tisdag 4 maj 2010

Vasst med strån...

Knoppbräda i vårt sovrum. Där samsas morgonrockar, stråväskor och ramar med inramade minnen. Ett litet M från en gammal reg.skylt får stå för Mamma...

Min nya passion är allt som är tillverkat i strå, och i år finns det så många snygga varianter av stråväskor och härliga stora solhattar att köpa...
Har olika gamla stråväskor och hattar hängandes lite överallt härhemma nu förtiden. Det är både praktiskt och vackert.

På matbordet i matrummet ligger halsband av snäckor slingrade på en bricka från Indiska tillsammans med olika frukost skålar mm...
Tillsammans med snäckor får man en sån skön avslappnad sommarkänsla...

Nu har världens gulligaste lilla tjej kommit till oss ända från Tyskland. Det ska bli så kul att ha henne här i en vecka. Ikväll ska jag skjutsa in tjejerna till stan. De ska gå på bio och se alla tjejers favorit film Remember me, fortsättningen på Twighligt och New moon.

I have a passion for everything made out of straw. Like hats and diffrent bags, and togheter with seashells you get that  nice summerfeeling...

Kram Susanne



16 kommentarer:

Fruädel sa...

Verkligen jättefint!!! Jag skulle vilja ha en jättesolhatt i strå, om någon vet vart man kan köpa det så tipsa mig gärna! Varning dock!!! Var på Skansen eller om det var furuvik, när jag var liten och blev antastad av killingarna som försökte äta upp både hatt och väska till min stora förskräckelse, hihi! Roligt, roligt att få leka hotell en vecka ;-) kramelikram på dig suss/ Tess

me and alice sa...

Hej Tess!
Det finns stora fina svajjande stråhattar på H&M just nu!!!
Kram Susanne

hagagården sa...

Hej
det ser underbart ut med den fina väskan,älskar ochså strå hattar och väskor.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Ett Vitare Hem sa...

Åh plantagen har också underbara står hattar ;o), kul med den tyska tjejens besök!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Fruädel sa...

Tack för tipset suss och hoppas att febern ger med sig! Nu är det sol här i Uppsala, nice!!! Kött å blåbär!/ Tess

Lantliga drömmar sa...

Stråhattar är riktigt tjusigt ! Nilla

LIVS LYST sa...

Så fint det har blitt her på bloggen! Deilig med så store bilder der man kan se detaljer!

Ha en fin dag!
Hilsen Liv

koralee sa...

Thanks for the reminder...Summer is coming. xo

marianaskeramik sa...

vilket härligt sommarinspirerat inlägg....snart är vi där
ha de gott
marianaskeramik

Mamma C sa...

Väskan var jättefin, jag har oxå en stråhatt. Den brukar åka på en solig sommardag.
Kram Mamma C

Solsjö - Under en vind sa...

Läckra bilder!!

Ha så kul med ert besök!

Kram!

Lauras gård sa...

Så fint med stråväskor! Riktigt somrigt. Jag ska ha några någonstans i gömmorna. Kanske dags att ta tag i att packa upp mina flyttkartonger... Kram Stina

simplicity sa...

Underbar bild. Håller med dig.. det kan bli så härligt i en inredning att bara ta in lite snäckor eller stråhatt.

kram på dig
jannice

Dagi Mara sa...

Wie schön sommerlich! Schöne Grüße aus Deutschland!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Snygg stråväska, de naturfärgade är vackrast tycker jag...

Känns somrigt med sköna ting att bära i strå och nu är det bara sommarvärme och havsdoften som saknas :)

Kram

sofia sa...

Remember me är INTE fortsättningen på Twilightserien! Den har ingen koppling till Twilight mer än att Robert Pattinson spelar i dem båda :)
Fortsättningen på Twilight-sagan kommer dock snart, i slutet av juni tror jag.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin