onsdag 15 oktober 2008

Presentöppnardagen!

I går när jag kom hem låg ett sånt vackert inslaget paket på bordet...



Det var min vinst jag vann hos Hanna! Hon har en av de vackraste bloggar jag vet, Hannas Form. I somras hade jag och Alice turen att få träffa Hanna i Stockholm. Hoppas verkligen att vi kan ses snart igen...


I paketet låg ett jättefint litet kors i fil de fer.... Det är designern Anna Fleberg som tillverkar dessa. På Hannas blogg kan ni se vilka fina saker hon gör...

Tusen tack snälla Hanna för korset!!

Sambon tillbringade nyligen några dagar i Köpenhamn. Fick en massa fina saker när han kom hem. Bland annat den här...

Den har en härlig patina och jag tänker inte försöka putsa upp den. Har bara diskat den med diskmedel... Den får fortsätta leva som lite fläckig och ful. Då passar den bäst in här hemma, hi, hi...


Vad den står på är också en present, men det får ni se en annan dag... Något grymt snyggt!!

Kan bara berätta att det är inte det lättaste att sitta här och skriva. Bosse vår papegoja har sina flygövningar nu på morgonen och inte bara flygövningar... Han utövar låtövningar också. Och det mina vänner är ingen skönsång direkt vill jag lova. *fniss*

Ha en bra dag!!

kram /Susanne

36 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till din underbara vinst , ibland är paketet så vackert att man skulle vilja ha kvar det oxå !!
Fin present fick du oxå , och nej putsa den inte den är så fin så där !
Ha det trevligt i skönsången då !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Mitt i alla flygövningar och skönsång så får du till ännu ett underbart inlägg här hos dig.

Grattis till vinsten av det fina fil de fer korset som passar så bra där hemma hos dig.

Och vilken fin present du fick av din sambo. Nej putsa den inte... den är så ljuvligt vacker precis som den är.

Kram Kram

Love Your Homes sa...

Hej Susanne, dom verkar förgylla din tillvaro både Bosse o Sambo....härligt när det rör på sig.
Här hemma är det rätt tyst, huset sover efter makens nattjobb.
Kram från Ingela

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Korset var jättefint och Hannas blogg är helt underbar, precis som din! Vilken bra uppfotran du har på din man, som kommer hem med sånna gåvor självmant ;)

kram madde

Annas skattkammare sa...

Grattis till vinsten, korset var jättefint! Och vilken gåva du fått av sambon! Så vacker som den är! Ha det fint! Kram /Anna

Lilla huset på prärien sa...

Hur är det möjligt? Att ha en sambo som bara VET med sig att köpa hem sådana fina saker??! Hur är det möjligt???!

Åhh vad livet är orättvist!

Kram Jenny

Anonym sa...

Åh! Har ni papgoja. Det hade min morbror när vi var små. De förde ett förskräckligt liv på förmiddagarna när de äntligen kom ur sin bur.

Vilket otroligt fint paket. Både paketet och innehållet.

Bra smak din man har......

Kram Lena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina presenter du har fått!
Grattis till vinsten!
Hoppas ni får en bra dag!

Kathys Home sa...

Jättegrattis till din vinst...den är ju så fin. Åååå så trevligt med en flygande kompis....eller?! //kram kat

marianaskeramik sa...

hej
vilken tur du har!!
visst har Norrgården öppet på fredag (tors-lördag)
det är lätt att hitta något där som man vill ha
just nu jobbar jag med nya helvita tallrikar som kommer att komma dit inom kort.
ha de gott
marianaskeramik

Skatan sa...

Mäh! Hur tränar man sambon att komma hem med sådana gåvor!?

/Häpen och impad skata

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Grattis till fina vinsten, korset e så fint.. ojj stekhuv, kom han hem med den... så glad du måste blivit.. såg en sån på en mässa för 2800.. inte riktigt vad jag hade råd med.... Jättefin e den..
kram Linda

Jenny Oak Fae sa...

Vackert kors & vacker present du fick!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Inspiration i vitt sa...

Vilken underbar vinst du har fått Susanne, så himla fint det är med kors, tror aldrig jag tröttnar på dom.
Din man vet att vad du behöver och vill ha hihihi.
Så fin den var "huvan" precis så ska den se ut fläckig och oputsad precis som du säger.
Kram på dig/Ingela.

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vilket fint kors du har fått..
Och himmel vilken fin gammal silver huv !! jag anar att den står på ett vitt porslinsfat !! Du har tur du som har en man som vet vad du vill ha...
Ha det gott
Kram Anette

Emma sa...

Vilket fint kors. Och vilken fin present. ska bli kul och se vad det står på. Är en av dom nyfiknaste :)
Kram Emma

Marits vita skrin sa...

Grattis till vinsten. Det var verkligen urvackert det korset. Och vilken fin huv han har tagit hem till dig. Tänk om ens karl hade den smaken ;)
Loppis idag eller?

Hanna & Hugo sa...

Vilket fint kors =) & vilken present du fått din lyckost...

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert paket!! Och vackert innehåll!!! Och den gamla huven fr Kph var inte dålig, så perfekt den var!! Mari.

Eleonora sa...

Vad roligt att få ett paket som är inslaget med så mycket omsorg, sen är det bara plus att innehållet är lika fint :-)
Kram Eleonora

H A N N A S - F O R M sa...

Hejjj Söta du!

Är så glad att du tycker om det..träffade Anna idag och du ska veta att hon gör allt med en enorm kärlek...tycker att det känns! Så fiiiint det var hemma hos dig, passar helt perfekt!

Guuuud vad snygg present du fått av din sambo...vilken smak han har!!!!!

KRAMAR i massor!

Hanna

hemtrevnad marie sa...

Vilka gåvor!!!
Korset från Hanna är jättefint!
Och huven är ju underbar!!
Vilken go sambo du har!!
Min gube köper faktiskt fina gamla grejer till mig med...men inte utan hintar inte!
Men han har faktiskt köpt mina tre stora speglar och det svarta bordet jag visar idag!.....men som sagt lite hintar får man ge annars vet man ju inte vad han kommer hem med, haha!
Men din sambo verkar ha fingertoppskänsla!
Bossse verkar va en kul en!
Här har jag en son som sitter på min axel jämt när jag föröker få en stund vid datorn...det är min lilla pepegoja det!
Under huven förresten....
ser ut som ett bord?...Byrå?
Hälsa Alice!
kraam

Sara sa...

Vackert kors du vunnit! Vilken man du har som kommer hem med så fina saker.
Kram Sara

Anonym sa...

Grattis till vinsten! Den hängde ju vackert där! Härligt med lite papegojsång på morgonkvisten...!
Kram Tulipa

Mamma C sa...

Grattis till din vinst. Det var ett jättefint kors. Vet hur det kan låta när dom sätter igång. När vi hade våra, drog de igång varandra ibland. Hörselskydd satt inte fel då :-)
Kram mamma C

Anonym sa...

Oj så roligt och komma hem och det ligger ett sånt vackert paket å väntar på en......FINT!
Jag skulle verkligen vilja se och höra Bosses övningar eller kanske inte :-)

Ha det bra
Kram Pernilla

Viola sa...

Vilken vinst, suck säger jag bara så vackert kors! Och en man som vet vad du tycker om det du ska du vara glad över, fniss....BOsse var ju ett för skönt namn på en goja, ha en bra kväll, kramis VIOLAN

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

men så fina presenter... både korset och huven är underbara!!
En sån huv var jag på vippen att handla för ett år sedan på mässan.. ack att jag var så dumsnål!!

Hihi kan se framför hur du hukar där hemma när Bosse har flygövningar..

Här har varit så grått och regnigt hela dagen.. Ludvig är febrig och förkyld, jag har målat en söt vagga idag, min mamma ska sy ett fint täcke dit och sen ska jag lägga ut det på Blocket.
kan inte säga att mitt företag går bra just nu..så man får dryga ut kassan lite och sälja!
jag tror folk blir rädda när man pratar om lågkonjunktur, de vågar ju inte göra någonting. Hörde av en kompis att hon halverat sin inkomst den här och förra månaden på sitt fik...låter ju inte klokt ju eller hur!!
medierna skrämmer upp!!
men faktiskt just idag fick jag in två storbeställngar... då kan man hanka sig fram en månad till..nej nu ska jag inte vara pessimist.. det kanske vänder...

Ha en skön helg du och din familj!!
KRAM
Ann-Catrin

Ann-Charlotte sa...

Jätte fin vinst. o vilken kupa!! jag är jätte avis =)
Kramisar
Ann-Charlotte

Floras Kulle sa...

Grattis till vinsten! Jättefint kors.
Vilken lycka att ha en man som förstår vad man vill ha! Men, du... det där som den står på - VILL SE, NU!!! Man blev ju bara ruskigt nyfiken.
KRAM:
Annette

Millygarden sa...

Grattis Susanne!

Vilket ljuvligt vackert paket! sånt man knappt näns öppna! Men det var det ju värt att göra med det fina korset i.

Vill önska dig en Trevlig Helg!
Kram Marina

bykerstin o. butikblandannat sa...

Va kul med paket!
Du har fått en award av mig på bloggen :)
Trevlig helg!
Kram Kerstin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fin vinst du har fått! Och vilken härlig present! Undrar just vad det är den står på? Kan det vara lite av det vi ser...
Kram
Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej tjejer!
Tittar in för att önska er en riktigt härlig hösthelg!
Njut som bara ni kan! :)

Inga dåliga presenter det där heller. Ojoj, lyckost dig Susanne. Nu igen!

Jättekran Hanna (Psst, passar ju rätt så bra!)

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din fina vinst. Man blir ju så glad när det kommer ett litet paket med posten. Så gullig man du har som kommer hem med så fina saker när han varit bprta. Hur bär du dig år för att han ska komma hem med just rätt saker, *s*?

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Annika Christensen sa...

Grattis till både kors och precenten från mannen. Riktig lyckovecka må jag säga.
Städa är vad jag skulle behöva göra i helgen. skönt när det är gjort.
Ha det gott
annika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin