onsdag 28 september 2011

testing + apples


Hej hopp!

I dag har jag testat nya kameran. Det har fotats i stora lass vill jag lova.

Det är så roligt, men oj, oj så mycket jag har att lära mig.



I trädgården håller äppelträdens grenar på att knäckas av alla äpplen. Det är verkligen ett bra äppelår i år.

Några av er undrade vilken kamera det är jag har köpt.Jag hade en Canon tidigare och
bestämde mig för att fortsätta med Canon. Så den här gången blev det en EOS600D med ett 17x55/2,8 objektiv.

Bilderna blir helt underbara. Det blir ett helt annat djup och ljus!


Till helgen ska vi vara ute och plocka äpplen. Vi har en juicecentrifug så det ska tillverkas äppeljuice för fulla muggar!

Kanske blir det några burkar med äppelmos också...



Today I have been taking pictures like a maniac! It's so much more fun with this new one, but so much more to learn...

Here are some pics from the garden today...
We have to do something with our apples this coming weekend. There are so much apples this year...
Think we will make juice and jam etc...

See you later alligator!

Susanne

1 kommentar:

Caroline - det ljuva livet i söder sa...

Längtar så efter en riktig kamera, än så länge snyltar jag på sambons.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin