fredag 3 oktober 2008

New workingspace...

De senaste dagarna har jag ändrat om lite på övervåningen. Lite och lite...ganska mycket egentligen. Har kånkat och dragit skåp och byråer om varannat, men det visar jag en annan dag...


Uppe i trapphuset har jag gjort mig en liten arbetshörna av det enklare slaget. Behövde verkligen en egen plats där jag kan ha allt liggande framme när jag tillverkar och textar mina skyltar. Nu har jag äntligen det...
Bordet har jag norpat från Antons rum. Han har fått ett annat sorts bord...


Loppisfyndad lampa! Älskar den industriella looken...



Lite smått och gott på hyllan...




En gammal trådkorg med färdiga och påbörjade skyltar...



Det är ganska högt här. Det gäller att inte trampa snett...*fniss*


Den här fina skylten stod på bordet när jag kom hem.... Det var vår lilla skrutta Alice som gjort en skylt till mig!!! Gissa om jag blev glad!!!

Önskar er alla en trevlig helg även om vädret är inte så underbart. Här hemma blir det nog en myshelg med mycket film och godis....(och städning såklart) Måste gå en match med dammsugaren i morgon innan dammtussarna börjar anfalla...


Ps.Ni kommer väl ihåg att köpa rosa bandet!!!


Puss & kram kravbanan! /Susanne


44 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Susanne! Visst är de ljuvlig våra härliga ungar. Min dotter brukar oxå ge mig små fina saker. Nu senast var det en kudde men ofta blir det teckningar som hon ritat och sedan skrivit små härliga kärleksbetygelser på. Då svämmar modershjärtat mitt över av kärlek och stolthet!!!

Vilken trevlig liten hörna du sett till att få! Jag skulle definitivt behöva en jag med men får faktiskt inte plats med en. Barnen tar ju en del plats och det är ju viktigare...!

Gillar dina skyltar! Är de till salu nu eller är de till loppisen kommande sommar? Pris? Jag är sugen på en liten skylt med ordet skafferi:)

Kram Annica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja det var mig en fin skylt du fick!!
Så fint det blev med din nya arbetsplats!
Nu suger det i godis-tarmen här också så jag ska köra iväg och köpa hem lite gott :)
Ha en bra helg!
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne!

Ni verkar ha så himla bra kontakt din dotter och du. Hoppas att jag också kommer ha det så med mina små döttrar när de växer upp!

Har INTE glömt rosa bandet ;) Har ett på min jacka...

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Skatan sa...

Godkväll!

Vilken skylt du har fått! TÄnk vad det värmer i hjärtat med de små och deras omtänksamhet. Min lilla sa just till mig att om jag får ont i magen skall hon göra ett bad och tända ljus. Ljus som jag får blåsa ut när jag vill...det senare tror jag var en stor gest för en liten dam :)

Jättefint har du ordnat - som alltid!

Kram!

/Anna

Love Your Homes sa...

Ett nytt rosa band inköps varje år... och varför inte rosa skjorta för killarna någon gång i oktober ... för support av bröstcancerforskningen.
Ha en fin helg, Ingela

Ann-Charlotte sa...

Men vilken finfin flicka du har som gjorde dig en sån fin skylt!
Jag är sååå avis på ditt arbetsbord jag har precis städat idag och allt som jag har städat undan i köket har på något vis hittat sig till mitt arbetsbord (suck). Jag behöver verkligen organisera ”a la your style ;0)”
Kramisar
Ann-Charlotte

In my house sa...

Hej...
- Jag älskar oxå industri looken,,, så himla härlig... Din lampa va verkligen kanon,,,!! Känns så rent på nåt sätt,,, de gillar jag, som är en "städtoka" =)

Mysig fredag till er,,, j

Hem och Lycka sa...

Å så fint bord, älskar lampan! Dina skyltar är verkligen urfina och Alice var ju jättesöt.. kram!

ANETTESHUS.COM sa...

For en flott arbeidsplass!! Lys og lekker! Lykke til med skilt-produksjonen;)

God helg!
Klem Anette

♥ Fyra årstider sa...

Tycker dina skyltar är så vackra.
Kram Lotta

Husbilsresan sa...

Mysig hörna du fixat till där ovanför trappan.Jag skulle gärna vilja beställa en skylt av dej....till mitt skafferi....vad kostar dom tro?
Vad gullig hon är Alice....jag blir alldeles rörd ;)
Ha en mysig helg!
Kram/Gunn

IKT i min vardag sa...

Underbar skylt från Alice, vad hon är söt!

Och vilken underbar arbetsplats! Vad skönt att ha en egen plats att sitta och pyssla på. Det är något jag saknar...

Jag har kommit ihåg att köpa rosa bandet :-)

Kram

Anonym sa...

Skyltarna du gör är jätte fina. Hur mycket kostar de?

Anonym sa...

Skyltarna du gör är jätte fina. Hur mycket kostar de?

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Åh, vad man blir glad när man får något sånt fint från ens barn!

Du har fått en härlig yta att pyssla på. Skönt med något eget.

En riktigt skön myshelg önskar jag er!
Kramar
Karin

annaslantliv sa...

Jag har just städat jag för att slippa i helgen, imorgon ska jag komma ner och njuta av ett smulfritt golv som luktar gott. Ahh!

Vilken fin hörna du fixat till. Min Anton har ett lika skrivbord hos sig som jag tänkt ha till min symaskin sen, så bra med de små lådorna ju.

Skulle man kunna få beställa några skyltar av dig? Det är inge bråttom alls med dom.

Ha en skön helg!
Kram Anna

Viola sa...

Vilken rar hörna du ordnat till åt dig själv, ser så vackert ut med allt det vita, i morgon blit det V-ås med många nya loppisar, så härligt, ha en skön helg, kram VIOLAN

Hanna & Hugo sa...

Vem skulle inte vilja sitta där... Så himla vackert.
Blev alldeles rörd av Alice fina skyllt till dig.
Måste säga att den jag köpt av dig hänger för jämnan på dörren
"Kommer snart" står det.
Perfekt när man är ute på promenad.
Kram på er & trevlig helg.
Mys i soffan lät som en perfekt
syssla i helgen.

LantlivsAnette sa...

Halloj Susanne !!
Åhhh vilken fin hörna du har gjort åt dig själv..en verkligen fin där du kan skapa och greja..du gör sååå vackra skyltar.
Att ha en alldeles egen plats så där , det skulle jag också vilja ha.
Vilen vacker trappa ni har , vit och fin...
Ha det gott
Kram Anette

Jenny sa...

FINT! :)

Marits vita skrin sa...

Men vilket fint skrivbord att sitta och fixa vid. Det var du värd. Såg din fina skylt i sön-bilagan för en vecka sen, kul.
Ha en skön lör. Själv ska jag på 30 års fest hos dina granar. Kram kram

Anonym sa...

Visst är det härligt med en egen hörna där man kan dra fram och lämna kvar sina projekt! Vilken fin skylt gulliga Alice har gjort, man blir så glad när man får sådana överraskningar.

Och Rosa bandet...det säljer vi i min butik, jättebra att folk köper dom, tänk en tjuga och att det går till så bra ändamål.

Ha en trevlig helg
KramPernilla

Millas hem sa...

Hej!
Din lilla hörna är så fräsch och fin och den svarta lampan blir en "ruff" och perfekt detalj till allt det vita.

Snyggt också att räcket i trappan "bryter" i färgen.

Fin present du fick av Alice...så himla rart!
Hoppas att er helg blir mysig!
Vi var på firmafest igår, så först blir det promenad med barnen sen blir det bara "slappa" för hela slanten!
Kram Camilla

hemtrevnad marie sa...

Gullig present från Alice!!
Har ju också en liten arbetsvrå i min vita övre hall...dock inte så jag får rum med rullgardinsmålning!
Men till att måla smått går det ju bra.....
Rosa bandet köper jag varje år...har dock inte hunnit till nån affär som säljer, ännu i år....
Ha en mysig helg!!
kraam

Eleonora sa...

Vad skönt med en egen vrå! Ha en riktigt trevlig helg o lycka till med dammtussarna :-)
Kramkram Eleonora

rosenskära sa...

Vilken härlig pysselplats, ljust och luftigt. Så känns det på alla bilder från ert hus, ljust, rent, harmoniskt och luftigt.

Hälsa Alice att hon vet hur man gör sin mamma glad!

Lena

Dalatorpet sa...

Hon är så söt din lilla tjej :-)

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilken mysig arbetsplats du har. Där jobbar du bra kan ´jag tänka mig.
Kram Marie

Sofia på Me and my home sa...

Så vitt och så fint! Och så lite mörka detaljer på det - det kan inte bli bättre! Kram!

Sara sa...

Hej
Vilken härlig arbetshörna du fått. Skylten var ju underbar, gullig dotter du har.
Kram Sara

Anonym sa...

Barn är så underbara! Jättesött av er dotter!
Vill gärna beställa en av dina skyltar. Hur gör jag?
Jag mailar till dig istället.
Mvh Lena :)

johanna sa...

Hej
Vilken fin skylt du fått!! Vad go hon är...Jättefin arbetshörna!
kraaam

Sofie sa...

Åh vilka fina skyltar! När kan man börja köpa dom då? :) Kram

Annika Christensen sa...

Det var en fin skylt hon gjort till dig. Förstår att du blev glad.
Vad fint ni har det. Tittar in lite då och då till dig.
Ha det gott
Annika

MiaMaria sa...

Hej!
Rosa bandet är köpt * 2......

Härligt med en egen hörna att sitta och pyssla i.....

VAcker skylt din dotter har gjort till lilla mamma....

HA´det så gott denna söndag!
MiaMaria

Annas skattkammare sa...

Oj vad jag njuter av dina bilder! Skrivbordet, lampan, detaljerna, skyltarna, det vita.. allt är så vackert! Och tänk vad rar Alice är som gjorde en så fin skylt till dig! Blev faktiskt rörd.. Ha en skön söndag! Kram /Anna

Mitt skabbiga chica hus sa...

Gud så mycket fint du visar, som vanligt. Såna där skyltar tänkte jag beställa sen av dig när lilltjejen i magen kommit.

Skulle vilja hänga dem på tjejernas dörr "Elly" och "Elsa" precis som granne med selma gjort. Urfint. Måste bara kolla att tjejen i magen ser ut som en Elsa när hon kommer ut först;o)

Riktigt härlig arbetshörna!

Men du, ledstången i trappan skulle bli väldigt fin svart för att plocka upp ramens svarta färg... fniss. Fram med målarburken vetja:o)

Kram!
Mia

Emma sa...

Vilken myshörna du gjort till dig själv. Man behöver verkligen en plats där man kna jobba och bara låta allt ligga.
Du gör verkligen jättefina skyltar. Önskar jag kunde texta lite bättre:)

Vad gulligt utav alice att göra en så söt skylt till dig, det är kärlek det.
Kram Emma

Anonym sa...

Du har en fantastisk blogg. Härliga och inspirerande bilder och ett riktigt vackert hem.

LOPPISLIV sa...

Fin arbetshörna, en liknande lampa har jag köpt på ikea för ett par år sedan. En sån söt skylt du fick av dottern. Det värmer gott i hjärteroten det :-) Du har inte dina vackra skyltar till försäljning månne?? och vad kostar de isåfall?? Rosabandet har jag självklart också köpt. Kram Paula

Hellen sa...

Så härligt med en sådan fin arbetshörna. Skönt att ha någonstans för bara sina egna "pyssel" saker.
Skyltarna du gör är så fina. Säljer du dem?

Hoppas ni får en skön vecka!
Kram Helen

Tina sa...

Så hyggelig skilt du har fått fra datteren det må være utrolig rørende. Det var kjempefint. Liker bloggen din, stoooooor inspirasjon. mvh Tina

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, vilken vacker arbetshörna du har gjort i ordning till dig, du kan allt konsten att få till det.
Där skulle jag oxå vilja sitta och pyssla. De små hyllfacken var så söta perfekt att samla små saker som man behöver.
Vad gulligt av Alice och göra en sån kärleksfull skyllt till dig.
Kram/Ingela.

Maria sa...

Vilken fin hörna. jag textar och stämplar oxå på skyltar. Du har gjort jättefina tycker jag!Jag fick en massa inspiration av din fina blogg!hälsningar Mia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin