söndag 11 september 2011

Ylva Skarp


När jag var på Formex förra helgen besökte vi bland annat Ylva Skarps monter!  
Denna urduktiga formgivare som skapar de mest underbara alster med sin vackra målande skrift.

Kolla bara in hennes sprillans nya kuddar i skinn!
De ljusa är tillverkade i renskinn och de mörka av älgskinn och naturligtvis med hennes ursnygga kalligrafi på!
Vill ha!!!


Här en form av moodboard på ena väggen i montern med kort och prover på hennes alster.

Jag som funderat på en tatuering med bara text skulle mycket väl kunna tänka mig en gjord av Ylva.


Riktigt snygga stora plankor med Ylvas kalligraffiti.


De härliga greppvänliga muggarna i höstiga bruna färger föll jag som en fura för. Helt underbara att mixa med de i grått och vitt i olika storlekar.

Återkommer en annan dag med lite fler bilder från Formex. Det blev inte så mycket fotande som jag tänkt.
Jag irrade omkring där i en hel dag och såg det ena snygga efter det andra och i min iver glömde jag helt enkelt bort att jag hade kameran. 

Jag upplevde inte att det var så mycket nyheter, men däremot mer färg. Mycket dova vackra naturfärger som jag älskar, och en hel del industriella inslag och orange, denna vackra färg som är så fin nu på hösten.
...........................

These pictures I took at the Formex fair last weekend when I visit the Swedish designer Ylva Skarp.
She makes the most beautiful things with her way of texting and I love it!

Susanne

10 kommentarer:

Unknown sa...

Hi Susanne

a lovely variety the lady designs.

How fortunate too to go by and photograph all of that - so lovely.

Your Autumn/fall looks like it is going to have the most gorgeous things for the home.

have a great day ahead (it is 6.15am Monday morning when I type this :)

x
Loulou

Mamma Mia.. sa...

Åh så mycket vackert!!! Tack för bilder och inspiration!!

@my casa sa...

Riktigt vackert - vackra bilder oxå/Åsa

Jenny sa...

Åh, så mycket snyggt!!!
Ha en bra start på veckan, kram Jenny

Marie1 sa...

Hej Tack för biljetten!
Åh vad fint det ser ut, jag missade den mässan, men har ju en annan att se fram mot!
http://inspiredfingers.blogspot.com/
Marie1

G:a Affären sa...

Ahh, så läckra kuddar! Ja, hon är otroligt skicklig och vilken idé att ha text på skinnkuddar.
Önskar dig en bra start på veckan.
Kram/Cia
1000 tack för kommentaren!

C. Tvillingmamma sa...

Mmm...så snyggt!

Ylva Skarp sa...

Snygga bilder och fin rapport! Tack så mycket!
Roligt att du hittade på mig i detta myller....
Kram Ylva

Västbacken sa...

Snyggt!

Lotta

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hon gör så mkt sjukt snyggt!! kan tänka mig de kopparna jag ;o)
O kanske en liten planka o en kudde...

klem Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin