måndag 29 september 2008

Krona med dammkorv!

Hej mina vänner! Hoppas helgen varit bra? Här har vi tillbringat mycket tid utomhus...

Igår stod hela familjen parkeringsvakt på den årligen återkommande lokala marknaden. Där får alla föräldrar med innebandybarn ställa upp och arbeta. I går var det extra trevligt då solen sken och jag hade den stora äran att få så gott sällskap av Pirre (Galleri Hönshuset). Våra söner spelar nämligen i samma innebandylag. Tack Pirre för trevligt sällskap!


I dag får ni se vår ljuskrona i matrummet...
Jag gillar den extra mycket för att stommen är lite mörkare och att den har stora härliga prismor...
Vår krona används flitigt varje dag både vid frukost och middag...


Även vår krona har en tygkorv. Denna tygkorv har dock suttit där i väldigt många år och borde nog kallas dammkorv vid det här laget...


Önskar er en trevlig start på denna vecka som verkar ge oss ännu en strålande höstdag här i Dalarna...


Kram Susanne :D

51 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Jag älskar din krona, just för det som du beskriver...
Igår såldes en som var mycket lik den på auktionen, och att jag inte bjöd är skamligt. har läänge velat ha just en sådan..

Önskar dig en fin ny vecka, så ses vi kanske imorgon kväll?
Kram Hanna

Love Your Homes sa...

Men vilket härligt innertak.....skulle kunna säga att man är tarv på det, eller hur var det ni sa i Dalarna. Jag som gillar lokalmål (är utflyttad ångermanländska).
Ha en bra dag, Ingela

Karin Krut sa...

Så härligt med utedag i det fina vädret :) Själv stod jag inne på en mässa hela dagen men jag träffade många härliga glada blivande brudar i stället, det var nämligen en bröllopsmässa :)Det är verkligen fint med hmmm... dammkorvar ;) jag har tänkt att börja sy några till våra lampor också. Din ljuskrona är verkligen vacker!!
Ha en skön vecka och hoppas det fina vädret håller i sig, här är det en härligt strålande dag med klarblå himmel :)
Kram Karin

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Åh, den är helt fantastisk. Så vackra prismor, jag förstår verkligen att den är en favorit!

Vad fint det ser ut i ert rum. Taket är underbart och fönstret så fint.

En riktigt härlig höstvecka önskar jag er!

Mångaa kramar
Karin

spetsar och änglar sa...

Din krona är så vacker!

Ha en härlig vecka!
Kram Heléne

marie sa...

Så fin krona men det jag verkligen gillar är ditt tak, åhh...så fint! Det hittar man inte överallt precis!! Ha det gott!!

Hanna & Hugo sa...

Vilken otroligt fin krona.
Min stora dröm är att äga en egen..
Allt gör sig så otroligt vackert i erat underbara hem.

Sara sa...

Hejsan
Kronan är jättevacker och taket också... Önskar dig en fin vecka.
Kram Sara

Skatan sa...

God morgon!

Krona med dammkorv låter ungefär som dagens mattips ;-)

Yum... :D

Ha en fin dag.

Kram,

A:

Living by Milla sa...

Din krona är verkligen vacker och ert tak..oj, vad fint det är!

Ha en fin vecka!
kram Camilla

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken härlig krona som pryder ert tak........och lyser upp i höstmörkret!

HA´en bra måndag!
MiaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Det var en riktig RÄLIG krona (som man säger här i Skåne) en sådan skulle jag då RAKT INTE vilja ha... ironin flödar...

Den är alldeles förträffligt underbar - tycker annars att kronor är lite för pråliga eller för små, antingen eller. Men denna var ju ALLDELES perfekt! Snyggt med de små lila prismorna också! Grym.

En riktig skön vecka önskar jag er!

Kram Jenny

bykerstin o. butikblandannat sa...

Dina bilder förmedlar en sån härlig stämning! När jag fick se din garderob med alla tunikor och stickade koftor blev jag sugen på att slänga ut allt syntetigt och bara ha ulliga vackra kläder i mjuka färger...
Fin ljuskrona!
Kram Kerstin

Anonym sa...

Mycket vacker krona!
//Tine

Jenny Oak Fae sa...

Vilken vacker ljuskrona...snyggt med "dammkorven" också..!

; )

KRAM, Jenny

<3

Willewira sa...

En underbar ljuskrona!! Mycket vacker!!!

Ha en skön dag!
kram Willewira

Birgitta sa...

Kan förstå att du är förälskad i din vackra takkrona. Stora prismor är vackert och känns inte för plottrigt, skulle gärna ha en likadan.

Här skiner solen och det blir nog en vacker dag igen, höstfärgerna är så sprakande just nu, men i natt var det frost så snart är det tomt på träden. Bäst att njuta när man kan.

Kram och ha en skön dag. Birgitta

Galleri Hönshuset sa...

Hej Susanne. Din krona är sååå fin. Roligt att du visar dammkorven också, tog fram ett vitt lakan igår, och hade lite funderingar på om den ska upp på sladden eller inte...o i såfall, hur fäster man den så den inte trillar ner hela tiden?
Ha en glad Måndag. Kram Pirre

Mitt vita lantliv sa...

Hej susanne! Den är verkligen jätte vacker den barockkronan!
Maffig & bara så underbar! hihi...

Hoppas att helgen varit bra, ha en fortsatt trevlig vecka!

Kramar Daniel

Lillstuga sa...

Vilken underbar ljuskrona, i ett underbart hem!
Kram Anna

In my house sa...

Åååå, jag fullkomligt älskar erat tak,,,, Grrrr!! =)
Härlig krona & korv =)

Ha en bra vecka!! Kram josse

Anonym sa...

Mmm jag förstår att den används flitigt....så fin den är och den har säkert ett härligt sken när den är tänd.

Ha det bra
Kram Pernilla

Magdalena sa...

hei susanne...
-ååååhhh for en herlig krona...
-og tack for all inspiration du gir i din blog~~~~
klemmer~

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken vacker ljuskrona! Helt underbar... bryr mig inte om, om det är damm på "korven", njuter ändå...
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Åhhh jisses vilken underbart vacker krona..
Jag har också damm korvar som jag måste byta ut snart..hii...hii..
Vilket vackert tak ni har !!
Kram Anette

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Susanne!
Men ååå vilken fin ljuskrona!!! Så underbar!!
Fint tak också!

Va de mycket folk på marknaden då?
Tyvärr var vi inte dit, ska däremot ta en tur till Rättvik på fredag =)

Ha de bra!
Kraaam / Benita

Viola sa...

HEJSAN, JAG KAN BARA SÄGA ; EN HELT UNDERBAR TAKKRONA OCH SEDAN FÅR DET VÄLAN VARA LITE DAMM DÅ...HA EN BRA VECKA, KRAM VIOLAN

Dalatorpet sa...

Ja ett sånt smycke i taket vore inte fy skam :-)

Mamma C sa...

Vilken vacker takkrona helt underbar.
Kram mamma c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Susanne!

Vilken supersöt krona ni har!!

Kram Annica

Stämningsfullt sa...

Hej!
fantastiskt vvacker krona ni har!
Kram!

Betty sa...

Den vackra kronan måste verkligen vara som ett smycke där den hänger. Vad fantastiskt fint taket är ! Hur har ni fått det så ?

Kramar från Betty !

Kullan Pullan sa...

Hej Suss!
Idag har jag släppt penseln och ger äntligen mig själv lite datatid. Din krona är bara såå fin och trevligt är det att sitta och mysa under den Syns imorgon sköna du.
Kram Paula

Anonym sa...

What a nice luster and a beautiful ceiling!!¨Bravo.
Anne

Emma sa...

vilken fin krona. och jag tycker verkligen det är så fint med tygkorvaar:) på lampor. Övertalade gubben att vi skulle ha det på vår lampa i hallen. Blev såååååå nöjd:)
Kram Emma

vosgesparis sa...

beautiful chandelier ;))I will check out the link aswel

Lavendel & Romantik sa...

Det är så snyggt ihop med ert fina tak väldigt smakfullt..Kram på dig vi syns imorrn/Majsan

Dalatorpet sa...

Måste fråga för nu börjar jag få sååå många bloggar jag vill läsa att jag blir vimmelkantig... har du nga tips

Inspiration i vitt sa...

Åå vilken vacker krona du har och vilket tak sen då himmel säger jag bara.
Kram på dig/Ingela.

sabina sa...

Underbar och taket sen!!! Ljuvligt!!

Ann-Catrin sa...

Morrn susanne..
eller det har väl gått över i förnmiddag snart..ligger så himla långt efter i bloggvärlden just nu...
men dina inlägg missar jag aldrig... lampa med dammkorv är ljuvlig... du jag vet inte NÄR jag tog ner våra lampor sist... de är så dammiga ochg har nog ett lager fett oxå på sig.. vi har ju gas gudbevars!!


kram kram
Ann-catrin

mig & alice sa...

Hej Susanne och Alice.

Tack för titten igår, ni är verkligen söta ihop...och så otroooligt lika.

Jag såg Pirre i söndags fast inte dig. Själv stod denna innebandymamma åtminstonde inomhus i bystugan och serverade kaffe och smårgåsar i långa rader :-).

Ha det så gott.
Kraaam
Melinda

Annas skattkammare sa...

Underbar kristallkrona! Och "dammkorven" gör sig väldigt bra på den! =) Kram /Anna

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Vad underbart det måste vara att sitta under den kronans sken och äta middag! Väldigt stämningsfullt! Älskar förresten ert vita tak!

Kram

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

For en skjønn lysekrone,-er den fransk?
Jeg leter etter en tilsvarende som skal henge i trappoppgangen i det nye huset:-)
Disse er ikke lett å finne (og det er jo igrunn bra*s*)!

Ha en herlig tirsdag!

Unknown sa...

En nydelig lysekrone som virkelig må lyse opp ditt hjem.
Jeg likte også godt de vakkre prismene mot den de litt grove lysholderene.
Hyggelig blogg, hit kommer jeg nok tilbake.
Klem...Ellen

MODERN COUNTRY sa...

Den er fantastisk vakker Susanne!! Vakre prismer som er så fin kontrast til deres tak. Taket ser forresten så patinert og fint ut, akkurat som jeg selv ville ha hatt. Ja, kanskje gulvet også..
Jeg selv har bestillt meg en lysekrone fra House Doctor, bare håper man får den innen Jul. Det hadde jo vært mysig :)
Deilig i skogen, i dag har jeg igjen vært og plukket. Glass fulle av fine saker fra naturen..

Ha det så godt!
Aina

My Lovely Things sa...

Åh vilken fin krona..en sån står högt upp på önskelistan..
kram anna

Ann-Charlotte sa...

helt undebart vacker krona!!
en sådan skulle jag vilja ha i mitt badrum över badkaret ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Anna sa...

Vilken underbart vacker krona! Åhhhhh.....vill ha......

Kram
:)Anna

Anonym sa...

Rеally no matter if somеone ԁoesn't understand then its up to other people that they will help, so here it takes place.

Review my blog post :: http://Www.Ichatroulette.net/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin