tisdag 21 oktober 2008

My room!

Idag ska ni få se lite detalj bilder ifrån mitt rum som jag har fotat, mamma har fullt upp med att göra skyltar...


I den här hyllan förvarar jag allt. Foton, brev, böcker och mycket mer...


Här är min säng, det är en gammal järnsäng från NK. Det vackra täcket har jag fyndat på en loppis för ett tag sedan...




Den här lampskärmen som liknar en stor rosa bakelse har jag också fyndat på loppis...



Här ser ni min svart lilla handväska, som jag brukar använda...


Ryskadockor är något som jag samlar på. Dom finns i så många olika former och färger. Jag har fått nästan alla av morfar och framor...

Det var lite från mitt rum, imorgon skriver nog mamma igen...

Kraam Alice...

25 kommentarer:

Englagård sa...

Så fint och välordnat du har det i ditt rum. Jag blir väldigt imponerad

kram Karina

Ann-kristin S sa...

Så massa fina saker du har :)
Kul att du också är här inne och skriver

Jenny Oak Fae sa...

Vilket fint rum du har, många fina & roliga detaljer..!

Ha det GOTT!

: )

KRAM, Jenny

Mamma C sa...

Mycket fint rum med massor av fina saker. Hälsa mamsen
Kram mamma C

Lavendel & Romantik sa...

Du har ett så fint rum Det syns att du gillar inredning,och även kläder. Ha det Kram/Majsan...

rosenskära sa...

Du har säker och egen smak, det är viktigt att känna att inte ngon annan bestämmer vad som är fint. Gillar också ryska dockor, dina är jättefina!

Lena

Lilla huset på prärien sa...

Jag älskar också sådana fina gamla ryska dockor! Har inga själv ännu dock men beundrar dem gärna! Dina är jättefina.

Tack för att du visar ditt fina rum Alice!

Kram Jenny

Myrrabutiken sa...

Oj vilket fint rum, ordning och reda:) Jag gillade lampskärmen den var helt underbar till allt det vita! Kram Jenny

Heidi-anitha sa...

Så koselig at også du titter innom! Du har god smak...som din mamma, hi hi hi..

Den sorte lille vesken var bare vakker.
Ønsker deg en god natt.

Varm klem White vintage

Love Your Homes sa...

Hej Alice,
jag tror det bor en riktigt duktig loppisfyndare i ditt rum.

Zizzi sa...

Vad fint du har i ditt rum! Visste du att de ryska dockorna, som vi i sverige kallar Babushka-dockor, i ryssland heter Matrushka-dockor. Och att det egentligen inte betyder nånting. shka-är ett smeknamn. Så om nån som heter Maria till exempel, skulle bli kallad Marishka i ryssland. Allt detta fick jag veta av min ryska granne.
Kram cissi

Nettan sa...

Å vilka fina saker du har! Gillar speciellt den rutiga kofferten!!
Kram Nettan

hemtrevnad marie sa...

Du har det så fint i ditt rum Alice, och lika god smak som dina föräldrar!!
Spegeln med spets i var så söt!!
Överkastet var ju ett kap!
Ha en härlig onsdag!
Hälsa mamma!
Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket härligt rum du har. Jätte fina saker du har hittat på loppis, gillade din gräddbakelse till lampa. Hoppas det är bra i plugget och givetvis med dig.
Hur mår Evert?

Många kramar Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket mysigt rum och jättefin säng du har Alice, där skulle jag sova gott!! Mari,.

Hanna & Hugo sa...

Så fint du har det! Fick minnnen från när jag var mindre när jag såg dockorna, tror det var min granne som hade ett gäng sånna & jag tyckte de var så fina färger på dem + att man kunde gömma dem i varandra... Kram Maria

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefin och mysigt har du ju det på ditt rum:)
Kram Lallis

Emma sa...

Vilket fint rum du har. Önskar jag hade hat ett så fint rum när jag bodde hemma.
Kram Emma

Marits vita skrin sa...

Vilket fint rum du har Alice, så personligt. Och jätte fina foton har du tagit också. Jag gillade din handväska jätte mycket.
Kram från Marit

Tulipa sa...

Vad fint det är på ditt rum! Ordning och reda också!
Kram Tulipa

Millas hem sa...

Oj, här har jag missat en del!
Så fint ni gjort i badrummet, ser inte ut att behöva en större renovering...iallafall inte vid badet! :)
Jättefina bilder från ditt rum!
Lilla handväskan är jättesöt!
Hälsa mamma!
Kram Camilla

Casa Loda sa...

Va fint du har det! Så mycket fina saker.
Kram från Annika

annaslantliv sa...

Oj vilken nostalgi tripp! Jag hade exakt en sådan filt när jag var liten, fast den var brun cerise och vit. Och i fönstret stod en sån rosa lampa, undrar just om den finns här i någon skrubb.
Ryska dockor var ju oxå något man älskade när man var liten.
Tack för de vackra minnena!

Kram Anna

Useful Art sa...

Sååå fint Alice! Älskar den lilla hängaren med den lilla väskan!

/Sara

Ann-Charlotte sa...

Jätte fint du har det! Jag gillar den lampan skarpt ;)
Kramisar
Ann-Charlotte

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin