fredag 10 december 2010

Tree decorations

 photo magdalena björnsdotter - Alice in our gardenroom 2007

Jag försöker variera julgranspyntet i granen här hemma lite från år till år, men i slutändan brukar det ändå bli ett enda virrvarr av blandade minnessaker.
Varje år brukar vi också köpa en ny julgransdekoration. Det har blivit lite av en tradition att leta efter någon rolig liten pryl i butikerna eller på någon resa...

Många år har vi också haft hemgjort pynt i granen tex. pepparkakor, torkade apelsinringar eller gamla vackra pepparkaksformar. Har ni sett vad liten alice är på den här bilden! Så söt med sina flätor, tänk vad tiden går fort...

Det skulle vara roligt att höra vad ni brukar ha för pynt i granen?
______________________________

Every year I try to vary the decorations in our tree. Some years we only use homemade decor, and every year we buy one new christmas-tree-decor. That has become like a nice tradition to look for something cute every year.

How do you decorate your tree?

kramelikram - från - suss

8 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Mysiga bilder.

Jag har samma som förra året i granen, blev så nöjd då. Det blir vitt och silver med en massa dunsaker. Superfin och man kan ha så mycket pynt i granen när det är så få färger

Kram och trevlig helg

Teres

Anonym sa...

vi har mestadels traditionellt julpynt i vår gran och barnens saker.
Vilka fina flätor hon hade.
Linn

Vida sa...

måste ha en liten ekorre och ett litet fågelbo vid stammen i min gran..sen en massa röda kulor i olika storlekar..

vad vackert med pepparkaksformen..

oj vad barnen växer..fick detta av sonen igår:
"Röd luvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin Hood var en tjuv, Tarzan gick utan kläder och sov med apor, Snövit bodde med sju män, Pippi blev jagad av polisen och Emil drack sig full i ung ålder! De var alla förebilder då jag växte upp, så var snäll och sluta klaga på mig;))

fredagshumorkramkram
Vida

Nellie sa...

Hej Susanne! Känner igen det där m blandat pynt. Jag kan ha en tanke m julgranspyntet men efter ett tag så hängs både det ena och andra ändock upp. Tycker lite synd om pyntet som annars måste stanna kvar i lådan! I år har jag nog löst problemet...tror jag. Jag ska inte ha en gran utan flera! På glasverandan en "hemslöjdsgran" m halmpynt o pepparkaksformar. I ena gästrummet en gran m rosa och lite kitchiga kulor (tex balettskor fr Rusta). I andra gästrummet turkosa glaskulor. I matsalen gran m röda kulor o rödvita strutar (IKEA). I v-rummet vitt o silver. Jag ska ta kort och visa dem på bloggen, när de är klara. Tycker mkt om din blogg och är här titt som tätt, MVH Nellie

Lauras gård sa...

Jätte fin bild på Alice! Vi brukar ha en livs levande katt i granen varje år, men det räknas väl inte som julgranspynt... Kram Stina

Lollo sa...

I vår gran är det Vitt, Silver och Glas. Har lagt upp en bild på bloggen för någon dag sedan...

Bilderna du bjuder på är fantastiska! Vilken känsla!

Anonym sa...

I decorate my tree in silver! With white candles and silver ornaments.
Hugs,
Sabine

Lotta Lloyd sa...

Vi har 2½ julgran inne. En som går i silver o vitt, en i rött och guld. Dottern lilla går i svart. Det blir alltid någon ny grej varje år i granen. Sen har vi en tradition där min son när han var liten gjorde en fruktansvärd ful tomte. Han hänger fram den på bästa plats och jag flyttar den längst bak. Sen har jag en ängel i toppen och inte vanliga julgransljus utan har tagit en ljusslinga med små små lampor. Kommer bilder snart på min blogg

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin