onsdag 14 september 2011

preparing for next season, autumn







Har börjat förbereda trädgården för hösten, eller rättare sagt plockat undan alla sjuttioelva trädgårdsbord och stolar.

Jisses så mycket pryttlar man tar fram varenda år.

Förra veckan fyndade jag ett planteringsbord på loppis. Det är gjort i aluminium och kommer få stå ute under vintern. Kan vara fint att dekorera det med granris eller liknande och kanske en ljusslinga och ha det stående där på uteplatsen hela vintern...

Har ni fått undan era sommarsaker ännu, eller håller ni ut och hoppas på mer sommar?

.........................................

Preparing our garden for the next season, autumn...

Have a lovely day!

Susanne

14 kommentarer:

Lau de Casalil sa...

You have a very soft light for this wet septembre... nice project and cute garden in front of this red house!! good gardening!!

irene sa...

Ha en underbar höstdag!
Njuter av din blogg!

/Irene

Elina sa...

Å så fint ni har det! Härligt att pyssla i trädgården under sensommaren :-)

Kram Elina

Mitt Vita Björkebo sa...

Vilket underbart bord du fyndat!
Ja helt säkert gör det sig fint ute undervinter halvåret..
Jo jag har nog insett att sommaren är över...Håller sakteliga på att plocka in efter varma dagar....Nu får vi njuta av höstens höga härliga luft och färger i stället....Är inte ack så fel det heller!!
ha en fortsatt skön onsdag....ANNA

Unknown sa...

Underbar trägård! Jag älskar hösten, kul med alla nya härliga mustiga färger! Ha en underbar höst dag:)

KRAMKRAM
Christina:)

Margith sa...

Skønne billeder til inspiration :-)

gabricci sa...

I love visiting your site. I can spend hours just viewing your postings. You are so talented and give so generously of your ideas. Thanks!

Anna sa...

Vilket fynd!! Bra med hylla under också... och det ser ut att vara rejält stort...

Nej, inget är undanplockat här... Pelargonerna har fått komma under tak nära husväggen, men ska snart tas in... Och olivträdet har redan flyttat in :)

Planterat några boxbom har jag gjort som jag hoppas kan stå hela vintern i krukorna!!

G:a Affären sa...

Attans vilket bord! Visst är det bra att kunna låta det övervintra ute. Det ser stort ut och möjligt att fälla ihop, så fin och praktiskt!
Jag drar också ut en massa möbler och annat, men jag har ännu inte börjat dragandet tillbaka.
Kram/Cia

Västbacken sa...

Jag skulle allt behöva ta undan sommarsakerna från trädgården men det regnar och regnar och regnar... Men i helgen får det allt bli!

Fina och inspirerande bilder som vanligt :)

Lotta

Vida sa...

men så fint och rejält planteringsbord..kommer du säkert att få mycket nytta av..man får ju en längtan efter adventstid när du pratar granris och ljusslinga ;D

det är så grönt ute och framför vårt hus blommar en ljusrosa klöveräng så bänkar och bord får stå ute några veckor till;)

Vidaurblåstmeränvanligt;)kram

Minna Mercke Schmidt sa...

Oh vad det där planteringsbordet var fin! Verkligen en fynd!!! O nej, massor kvar att städa undan i trädgården. Mannen plockade in hängmattan, kändes lite vemodigt... Stor kram du styling proffs! Minna :)

LantlivsAnette sa...

Japp, jag har plockat undan allt, och jag håller med dig, himmel så mycket man plockar fram ..man tänker inte på att allt ska bort sen..och ändå drömmer jag om fler trädgårdsmöbler...
Kraaam Anette

an angel at my table sa...

Det påminner mig om att jag också måste ut och plocka in alla saker!

Mari

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin