måndag 13 oktober 2008

En shabby favorit!

Hej alla vänner! Hoppas helgen var trevlig! Vädret var det absolut inget fel på i alla fall!!

Jag börjar Måndagen med att visa en annan av mina möbelfavoriter här hemma...


Ni minns väl en av våra mest shabbiga möbler. Nu har den hamnat i genomgången mot sovrummet... Det känns som den äntligen har hittat sin plats. Över sommaren har den blivit plågad som tv möbel. *fniss*

Har också skaffat mig ett olivträd fast av den tåligare sorten...(typ plast) men det är väldigt naturtroget. Har köpt det på Gruvgatan 13...


Ovanför den gamla skänken hänger en madonna tavla jag köpte i Köpenhamn i våras. Där förövrigt mannen har tillbringat helgen. Han hade med sig så fina presenter hem... Ni ska få se sen...


Ingen har väl missat att allas vår Spets och Snor Helena slutat att blogga...

Hon är nog den som fått de flesta av oss att börja med detta fenomen. Att blogga! Jag kommer sakna hennes underbara ironiska inlägg som alltid får en på gott humör. Inte är det många gånger jag inte skrattar högt åt hennes tokerier. Fast jag har ju turen att vara kompis med Helena och kommer träffa henne ändå. :D Vi håller väl ändå tummarna för en bloggcomeback längre fram !! Eller hur??

Tack för allt roligt tok du bjussat oss på Helena!!

Ha en bra start på veckan alla vänner!!

Over and out!! /Susanne

41 kommentarer:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Susanne!
Nämen ojj är jag först ut hihi =)

Vilken fin byrå/skåp du/ni har!!
Å olivträdet ser verkligen levande ut!!! Bra att veta att de finns konstgjort av den varan, i fall mitt ger upp är lite ågren över hur de ska gå nu när jag ska ta in det. Har ju trivids så bra ute under sommaren.

Vilken fin madonnatavla, den är verkligen stilig!!!

Å va nyfiken jag blir på dina fina pressenter ifrån din man, ser famemot att se vad du fått.

Ha de gott!
Kraaam Benita

Sara sa...

Ditt skåp är så vackert, tänk att jag inte visste att det fanns olivträd i plast. Det måste jag leta efter.
Kram Sara

Inspiration i vitt sa...

Jag tror att jag skulle kunna ge vad som helst för den fina skänken, den är så charmigt sliten.
Vilken tur att den slipper ha ett åbäke på sig numera hihi.
Vilken härlig man du har som köper presenter till dig bara sådär, den tanken slår aldrig min man konstigt.Ja då får vi se vad du fått då så småningom.
Kram på dig och jag tycker oxå att det är synd att spets o snor lägger ner har följt henne länge.
/Ingela.

Lilla huset på prärien sa...

Som vanligt härliga, vackra möbler du visar. Ett sådant där träd hade passat fint hemma hos mig... bra med plast juh! Man ser inte det så noga härifrån... ser det verkligt ut även på nära håll?

Kram Jenny

Marie//Tekla Maräng sa...

En härlig möbel du visar upp.
Grattis till vinsten hos Hannas Form. Hoppas att du får en trevlig och härlig vecka själv.Hälsa Alice, saknar hennes inlägg.

Kram Marie:-)

me and alice sa...

Hej Marie i Skarpnäck!!
Vad kul att höra ifrån dig!!
Blev jätteglad att jag vann hos Hanna!!!
Vill också att Alice ska göra ett inlägg, men hon har fullt upp i skolan just nu, men kanske när hon ser vad du skrivit. Vet att hon tagit en massa fina bilder...
kram Susanne

Millas hem sa...

Hej på er!

Så fint du gjort på den vackra skänken, tavlan, olivträdet och ljusstaken i en himla skön mix!
Ha en bra dag!
Kram Camilla

Hem och Lycka sa...

Så himla fin skänk, säg till om du tröttnar på den så tar jag gärna över den *fniss* ;-) Har också ett olivträd - eller rättare sagt tre - två riktiga och ett fusk ;-) kram!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det där skåpet är ju bara hur fint som helst!
Olivträdet var något för mig som inte har särskilt gröna fingrar om man säger så....:)
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Skänken är jättehärlig! Och visst kan man väl ha ett olivträd i plast... jag har ett också...
Kram
Marie

Dalatorpet sa...

hmm det med Helena känns lite underligt! som du sa så ser man henne som en av de första

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilken fin möbel,nu har den hittat sin plats, tänk att det kan vara så att en möbel gör sig mycket bättre på en annan plats i huset !
Du har så fint...
Jaa, vi hoppas att Helena börjar blogga snart igen,jag har tänkt på det hela dagen, kunder har kommit hit till min butik och varit bedrövade av att hon lägger ner bloggen !!Hon blir saknad av många...
Oj , vad nyfiken jag blev nu på vad din man har köpt från Danmark...
Ha det så bra
Kram Anette

Kristin sa...

Hejsan! Vilken underbar och shabby skänk. Förstår att den är uppskattad. Den skulle få flytta in hos mig vilken dag som helst!!!!
Kram och ha en bra vecka
/Kristin

Viola sa...

En underbar skänk ser nog ut som den har nu hittat hem, bör stå så där allena och med en ljuvlig madonna över så är verket fullbordat, så fint, kram VIOLAN

Skatan sa...

Hej!

Gillar din skänk - underbart sliten!

Ha en fin kväll,

Anna

Galleri Hönshuset sa...

Hej susanne. Vad tråkigt att hon inte ska blogga mer. Men hon kanske kommer tillbaka. Skänken är riktigt fin, o allt som du ställt på den. Ha en bra vecka. Kram Pirre

mig & alice sa...

Den skänken är bara för vacker. Alldeles perfekt avskavd i mitt tycke.

Jaaa, jag tror inte Helena förstår vidden av hennes försvinnande i bloggvärlden. Det kommer att bli landssorg.

Det är ju iallafall tur att man kan gå in på hennes gamla blogg och få sig ett skratt då & då.

Spännande att se vad R kommit hem med från Köpenhamn.
Ha det så gott
Kraam
Melinda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Fantastiskt vacker möbel! Precis i min smak:)

Du, jag mejlade dig om en liten skylt men har inte fått något svar...har det kommit på avvägar eller är det bara jag som är lite het på gröten;)

*fniss*
Kram Annica

Marits vita skrin sa...

Jag bara älskar alla dina slitna möbler.
Ett sånt fusk oliv träd från gruvgatan har jag också. Vet du vad jag gjorde med mitt?
Jag klippte av alla små oliver, jag satt i min tv-soffa och störde mig på att det såg så himla fusk ut. Som om man inte skulle märka det ändå om man ville.

Det är nästan med en liten tår i ögat när man tänker på att Helena ska sluta blogga, min stora inspirationskälla.
Kram från Marit

Anonym sa...

Hitta inte på nått du/ni med och sluta med ert underbara bloggande .Har nyss tagit ett varv med dammsugaren mellan läxhjälp ochtvättmasinen och tog en 5 min. framför datorn,innan det är dags med tvätten igen ,ni är mitt realex.Keep on blogging/A i den lilla lilla stugan.

Anonym sa...

Hej! Alla bilder ifrån dig ser så harmoniska ut...du lyckas verkligen med det! Tjusigt med tavlan och "fake" olivträdet. Ser fram emot dina Köpenhamns presenter! Jag kommer också att sakna Spets och snors blogg. Hon var en utav de bloggar jag började läsa och som gjorde att man fick upp ögonen för inredning på blogg i vitt! Kram Tulipa

Tina sa...

Kjempefin møbel, skikkelig sjarm, men her hjemme kommer ikke slikt i hus, har en mann som vil gå i fistel. Ja ja må vel akseptere det, men det er jo bare så fint.

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! visste inte förrän jag läst här att helena slutat...jättetråkigt!!!

vilken underbar möblel susanne och madonnabilden ljuvlig!

varmkram lotten

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe;) Det är lugnt...Jag var bara orolig att mejlet inte kommit fram som det skulle. Jag väntar till den kommer, du behöver inte ha någon brådska!

Kramkram

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt skåp!!! Och va kul att du också har skaffat ett olivträd, jag har två, de är ju hur naturtrogna som helst! Ja, jag misstänker att Helena dyker upp i ngt annat men likn sammanhang, inredningen släpper hon nog inte: )Vilken otroligt vacker tavla, var hittar ni allt vackert i Kph?! Mari.

timelesshome annika sa...

Ja nog har du hittat den perfekta platsen det vart jätte snyggt och så stilrent
Kram Annika

Mamma C sa...

Skåpet är mycket snyggt. Ser faktiskt äkta ut olivträdet. Vi får hoppas hon kommer tillbaka igen.
Kram mamma C

♥ Fyra årstider sa...

Älskar olivträd, men får hålla mig till palst, mina vill inte överleva.
Kram Lotta

Ann-Charlotte sa...

ja den vart bra utan tv fniss.
Spets o snor kommer man ju att super sakna men vi har ju dej fortfarande ;)
Kramisar
Ann-Charlotte

marianaskeramik sa...

tokfint skåp
tråkigt att helena slutat blogga, hoppas att du håller ut ett tag tig
ha de gott
marianaskeramik

Ina sa...

Mmm jag gillar din skänk, sååå fin!!! Ser ut att passa perfekt där!
Nej det har inte undgott mig att Helena har slutat, lite förvånad blev jag allt men samtidigt känns det som att det var så här hon skulle sluta, med flagan i topp... May spets och snor rest in peace!
Kram Ina

Petra sa...

Åh, det där olivträdet var ju jättefint! Passar en annan som tror sig ha gröna fingrar men som ser lika frågande ut varje gång en planta dör...
Kram från mig
*fortfarande kliandes i huvudet*

Viveka i Bläckhornet sa...

Men så fin din möbel är ...ser ut som min som jag tänkte slänga men ställde in i lagår´n så länge. Vilken tur, tror jag ska shabba den...

Kram Viveka

Zizzi sa...

Vad fint du har ordnat på möbeln, det ser så fridfullt ut tycker jag! Ser fram emot att se presenterna!
Kram cissi

hemtrevnad marie sa...

Skänken är jättefin, precis som det ska se ut tycker jag!!
Olivträd i plast vore väl grejen egentligen, men här lever faktiskt mitt olivträd ännu fast det stått inne i salen hela sommaren!!....peppar, peppar kanske man bör säga......
Jo visst är det trist att Helena slutat blogga....men hennes val, man kan ju hoppas att hon börjar när lusten infinner sig igen!
Ska bli så spännande att se vad din man gett dig för fint nu .....
hälsa Alice!
kraam

Åsa sa...

Jättevacker skänk...fint sliten. Gillar ditt olivträd, det skulle nog överleva även hos mej..fniss.
Kram Åsa

Helena Dovier sa...

Jag håller med de andra - skänken är verkligen vacker. Och olivträdet i konstmaterial är också toksnyggt. Jag har hållit ögonen öppna ett bra tag efter just ett sådant olivträd (mina fingrar är inte särskilt gröna och jag är ju dessutom trädgårdslös), men jag har inte hittat något. Lyllos dig som har ett på din fina skänk! :-)

Kram från Helena

Tusenfröjd sa...

Vilket underbart gammalt skåp. Me like a lot! Har ett gammalt avlutat skåp som bara står... kanske jag skulle ta och svepa en pensel över den!
Ha en underbar kväll /Liv

Hanna & Hugo sa...

Va vackert det blev, du får då alltid till det!!!
Ja det kommer att gapa tomt efter din vän Helena men man hoppas att hon kanske kommer tillbaka nån gång i framtiden :)Maria

Annika Christensen sa...

Fint skåp - lavendel i plast.
Det hade varit något för mig att ha inne. Tänk jag trodde aldrig jag skull gilla några plastblommor.
Jag förstår varför man slutar blogga, funderar jämt på om jag skall inte.. fast så är det alla man lärt känna där ute i vårt avlånga land.
Ha det gott
Annika

Annika Christensen sa...

Jag menade olik så klart. Dags att gå och lägga sig tror jag.
Annika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin