tisdag 14 december 2010

Books

our bookshelves in the guestroom

Hej på er!
Läslusen här...
I dag ska jag fixa lite i våra bokhyllor. Ni kanske minns att jag förra året vid den här tiden gjorde om där, eller enligt min kära familj rörde till det där, hehe... Tror nog att dom är nog lite oroliga nu när jag säger att jag ska "fixa" där inne!

Jag funderar faktiskt på att vända tillbaka böckerna och göra en rejäl utrensning. Vi får se vad jag lyckas åstadkomma där inne idag. Det är ju så vackert med böckerna på det här viset, men tyvärr inte så praktiskt...

_______________________________

Around this time last year I rearranged in our bookshelves. I thought it was to the better, but the rest of my family didn't agree, hehe...
I still think it looks beautiful, but now one year later I have to agree that it was a "little" bit stupid, or certainly not practical... So today I will try to do something about it...
Show you when it's done. Wish me luck!

kram - och - puss - från - bokvändar - suss

20 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh kommer ihåg ditt projekt med dessa böckerna, som du säger det är urläckert men kanske inte så praktiskt ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Anette sa...

Ja idé var ju kul med allt det vita utåt =))

Spännande och se vad du nu ska hitt´på.

men du kan väl inte ha färger framåt, passar det in hos dig tro...??? ahahahhaah

ha en bra dag

kramar @nette

Anonym sa...

Åh vad skönt att du ändrar! Jag fick nästan småångest när jag läste inlägget om hur du arrangerade det innan hahaha.

Jag ska snart fixa med mina och makens böcker här också. Trots att det är apajobbigt kommer vi förmodligen att klä om alla böcker så att dom passar in färgmässigt.


http://www.blog.dübeck.se/

Shabby soul sa...

I agree: beautyful but not practical....
Good luck!!
have a good day
Silvia

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Love but need to see the titles. Pretty though!

Skrot och Skruv sa...

Super snyggt ni har, gillar verkligen gardinen för bokhyllan. Hur har du fäst den?

Kram Annica

Vida sa...

ja det var en superrolig idé men förstår att ibland måste man snabbleta efter en bok och det är då det kan bli lite huvudbry;))

snabbletar ofta i min hylla så du förstår hur jag måste ha det..kommer alltid ihåg storleken på en bok så här är det höjdgruppering som gäller:))

så vackert med de skira tyget framför..

bagarbertakram
Vida

Renoveringsdags sa...

Tycker det var jätte snyggt så som du har!! Men förstår det där med att det inte är så praktiskt :) ha en bra dag.

Goa sa...

Helt fantastisk bild Susanne...♥♥♥

Puss & kram

mina finaste. sa...

Vilken vacker bild! Och så smart med det skira tyget för.

Jag har också böckerna såhär i en bokhylla hemma, men det är så mycket protester att jag nog istället ska vända omslagen så att man ser den vita sidan sedan och skriva titeln på kanten med någon fin stil.

Kram!
Marie

Anonym sa...

You are crazy.... hehehehe...
I just wondered how you will read the books´title???? It looks nice in the unique one colour white, but I agree with your family, you have to change it "a bit"!
Have a lovely re-arranging afternoon!
Kram,
Sabine

Sarah Lynne sa...

Good luck! I can't wait to see what you've done!

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia sa...

It might not be practical but it looks so pretty, what else matters :) HA
Can't wait to see what you come up with I'm sure it will be just as beautiful!

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

I would not change a thing,I think it looks perfect!!!

Melissa sa...

I love absolutely everything about this room.

Kittys Paradis sa...

Oi, så vakkert! Bøker er hellige for meg og fortjener å stå vakre omgivelser :)

Kitty

http://dreamlifeincity.blogspot.com/ sa...

Hej:)
Vill titta in o önska dej en underbar Jul<3

Kram
Christina<3 Jag arbetstränar hos Classic Style In The City

Anonym sa...

Most certainly beautiful! Regards, Sandra

vosgesparis sa...

I don't think your books look stupid! Red ;) is always good for CHristmas.
desiree

Tonita sa...

I adore the sheer curtains you have hanging in front of you book case. I often use vintage valances on rods in one or two of my book shelves to hide junk or books that are too bright of a color. Happy to have found your blog.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin