tisdag 21 juli 2009

Thinking outside the box...

Tjingeling! I dag fortsätter jag mitt tänk om att använda saker till annat än de är ämnade för...
Har alltid varit förtjust i gamla zinkbakformar, men har inte vetat vad jag skulle ha dom till. Nu vet jag. De passar perfekt som lock till mina gamla glasburkar. Här är en till frukostnötterna...

Olika oljor och vinäger har fått en enklare form att stå i, och ett gammalt grytunderlägg i luffartråd får vara under för att snitsa till det hela... *fniss*

Ännu en form får agera som hatt till den stora gamla musliburken, som hmm... behöver fyllas på!


Och tänk att den passar alldeles perfekt också...
Finally I found a way to use my old baking tins... They are now acting as covers on my old glassjars!
Kraam! See you later all decoraters... /Susanne

46 kommentarer:

Anonym sa...

Är du vaken ännu? Här är en nattjobbare som får magknip av alla dina roliga ideer. Nu vill jag hem på en gång och pyssla ju.
Tack för det roliga tipset!
//A.J

Anonym sa...

Absolutely beautiful!
Laura

Hagbacken sa...

Vad fiffig du är Susanne :)

Och nattuggla du med, märker jag...;)

Kram Linda

mysiga heestrand sa...

Tänka att bara komma på andra användingsområden för fina bruksföremål. Tack för tipsen.
Ha en bra dag
Kram Marita i Heestrand

Lauras gård sa...

Vad finurlig du är! Hade aldrig kommit på tanken att sättta bakformar som lock till glasburkar... Snyggt blev det i alla fall. Nej, nu ska jag packa det sista så vi kommer i väg... Jag skulle ju inte in på bloggen, utan kolla vädret i Dalarna... Kram Stina

Weißer Vintagezauber sa...

Hello
your old baking things are very nice.:o))
Big hug,
Elke.

Lycka är ~ Onnea on sa...

Det ser ju ut att passa perfekt. Har aldrig riktigt tänkt på att gamla zinkföremål kan vara så fina, men då man ser andras fina bilder får man nya ide'er.
Ha en bra dag!
~Marita~

Tantbruns sa...

Super snyggt!
Kramar A

Anci sa...

Det är helt rätt tänkt ! Varför inte använda saker på nya sätt ?
Ska titta vad jag har :)

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad smart! Sparar denna ide tills jag hittat den storleken på bakformar och flaskor ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt Susanne! Smart idé att använda de gamla bakformarna. Här skiner solen idag på morgonkvisten - hoppas den fortsätter att skina! :)

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhhh, vad snyggt alltså..vad påhittig du är !! Och att formarna passar så där perfekt...
Du har sååå fint, vackra detaljer överallt..
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

Mejrams! sa...

Vad jag gillar dessa gamla zinkbakformar och vilken kul idé. Har du problem att hitta användningsområden så skicka hit dem!! Kram Merja

Annas skattkammare sa...

Vilken toppen idé! Älskar när man har lite kul och fina lösningar! Superfint.
Kram /Anna

Unknown sa...

Halloj, superfina bilder du visar och vilka underbara ställen du hittat för dina formar:-)
Kramar

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken rolig idé! Härligt! Ljuvliga bilder :)

Lilla Blå sa...

Bravo !!! Flera roliga ideer vill jag ha hihi.
Visst är det kul när man kommer på lite roliga lösningar o ändringar i hemmet av saker man redan har.

Ha en fin dag

kramar @nette

EN INREDOHOLIC sa...

Du är väl för go :) Tycker det ser mysigt ut med lite campingliv. Smart det där med formarna som lock!!

Må väl kära bloggerska och fortsätt njuta ute.

KRAM
Jannice

Kamomilla sa...

Ah! de bästaste av alla bra ideer! Du är fenomenal! Och jag gillar så det där att tänka om!!! Vända på steken och lite överraska. och också det att saker används och inte bara samlar damm.
Ha en bra dag!

johanna sa...

Hej
Å vad bra! Tack för inspirationen , nu kom min pysselnerv i gång=)))
Kraam

becca sa...

Vilka underbart söta formar, och vilken härlig ide att använda dom som lock,

TACK för all härlig insperation, kram Rebecca.

rosenskära sa...

Märklig känsla att veta hur det ser ut i ditt kök tredimensionellt!
Och att det är ännu finare än vad bilderna visar *ler*

Undrar om det finns någon form som passar på ett femliters glaskrus?

Kram
Lena

Laura @ 52 FLEA sa...

I love love love this idea! Sometimes I need others "outside the box" thinking to give me inspiration....Thank you for this creative idea today!
Take care, Laura

My home is my Castle sa...

Så nydelige bilder :)
Og masser av ideer...

Klem,Kari

Anneli sa...

Det verkar som att dina skattgömmor är oändliga;) -Det är verkligen skönt att bli överaskad med saker i oväntade sammanhang...jisses vad du kommer på!!
Det där med pumpen lät inget vidare...tur ändå att det är mitt i sommarn!
Vår vattenpump frös sönder på min sons födelsedag...jag stod med händerna i bulldeg och hade gästerna på intågande inom kort...snön vräkte ner, det skulle skottas, folk behövde duscha...och det blev...PANIK!!! Men...fram med alla vattendunkar och iväg till statoil...det löste sig, men jag lovar...jag var SLUT efter den dagen;))
Må så gott!!

Kraaam

Anonym sa...

Håller med alla di andra! Så vackert och fiffigt!
må så gott! Lene

Denise sa...

Makalöst vackert. Er blogg är en sann inspirationskälla!:)

Sköt om er!

LOPPISLIV sa...

Vad härligt Susanne, så påhittig du är som kommer på nya användningsområden till dina vackra saker. De små bakformarna är så himla söta. Blir alltid lika glad när jag tittar in här hos dig, bilden från förra inlägget Simple life från verandan med rostiga lyktan och vitt och grönt är ljuvlig i all sin enkelhet. Ha en fin dag. Kram Paula

Ombonat hemma sa...

Vad snyggt!

Själv fick jag tag på en gammal bakform på auktion häromdagen. Jag gjorde om min till ljusstake. :o)

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Jag gillar verkligen idén att använda saker till annat än de är ämnade för. Min gamla chef brukade säga att det är dags att vända jumbojeten upp-och-ner, och så är det nog. Ibland är det bra att tänka på ett helt nytt sätt. Tok-gillar dina idéer ;)

Kram och tack för härlig inspiration!
Mia

FEDERICA sa...

I'm loving every single detail of your kitchen!

Galleri Hönshuset sa...

Halloj.
Fiffigt =) Och riktigt fina bilder...
Kram Pirre

p.s hade du tavlan kvar som jag mailade om tidigare?

Love Your Homes sa...

Du är fyndig som få du Suss, nya trender av gamla ting är ju inte så tokigt. Praktiskt också....man slipper skruva av locket. I like!

Kram från
Ia

Tusenfröjd sa...

Så finurligt! Och så vackert! Det är väl så: det är det enkla som är fint...
Ha en fortsatt fin vecka!
Liv

Mamma C sa...

Så himla bra det blev, tack för tipset.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt när man kan använda saker på många olika sätt. Det blev jätte fint.

Kramisar Ullis

hemtrevnad marie sa...

Hihi, ja vad snyggt...och vilken tur att de passade!!
Det är annat än man kan säga om min fiskform...eller sockerkaksform med pip i mitten, haha!
Och idag har jag fått mormors gamla tårtform..modell jäääättestor...den ska få en plats i köket...måste bara klura ut till vad!
kraaam

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å, vad du gör fint som vanligt!:) Och ringen är ju riktigt snygg, vilken idé! kram Kerstin

Systrars söta sa...

Men så piffig du är, blev ju toppen detdär...hmm måste nog skramla om lite i skåpet :-) Inspirerande Susanne....Ha det gott//kram kat

ColonialEast sa...

Vilken bra ide!

Millas hem sa...

Så himla käckt! Du kan du!

Det är det som är så roligt med alla detaljer, de kan ha så många olika användningsområden, och du hittar dem alltid! :)

En fin dag önskar jag dig!

Kram Camilla

iLLi sa...

Vilka underbara och inspirerande bilder du har!

kram
Lina

Lotta Sultan sa...

vilken fin blog du har! kommer tillbaka snart!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men vilken fiffig idé. Och snyggt är det ju oxå:)

Länge sedan jag tittade in hos dig. Ska läsa ikapp lite tror jag...

Kram Annica

Anonym sa...

Vad fin blogg du har! Lägger dig bland mina favvosar genast. Nu måste jag rota bland mammsens olika kökssaker. snyggt med locken.
ses igen!
Lotta

Viveka i Bläckhornet sa...

Så fiffigt att använda dem till lock. Mycket snyggare dessutom!

Önskar dig en trevlig helg

Kram Viveka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin