måndag 13 december 2010

Lucia

 photo - magdalena björnsdotter, our gardenroom

Tänk att det är lucia redan! Inte klokt vad tiden går fort... Jag hinner inte riktigt med, men i dag ska jag i alla fall ta och baka lussekatter så det finns färdigt när barnen kommer från skolan. Det var det bästa jag visste när man kom hem och det fanns nybakade bullar... Mums!

Hoppas ni alla får en fin lucia. Med tonårsbarn i familjen är tiden med luciatåg på morgonen här hemma förbi sedan några år tillbaka. Lite sorgligt på något sätt... 
Kom nu ihåg att hålla koll på alla era tonåringar som ska ut på äventyr till kvällen. Våra stannar skönt nog hemma!

__________________________________

Today we celebrate lucia, a beautiful tradition!
Have a wonderful day everyone!
See you later...


kram - och - puss - från - lucia - Suss

23 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses.., vilken häftig bild, den hade min svärfar ÄLSKAT!!!!!
Han samlar på ALLT som har med älgar att göra vettu:)

Jag får äran att se luciatåget några år till, nu bär det snart iväg till årets första.
Ha en underbar dag och njut av lussebaket....
Kram
Marianne

Rozmeen sa...

Morning!

How are you?
Lovely decoration. I really loved your garden room..

Wishing you a lovely day,
Rozmeen

Rozmeen sa...

Morning!

How are you?
Lovely decoration. I really loved your garden room..

Wishing you a lovely day,
Rozmeen

Inredningsfrun sa...

Men vilken cooling!! Snyggare älg får man nog leta efter :)!!

Du skulle baka lussekatter idag, sa du. Vilken tid kan jag komma för kvalitetskontroll ;D!!!

KRAM

// Inredningsfrun :)

thea.e sa...

Utrolig tøft bilde. I like :)

irene sa...

Underbar älg!

ha en fin Lucia!

kram irene

Sunrise sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sunrise sa...

Good morning Suss,
how do you celebrate Lucia? We also have Lucie´s name day today in Czech Republic, but it´s without any celebrate.
See you, your fan Jana:-)

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjingeling i julstugan!

TÄVLING hos mig, var med du oxå!
Julkramar ifrån mig...
Marianne

Norrfrids Eija sa...

Susanne, jag tror jag dör, vilken maffig älg, med juldekorerad krona och allt. I lööööv allt som har med djur och horn att göra. Helsåld!
Eija

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken läcker lucia!!

Hälsningar Monica

Vida sa...

är det Hälga som är så vacker idag;)

vilken go mamma A och A har som har bullbakat när de kommer hem..det är en fantastisk lycka..bullar och iskall mjölk:))

jag doftar i nacken på en gurglande Viggo 6 mån idag..kärlek upp till stjärnorna..

VidakramtillLusseSuss

Tee of Vinnord Cottage sa...

LOVE that picture!!! Great idea for dressing up the King of the Forest for Yuletide :)

Bygdegården sa...

I love it!!! vilken underbar idé med älgen o luciakransen :) made my day, kram! /emma

Zita - Mlle Magpie sa...

Oh my gosh, we have a moose head just like this one, Maurice, at our farmhouse in the Quebec countryside! Now I know what I should do with him for Christmas :)

SWEDISH HOUSE sa...

Happy St Lucia Day from LONDON!
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Weißer Vintagezauber sa...

OH SUSANNE,
very nice picture from a pretty animal.
Your gardenhouse is a dream:o))))))
Have a nice traditions-day.
Love greetings,
Elke.

n o r d i n g å r d e n sa...

Man skulle kunna kalla det makabert men också helläckert! Så jag tycker den är makabert skitcool!! Mari.

Tulipa sa...

Vad fint... Satt och tittade på den ett bra tag faktiskt, krockade med en älg häromveckan så det känns märkligt detta... Men väldigt fin (och fridfull...)

Kram Mariette

Minna Mercke Schmidt sa...

Ha ha, det var den finaste älgen!!! Helt underbar bild, nu får min man gärna ta hem sina älgar, eller ett av dem i alla fall :) Kram, Minna :)

Spets och snor sa...

Tack för dina fina tips Susanne! Vad skulle jag göra utan dig! Det finns få personer med sådan blick och känsla som du har. Jag är så glad att jag att ha dig som granne - både som vän och inredningsproffs! kram

Unknown sa...

You always come up with exceptional decoration. You outdid yourself today. I wil celebrate Sankta Lucia with a glass of wine.

mammaxtre sa...

Jag har stora barn men också en sladdis :-) detta innebär att jag i några år till får njuta av luciatåg. Sedan blir det lucia på tv tills dess att man får barnbar :-)

Doften av nybakat när man kom hem från skolan är minnen som etsat sig fast. Härligt!

Må så gott

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin