torsdag 30 oktober 2008

Reportage!

Efter lång väntan (ca 1 dygn) så kom då äntligen Lantliv i brevlådan... Åh vilket härligt nummer det var den här gången med så många vackra julhem! Fast jag måste säga att det är en märklig känsla att se sig själv, barnen och vårt hem i en tidning...

Visst är det något alldeles speciellt med just julnumren... Problemet nu för tiden är att alla tidningar har börjat med både två och tre julnummer. Nackdelen med det är att det blir väldigt kostsamt. För man vill inte missa några godbitar... Annat var det för 10-15 år sedan då det bara fanns ett nummer till julen...

Igår morse hade vi frost här hemma. Det är så vackert. Speciellt när solen sen tittar fram...


Uterummet har nu klätt av sig sin sommarskrud och gått in i sin vintervila...



Har tagit bort de flesta textilierna ur uterummet nu innan Dalarnas alla små möss flyttar in, men var ändå tvungen att få en liten försmak av julen där inne... Åh vad jag längtar tills man får börja greja lite inför advent...

Gör inte ni det???

Kan avslöja att man även kommer kunna se vårt hem i Vakre hjems julnummer och i julnumret av Drömhem och trädgård kommer vårt uterum vara med...

Hoppas ni får en fortsatt bra vecka! Här hemma har vi lyckats få en rejäl förkylning allihop med halsont och allt annat roligt som hör till...

Ni missar väl inte att det är bloggträff ikväll i Borlänge!! Ni kan läsa mer hos Linda med den fina bloggen Dalatorpet. Träffen äger rum på restaurang S1 kl. 18.30...

Kramis från snorfia Susanne som tappat rösten :D



47 kommentarer:

Anonym sa...

Har också fått tidningen!
Ert hem är ljuvligt och Alice är såå sööt!!!
mvh Anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jag måste få tag i den så fort som möjligt! Kikade på affären igår men den har nog inte kommit ut än? Ska bli så kul och spännande att se!
Så fina bilder du visar! Vackert med frosten.
Hoppas att ni kryar på er snart!
Kram.

Gårdsromantik sa...

Tänk att du är med - skall genast läsa har precis fått den.

Kram Maud

Hem och Lycka sa...

Har läst ditt reportage i Lantliv och det är helt underbart! Och vad söt du är, kul att få ett ansikte till bloggen!

Roligt med de andra tidningarna också, tur jag prenumererar på dem så jag inte missar dem! kram

hemtrevnad marie sa...

Ja, då har man då två tidningar till att se fram emot då:)....tur att man prenumererar!!
Krya på er nu, och
ha det gott!!

Skatan sa...

Hej och grattis till alla reportage :)

Även här har vi rimfrost...det är så vackert!

Kram. Sköt om dig.

Jenny Oak Fae sa...

Vad ROLIGT med alla reportage...GRATTIS!!!

Krya på dig..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Nej, vad kul att få se mer av ert hem i de glansiga månadsmagasinen! Hoppas få se mer av ert fantastiska kök. ...Är väldigt förtjust i er fina köksinredning!
Ha en trevlig helg! Och tack än en gång för all fin inspiration ni båda sprider omkring er! Jag följer bloggen slaviskt, men är dålig på komentarer.

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att ni ska vara med i ännu fler reportage!! Å vad bra att alla är tidningar som jag redan prenumererar på....:)
Reportaget i Lantliv var verkligen fint, gillar din stil skarpt!
Ha det gott, kram!

Floras Kulle sa...

Hoppas, hoppas att Lantliv finns i butiken på vägen hem... För nu är jag nyfiken!
Uterummet ser förresten helt ljuvligt ut.
Krya på dig!
KRAM: Annette

me and alice sa...

Hej Övekalixtösen!
Jisses vad du skämmer bort oss med dina vackra ord!! Nu rodnar jag nästan, hi, hi...
många kramar till dig!
från Susanne

vardagsvitt sa...

Lön för mödan eller var det fel uttryck kanske, men att få sitt hem visat i en tidning kan man väl kalla för belöning för allt slit och piffande eller? Kul att se i allafall ska genast rusa till kiosken och köpa tidningen!
Det känns ju helt plötsligt som om man känner många av alla som bloggar.... knasigt men sant!
Många kramar Marith

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad kul!! Jag har precis varit ute och hämtat in nya numret från brevlådan, har inte ens öppnat det ännu. Ska bli kul!! Grattis till alla reportagen - förstår att alla vill skriva om ert vackra hem :)

Någon bloggträff blir det tyvärr inte för mig även om jag hemskt gärna skulle vilja vara där. Hälsa Hanna från mig!

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Åhhh varför är jag inte prenumerant.. Nu får jag ju vänta i flera dagar till innan jag får se detta fina.. =) ert uterum är fantastiskt! Visst längtar jag till advent! Det är nästan tiden innan jul som är mysigast tycker jag. Kram och krya på dig! /Anna

Millas hem sa...

Hej igen!

Har precis kollat in reportaget i Lantliv, den låg i brevlådan idag.
Så himla fina bilder från ert hem, men den absolut finaste bilden var på Alice, tycker jag! Så jättesöt bild!!
Kram Camilla

Anonym sa...

Ja då ser jag fram emot att få se ert hem i Lantliv. Vad roligt ! Ni har ju så fint där hemma.

Och att ditt hem även ska vara med i dom andra två tidninarna nu till jul är ju också jätte roligt.

Nu väntar jag ivrigt vid brevlådan !

Kram Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Fick "Lantliv" i brevlådan igår. OJJ vilket underbart hem du har! Har suttit och bläddrat i den flera gånger om. Jag har något åt dig på min blogg...

Kram Viveka

n o r d i n g å r d e n sa...

ETT STORT GRATTIS till ett fantastiskt fint reporatage!!! Ni bor så sagolikt vackert och ni var så fina allihopa i perfekt lantliga kläder!! Mycket fint!!! Och uterummet som sagt, oj, oj... Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...och såna rikskändisar ni blir när ni dessutom kommer vara med i Vackre hjem OCH D & T, nu har jag mycket att se fram emot ; ) Mari.

Sara sa...

Hejsan
Vad roligt att alla får chans att se erat underbara hem.
Kram Sara

Jennys Vita Villervalla sa...

Hallå där!
Grattis till fint och mysigt reportage i Lantliv!
Jag smyger fortfarande omkring och inspireras hos er andra i bloggvärlden även om jag inte själv uppdaterat min Villervalla på väldigt länge...
Kram
Jenny

VIKTORIA sa...

Vilket härligt repotage det var i Lantliv! Jag ser fram emot de kommande två. Må så gott, Viktoria på Loppberga

mysiga heestrand sa...

Krya på Er! Ert hem var helt underbart i Lantliv. Alice var så fin i sina flätor och med så fina sockor på fötterna, det var en helt underbar bild.Jag ser fram emot reportaget i tidningen Vakre.
Kram Marita i Heestrand

Marie sa...

Så fint reportaget var i Lantliv och hälsa Alice att bilden på henne var superfin! Vad kul att det kommer fler reportage från erat vackra hem, det ser jag fram emot!!

Ha en mysig helg!
Kram Marie

Dalatorpet sa...

Jag förstod att det var ngt när räknaren var uppe i över 150 st?? Nu vet jag varför :-) Alla var sjuka, glömt bort eller fått förhinder men jag och rommemys gick dit ifall ngn tänkt dyka upp som inte anmält sig men icke så det blev en tidig kväll hem, lika bra det jag ska upp 06:00 och snickra tak :-)

Karin Lindström sa...

Hej!
Åh, jag blir så nyfiken. Nu vill jag också titta i tidningen. Ert hem är ju helt fantastiskt och kan bara tänka mig hur fint det är till jul!

Jag börjat faktiskt också längta till advent. Det är ju flera som pysslar på för fullt också så man blir ju klart inspirerad.

Ha en mysig halloween, och jag hoppas jag får tidningen snart!

Krya på er!
Många kramar
Karin

Nettan sa...

Å vad jag ser framemot att fördjupa mig i alla julnumren, ska bli så kul att se ditt hem där!
Ha det bra och krya på dig!
Kram Nettan

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!

Här är en till som tappat rösten, och är förkyld :(

Jag har utmanat dig på min sida, anta den om du har lust =)

Kraaam Benita

P.S Återkommer ang dina fina skyltar D.S

Granne med Selma sa...

GRATTIS! Då blir det till att köpa måååånga tidningar nu då:-)
Kram

Mamma C sa...

Nu ska jag be min kära mamma läsa den fort så jag får tidningen sedan. Vi delar på den. Så kul med fler repotage oxå. Nu får ni krya på er.
Kram Mamma C

Tove sa...

Hejsan!
Jag har fått min första utmaning och eftersom jag har så få att "ge igen på" så vill jag bara informera dig att du blivit utvald!!!
Krya på er och en trevlig Halloween!
Soliga hälsningar!

Living by Milla sa...

Hej Susanne!

Repotaget är superfint! Hälsa Alice att hon är så söt på bilden..det är du med.;)Nu ska jag krypa i säng och kika lite mer...

Ha en skön helg!
kram Camilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Vad mer kan man säga - UNDERBART HEM ...
KRAMAR Viveka

Emma sa...

Har läst tidningen ungefär 10 gånger sedan den damp ner igår:) ni har ett såååå vackert hem.
Köppte drömhem & trädgård jul tjosan hejsan igår??? men det var kanske inte i den ni skulle vara med?
Happy hallowen
Kram Emma

H A N N A S - F O R M sa...

Grrrrr, jag har inte sett tidningen ännu...och jag kommer att bli fattig för jag vill oxå ha ALLA jultidningar...hm, jag vill oxå ha ett hem som är vackert att julpynta...känner inte sån inspiration i denna lilla lya...hm, är visst på dåligt humör.

Vad fiiiiiint ditt uterum är med kuddarna...du kan verkligen få till det kära Susanne!

STOR kram
Hanna

♥ Fyra årstider sa...

Lantliv går inte att missa och helst inte nu när jag vill se dig.
Kram Lotta

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Hoppas att du mår bättre!
Blev det någon träff för dig? Här blev det inställt tyvärr, men hoppas på fler tåg!


vad kul med alla tidningarna, får lov att köpa lantliv, den enda av dem som jag inte brukar läsa. Men är ni med så måste jag ju kolla!

Krya på dig!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja usch ja, det hade jag missat!!! hela gräsmattan är ju täckt av snö!!!!!! fy sjuttsingen!

Natti natt!

Kalkstenssommar sa...

Grattis Susanne!
Måste kännas märkligt att se sitt eget hem i en tidning. Men säkert helt underbart också förstås!

Nu skall jag köpa Lantliv i morgon, är så nyfiken....

Du, sköt om familjen o halsen.

Krya på dig,

kramar L

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Läste & såg det superfina reportaget om ert helt makalöst vackra hem!!! Vilken inspiration. Underbart... Härligt att det dyker upp i fler av mina favorittidningar inför julen :) Grattis!

Håller med dig dock - känns liiite knas med julnummer i oktober - risken är alltid att man börjar tröttna innan det är dax på allvar...

Önskar dig & din familj en jättefin helg! Här blir det kalas & pumpor - inte en julsak i antågande än ;)

KRAM Jes

Pssst!
Tävling på vita villa vila - välkommen!

Anonym sa...

Hej Susanne!

Fick tidningen till butiken i går. Vilket otroligt vackert reportage det blev.

Ha en trevlig helg

Susanne Norrgården Borlänge

Kristin sa...

Hej, det var verkligen ett underbart reportage om ert hem i Lantliv, men så är det ju jättefint ni har det också!!!! Jag har bläddrat fram och tillbaka på sidorna jättemånga gånger trots att tidningen bara kom för några dagar sedan. Vad roligt att få se ert hem i andra tidningar också, är det samma reportage i Vakre Hjem som i Lantliv, eller är det olika?

Ha det så bra och fortsätt blogga med underbara bilder, jag tror inte jag kan se nog från ert hus... :-)

PS: Underbar bild från uterummet!!!!!!!!

Eleonora sa...

Vad kul med ett reportage från sitt eget hem :-) Ska köpa tidningen idag och läsa den istället för litteraturen jag har i läxa ;-)
Ha en riktigt skön helg och krya på dig!
Kramkram Eleonora

me and alice sa...

Hej Susanne på Norrgården!!
Tack vad snällt av dig! Kommer förbi någon dag... Är nästan insnöade här i dag...*fniss*

Hej Kristin!
Tack snälla för fina ord!!
kram Susanne

Annika i Gamla Stan sa...

Har oläst Lantliv som väntar hemma till helgen! Ska bli roligt astt läsa, det var ett tqg sen jag kikade in hios dej å Alice, men nu är ni bokmärkta!

Helgkram

Annika

Anonym sa...

Er blogg är min favoritblogg, ni har det så underbart fint! Ni inspirerar mig jättemycket.

Kram Sara

Anonym sa...

vad spännande att få läsa om er i Lantliv.Julnummer är alltid så himla roligt att få inspiration av.
Du har en jättefin blogg med många vackra bilder.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin