torsdag 20 maj 2010

Making the bed or not... that´s the question?

Tjingeling!
I dag har jag haft en välbehövlig sovmorgon... Så skönt ibland att bara få vila och samla nya krafter! Så här tjusigt ser det som oftast ut i vårt sovrum. Ingen bäddning så långt ögat når... *fniss*

Finns viktigare saker här i livet än att bädda! Håller ni inte med?
Har under senare tid köpt på mig lite nya påslakan. Älskar bland andra dessa helvita från Åhlens i bäck i bölja. De kostar bara 149:- för ett påslakan och ett örngott. Jag var tvungen att fråga i kassan om det verkligen var påslakan med för det priset... *fniss*

Fast vi har stora barn gillar dom att krypa upp och mysa på mornarna... Häromdagen sa Anton; -Mamma det känns som att bo på hotell med sådana här vita täcken... Han menade att det var positivt och jag kan bara hålla med. Det känns lyxigare...



Ovanför sänggaveln lutar ett litet slitet krön med härligt patina...

Today I had me a nice lie-in... In our bedroom we nowadays only use white duvetcovers. It gives such a nice and cool feeling in the bedroom. Almost like waking up in a luxurious hotelroom...hi, hi... And I don´t do the bed everyday... :O) Do you?

En utvilad kram till er!
Susanne

33 kommentarer:

Angela sa...

Håller med dig angående bäddning, det finns absolut viktigare saker att göra. Man får bara se till att man har lite fina lakan, så tycker jag det är helt okej med obäddat ;)

Unknown sa...

I was going to ask the same question. No I don't and I have all white linens. I love the way it looks and when they are just out of the wash all fresh and clean.
Enjoy your day!

Lauras gård sa...

Här är en till som struntar i bäddningen. Jag bäddar bara till helgen. Visst är det härligt med fina sängkläder! Jag köpte också Bäck och bölja till hela familjen då Hemtex öppnade en ny butik med bra erbjudanden. Toppen att slippa mangla för det syns ju inte om de är skrynkliga. Ha det gott vännen! Kram Stina

Annika sa...

Vilket fräscht sovrum. snyggt med helvitt och några blå detaljer.
mvh Annika

beate sa...

med slikt sengetøy trenger man vel ikke å re opp sengen! det er jo lekkert uansett!!

nyt dagen

klem beate

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Bädda!? I vårt hem så bäddas det endast när vi har planerade middagar!

Så mitt vackra och ganska dyra överkast är mest hopvikt! När det inhandlades så undrade min sambo hur jag kan lägga så mycket pengar på ett överkast som inte används?? **fniss** sånt tror jag bara vi tjejer förstår...

Ha det gott Monica

PS. jag gillar din blogg precis som den är..

Ett Vitare Hem sa...

Åh får nog ta en tur in på Åhlens i morgon ;o), tack för tipset!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Linruz sa...

Härligt att vakna utvilad och full av energi.
Nej bäckebölja är inget för mig kan för min värld inte sova när det är minsta lilla knögla på lakanet. Synd för de är så mysiga.
Ha en fortsatt fin dag.
Kram Lina

Aloha přátelé... sa...

I am suspicious of people who make their beds every day hahaha I am in the process of doing all white linens in my bedroom also. Have been searching for a white duvet everywhere...any suggestions? Anybody?? I am in Prague, Czech Republic...
Wishing everybody a great day, Jana

Beth sa...

I love the way your bed looks in the photo, all frumpled and beautiful! I do make my bed almost everyday and seeing your white linens makes me want to change my linens to white ones, too! Beautiful blog! xoxo Beth

koralee sa...

With a bed that pretty...it would be a shame to make it!!! hugs today...stay cozy!

Rumour has it sa...

Well, I love the ´shabby chic´ (to give it a name :D ) of NON-Made beds!!
This one in your picture looks very inviting and nice to me! :)

Sussi sa...

Ha! Det var väl det jag misstänkte....bädda sängen gör man när man får finbesök! Själv har jag inte ens ägt ett överkast de senaste tio åren! Snygga påslakan...puffa till lite...klart! Det är min melodi!
Skönt att få bekräftat att den melodin inte bara är min!

Kram
Sussi

Anonym sa...

Händer att sängarna står obäddade hos mig också senast idag!

Åkte in till grannkommunen och träffade de små Sessan Nellie och Isaac. Lunchade, shoppade och hade trevliga timmar.

Fräscht med den vita bäck i böljan och de blårandiga kuddarna.

Krönet har sån fin patina!

Ha det gott!

Kram Renate

n o r d i n g å r d e n sa...

Obäddat är snyggast! Om man har så vackra sängkläder som du, tack för bra tips!! Mari.

Kamomilla sa...

Skönt med sovmorgon... :)

Anci sa...

Jag tycker att det ser väldigt mysigt ut ! Jag brukar nog försöka bädda, men så har jag ju inte lika fina påslakan som du. Tack för tipset förresten :)

Kram
Anci

House number 15 sa...

Jag får allt bädda eftersom vårt sovrum ligger på bottenplan och det är det första man ser;))Annars vore det skönt att slippa.

Men vad snyggt påslakanet är, nu måste jag rusa till Åhléns imorrn, vilket pris dessutom.
Tack för tipset!
Kram C

Dagi Mara sa...

Dein Schlafzimmer sind sehr schön aus. So kühl eben und frisch, auch wenn du das Bett nicht machst. ;)

Vintage House sa...

Vad skönt med sovmorgon, får nog vänta några år innan jag får det...
Kul att du tycket om stjärnan:)
här bäddar vi aldrig sängen;)
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Instämmer helt, jag bäddar mest på helgen. Tack för bra tips på snygga påslakan, och krönet på sängen var så jättefint.
Ha en bra pingsthelg
Kramar
AnnaMaria

Vida sa...

vet inte om jag törs skriva idag...berätta inte för någon men jag bäddar varje dag och manglar alltid mina lakan och har en sån där örngottskrusare till banden oxå...är man tokig eller...hehe

din säng ser så gosigt obäddad ut att man vill hoppa i den:D

sommarklänningsväderkram
Vida

sanne sa...

Brukar bädda halvt om halvt, dvs överkastet ligger dubbelvikt vid fotändan. Känns lagom nonchalant ;). Vi brukar alltid ha vita sängkläder men häromdagen skulle jag "skoja till det lite" och köpte lavendel lila, jättefin färg men jag vet inte riktigt, tycker nog bäst om vita i alla fall.
Sanne/kungkarusell.se

Annas skattkammare sa...

Visst är det skönt med sovmorgon! och jag håller med om att det finns viktigare saker än att bädda.. dock tycker jag att det är väldigt fint när man bäddat fint så ibland unnar man sig själv den känslan..
Kram /Anna

Wimona sa...

Ikke er jeg flink til å re opp sengen heller. Og jeg håper at noen kan gjøre det til mote og trend snart, slik at jeg slipper å re opp. Det er ikke akkurat gøy å re opp sengen, i allfall ikke under et lofte tak.

Sengen din er kjempe fin. Og fin uten å re opp sengen også ;O)

vosgesparis sa...

Ohh yeas! I know what you mean, I had black duvets for years and now they hardly even see the daylight anymore ;) Waking up in white is so beautiful and relaxing.. and I agree that cuddling up with the kids is more important then a nice made bed
Have a wonderful weekend!
desiree

Anonym sa...

Ser ut som inte min kommentar fanns så jag skriver en ny....:=)

Jag kan inte gå ur sovrummet utan att bädda! Måste bädda! Det är absolut finast så! Det tar 5 min öch det är ingen tid det. Det har man allt tid till! :=))))

Pedant som jag är! :=o

Så Bädda ni!!!! :=)))

Anonym sa...

Förresten vågade du inte lägga ut min första kommentar om bäddning Sussie??? :=)) Man har väl olika åsikter om bäddning! :=))) Fegis!!!!!

Det såg jag nu att du granskar kommentarerna först....

Anonym sa...

hello Susanne,
This is my first comment to you..I´m a still reader and I love your block most off all!! I´m from Germany..from a little town inside the " Ruhrgebiet"....I love your pictures, your styles....all...that´s a big inspiration for me...we create our house completely new in this scandinavian style since five month..thank you for the wonderful ideas...Keep it up! Warm regards from Sabine...;0)

LOPPISLIV sa...

Ohhh Susanne vad glad jag blir över ditt inlägg, precis så ser det nämligen ut hemma hos oss också, om helgerna försöker jag bädda eller om jag vet det ska komma hem folk :-)hihihi... men annars om veckorna blir det liksom inte av, vårt sovrum ligger lite skymd så ingen ser in dit så lätt som tur är...Håller helt med dig, det finns minsann viktigare saker i livet, dessutom håller det kvalsterna på avstånd när man inte bäddar :-) Kram på dig //Paula

me and alice sa...

Hej anonym!!!
Nix jag granskar inte kommentarerna *fniss*, men har märkt att det är fördröjning ibland när man skrivit...
Bädda på du, hi, hi. Här bäddas det nästan bara när vi väntar gäster, om vi hinner...*fniss*
kram Susanne

Useful Art sa...

Hej Susanne!
Haha, håller med. Här bäddas bara när det blir gäster o inte ens alltid då, beror på vilka gäster :)

Men vad härligt "slarvigt" det såg ut på bilden, det är ju så det är mysigast :)

Trevlig helg!
Kram /Sara

Anonym sa...

hej hej!!

Ser jättemysigt ut!!!
Själv är jag ingen heller som är såå förtjust i att bädda, om jag ska bädda lite snabbt så brukar det bli med ett helt täcke" då tycker jag det ser bäddat ut"

var inne på åhlens sida, men vad heter påslakana exakt, har dom något namn hihi... menar det e ju ett bra pris.
Vad är dom blåa kuddarna/örngott köpta.

trevlig helg med konfirmation å allt!

mvh emmeli

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin