söndag 26 oktober 2008

Helg i Villa villerkulla!

Hej på er!

I bland hänger man bara inte med. Tänk att helgen redan är slut. Jag hann knappt märka att den ens började...
Här hemma har det varit rena rama villa villerkulla. Det är det i och för sig för det mesta... Barnen har haft streetdancetävlingar och bandymatcher. Vi har också haft lite kalas. Våra underbara barn fyller år!
I dag blir Anton hela 11 år och på Tisdag blir Alice 13!! Tjocka goa släkten har varit här över helgen och i går kväll hade vi också grannarna här...


På dom här bilderna är våra underbara troll inte så gamla...


På tal om Villa Villerkulla... Känner mig faktiskt som Pippi i bland och vi gillar nog lite grann samma saker också... *fniss*
Som tex. en massa bra att ha saker... En klocka som inte fungerar, men som är väldigt vacker...
Sakerna får gärna vara i den här underbara gröna pippi färgen som jag kallar den...
Mera skönt i grönt...
I bland känns det som om vi också bor i Pippis hus! Det är många projekt som är påbörjade, men inte ännu avslutade...
Ska försöka ta mig i kragen och fixa till det nu under vintern... Kanske, hi, hi, hi!
Här i Dalarna har det blåst något alldeles förskräckligt nu i helgen! I morse när vi satte näsan utanför dörren fick vi plocka i ordning en hel del saker utomhus. Till och med trädgårdsmöbeln låg huller om buller i trädgården...

Nu ska jag tillbringa kvällen i köket och baka en del godsaker inför nästa lilla kalas som går av stapeln i morgon...
Kram på er alla och tusen miljoner tack för alla snälla kommentarer och snälla mail ni lämnar! Jag blir så glad för varenda litet tecken från er alla!!!
/Susanne (Pippi)

54 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pippi!
Ha,ha vad kul du är. Har varit inne på er sida flertalet gånger i helgen. Väntar alltid på nytt inlägg från er.
Grattis till era barn. Vår pojk är inte så många år ännu. Men det går undan.
En härlig färg kan jag hålla med om.
mvh Anna //Falun!

me and alice sa...

Hej Anna!
Javisst går det fort med barnen... Önskar dom var små lite längre...
kram Susanne

Skatan sa...

Hej!

Underbart att se din dörr...precis så tror jag det är hos många av oss pysslare. Det går inte att avsluta alla projekt innan man påbörjar nya. Då vore man ingen spontan pysslare...eller hur?!

Lycka till med kalasen.

/Från en som också lär pricka in två kalas väldigt tätt...

Lilla huset på prärien sa...

Vad roligt med en kalashelg! Tänk att de växer upp så fort de små liven - helt plötsligt är de bara... 13! Otroligt! Kul att se lite ofärdiga projekt också - det är lätt att tro att alla andra har det så perfekt hemma när man läser på bloggarna.

Ha det så mysigt på kalasen!

Kram Jenny

rosenskära sa...

Ååå, älskar den där gröna färgen, tänk att du har prickat in rätt nyans på så många olika saker!

Kram Lena

Malmkakan sa...

Ja, verkligen en grön härlig nyans. Det verkar som du har haft fullt upp i helgen med kalas och allt...Skönt att se dina dörrar...precis så ser femton av våra dörrar ut. Men det är i allafall vackrare att se dessa gamla spegeldörrar än att se dem förspikade. Det gör ju ont...

Kram/ Cecilia

Jenny sa...

Härlig isig grön! :)
Här har det också blåst och bullrat ute. Gillar inte alls när det blåser.

Englagård sa...

Ett stort grattis till barnen. Det går fort fram när dom kommer upp i den åldern.

Njuter av dina fina bilder

kram Karina

*Marie* sa...

So nice pictures!! Love the colour.....and and and :))
Hilsen *Marie*

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Susanne!

Först av allt så vill jag hälsa grattis till dina fina barn!!!

Och så festligt att du också tänker på Pippi. Senast igår sa jag till Gubben att jag gillar verkligen de fina saker som finns runt om i pippis hus... Anledningen till den konversationen var en av de gamla filmerna med Ingrid Nilsson som Pippi. De går varma här hemma på våran gamla vhs. Lilltjejen är som tokig, och jag kollar gärna jag med. Det är otroligt vad mycket fint där finns!!!
Ja, typ som hos dig.......

Ha de så gott nu!
Kram Hanna

Mamma C sa...

Grattis till dina barn. Klockan var mycket snygg fast den inte fungerar. Det är en härig grön färg denna pippi färg :-)
Kram Mamma C

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det går ju så väldigt snabbt med barnen. Man hinner knappr med. Alls.
Kram Lallis

marie sa...

Hej Susanne!
Ja, tiden går alldeles för fort och vips är de stora.Synd att det inte finns såna där krummelurpiller! Jag har målat Philippas golv i helgen, vitt och pippigrönt!!! Älskar också den färgen! Gratta dina barn!
Kram
Marie minlillaveranda

Stämningsfullt sa...

Hej!
Stort grattis till Anton och Alice :)
Vilka fina saker i denhärligt gröna färgen ni har :)
Kram!

Haust sa...

Så fine bilete med nydelege grønfargar!

Ha ei god veke! :)

Myrrabutiken sa...

Alltid fina bilder hos er, jag älskar den gröna sjalen!! Grattis till barnen,tiden går fort när man har roligt:) Ha en fortsatt trevlig söndag! Jenny

Anonym sa...

GrattisGrattis till er båda två, hoppas ni får mycket tårta och bullar och presenter! :D

Pussokram från kusinerna i Uppsala! :)<33

Heidi-anitha sa...

Så vakkert innlegg... Jeg elsker virkelig denne lyse grønn-blåe fargen.. Har et vakkert sjal og en kåpe fra noanoa i disse nyansene... og en prikkete silkekjole...ja, jeg er nok litt pippi jeg også:)

Håper dere har en fin kveld. her har det vært storm i kastene, så søppel og skrot har flydd rundt hele gårdsplassen i fra søppeltønna som har velta... Villevillekulla...hi hi hi...

Klem White vintage

lottens vita och gröna sa...

grattis till stora barnen som är så goa! vår minsting blev ett i förra helgen, det känns skönt att ha den lill nu när de andra är ute på äventyr jämt, hihi!
vilken ljuvlig pippi kavalkad, den gröna färgen är underbar och än mer dina bilder!

varmkram i höstrusket!
lotten

Casa Loda sa...

Tjena Pippi!
Vilka härliga gröna färger - underbart!
Och grattis till Anton och Alice!
Kram Annika

Karin Lindström sa...

Hej på dig Pippi!

Ett sånt härligt inlägg! Visst är den gröna färgen fin. Jättemysig sjal och klocka!
Det har blåst hos oss också, men inte fullt så mycket. Idag har det varit grått ute, men vi har också varit på kalas.

Hälsa dina barn och gratta dem!

Många kramar
Karin

vardagsvitt sa...

Super snygg pippigrön färg!
Kram Marith

Sara sa...

Hejsan
Vilken härlig grön färg. Önskar dig en fin vecka.
Kram Sara

Tulipa sa...

Man blir ju alldeles svag i knävecken när man ser dina bilder. Jag bara smälter!
Tack för allt det vackra!
Kram Tulipa
Ps...fortsätt vara som Pippi!

Ullis/Leva på landet sa...

Visst går det fort med barnen. Mellansonen fyllde nyss 13 han med och den yngsta blir 11 i januari. man undrar verkigen var åren tagit vägen. Men det är ju mysigt med den här tiden också. Så härliga bilder. Tänk att du har något som inte är klart, *s*. Så underbar present du fick av maken.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Millas hem sa...

Tror jag det...att du gillar Pippi, en sån duktig "sakletare" som du är!
Grattis till barnen!!
Kram Camilla

marianaskeramik sa...

hmm tror att våra pojkar mötts i innebandy...min spelar i "gamla domnarvet p97"
ja hur som helst vilken härlig färg klockan var ju jättefin inte gör det något att den inte fungerar
ha de gott
marianaskeramik

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad roligt! Min väninna kallar mej för Pippi,,, för varje gång vi åker till Danmark på mässa har jag med mej min lilla käppsäck med 1kronor till dom enarmade banditerna. Ibland blir den halvfull och ibland tom.

Vilket vackert bord din man fick med hem!! Men du,du är nog inte ensam med påbörjade projekt,,,

lycka till med kalaset imorgon!
Eva-Karin/noll54

Elin sa...

Åh vad jag tycker er blogg är bra! Alltid ett nytt roligt inlägg att läsa och massor av inspiration :)

Floras Kulle sa...

Underbar grön nyans! Men vad blir det för reaktion i färgbutiken, när man kommer in och säger: "Jag skulle vilja ha en femliters burk med Pippi-grönt, tack!"
(Kan man tänka sig att någon tipsar om ett NCS-nummer...?)
Ha en fin vecka!
KRAM: Annette

Millygarden sa...

Tjenixen Pippi!

Roligt inlägg och många fina saker...ja nog går det fort allt min yngsta har redan blivit 1år vi tycker att hon nyss var bebis!
Känner igen det där med en massa påbörjade projekt.. vi har ett riktigt drygt sådant utomhus i år! Hoppet var att vi skulle bli klar nu i höst!!!

Ha en bra vecka!
Kram Marina

mig & alice sa...

Men hallå Susanne!!

Här är man fullt upptagen i några dagar och då bara väller det in inlägg hos er...attans, det här går ju inte ;-).

Haaallååååååå, det var nog det finaste slagbor/skrivbord jag någonsin sett i heeela mitt liv!!
Vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Jag älskar också samma Pippifärg som du...den färgen har jag målat vår sink i köket med :-).

Men du...ska du verklige måla över den på dörren...tyckte att det var såå fint & charmigt.

Hej Alice...nog var det lite roligt att vara mattant i skolan?? Förutom den fina huvudbonaden ni tvingas bära kanske, hihihi.

Ha det så gott och tur att inte ni blåste bort iallafall, för OJ vad det har stormat!!

Kraam
Melinda

Stina sa...

Härliga färger.:-)

Annas skattkammare sa...

Hihi, ja den där pippi-beskrivningen stämmer nog in på mig med.. =) Men jag har inte lika många fina saker i den underbara färgen som du har! Jättefina bilder du visar Susanne! Ha det så trevligt på alla kalas! Kram /Anna

LantlivsAnette sa...

Halloj Pippi !!
Åhh vilka fina bilder du visar, vad härlig den där ljusgröna färgen är, mintgrönt som vi sa på 80-talet, minns du det ?
Vilken fin sjal, och ditt halsband...
Jag ser att ni också har så där vackra dörrar, det är en skatt att ha såna, jag är så glad att vi har det i vårt hus också.
Vad härligt med kalas, då bakar man och umgås !
Ha det så bra
Kram Anette

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka dörrar. Gillar också den där mintgröna pippi färgen. Sjalen var ju underbar.
Hoppas att baket gick bra igår.
Mysigt med kalas och oj vad fort det går med barnen.

Du får gratta dom i från mig.

casa nostra sa...

thanks for visiting my blog. your blog is very nice and that table in the other post is a beauty.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket härligt Pippihus ni bor i! Vackert med alla gröna detaljer, smakfullt som alltid! Hälsa & gratta barnen! Mari.

Designe sa...

Vilken underbar grön dörr!....jättefint till vitt och så fin sjal oxå!
Kram :)

Emma sa...

Grattis till födelsedags barnen.

Haha, vad kul o se att man inte är ensam med att målat lite lagom på en dörr, för att sedan ta en paus i 5-6 veckor:)

Kram emma

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!
Hade också kalas för vår Edvin igår...han fyllde ju 11 år förra fredagen....men man får ju dela upp kalasandet lite:)
Gillar också de gröna tonerna!!
Grattis till dina goa ungar!!
kraaam

Gnistrande snö sa...

Åh vilken härlig grön 'pippi-färg' :-)Underbara bilder.

Spännande att höra om någon som vågat byta innerstadens brus mot livet på landet :-) Oftast går ju flyttlasset åt andra hållet.
Själv gör jag någonting mitt emellan. På gott och ont så har jag kvar mitt jobb i stan och bor där några dagar varje vecka. Men jag drömmer om att få bo på landet på heltid och slippa beöka stan så ofta :-)

Ha en fin vecka och lycka till med kalaset.

Kram
Katarina

Linneagården sa...

Grattis, grattis till fina tonåringen & söta Anton.
Jag gillar verkligen ditt "PIPPI-tema" så fint allt du visar!

Ha det gott. Kram från mig//madelene

Lillstuga sa...

Jättefina bilder! Är också väldigt förtjust i den där gröna färgen!!
Här blåste det också mycket. Erik fick ge sig ut mitt i natten och fästa presenningarna bättre för dom var på väg att blåsa bort.
Kram Anna

Anonym sa...

Happy birthday to you! Heja Alice!

Massssoooor med Kramar //G.

Kallholmen sa...

Jamen grattis till dina barn.
Min Elliot fyllde 7 i Lördags.
Jag säger bara så här Susanne att jag vet inte om det skulle rymmas mer en en skorpion i vårt hus........Om du har typiska skorpioner vet jag ej men det har jag, han har en förmåga att få mitt hjärta att spricka av glädje och även vilja slita mitt hår från knoppen oftast på en och samma dag.
Kram Malin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ett jättestort GRATTIS till Alice på födelsedagen! Önskar dig en härlig dag!

Stora kramar Hanna

P.s Önskar även mamma Susanne en finfin dag! :)

Anonym sa...

Hej på dej pippi=)

Grattis till födelsedagsbarnen!
Ja visst blåste det nåt alldeles otroligt. Flera grejer som blåste ikull här med, men träden klarade sej och det får man ju va glad för=)

Fina saker.. Inte kan man va så petig som att saker ska fungera också när dom är så vackra. (tänker på klockan)

Ha de bra!

Anonym sa...

Hej. Fick tidningen Lantliv i dag och vad hittade jag där. Jo ett underbart reportage från ert underbara hem. Vad fint ni har! Oj oj säger jag bara. Vad mycket ögongodis. Blir helt lyrisk. Önskar er en bra fortsättning på veckan. Kram Anette.

Galleri Hönshuset sa...

Hej Susannne. Härligt med den gröna färgen. Vad fint det var med den gröna dörren mot allt det vita.... Visst har det blåst riktigt ordentligt här hemma, flera bitar av grannens taktegel låg nere på vägen dan efter...

Och Grattis i e.s. till Alice o Anton!

Ha en härlig Tisdag kväll. Kram Pirre

Galleri Hönshuset sa...

Hej Susannne. Härligt med den gröna färgen. Vad fint det var med den gröna dörren mot allt det vita.... Visst har det blåst riktigt ordentligt här hemma, flera bitar av grannens taktegel låg nere på vägen dan efter...

Och Grattis i e.s. till Alice o Anton!

Ha en härlig Tisdag kväll. Kram Pirre

Anonym sa...

Hej där tjejer!

Måste ju börja med att gratulera dig Alice på födelsedagen. Visst är det lite mysigt att fylla år? :-) Det tycker jag iaf...

Vilken man du har Susanne! Han kommer ju hem med det ena bättre än det andra! Alltså det bordet var ju bara "to die for", lite avis är jag nog... :-) Det känns ju så mycket bättre när dom varit borta om dom kommer hem med något gulligt, som ett bord tex :-)

Vidare måste jag ju bara säga att om badrummet är det badrum som jag var inne i i somras så är det urfint som det är. Det hade charm som inte något annat och du hade gjort det så fint där! Jag skulle inte stressa över att renovera det badrummet för jag tycker att det hade något alldeles speciellt. Så det så. :-)

Sköt om er och ät massa mumsigt så här i födelsedagstider och så hörs vi snart igen!

Varma kramar till er båda och hälsa grattis till lillebror också Alice.
/Camilla i Örebro

Unknown sa...

Jag saknar tiden när barnen var små även om det är jättekul nu med...bara det att man inte hänger med när åren går. Nu är mina töser 10 och 13...

Här har det varit regn och blåst.

Kram Pia

ColonialEast sa...

Härlig pippistämning! Och grattis till de "små" barnen!! Kram!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin