fredag 10 oktober 2008

Sol ute men grått inne...

Hej kära vänner! Vill bara önska er en underbar helg!! Ute skiner faktiskt solen idag. Hoppas det håller i sig hela helgen...

Inomhus har jag fått lite dille på grått och svart. Världens snyggaste färgkombination ihop med vitt...
Håller på att sy några kuddar. Här med svarta ränder... Världens enklaste och det blir en sån snygg effekt. Jag såg att Lantlifs Anette tidigare hade gjort något liknande i sitt gästrum...

Det sirliga fina korset hade jag tur och vann hos Johanna Vintage i våras. Det har funnit sin rätta plats här i genomgångshallen utanför vårt sovrum...

Tjingeling! /Susanne

49 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!

Det är verkligen en fin kombination. Min hall kommer gå i vitt/svart/linne, vad tror du om det?

Det ser så enkelt och snyggt ut hos dig. Stilrent

Ha en jätteskön helg

Kram Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det snyggt! Håller också på med några möbler i hallen precis som föregående bloggare...
Det blir också de färgerna...
Ha en bra helg!
Kram
Marie

Annas skattkammare sa...

Håller med dig, det är en så snygg färg-kombination!! Så snygg kudde, jag blir sugen på att apa efter.. =) Trevlig helg! Kram /Anna

Malin sa...

Hej Susanne!
Du har alltid så fint så man blir bara så avundsjuk =)
Jag har sett såna där kuddar på massor av ställen och dom är så fina. Jag tänkte våga mig på att fråga om du har gjort ränderna på kudden själv? och hur isåfall? Eller är det ett fördigtköpt tyg med rand?
Hoppas du får en skön helg!
Kramar Malin

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dig om att svart och grått är en fantastisk kombination tillsamman.

Och vilken vacker stol du har !

Kram Kram

Marits vita skrin sa...

Vilket jätte vacket kors, nu blev jag avis;)
Kram kram

hemtrevnad marie sa...

Superfint!!
Själv slänger jag nog snart på mina svart/vitrutiga överdrag på fåtöljerna...har ju redan många svarta detaljer....
Visar själv min hörna med grå/vitt/cremetema idag....
Ha en härlig helg!!
kraaam

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!
Jasså, solen skiner hos er. Här syns den minsann inte alls till, grått och jäkligt är det! :)

Håller med dig om att den färgkombinationen är jättesnygg. Jag gillade ju även dina turkosa och rosa detaljer...

Önskar dig en jättefin helg!
Kram Hanna

P.s Väntade på dig igår... :( En annan gång kanske?!

Anonym sa...

Grått, svart och vitt är snyggt ihop! Grattis til vinsten : )

Trevlig helg!
Kram Maria

Solsjö - Under en vind sa...

Så fin vinst!

Snygga bilder! Stilrent och enkelt!

ha en go helg! Kramar!

Englagård sa...

Vad fina bilderna är...himmel, nu fick jag lust att städa och pynta om också...suck;)

Ha en fin kväll
/Karina

Sara sa...

Så fin kudde. Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Useful Art sa...

Håller med, älskar grått, vitt och svart .. sååå fint!

Härlig kudde också!
Får se när jag ska ta tag i mitt kuddprojekt ;)

Trevlig helg på er!
/Sara

Birgitta sa...

Snyggt att mixa med svart/grått till vitt, håller med dej och kudden blev så fin på stolen med korset på väggen. Vilken tur du också har med vinster, du får kolla inne hos mej, hihi.

Jag har också fixat lite kuddar, det är kul tycker jag och går att göra på så många roliga sätt.

Nu är solen borta här, men den är nog inte långt borta.

Ha en fin helg med sol som tittar fram mellan molnen. Kram Birgitta

LantlivsAnette sa...

Åhhhh wow !!
Vilken fin kudde, precis i min smak och stil...också ser jag att du hittat ideen från mig..åhhh vad glad jag blir då, och att du nämner mig !! tack snälla du..
jag tror nog att vi har samma smak du och jag även då det gäller kläder...jag tänkte faktiskt på dig då jag visade min nya schal idag..den kommer från Lindex,jag köpte mössan och vantarna som hörde till också..
Och vet du ?? soffan och fotöljerna är beställda och kommer i början av December...du kan tro att jag svävar på moln nu..hii....hii..
ha det gott
Kram Anette

Hem och Lycka sa...

Jovisst är det snyggt! Vilken fin kudde och stol, korset var ju jättegulligt. kram!

Casa Loda sa...

Ja, svart och grått är en fin kombination tycker jag också. Fin vinst du fick!
Ha det bra!

Annika

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Så fina kuddar du gör. Är det en metervara, eller målar du randen? Det ser jättesnyggt ut, och ni har ju så underbart fint överallt, man bara dööör!!

En riktigt skön hösthelg önskar jag er också!

Många kramar
Karin

Dalatorpet sa...

Det där tyget är jag på jackt efter det är sååå snyggt

Anonym sa...

Jättefina kuddar du fixat, såna skulle jag behöva göra också kanske någon dag. Förresten vad mycket fint ni visar på er blogg jag kollar in den varje dag.
Mvh Susanne

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej igen Susanne!

Som sagt, vädret... Hoppas att vi inte får detta hela helgen! ;)

Jag mindes faktiskt att det var dansdag för er igår, men trodde att du skulle fixa det ändå! :)
Kommer nog inte att vara där imorgon, kanske en liten sväng innán gubben börjar jobba. han kör eftermiddag hela helgen. Snacka om trist! fast iofs, jag sticker under den tiden han är hemma! Hihi!

Kram på dig!
Hanna

Anonym sa...

Hej hallå där i stugan!

Jag förstår då inte att du hinner blogga så mycket mellan allt kånkande av möbler och klurande på tv-apparater, men jag är dock väldigt glad för det, hi, hi... Jag diggar ju er blogg stenhårt, så många och härliga inlägg gör inte mig någonting :-) Vad gäller tv-apparater och musikanläggningar (inkl högtalare, hu...) så vill man ju faktiskt bara ha bort dom. Jag vill gärna ha både tv och stereo (med bra ljud) men dom ska helst inte synas för det förstör tycker jag... Kan ju säga att sambon och jag inte är ense där, hi, hi... Nu laddar jag för idol och äkta härligt fredagsmys med sambon och katten. Hoppas verkligen ni får det lika mysigt och härligt!

Stor varm kram till er från lilla mig!
/Camilla i Örebro

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Guud så snygg kudde du har gjort!! Verkligen urmysig - så himla duktig du är! Håller med dig om färgerna - mycket snyggt till vitt ♥

Önskar dig en jättefin helg!

Kram Jes ♥

Viola sa...

Är oxå en vän av svart och vitt, många som har börjat med det på sina bloggar, det blir så fint, ha en skön helg, kram VIOLAN

ColonialEast sa...

Hej Susanne, flera inlägg hade jag hunnit missa här men härligt att få läsa ikapp igen. Underbara bilder och inspiration. Hoppas ni får en härlig helg!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Kuden är så snygg1 Enkel men stilsäker, passar in i alla hem, oavsett inredningsstil!!!

Ha det gott!/Tina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det en underbar färg(?)kombination!! Jag kör den i sovrummet:)

Kram Annica

lottens vita och gröna sa...

åh vad fin kudden blev, kan ju erkänna att jag med sätt anettes målande på tyg och målat vita ränder på linnetyg, så lätt och fint! korset är ju som en dröm ju! ha en underbar helg! varmkram lotten

Heidi-anitha sa...

Så utrolig vakkert , rustikkt, og enkelt..
Ønsker dere en vakker helg..

Klemmer White vintge

Skatan sa...

Tittar bara in för att se vad du har för dig, samt att önska dig en trevlig helg! ALltid lika kul att se vad du har på gång!

kram,

A.

My Lovely Things sa...

Verkligen fin kudde..
Jag har allt blivit sugen med på att fixa kuddar nu..

så otroligt fina kontraster..
kram anna

LOPPISLIV sa...

Tror aldrig jag varit så sugen på att pyssla och sy sen jag hittade bloggvärlden. Det riktigt kliar i fingrarna. Jättefin kudde, det är så snyggt med lite svarta kontraster till det vita. Trevlig helg. Kram Paula

timelesshome annika sa...

Det var länge sedan sist. jag hinner knappt med mina inlägg eftersom.Jag inte fär tillgång till datornså mycket som jag vill. Men vad snygg kudde var hittar man ett sådant tyg? korset passar perfek på väggen. Det pågår en liknande tävling hos Hannas Form. Ha det gott
kram Annika

Karin Krut sa...

Håller med, det är verkligen en vacker kombination. Man får nästan en sakral känsla av bilderna, mycket vackert :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Thyrasgård sa...

Hej Susanne,
supersnyggt! Både kudden och korset. Här på Thyrasgård har det blåst och regnat hela dan. HUA! Så det har faktiskt julpysslats i Gårdsbutiken större delen av dagen.
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Lyktor och Tyg sa...

Verkligen fint, en sakral känslka, lugnt och harmoniskt, det måste vara skönt att komma in i sån hall. Kuddarna är verkligen fina, enkla med fina.
kram Kristina

Malmkakan sa...

Superfint med svart, grått o vitt. Titta gärna in hos mig!

Ann-Charlotte sa...

Va fint det blev!!!
Ha en mysig söndag!
Kramisar
Ann-Charlotte

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh vilket fint kors... såå fint..
kram Linda

vosgesparis sa...

hey ;)
I really like the atmosphere in the picture, looks like a beautiful sereen spot in your house.

Anneli sa...

Hej!

En underbar känsla i bilderna - lungt och harmoniskt!
Jag blir sugen på att sägga igång med trådslöjd när jag ser ditt varckra kors! -Det kan ju inte vara så svårt, eller vad tror du?
Vad fint tyg du har hittat till kudden! Jag har varit ute efter nå´t säckvävsliknande ett bra tag, men oftast är det lite för smalt, när det är vävt i gamla vävstolar...

Ha en skön vecka - nu ska jag fortsätta med renoveringen...

KRAM

ps. turkos är även min favvofärg - jag håller mig ganska mycket till svart-vitt-grått i kläder och annat, men turkos...den färgen älskar jag i detaljer!!

Ann-Catrin sa...

Hej Susanne!

ja turkost tillhör nog en av mina favvofärger med.. härliga bïlder.. och kudden är ¨sagolik!
önskar dig en fin kväll!
Kramar
A-C

Kalkstenssommar sa...

Du kan du! Alltid lika inspirerande att kika in till dig!. Jag har varit inne hos dig hela hösten men inte riktigt haft orken att skriva.

Visst är det härligt att tillsätta lite "färg" ur den gråsvarta skalan.
Kram L

ANETTESHUS.COM sa...

Oj, oj, så fin pute! Kjempe-fint med en stripe i svart!

Ha en fortsatt fin kveld!
Klem Anette

H A N N A S - F O R M sa...

Hej söta...du har något hos mig..KRAM!
Hanna

Unknown sa...

Hej Tjejen!!

Ser att du älskar sött med ti-hi...Visst är det underbart!! Turkost ger sådan underbar energi!!

Ha en ljuvlig vecka! kramar Malin

Unknown sa...

Ser helt underbart ut, jättefina färgkombinationer.
Kram

LantlivsAnette sa...

Halloj bruden !
Jag var inne hos Helena , och hon skriver att hon ska sluta blogga !!
Näääee, vad tråkigt..allt som hon har delat med sig av har varit sååå roligt ...
Jag hoppas verkligen inte att du tänker sluta också..du är ju min favorit !!
Jag har inga planer på att sluta, jag har såååå många ideer att dela med mig av känns det som..och jag tycker det är så himla kul att blogga..
Men hälsa Helena från mig, ni umgås ju och träffas...
Ha det så bra denna nya vecka..
Kraaam Anette

Millygarden sa...

Hejsan Susanne,

Håller med dig om att det verkligen är jättesnyggt med grått och svart mot vitt.. Gillar dina fina kuddar. ska ta och prova jag med.. har en stor golvkudde i lin som jag tror skulle göra sig bra med svarta ränder!
Ha en bra vecka kram!
Marina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin