torsdag 13 maj 2010

Rainyday!

Den charmiga gröna burken är köpt på loppis i Florida


I dag har vi riktigt gråväder här i byn och regnet strilar ner med jämna mellanrum. Det blir inomhus pyssel idag. Fingrarna är alldeles ömma efter nedklippning av rosbuskarna igår. Hmm, utan handskar! Hur smart får man vara... *fniss* Den hårda vintern gick hårt åt våra klätterrosor. Det blev till att klippa ner dom rejält...

It´s a rainy day today. We will stay in and fix things and maby we´ll bake some cinnamon buns...

Ha det bra! Här blir det bullbak idag!
Susanne

21 kommentarer:

Hellen sa...

Visst är det skönt med lite regn ibland också. Vi satt vid frukosten och försökte tänka positivt och då sa min yngsta son: mamma ..växterna mår ju bra av regnet i alla fall och då är det ju bra. :)

Vilken underbart ljuvlig nött färg på burken. Den blir man också glad av.

Hoppas ni får en skön långhelg!
Kram Hellenellen

Hem och Harmoni Marie sa...

Mysigt med en dag inomhus... ska jag också ha.
Choklad-banankakan är redan bakad, nu ska jag bara städa lite innan det blir lite pyssel...

Kram Marie

Hem och Lycka sa...

Hihi, jag gjorde samma sak, utan handskar i rosorna alltså :-D

Söt burk!

kram Mia

ANETTESHUS.COM sa...

Gråvær her i dag også:(

Herlig bilde!!

Klem klem
Anette:)

Anonym sa...

Samma tråkväder har vi regnet bara öser ner!

Underbar burk med härlig patina, lycka till med ditt bak!

Hoppas på finare dagar framöver skulle sitta bra till kommande helg.

Ha det gott!

Kram Renate

LOPPISLIV sa...

Hej Suss, Så himla charmig den gröna florida socker burken är och ditt gröna skåp där i bakgrunden bara älskar jag. Vansinnigt vackert!!! Blir så sugen på att få in denna färg i mitt hem också. Kramis Paula

Monika sa...

Hello, I am so glad I have found your blog! I like it very much, Monika

LoveFeast Table sa...

Even your sugar pot is inspiring!! I really cannot begin to tell you how much I like stopping over to visit!
~kristin

Vida sa...

vilken härlig patina på den gröna söta sockerbullen...

sitt ner Suss, vila dina händer och lär dej lite gotlänska under tiden och överraska Bralliz:)
släkten sjunger alltid denna när vi är på ön...

http://www.youtube.com/watch?v=uJdHmt-i9kY&feature=PlayList&p=97F8D06C925B65BA&playnext_from=PL&index=0&playnext=1


kram kram
Vida

NeMa Design sa...

Hej hopp!!
Är tillbaka lite smått i bloggvärlden efter en hektisk tid...det är ju så himla mycket man vill hinna!! Ja rosorna är inte så kul att hantera ens MED handskar så jag förstår att dina armar och händer är upprivna. Mina klätterrosor har också blivit "risiga" under vintern. Hoppas de tar sig!!
Ha en skön "regndag" Kram Malin ♥♥♥

Mamma C sa...

Jag styrde kosan till mamma i regnvädret, och hjälpte henne att packa lite flyttkartonger.
Kram Mamma C

Meine grüne Wiese sa...

Very nice picture!
Greetings
Melanie

Anonym sa...

Du har alltid så vackra bilder att visa oss. Njuter av att läsa din blogg, den inspirerar mej mycket.
Så fina saker du fick med dej hem från din resa.
Jag tjuvlyssnade på sången som "Vida" skickade till dej. Tror att den var till mej också för vad många minnen som kom fram.

Ha en trevlig helg

n o r d i n g å r d e n sa...

Å den burken har jag kunnat gett mycket förr!!! Så himla snygg! Otroligt läcker var den, ha det myciegt inne i regnet!!! Mari.

Anonym sa...

Hi Susanne,
Love your flower arrangement. Are the flowers from your garden?
We've had some rain lately, too. We had one beautiful day yesterday, and now it looks like another storm is coming in.
Those cinamon buns sound yummy!! Happy baking. :) ~ Jo

Anonym sa...

Såååå snyggt att plantera der i, älskar konservburkskrukor å detta var e ny idé tackar för den!

Kamomilla sa...

Njam vilken burk!
Utlottning hos mig- har du sett det? Välkommen att delta!

hemtrevnad marie sa...

Å, burken...så snygg, jag blev helt kär!!
kram på dig!

Millas hem sa...

Snyggt! Hon kommer att älska Gotland...så vackert där!
Gillar den gröna burken från "over there, a lot"!

Ha det gott i helgen!

Kram

Ett Vitare Hem sa...

hihi låter som mig, har värlens fulaste händer för jag jobbar alltid utan handskar ;o)
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

Unknown sa...

TUFFT!
Själv satte jag en nejlika-planta i min farmors gamla kaffepanna-.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin