fredag 31 juli 2009

Livet är härligt!

Sitter här på morgonen och njuter av min frukost. Det viktigaste målet på hela dagen, tycker jag.
Är en ren njutningsmänniska och vill alltid njuta av det jag äter och gärna läänge...
I morse blev det naturell youghurt, en sked linfrö, naturella nötter och lite blåbär och hallon som blev över sen igår. Lite ringel med honung sen är det bara att mumsa i sig...
Just nu ser det ut som om solen kommer visa sig i dag också.
Nä, nu ska jag gå och pussa på våra barn så dom vaknar...
Sitting here and enjoying my breakfast and thinking "life is wonderful"!!!
Åh vad det är härligt att leva!
Kramelikram Susanne

27 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Blev alldeles förälskad i livet jag med =O)
Love you!

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm vilken nyttig och njutbar fruskost! och med DN också, den saknar jag ibland.... jag sitter och äter fil jag med, musli och bloggar samtidigt: ) Ha en skön helg!!! Mari.

Anci sa...

Jag blir glad av att läsa ditt inlägg :D Jag tycker att det är viktigt att vilja och kunna njuta av livet. Det är så enkla saker ibland som kan vara underbara.

Hoppas att du får en helg i samma anda.

Stor kram

Mamma C sa...

Hade inga hallon i min fil annars såg nog tallriken snarlikt ut.
Ha en bra dag.
Kram mamma c

pysseltanten sa...

Vilket hääärligt o livsbejakande inlägg!
Ha en hääärlig fredag o helg! =)))
Kraamizar Git

gamla skolan sa...

Visst är det så ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Unknown sa...

Kan bara hålla med dig:-)
Hoppas du får en underbar helg att njuta av.
Har Muslirecept några inlägg ner hos mig som jag verkligen kan rekommendera.
Stor Kram

FEDERICA sa...

Good morning and happy weekend!

Love Your Homes sa...

Mmmm, lite färska hallon, sen är jag go o gla.

P o K,
Ia

becca sa...

Hejsan,
Vilken härlig frukost, ja visst är det härligt att sitta ner och njuta av lite god frukost på morgonen.

Kram Rebecca

Anonym sa...

Ännu ett inlägg!
Jag blir glad av dig!
Trevlig helg!
Lisa

me and alice sa...

Hej Lisa!
Tack så mycket!! Du gör mig glad som skriver här hos mig!!!!
Trevlig helg!
Kraam Susanne

Anonym sa...

Hello! You make very nice signs. do you sell them?
Victoria

Mitt skabbiga chica hus sa...

Underbart! tillsammans med ett glas färskpressad juice är det väldigt likt min favoritfrukost:o) Med det undantaget att jag tyvärr inte behöver väcka mina barn....;o)

Kramar!
Mia

Skatan sa...

Hej igen :)

Det där låter härligt...jag inser att jag alltid dricker kallt kaffe numera. Det kommer alltid någonting emellan. Så som en 9-månaderskille med egna önskemål och behov...tiden går snabbt och snart får även jag njuta av min frukost och min tidning ;)

Kram,
Anna

Tulipa sa...

Hej!
Vilken god bild!
Jag är ingen frukostmänniska, men efter denna bild och glada hälsning från ditt frukostbord så tänker man nästan om...

Trevlig fredag!
Kram Mariette

Körsbärshöjden sa...

Frukost är klart bästa måltiden,
älskar att äta långfrukost med hela familjen, att äta själv en tidig morgon ihop med fågelkvitter
och solen som skiner är inte så dumt det heller :)

Ha en riktigt mysig helg
Eva

Kallholmen sa...

Jag är ingen frukostmänniska men däremot ett "utebarn" Jag älskar att vara ute så den här semestern bestämde jag att ta alla "fullvärdefrukostar" ute med yoghurt, nötter och surdegsbröd. I lugn och ro i solens sken.
Det har funkat alla mornar utom två...då det regnade för mycket.
Kram caro

STENLYCKA sa...

Ja för mig är frukosten den bästa stunden på dagen.Att få sitta i lugn och ro, äta min fil, läsa morgontidningen och bara vara tyst och vakna långsamt.Min man däremot är väldigt morgon pigg och skall diskutera det som står i tidningarna och händer i världen,och det orkar jag bara inte med.
Vad din frukost tallrik ser inbjudande ut med blåbär och hallon.
Kram och ha en bra helg!

Jennie sa...

Önskade att man hade blivit lite bättre på att äta en ordentligt stadig frukost, men det brukar bli en macka och ett glas mjölk sådär i förbifarten.
Det är nog dax att bryta den vanan och låta sig bli inspirerad av din härliga frukost!!

Kram, Jennie

Annas skattkammare sa...

Visst är det härligt att vakna med ett leende på läpparna! Ha en underbar helg!
Kram /Anna

Kamomilla sa...

Om livet inte annars är gott så blir det nog med en sån frukost!! Det ser underbart mumsigt ut!

Igår kväll smög jag ut bakom uthuset och plockade blåbär att ha på morgonjoggisen och oj vad det smakade gott!!! En del var stora som bara den och då behövdes det ju inte så många för att fylla skålen! ;)

♥ Fyra årstider sa...

Jag njuter av dina bilder..du är en källa av inspiration för mig.
Kram Lotta

Anonym sa...

yummi, kommer imorron bitti! Bjussar du på frukost då? he,he..
skojar bara!
Jennie

johanna sa...

Hej
Underbar bild!!! Visst är det underbart att njuta av det goda...Ha en riktigt bra dag..Kraaaaam

Anonym sa...

Vistska man njuta av livets goda.
Det ser underbart gott ut det där.
kram kram

carissima sa...

Mhmmmm :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin