torsdag 23 oktober 2008

Presenten med stort P!

Här har det målats och textats skyltar för fulla muggar i några dagar. Tur jag har vår duktiga Alice som kan göra ett inlägg då och då även om hon har fullt upp själv. I dag var hon måttligt road på morgonen. För i dag var det hennes tur att vara mattant i skolan...*fniss* Kan föreställa mig att det kan vara lite pinsamt när stora niorna kommer och vill ha mat, men jag tycker det är ett jättebra initiativ av skolan att barnen ska turas om att hjälpa till. Innerst inne tror jag nog att hon tycker det är lite spännande i alla fall...




Det var det här min kära man hade med sig hem från Köpenhamn. De vackra sakernas stad!!

Han är verkligen en fena på att hitta de rätta föremålen. Visst är det fint! Tyvärr blev inte bilderna lika fina som bordet är, men ni kan ana hur det ser ut i alla fall...



Det har 3 lådor, och framifrån ser det ut som ett skrivbord. Det fiffiga är att i bakkant är det en bordsskiva som man kan fälla ut som på ett slagbord...


På ett vitt uppläggningsfat har jag lagt fram några vitlökar. Det är så härligt att dekorera med grönsaker och lökar mm... Faktum är att har vi tex. morötterna framme i en skål i köket så går dom åt relativt snabbt. Ligger dom kvar i kylskåpet glöms dom oftast bort och får så småningom kastas.

Nä nu ska jag ta och skala mig en morot.... Ha det så gott i höstsolen kära vänner!

kram Susanne


64 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart bord! Du har drillat maken väl, min man skulle aldrig komma på tanken att ta hem ett så vackert bord..

Skyltarna är ju underbara de också, vad duktig du är på att texta! kram

Lavendel & Romantik sa...

Vilket urtjusigt bord det gick inte av för hackor.Tur att Mr.R är bra på att se sånt. Vilken härlig present.Snyggt med vitlökarna framme så där.Ha det gott Kram/Majsan. Ps. Ska ha Danskt tema i butiken 28/10 bara så du vet.

Fabrikken sa...

Kjempefint bord. Jeg elsker sånne gamle slitte møbler :) Og lurt å legge grønnskaer ogs frem på fat, og ikke bare frukt. God idé :)

Klem fra nr. 5

Lillstuga sa...

Underbart bord!! Nu får du pussa på gubben extra mycket för det är han värd med en sådan present!!
Kram Anna

Dalatorpet sa...

guddddd vilket vackert bord!!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Jissus vilket vackert bord! Få förunnat att ha en sån man med sådana tentackler må jag säga! Jättefint var det och det är dina skyltar med! Bra idé med grönsaker framme, det har jag med, annars glöms de bort så snabbt som du säger...mattant är en bra merit i Cv'et! : ) Mari.

Heidi-anitha sa...

Så Vakkert....

Det bordet var virkelig noe for seg selv.. Så snill din mann er...sukk...belønningen blir kanskje en god middag på det vakre bordet:) Veien til mannens hjerte går via magen har jeg hørt!

God torsdag til deg!

Varme klemmer White vintage

Anonym sa...

Vackra skyltar..

Ja, tänk den som hade en sån man ;-) Vilken present!

Smart idé med morötterna..

Ha de gott i höstsolen!

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Men vilket vackert bord. En sån vacker patina det har också, jag förstår att du är glad!

Vad roligt att du får göra så många skyltar! De ser jättefina ut där de hänger på tork.

Hoppas moroten smakar, och ha en riktigt skön dag du också!

Hälsa Alice att hon har så fint hos sig!

Många kramar
Karin

Jenny Oak Fae sa...

Ljuvliga skyltar...och LJUVLIGT bord...I love it!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Sara sa...

Hejsan
Mannen vet precis vad du gillar :-) Bordet är ljuvligt. Ha det så fint.
Kram Sara

Anonym sa...

Underbart bord!!!!

Jag tycker visst att fotona på bordet blev bra.

Stackars Alice då som måste var mattant, fniss.
Hälsa henna att hennes rum är supermysigt.

Underbara skyltar du gjort, kan man beställa?

Kram Lena

En inredoholic sa...

Jag srpricker så vackert!! Idag firar jag 1 år som bloggerska, välkommen in på en tävling hos mig. Kram Kram Jannice

Lallis - liv och leverne sa...

Bordet...wow, säger jag bara. Jättefint!
Och jag håller med dig. Ligger grönsakerna i kyslskåpet så ligger de där liksom..*ler*
Men har man dem framme så ser alla och äter:)
Kram Lallis

Annas skattkammare sa...

Vilket underbart bord! Det var bland det finaste jag sett.. Din man får gärna lära min sambo hur man gör! =) Kram /Anna

Lilla huset på prärien sa...

Så fint det var det lilla bordet och "fiffig" lösning att kunna fälla upp en bit av det. Jätteläckert! Vad fin han är din karl som släpar hem sådana möbler! :)

Idag ska jag iväg och hämta en laddning som jag beställt på Tradera... hoppas de är lika fina i verkligheten bara...

Kram Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket underbart bord! Sån tur att din make har blick för vackra ting han också!
Kram
Marie

Helena Dovier sa...

Helt underbart bord! Hur glad blir man inte om man får ett sådant av sin man?! :-) Jag kommer ihåg när du visade bilder på hans arbetsrum - det sa ju en hel del om hans goda smak. Guld att ha just honom, gissar jag? :-)

Hoppas att ni får en fin helg!

Kram från Helena

Skatan sa...

Men vilket bord!! Vilken kille... :)

Grattis till den goda smaken i båda fallen ;-)

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Vilket makalöst underbart bord...! Jag får stå-päls över hela kroppen, som Gunde sa..

Och det kom din gode make hem med..bara så där?? Vilken lycka..ojoj :)

De vita skyltarna ni gjort är ur-söta..!!! Är de till salu eller bara för eget bruk?

Kraaaam
Mia

Anonym sa...

Å vilket underbart vackert bord din man kom hem med.

Kram Kram

LantlivsAnette sa...

Åhhh herregud vilket underbart bord...och det har din man köpt !!
Ojj vad han är duktig på att leta fram såna där saker som du vill ha...nu måste han verkligen ligga på plus...
Min man ligger på plus nu för han kämpar på och slipar vårt trägolv där nere i v-rummet...
Ha det gott
Kram Anette

Englagård sa...

Du är väl medveten om att du har en ganska ovanlig karl?

Min fnyser åt sådana ideer som att köpa ett gammalt avskavt bord. Jag har ett i källaren som jag skulle vilja ta upp men....ännu har jag inte segrat;)

kram Karina

Eleonora sa...

Såg allt några av mina skyltar på bilden ;-)
Jag har lagt ut dem på min sida nu och de är helt underbara, Tack så mycket!
Kramkram Eleonora

Anonym sa...

cette table est superbe !!

Emma sa...

Oj vilken fin möbel, herre gud så vacker. Vilken man du har. det skule nog aldrig ske i detta liv att min man kom hem med en sådan vacker pjäs. Men så tycker han inte så mycket om gammla möbler heller:)
Kram Emma

vardagsvitt sa...

Vilken super gullig man du verkar ha, innan min skulle hitta på att köpa hem någonting sådant.....
Superfint och himla orginellt.
Kanske jag kan skicka min man på kurs? *fniss*
Kram Marith

spetsar och änglar sa...

Vilken man du har ;D

Som har släpat hem ett så underbart vackert bord!!!

Kram
Heléne

MiaMaria sa...

Hej!

Din man vet precis hur man tar hem den rätta möbeln...jisses så vackert och självklart från Damark!

Underbara skyltar på rad....

HA´en bra kväll!
MiaMaria

Mamma C sa...

Han är superduktig din man att hitta rätt saker till er. Orginellt och jättesnyggt var det bordet.
Kram mamma C

Stämningsfullt sa...

Åh vilket UNDERBART bord!! Så snällt av honom :)
Kram!

Husbilsresan sa...

Är det min skylt som hänger där? Den kom igår....så fin!!!!!!!Pengar kommer....har inte hunnit med det än.
Vilket underbart bord....och vilken underbar man du har som köper sånt till dej....min skulle tycka att det där fina bordet var skräp....han är konstig *fniss*
Smart tips att ha morötterna framme....det ska jag börja med för våra ligger i kylskåpet och blir bortglömda,precis som du säger.
Hälsa Alice att hon har det jättemysigt i sitt rum =)
Ha det så gott!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Hej hej! Jag är supernöjd med kameran och man tackar tackar för berömmet:) Ska du ha ny kamera så satsa på Nikon. Jag tyckte Canons kände aningen plastiga i jämförelse, samt att Nikon låg lite lägre i pris. Kram

Vit Gladiolus sa...

Så fantastiskt fint bord! Du måste vara nöjd! Å jätte fina skyltar!
Kram Zinkbaljan

H A N N A S - F O R M sa...

Men guuuud så underbart bord!!!!Vilken man du har! Tack för allt fint ni visar!

STOR KRAM
Hanna

Hälsa Alice att det var ett jättefint inlägg nedan oxå!

KRAM KRAM

Tina sa...

FANTASTISK, hils mannen din og si jeg er imponert! Klæm Tina

Tulipa sa...

Jag må då säga att du har TUR som har en man som tydligen vet exakt vad du vill ha! Det är ju ändå lite besvärligt att släpa hem ett sådant stort bord!
Underbart!
Kram Tulipa

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Susanne!

Du har tucktat din man bra ser jag haha :D Jättevackert bord han köpt åt dig!!!

Trevlig Helg!

Kraam / Benita

marianaskeramik sa...

vilken bra ide med att ha ex morötter framme det måste jag prova. just nu tillhör jag typen som slänger ruttna, bortglömda morätter från kylen
ha en trevlig helg
marianaskeramik

Lina sa...

Vilket fantastiskt bord! Och så många fina skyltar!!! Ha en trevlig helg!

smultrongården sa...

Kära nån vilket bord!!
Kan tro att du blev glad. Det skulle passa fantastiskt bra här hemma också... jag menar fall du tröttnar!

Nej, det tror jag inte du gör.

Ja, visst är det bra med "smarta" skolor. Man märker sån himla skillnad när personalen har lite "feeling". Barnen får ett annat klimat att vara i. Med många barn i skolan känner man att man bryr sig i såna saker. Förrestsen, har du sett programmet om skolmaten? Attans vad bra det är! Bra att det "rörs om" lite.

Ha det gott, kram Eva

hemtrevnad marie sa...

Vilket bord Susanne!...exakt rätt slitage!
Din man är ju fenomenal på att hitta vackra saker!!!
Förmodligen det vackraste bord jag sett!!
Hälsa den lilla söta mattanten sen!
Ha nu en riktigt bra helg!
kraaam

Karin Krut sa...

Vilket fantastiskt bord! Din man har verkligen öga för såna saker. Dina arrangemang är riktigt fina, du är så duktig på det :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Useful Art sa...

Vad fina skyltar ni gör, och bordet var ju inte helt fel det heller!

Hoppas ni får en mysig helg!
/Sara

Marie//Tekla Maräng sa...

Grönsakerna på köksbordet funkar hemma hos mig också. Vilka fina skyltar du har gjort.
Ja, tänk om man hade en man (till att börja med) som köpte hem så fina grejer.
Jo, 61 är jag född.

Hoppas ni får en trevlig helg//
Kramar Marie

Unknown sa...

Åh så vackert bordet var! Och stakars alice, mattant det är kanske inte det roligaste. men så vackra skyltarna blev!
Ha det gott! Kram petra

Anna sa...

Åhhh vilket underbart bord, gulliga maken ;-) och dina skyltar också helt underbart vackra, you are a star. Måste också passa på att fråga var är ert kök ifrån, den lilla bilden jag ser i högermarginalen säger mig att det är otroligt vackert iallafall :-) Kramisar Anna

Anna sa...

Tack gulliga du, och vilket roligt sammanträffande att du känner Brigitte hon är helt fantastisk :-) Kram Anna

Gnistrande snö sa...

Hej,

jösses vilket vackert bord och vilken fin blogg du har!
Verkligen jättekul att hitta hit.

Nu ska jag kika runt lite mer här på bloggen :-)

Ha det så bra!

Mvh
Katarina

♥ Fyra årstider sa...

Allt är vackert hos dig både skyltar och möbler.
Kram Lotta

Unknown sa...

Jätefint skrivbord du fick!!

Ha en trevlig helg, kram Pia

mysiga heestrand sa...

Vilka fina skyltar du gör. Underbart fint skrivbord också.
Ha en skön helg
Kram Marita i Heestrand

Dalatorpet sa...

Vart har du lagt in koden för att få annonsen mellan två inlägg??

Anonym sa...

Hej hela familjen! Tråkigt att man måste ända till Danmark för att hitta ett snyggt bord... å ända till Dalarna för att hitta en rejäl man...
Jag önskar er en trevlig helg!
PS: OK - det är skönt när solen skiner åxå...

Ann-Catrin sa...

Men Suss!
Din man.. ja han är inte dålig han.. att bara komma hem så där med ett sånt vackert bord... blir alldeles salig att bara se på det!!
Så ovanligt och med perfekt patina!!

Skyltarna går väl åt som smör.. visade den fina jag fick av er i somras på er loppis i mitt inlägg idag!!


ha nu en skön helg vännen!!
Hälsa Alice att hon tar så fina bilder på sitt rum!!

KRAAM
A-C

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Vet du, jag sitter här och kollar runt i Helenas blogg, jag ville kika lite på hennes målade golv i biblioteket...också fick jag se en bild från hennes Danmarksresa, hon var på ett ställe som du tipsat henne om Ravnsborggade, där på en bild stod ditt vackra bord !! Joo, jag tror nog att det var det..tänk ändå..nu står det hemma hos dig !!
Jag minns när hon visade den bilden att jag tänkte att det var ett himla fint bord...
Näpp, nu måste jag slita mig från datorn och gå och måla istället..så att vi får färdigt någongång.
Kram Anette

Anonym sa...

Men fy va otäckt att det hände utomlands! Man känner sej ju alltid lite mer utlämnad när man inte är på hemmaplan.. Japp nu är hon piggare, lillstumpan=) För tillfället är hon på Nallefest tillsammans med sin mormor och K. Jag skulle ju vara hemma och greja lite jag, men hur lätt är det en sån här dag när alla loppisar har öppet??! Det blir nog en loppistur ändå=)

Husbilsresan sa...

Tack för gratulationen och komplimangen *fniss*....på jobbet sa dom att jag blev jättegammal bara över en natt när jag blev mormor *fniss igen*
Kram/Gunn

Kalkstenssommar sa...

Vilket bord! Vilken man!

Fina skyltar du gjort. Är ju själv ägare till en härlig sommarskylt made by you!

Hälsa Alice, fint inlägg hon skrev häromsistens.

Själv har jag varit datorlös under ett antal veckor. Kul att vara tillbaka.

Man hinner ju pyssla en del förstås när man inte bloggar......

Kram L

Kathys Home sa...

Å vilka vackra skyltar Ni har gjort, får man fråga till vad? E så nyfiken..hahaha..Å bordet var skitsnyggt om man får utrycka sig så. Vilket öga din make har :-)) Ha det gott//kat

Millas hem sa...

Hej på er!

Ett fantastiskt vackert slagbord! Ett sådant bord man blir kär i på studs! (Höll på att skriva sagobord) för bordet är sagolikt!!
Kram Camilla

Millygarden sa...

Vilket underbart bord!!! så vacker och annorlunda! man kan riktigt se framför sig hur man använde det på 1700-talet. för det är väll ifrån den tiden? Ett sånt skulle mycke jag gärna vilja ha. Tänk så fint att duka upp med julgott och tända ljus.

Säljer du skylltar?

Trevlig Söndag!
Kramis Marina

Hemma hos Klara... sa...

Vilka fina skyltar du textar, du är jätteduktig. Själv så får jag ta hjälp av schabloner ;) Otroligt vackert bord också.

Ha en skön söndag!
Kram Helena

Anonym sa...

Skyltarna är verkligen jättefina.
Kram Susanne

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin