måndag 27 december 2010

Villa Vánky

text & styling Susanne Kings  -  photo Magdalena Björnsdotter

I senaste Drömhem & Trädgård kan ni nu läsa ett reportage om familjen Vánky's vackra nybyggda hus i Falun.
Familjen byggde sitt drömhus i sekelskiftesstil och använde sig av många gamla detaljer för att få den rätta känslan...

__________________________

In the Swedish interior magazine, Drömhem & trädgård you can now read about family Vánky's beautiful newbuild house. They used a lot of old details, like doors and windows to get the right feeling in the house.

Written and styled by me and photographed by Magdalena Björnsdotter.


have - a - nice - monday - evening - kram - from - susanne

12 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Håller med dig! Jag läste det i går.

Kram Mimmi

Anonym sa...

Det ser himmelskt ut! finns tidningen ute i affären nu? Då måste jag titta efter den i morgon.
Vad duktiga ni är. prenumererar på Lantliv och såg dina fina artiklar om de hemmen där också.
Älskar din blogg Suss!
kram från Annika som alltid smygläser här utan att skriva hälsingar <3

me and alice sa...

Tack snälla Annika! Vad glad jag blir för din fina kommentar!!!
Ja tidningen har kommit ut nu. jag köpte min på vår lilla ICA här i byn.
kram Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert hem, jag såg reportaget, så otroligt fint!!! Mari.

Det vita dårhuset sa...

Que?! Nu måste jag leta ordentligt!!! Missade jag :( Fast inte konstigt då jag har en tendens att titta enbart på bilderna *fniss*

Kramen

Moodboardwithflowers sa...

hej! tack för rara ord i min blogg. spisen är från ilve och är en gasspis med grillplatta i mitten ( som vi aldrig använt). Spisen fanns i huset då vi köpte den och det är nog inget vi köpt själva pga priset men jag är glad att jag har den och gas är grymt att laga mat på.

Kram terese

sara sundgren sa...

Hej Susanne tack för svar.
Den fick jag betala ca 2000 för. den är underbar, det är med rosen. de har den på mathilde i stckholm i alla storlekar förutom strl4. om du vill kan jag hjälpa dig.

Kram
Sara

Anonym sa...

Såg det också! Så vackert!
julkramar från Norr

Anonym sa...

Jag har inte hunnit se i senaste tidningen av D&T men det verkar vara vackert där... ett riktigt drömhus kan jag tänka mig.

Och nu när jag ser dessa skinnfällar så påminner det mig om att jag glömde köpa sådana idag för att lägga på min pianopall vilket jag borde ha gjort redan före julen.

Malmkakan sa...

Åh, har inte hunnit köpa den än...
Ska bli spännande att läsa.

Kram, Cecilia

Sensor Faucets sa...

This is a nice article, Definitely it has a good content.

Anonym sa...

Halloj! Ja det ser verkligen fint ut!
Vet inte om jag kommer utanför dörren idag heller..men gör jag det ska jag köpa tidningen så jag får se mer..:-)

Ang, Leva & bo så vet jag inte om den går att få tag på, men reportaget ligger som bekant på nätet.. :-/ Men Expressen har snällt nog tagit bort möjligheten att kommentera där.

Ha en bra dag! :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin