jättefin trälåda du har.. perfekt som förvaring av dessa stearinljus, som går åt som smör nu.. =) Ha det gott resten av veckan! Kram /Anna

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Måste börja med att säga att jag älskade ditt förra "Pippi Långstrump-inlägg"! Väldigt fint skrivet och med underbara bilder. Som svensklärare tycker jag alltid att ett inlägg blir extra bra, om det förutom att innehålla fina bilder, också är skrivet som ett litet kåseri och personen i fråga har tänkt till lite när hon formulerat sig.Nu måste jag bara köpa nya numret av Lantliv. Älskar ert hem och vill gärna se MER.

Stora kramar

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, det är ett JÄTTE fint reportage om er i Lantliv kan inte titta nog. Härlig trälåda att ha stearinljusen i.Måste nog till Ikea någon dag och ladda upp med mycket ljus.
Vilka fantastiska kyrkljusstakar som ni hade i trappan i reportaget.

Många varma kramar//Marie

Gnistrande snö sa...

Åh vad jag längtar tills lantliv dimper ned i brevlådan, ska bli så kul att få se mer av ert vackra hem.
Den där svarta trälådan du visar är helt underbar, så fint med svart mot ed vita ljusen.

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Majas mammelucker sa...

Halloj på er!!
Vilket underbart fint reportage om er i Lantliv...vilka underbara bilder från ert hem..kul att barnen ville vara med dom var jätte fina..kul att få ett ansikte på dig ..Lådan var jätte fin...smart att ha ljus i....
Hade gott! Kram Maria.

hemtrevnad marie sa...

Bara jag igen....Jisses Susanne så fint reportaget var i Lantliv...fick precis tidningen och kunde inte motstå att genast kika på ditt vackra hem först av allt...så fint!!!!
Alice är så vacker .. hon ser ut som tagen ur en Carl Larssonmålning!!
Ni är så fina allihopa och jisses så julmysigt!!
Ska absolut baka dina rutor...håller precis i detta nu på med pepparkaksmuffins som jag ska ta med till min mamma idag (hon fyller år)...ska faktiskt toppa med philadelphiaglasyr...tyvärr har jag inga lingon hemma mera än sylt, hihi!
Tack för underbar inspiration, ska njuta vidare i kväll...nu åter till baket!
Hälsa Helena och Magdalena...och så Alice förstås!!
Ett superjobb!
kraaam

Anonym sa...

Jajamänsan
Ni är med där......har just läst och tittat på bilderna, så fantastiskt det är hos er. Man blir verkligen sugen på julen och att pynta när man läser senaste Lantliv.

Ha det gott
Kram Pernilla

marianaskeramik sa...

oj vad spännande med reportaget! jag ska hålla ögonen öppna
fint med ljusen tyckte jag istället för att ha de ligga instängda i ett skåp
tack för din snälla kommentar
ha de gott
marianaskeramik

Millygarden sa...

Hej Susanne!

Men åh vilket underbart vackert hem du har!! Alice är så himmla fin..gillar dom söta sockorna!!
Stor eloge till Helena och Magdalen som gjort det fina reportaget.

Kram Marina

Ann-Catrin sa...

Godmiddag Susanne!
pratade precis med min mamma som hade fått Lantliv... hon sa att ni var med ... att det var så underbart fint.. nu är jag så sugen att se det jag med... ohh vad jag längtar!

Och vilken fin ljuslpda... ja du allt är alltid så vackert hos er!!


KRAM
A-C

Lilla Trollbacken sa...

Halloj!
Reportaget är helt underbart. Jag bara njuter av varje sida!
Så fin Alice är i sina kläder!
ha det så bra
Kram
Gabrielle

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh vad trevligt repotaget var..så fint..Jätte kul att få reda på lite mer om dig..Vilket häftigt förflutet du har..
så vackra bilder på ert hem..och så mysiga bilder på branen..Verkligen Jul feeling!!!
kram anna

Nettan sa...

Jättefin ljuslåda! Och ja visst går det åt ett och annat ljus nu..det är ju så mysigt! Ser fram emot att se nya lantliv!
Kram Nettan

Unknown sa...

Jag har läst Lantliv idag och det var så kul att få se en större helhet av erat hus! Kul att se ansiktet bakom bloggen...Jättefint var det.

Kram kram Pia

Viola sa...

Vilken fin härlig nött låda till dina ljus, är nu hemma igen i kylan, burr....kram

Unknown sa...

Åh himmel så fint repotaget i Lantliv var, du har verkligen ett underbart hem!! Kram Petra

Unknown sa...

Åh himmel så fint repotaget i Lantliv var, du har verkligen ett underbart hem!! Kram Petra

Goa sa...

Grattis till ett underbart reportage! Superfint!
Har lusläst och tittat minst femton gånger på varje grej...*thi,hi*

Bilden på din Alice är bara sååå ljuvlig också!

Kram på dig...

smultrongården sa...

Åh, vad kul, jag har inte fått min tidning ännu, konstigt!
Ska bli kanon kul att se, jag kommer ihåg när Helena skrev om det på sin blogg. Det hon gjorde hos Kullan/Pullan var ju så himmelens fint. Ser verkligen framemot att se det, troligtvis jääätttee fint!!
Kram Eva

Casa Loda sa...

Åh, va kul att ni är med i Lantliv. Jag har fått den i dag men inte hunnit titta än.
Fin ljuslåda.
Kram Annika

Haust sa...

Så utruleg fin trekassa er! Fin kontrast til det kvite. :)

Eg visst avgarde for å få tak i Lantliv, gler meg til å sjå reportasjen!

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg!

mysiga heestrand sa...

Fick min Lantliv idag. Vilket underbart fint reportage om ditt hus och hem. Det var så vackert.
Kram Marita i Heestrand

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Käraste Susanne!

Å, jag vill oxå se ditt hem i Lantliv NUUUUU!!! Så fint det var med ljusen...DUKTIGA; DUKTIGA du!

STOR KRAM
hanna

Karin Lindström sa...

Hej på er!
Så roligt att ni är med i Lantliv. hoppas den kommer snart, nu blir jag ju extra nyfiken. Det är så många som börjat med julen redan. Det är snart bara att sätta igång!

Jättemysig ljusförvaring! Perfekt att ha alla ljusen framme så slipper man gå i skåpen varje dag!

Ha en fortsatt mysig vecka! Har ni höstlov nu som vi?

Många kramar
Karin

En inredoholic sa...

MEN DU!!! Har precis läst lantliv!!! Vad roligt att se dig och dina underbara barn och ert vackra hus!! Jag är mållös!! Och du, att du bor i Gustafs... där har jag varit i min "ungdom" :) känner du några vid namn Pennonen ??? Kram Jannice

Love Your Homes sa...

Hej på dig Susanne,
vilken underbar förvaringslåda.
Skall läsa Lantliv när jag kommer tillbaka från min resa.
Ha det bra, Ingela

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej hopp!
Jag är helt mållös efter att jag nu läst repotaget i Lantliv...vilket UNDERBART hem ni har!!! Så inspirerande!!!
Repotaget är ju bara så himla bra alltså och framförallt jättekul att få ta del av =)

Ha en mysig helg med mycket tända ljus!

Kraaam från Benita

P.S Ljuslådan är klockren!! Snyggt!! D.S

annaslantliv sa...

Vad paff jag blev när jag såg er i Lantliv! Så vacckert ni har. Och vad fina barnen var på bilderna!
Riktigt härligt inspirerande reportage.

Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Åhhh Wow...GRATTIS till ett helt underbart reportage från ditt ljuvliga hem !!
jag har bläddrat o bläddrat o kollat på allt..ojjj så fina bilder !!
Vad roligt att du var med på en bild, och dina söta barn..
Kul att läsa lite om er, hur ni träffades, det var ett kap att slå krokarna i en Antikhandlare...hii..hii..
Ha det gott
Kram Anette
P.s jag bara tänker på julen och julpynt nu...

Dalatorpet sa...

Lika fint som i verkligheten :-) vad söt alice var!! kommer ni ikväll??

Ann-Charlotte sa...

Wow så härligt..jag väntar på min tidning så jag kan se det också! En sån där låda har jag också till mina ljus fast den är vit.
Halloween kramisar
Ann-Charlotte

IKT i min vardag sa...

Vilken fin ljuslåda, sådana behövs nu i mörkret:)

Vad kul att ni är med i Lantliv, tidningen damp ner i brevlådan igår men jag har inte läst den än. Hade tänkt gotta mig med den idag, men nu måste jag nog gå och läsa direkt :)

Kram

Designe sa...

Vilken fin låda! Grattis till det fina reportaget i Lantliv! Superfint! ...hela tidningen var alldeles underbar! Kram :)

Millas hem sa...

Spännande! Jag har inte heller fått tidningen än!
En jättefin låda till ljusen, supercharmig verkligen!
Och kanske till färska kryddor på sommaren!
Ha en skön helg// Camilla

Anonym sa...

Grattis! vilket kanonreportage ni gjort till favorittidningen! Trio Gustafs ligger i topp när det gäller att inspirera med vackra hem, bilder och text! Jag njuter av Lantliv så länge men längtar också efter Vackre Hjem och Drömhem som jahg hoppas kommer snart. Ha en mysig helg! Kram Titti

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin