fredag 7 maj 2010

Brownish details...


I hallen har det plötsligt blivit mycket bruna detaljer. Den Franska spegeln blev så bra här tycker jag trots sina slitna kanter. Den bryter av fint mot allt det vita...


Den gamla ostlådan köpte vi i New York. Hade den på botten i mitt handbagage på flyget!!

Lavendelträdet får för tillfället stå i en gammal Fransk champagnekylare.
Är det någon som vet om man ska klippa grenarna på lavendeln?

Suddenly I have a lot of brown things on the drawer in our hallway. The mirror and the champagnecooler are from France. The wodden cheesebox is from New York...
Wish you all a lovely weekend!

puss from brownish Suss

24 kommentarer:

På landet vid havet sa...

Ooh, vad vackert!

Hmm...undrar också hur man gör med grenarna på lavendelträdet...!

Trevlig helg!
Kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen detta var ju bara såååå snyggt!!! Jag är svag för dessa kontraster i brtunt o svart och du har så många vackra detaljer, den gamla lådan , gud va fin den var!!! Jag kämpar med bilder , internet, förminskningsprogram mm och solen skiner, men NU ska jag bara ut!!! ; ) Ha en mysig helg! Mari.

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Verkligen snyggt med det bruna mot det vita, härlig kontrast.

Alla detaljerna passar så snyggt ihop!!

Kramar Linda

Les Cotrions sa...

Beautiful brownish details! They are just perfect on white! Love your cheese box!
A nice week end to you!
Vale

Anonym sa...

Vilka snygga kontraster det blev med de bruna detaljerna!

Ostlådan är så läcker och din receptionsklocka. Den senare letar jag efter med ljus och lykta.

Ha en mysig helg!

Kram Renate

Galleri Hönshuset sa...

Halloj, allt väl?

sååå fint =) Fin gammal ost låda, kan tänka mig att det var svårt och inte köpa med sig allt man såg =)...

ha en toppenhelg. Hoppas solen visar sig hela helgen och att det slutar att blåsa...

kram Pirre

ANETTESHUS.COM sa...

Kjeeeeempe-lekkert, Susanne!!! Alt passer så godt sammen!

Ha en deilig helg!

Klem klem
Anette:)

Katta sa...

Det är de slitna kanterna som gör spegeln så charmig, söt låda med. Kram Katta

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint du gjort!
Ha en underbar helg!
Kramis/LenaS

marianaskeramik sa...

hur mycket fick ni med er i bagaget egentligen? hihi
fint blev det iallafall

kom och tävla hos mig!

ha de gott
marianaskeramik

Anonym sa...

Det är jättesnyggt med bruna gamla detaljer. Hos oss finns det mycket av det i vardagsrummet

Just nu är det svarta detaljer på g i lillkillensrum som jag håller på att inreda, faaast han börjar få lite för mycket egna ideér, stön, förhandlingar som heter duga :)

Bästa helgen till ER

Kram Lena

Sussi sa...

Spegeln är fransktastisk! Men OK...ostlådan är inte så dum den heller..fastän den är från N.Y. :o)

Är helt inne på det där med kontraster i inredningen...en ljus bas med några mörka detaljer, då blir det harmoniskt och fint.

Kram från
frankofilen Sussi

Sussi sa...

Oj, glömde det där med lavendeln...
Om den har blommat kan du mycket väl frisera den lite, då kanske den till och med blommar igen.

Kram i repris
Sussi

Elsa sa...

Spegeln är vackert, sådänt här jag sökt också. Men kanske någon dag!

Sara sa...

Hej! Om det inte är blommknoppar i din lavendel kan du klippa den. Där du klipper av skottet kommer den att dela sig och bli två, sen klipper du igen när du vill att doom två ska dela sig. Då får du ett fint litet träd till slut. Om du har blommor på gång så låt den blomma först sen klipper du den! Ha en skön helg!
Sara

annaslantliv sa...

Hej, vill tacka för härligt tidsfördriv så jag får skingra tankarna en stund. önskar er en trevlig helg.
Hoppas ni får sol på näsan!

Anna

annaslantliv sa...

Hej, vill tacka för härligt tidsfördriv så jag får skingra tankarna en stund. önskar er en trevlig helg.
Hoppas ni får sol på näsan!

Anna

Anonym sa...

Me Like:) Tyvärr är ju mina fingrar hudfärdade så något tips på lavendeln har jag NOT../A i den lilla röda stugan

LantlivsAnette sa...

Nämen du..sååå fint alltså..vilken vacker spegel !!
Så där gör jag också, har fina saker i handbagaget, sist så tror jag att jag hade en ägghållare i trä...
Vilken fin tunika du har köpt också..jag ser att jag har missat flera fina inlägg..
ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

Vida sa...

oj oj oj så himla vackert du har fått till det...vilken harmoni i dina bilder... du får 10 poäng av 10 möjliga:)

tror att lavendelträdet vill bli klippt och flytta ut i trädgården..

jordgubb o champagnekram
Vida

Seawashed sa...

lovely susanne.

I have the same school bell.

Goa sa...

Loooove it!
Så är det bara!

Puss o kram i natten till dig sötis...

September sa...

Jag kommer ju in här och tassar runt vareviga dag, tittar, nickar, ler och suckar aningens avundsjukt på hur fint du gör det, Å SÅ GLÖMMER JAG HELA TIDEN BORT ATT SÄGA DET TILL DIG. Att du har fint alltså! Din blogg är ljuvlig!

Kram!

alidas sommaräng sa...

Du kan klippa lavendeln egentligen var du vill men om du klipper den får du räkna med att den blommar mindre. Men den blir givetvis kraftigare och "tulligare" om du klipperd en.
Mvh Laila

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin