fredag 28 maj 2010

Feeling blue...


Har haft storstädning i hela huset under dagen, och hittade då på ett gammalt kinesiskt fat som legat undanlagt. Hade en blå porslinsperiod för några år sedan. Ibland är man glad att man sparar en hel del...

Vet inte riktigt vad jag ska ha på det ännu... Har ni några roliga förslag? Ska nog inte ha mina fina kaffemuggar där. Har en känsla av att det då kommer ryka ett par då och då...

Känns riktigt fräscht och somrigt med några blå detaljer denna underbara årstid!

Feeling a bit blue today... When I was cleaning the house I found this old blue china in a cupboard. Love to pick up just a few blue details this time of the year...
Have a great weekend dear blogfriends!

Kram & puss från städar-Suss ♥

12 kommentarer:

beate sa...

nydelig fat!!
jeg synes det er lekkert å servere salat på slike store fat jeg!

ellers kan du jo ha noen store kubbelys på det...

god helg

klem beate

Annika sa...

Finns inget så fräscht som blått i ett sommarhem.
kram på dig önskar Annika som äntligen är långledig.

~*~ saskia ~*~ sa...

Your image is adorable, as always, Susanne! Love the blue bowl and these white cups are amazing, sweet and simple! Love everything sweet and simple. Happy thoughts for a sweet weekend. xx

Linruz sa...

Tyvärr inga förslag men grymt snyggt var det vännen.
Ha en skön fredag.
Kram Lina

Kamomilla sa...

Visst är det fräscht! Väldigt vackert! :)

Vida sa...

ser helt ljuvligt ut...skulle nog ha några limefrukter på detta...

använder ofta några skivor lime i vattnet till måltidsdryck...

låter underbart att få städa - har passar barn hela dagen och är helt slut:-)

stillaregnkram
Vida

Tess på Tilda och Mamma sa...

Här är det en till som haft en blåperiod så jag kan lova att det finns blåa fynd i källaren. Tror inte jag kommer falla tillbaka till de blåa.Ha en underbar helg.
Kram Theres

Vintage House sa...

Ja när sommaren kommer vill man ha in lite er färg, blått är flått...
älskar verandan från förra inlägget, ska bygga en sådan på vårat hus:)
önskar dig en helt ljuvlig helg!
kram
sandra

LUPINUS SALON sa...

where do you get these beautiful cups from?

Greetings from bavaria! Antje

//G. sa...

Blåvitt porslin är bara så klassisk och alltid användbar.
Vad fint!
Kram
//G.

PS.: Förresten så blir det loppis i Säter utanför Mig & Alice- Melindas butik på Radhustorget. Kankske vi ses där... Håll utkik efter tvättlinan. DS.

Mamma C sa...

Ibland är det tur att man inte kastar allt man tröttnar på. Detta var mycket snyggt.
Kram Mamma C

Villa vit sa...

Hej.

Vilken underbar blogg. Satt just och skrev i min egen att jag önskade kunna ha denna stil i mitt hem men att det inte riktigt gör sig i ett funkishus. Attans, får bygga nytt hus. Jag har några veckors läsning här i din blogg, kul :o)

Ha det fint /Mia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin