måndag 10 maj 2010

Longed for...

I den här vackra zinklådan låg det,

vackraste, vita och alldeles underbara gamla tårtfatet...

Visst är det fint? Jag har velat ha ett såå länge och så fick jag ett nu! Med originallåda och allt. Det finns ett tillhörande zinkfat också som man antagligen ställde tårtan på och sedan ställde man ner hela härligheten i den runda zinkboxen för transport!

I got this lovely cake dish in white china of my darling... Isn´t it lovely?

Kramelikram, Blog u later...
Susanne

15 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej...förstås såååå om du blev glad för detta vackra fat..men du , var fick du tag i det..ett gammalt eller är det nytt?..helt otroligt fint med lådan också..
Kram..Pia

♥ Pia... sa...

Hm..tygsladdar säger du...det tänkte jag inte på:)..vilken ljuvlig ide´.. men har du tips på vilken färg på tygsladden kanske?..vit eller brun..??..Pia

På landet vid havet sa...

Wow, jättevackert! Fint med snäckorna, blev ett snyggt stilleben.

Tänkte fråga om du har målat skåpet själv eller är det original. Har du NCS- numret? Det är jättefint!

Trevlig kväll!
Kram Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

De e snäppet värre än ett kinderägg , jisses vilket innehåll som om inte utsidan skulle vara nog !!
Tittat avundsjukt på det alldeles underbara .
Ha en fin kväll !
Kraam/Lotta

Det vita dårhuset sa...

Avis? JAPP! :)

Kamomilla sa...

Wow, viken skönhet, jag har aldrig sett nåt liknande med zinkbox till!

Vintage House sa...

WOW WOW vilket helt underbart fat förstår din lycka:)
Älskar det
kram
sandra

Lillstuga sa...

Hej vännen!!
Gissar på att det är din kära man som gjort dig glad!!
Tänkte bara säga att jag ska jobba nu på fredag men är ledig på måndag nästa vecka. Hör av dig när du vet!!
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Förstår att du blev glad. Så fint.
Kram Lotta

Bygatan sa...

Åh så fiint!! Helt otroligt så fina saker de gjorde förr:)

Ha de gott! Kram Lena

Sussi sa...

Kan bara instämma i WOW-kören!
WOW WOW WOW!
Och i en zink låda! För bra för att vara sant...fast jag har ju sett det på bild...

Liiite avundsjuka kramar från
Sussi

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Jättefint! Minns när min farmor köpt en tårta i en för liten ask, hon ville spara asken och farfars idé att han skulle typ kasta upp tårtan och hon skulle föra in tårtfatet under föll inte alls i god jord...
Tack för att du gav mig det minnet i färskt...
Må så gott
/Karin

LantlivsAnette sa...

Ohhh himmel alltså !!! Vilket fat..och lådan och allt, jaa den ska du vara lycklig över !! Jag har ju ett sånt fat men det är nytillverkat, gammalt är ju bäst !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Galleri Hönshuset sa...

oooh så fiiint =)

Ha en underbar dag. Kram Pirre

Enikös BakSkafferi sa...

Hejsan.
Vad glad jag blir, har nämligen oxå ett likadant fat. Som jag ääälskar :) Men den är gammal och väldigt sliten. Men så charmig . Undrar om du vet var de tillverkas. Jag har stämpel 4 under min vad kan det betyda?
Mvh Enikö

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin