måndag 20 oktober 2008

Budget, man tager vad man haver... Tex. en badplanka!

I vårt hus har vi ett badrum helt i original!! *fniss* Det ni!!!
Ja ni förstår ju att det inte är något man strävar efter precis, men just nu ingår ingen renovering av vårt badrum i planerna. Då får man göra det bästa av det man har, och allt fungerar ju bra trots allt...


(Kan berätta att drömbadkaret är redan inhandlat i alla fall och står i tryggt förvar i ett förråd vi har och kommer nog göra det ett bra tag till hi, hi...)


Den nuvarande inredningen är ingen lyx eller vacker syn, men den är åtminstone vit.



För att förändra lite kan man helt enkelt ta en vacker gammal planka att lägga över badkaret. Där kan man förvara vackra tvålar och schampoo. Eller varför inte ställa ett tänt ljus där när man tar sig ett skönhetsbad mm...


Ovanför badkaret har jag textat bath på en skylt som egentligen är en del av en botten på en gammal tunna vi haft på gården...


Jag gillar den vackra patina trä får efter att ha utsatts för väder och vind under lång tid... Det blir så vackert ihop med vitt...


Det var allt för idag! Hämta nu in en varsin planka och hoppa i badet och NJUUT!!


Kram Susanne

47 kommentarer:

Anonym sa...

Kul ide! Har du målat den snygga skylten??
simma lungt!
nyfiken :)

Hem och Lycka sa...

Underbara detaljer, så fint men ändå så enkelt! kram

Ina sa...

Mmm jag gillar din budget renovering!! Jag har också tänkt att ha en gammal bräda som avställningsyta på badkaret då vi gjort i ordning vårt badrum. jag tycker din skylt är suuuperfin och jag blev evrkligen sugen på att göra en själv.
Önskar dig en härlig vecka!!
Kram Ina:-)

Jenny Oak Fae sa...

Vackra och smarta detaljer..!

Önskar att mitt badrum också vore vitt...

KRAM, Jenny

<3

ANETTESHUS.COM sa...

Så flotte bilder! Synes badet ditt ser kjempe-flott ut!? Du er jo så flink med detaljer!

Klem Anette:)

Anonym sa...

Tänk vad bra det är med lite budgettips!!!!

För det första hinner man inte renovera överallt och få allt tipp toppp samtidigt.

För det andra har man oftast inte råd till det för det är dyyyyrt att renovera

För det tredje är det inte så att man på en gång vewt hur man vill ha det på ett visst stäle

Perfekt att bara satsa på lite mysiga detaljer som man sedan kan använda igen när det är renoverat eller flytta till en annan del av huset

Tusen tack för inspirationen!!!

Kramar Lena

Smultronstället sa...

Det ser då så fint ut ert badrum. Vi är på gång att renovera vårt..något som man drar på då det ät 14kvm, men som tur är så är det vitt kakel på väggen iaf. Men det blir så rörigt i hela huset då ett badrum ska renoveras..men men lite måste man ju offra ett tag..

Ha en bra ny vecka:)
Kram M

Dalatorpet sa...

Jag gillar verkligen kombinationen av det vita med trä sakerna, precis i min smak som alltid :-)

Anonym sa...

Att renovera ett helt badrum kostar en slant... Så visst är det jätte kul att man kan fixa till och ändå får det jätte fint med enkla och billigare medel.

Jag tycker du har gjort det jätte mysigt och fint i ert badrum ! Bilderna är ljuvliga.

Kram Kram

Englagård sa...

Så fint det blir med enkla medel, jag har också ett badrum som är i original från -53 ;P

Den fina skylten trodde jag var ett gammalt dasslock, men så har jag också udda fantasi:)

Ha det bra
Karina

My Lovely Things sa...

Hej!!
måste nog säga att ert badrum är jääte fint..
Då skulle du sett vårt en ainna det gjordes om..det var grön melerad plast matta..på väggarna var det ljusgrön väggar med näckroser på ..hua..

ha det så bra..
kram anna

Sara sa...

Hejsan

Vilket härligt vitt badrum, och så många fina detaljer.
Kram Sara

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint! Gillar den gamla brädan över badkaret :)
Kram!

Kullan Pullan sa...

Har alldeles nyss klivit ur badet, jag och barnen hade bräda och allt, det går nämligen bra att leka affär med den. Du är såå superduktig att få till det vännen!
Kram Paula

vardagsvitt sa...

Tack för vit inredning i badrum den som såg vårt skulle nog svimma.
Tanken var nog god på 70-talet men NU- Hjälp!
Ska visa det nån gång när jag är modig nog!
Vilken rolig ide´med plankan på badkaret.
Kram Marith

Nettan sa...

Supermysigt! Badkar är ju ett måste kyliga höst och vinterkvällar!
Kram Nettan

Mamma C sa...

Jättemysigt med enkla saker som du tagit till. Jag har inget badkar längre, ångrar ibland att vi gjorde oss av med det. Men plankor har jag mängder av på baksidan av huset.
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Mmmm vilket härligt inlägg. Plankan över badkaret var ju perfekt med lite värmeljus när du badar. Å, jag gillar vackra tvålar och doften gör ju inte det hela sämre.
Har du skrivit på Bath skylten hur som helst så är den jätte fin.

Kram Marie:-D

Har skaffat mig en liten, liten blogg så jag undrar om jag får länka till dig och Alice.

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!
Så fiffigt, det hade jag aldrig kommit på! Undrar just om vi har någon som passar? Det är verkligen mysigt att ha lite saker nära när man badar.

Tack för inspiration och öll på att glömma, jätte vacker skylt också!

Många kramar

Karin

Anonym sa...

det där var ju jättefiffigt! Är det den nya trenden nu att man ska plocka in en badplanka...du startade den idag! Kram Tulipa

Anonym sa...

åå taack :D Ja länka gärna.
Trodde aldrig att jag skulle få sån respons som jag har fått, det här är jättekul=)

Såå vackert med den gamla plankan över badkaret. Den textade va också fin. Du textar så himla fint.

Husbilsresan sa...

Tänk vad lite gamla träpryttlar kan göra i ett helt vanligt badrum.....ja, nu har ju jag inget badkar....det skulle inte göra sig lika bra med en gammal planka i duschen tror jag *fniss*
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

mig & alice sa...

Jaadu, den verandan gick inte av för hackor den.

Jag hade faktiskt högsta budet på den och allt var klart när jag var tvungen att dra mig ur...kände inte att jag fick ihop allt, med uppbyggnaden av butiken och allt.

Hihi, jag kan tro att du hade det
härligt i helgen.
Vet ju vad de gjorde hemma hos dig, hihi.

Ha det så bra vännen.

Kraam
Melinda

Emma sa...

Det ser hur välkomnade ut som helst. svårt att tänka att det skulle vara ett orenoverat badrum.
Smarta ideer:)
Tyvärr är vårt gul och grönt med vitt kakel??????? Så det skulle nog inte gå att få mysigt ens med en vacker brädda, men det kan vara värt ett försök:9
Kram Emma

Inspiration i vitt sa...

Man tager vad man haver , ja det har du Susanne lyckats bra med, du har det riktigt mysigt i ditt badrum. Kul med annorlunda idee'r tycker jag
Det bästa som finns är att använda saker till nåt annat än de är ämnade till från början sånt gillar jag.
Kram på dig/Ingela.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket härligt badrum! I original är ju bara en fördel, när det är så gammalt och fint som ditt! Vackra detaljer, skylten var underbar! Vårt badrum är också i orginal. Fult original. Från -01 men ser ut som om det var från -88. Blä. Men stort och praktiskt och inget vi har råd el tid att göra om...lite vackra tvålar som du visade i inlägget under får duga.. å va kul, gjorde de ett repoartage i ditt vackra hem, ostädat el ej, du har sagolikt vackert! Mari.

Anonym sa...

Simple = beautiful, eller hur! Somna bara inte i badkaret....*fniss*

Viola sa...

OFTAST ÄR DET DET LILLA ENKLA SOM GÖR DET DÄR LILLA EXTRA OCH DET HAR DU JU VERKLIGEN LYCKATS MED, KRAM, SER SÅ MYSIGT UT!

Lallis - liv och leverne sa...

Men du har då lyckats piffa till det med urfina detaljer:)
Kram Lallis

ColonialEast sa...

Vilken härlig ide med plankan! Jag tycker ert badrum ser helt fantastiskt ut "trots" att det är orginal. Jättefint tycker jag!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Jag tycker att det ser alldeles perfekt ut precis sådär...
Så fint, och bra och enkla ideér att ta efter! :)

Här i huset har vi två badrum helt i original. Det enda negativa är att det är lie väl trångt. Går bra att vara två om en står i badkaret...
Men jag föredrar det enkla trots allt. Börjar bli lite less på allt storhetsvansinne som allt fler verkar drabbas av.

Önskar dig en fin dag!
Kram !

Lillstuga sa...

Underbara detaljer med en känsla av romantik!
Kram Anna

hemtrevnad marie sa...

Jag tycker att ditt badrum ser superfint ut!!
Gillar verkligen de väderbitna plankorna och tunnbotten!
Själv har jag försökt övertala Guben att leta upp några gamla brädor att sätta som hyllor över våra fönster i köket...han tycker inte att det är en lika bra ide kan jag säga.....
ha en härlig tisdag!
kram

Les Cotrions sa...

Good morning Susanne! I like your bathroom! Lovely old plank!!! I'll post some more images of my "new home" when I'll definitevely move!
Have a great week!
Hugs,
Vale

Useful Art sa...

Härliga detaljer i ert orenoverade badrum! Det kan ju faktiskt bli lika fint ändå!!

Trevlig tisdag!

/Sara

Lavendel & Romantik sa...

Hej....Du har så fint hemma lika fint i badrum som resten i huset...Du har öga för alla fina detaljer..Ja,visst är man lite prylgalen när det gäller vissa saker,men det är ju så kul när man hittar sådant man gillar.Ha en härlig vecka..;-)ser framemot tidningen det fina kommer i senare.Kram/Majsan..

Tina sa...

Det där blev jätte snyggt, tänk vad levande allt blir när man tillsätter trädetaljer! Jätte fint du textat. Kram Tina

Love Your Homes sa...

Du är så duktig Susanne och får till härliga stämningar. Plankan över badkaret gillar jag, det måste jag pröva.
Kram på dig, Ingela

Love Your Homes sa...

Var lugn Susanne, jag väntade 17 ÅR på mitt badrum och en del byggdes i medicinskt syfte.
Jag gillar dina idéer skarpt, Ingela

En inredoholic sa...

Så underbart fint du gjort av det du har! Det är ju det som är det roliga med inredning. Att allt behöver inte vara nytt, kosta pengar och vara anpassat för en sak. Du visar verkligen prov på känsla för stil och fantasi! Tack för du inspirerar mig om dagarna.

Kram
Jannice

Marits vita skrin sa...

Super fiffigt med plankan över badkaret. Och jag ser framför mig hur ditt badkar ser ut som står och väntar på att få flytta in, vitt med tassar va?
Så ser iaf mitt drömbadkar ut.

Jag förstod att jag skulle fresta dig med mitt loppis fynd hihi.

Jag läste Melindas kommentar, nu föstår jag vad fin besöket gjorde hos dig i helgen.
Kram kram

Myrrabutiken sa...

Hej! Smart idé med plankan, och texten ovan var kanonfin, gillar verkligen dina idéer, ni har en toppenblogg!/Jenny

Monica sa...

Jattefint var det ...
Ibland behovs det sa lite....
och dessa farger ihop ar ju sa himla rogivande....precis vad som behovs , nar man vill ta sig ett bad...
Har precis hittat till din blogg...och det har ser ju lovande ut..!!!
Monica i Rom

sabina sa...

Snyggt! Jag gillar det som är både snyggt och praktiskt! Hmmm... får nog leta reda på en gammal bräda i uthuset..

Spännande med så celebert besök! Kan nog gissa mig till vad de gjorde hemma hos dig men spännande blir det iaf att få höra hur det var..!!

Ann-Charlotte sa...

Så vacker du har det!!! Vi håller på att bygga lilla badrumet uppe nu ;)
Kramisar
Ann-Charlotte

Fridas gård sa...

Så fint du gjort i badrummet, enkelt men ändå så effektfullt!
kram Therese

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att badrummet var vackert precis så här! Jag gillar också att göra egna skyltar men har lite problem att hitta en bra penna. Målar du med pensel eller skriver med penna när du gör dina skyltar?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin