torsdag 16 juli 2009

En härlig dag!

För ett par dagar sedan snickrade jag till en liten hylla som jag nu har satt upp ovanför min fina knoppbräda som sambon gjort. Hyllan kanske inte är helt perfekt snickrad. Hmm, för de andra i familjen sa; Nämen mamma, den lutar ju framåt!!!

Vad spelar det för roll! sa jag lite surt. Huvudsaken är väl ändå att grejerna står kvar... *fniss*

Nåja, den får duga tills jag hittar något bättre. Den var i alla fall gratis...


(Den vackra dörren finns hemma hos Lena på bygatan)


I dag har vi haft en helt underbar dag! Vi har varit på en Dalarnatur och träffat ett gäng bloggisar. Först var vi hemma hos Lena som har bloggen Bygatan. Jisses så fint hon och hennes familj bor... Där var också skånetöserna Jenny (lilla huset på prärien) och Lena (Rosenskära)...

Tillsammans åkte vi och käkade lunch på Sjövillan i Rättvik alldeles vid Siljan... Helt underbart! Sen blev det en rundtur till några små loppisar och sevärdheter där vi slogs mot vädretsmakter... Regnet fullkomligen öste ner stundtals, men vad gör det med så trevligt sällskap! Tusen tack för en härlig dag tjejer!!!

På hemvägen hann jag och barnen med att besöka några fler loppisar och auktioner... Vi var också förbi till Bäsna trädgård... Fick en hel massa behövlig inspiration till vår trädgård. Nu är det bara tiden till att gräva som saknas... *fniss*

Nej mina vänner! Nu är det marsch i säng som gäller... Är så jätte trööött!!!

Kram & en godnatt puss! från Suss

24 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vilken söt hylla du snickrat, jag kan absolut inte snickar ihop nånting jag !!
Så roligt med en bloggträff...och loppisrunda..nästa vecka ska jag iväg på nåt roligt, jag o tjejkompisarna ska till S-holm i några dagar !! Då du, då ska vi göra massor av utflykter, bl. a till Rosendalsträdgård, då kanske jag också får lite trädgårdstips...
Ha dte gott Kraam Anette
P.s Jag jobbar hela den här veckan, så jag är så trött på kvällarna...det är fullt ös i modebutiken som jag är i..

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!

Händig kvinna reder sig själv, vad spelar det sedan för roll om hyllan lutar lite? Tänkte familjen på att väggen kanske inte var helt rak, de är ju sällan det i äldre hus. ;)

Vad kul med en bloggresa i Dalarna! Det måste ha varit trevligt och att vara till Bäsna Handelsträdgård är ju en upplevelse i sig.

Här ser det ut att bli fint och det får gärna hålla i sig då jag ska på Antikloppis i Rättvik idag. I fjol stod regnet som spön i backen så lite sol, eller åtminstone uppehåll i år, skulle inte göra något.

Må så gott och njut av dagen! :)

Morgonhälsning från Karin.

Ett Vitare Hem sa...

jag tyckte hyllan var fin, dt behöver inte vara perfekt det ska synas att ett hantverk är handgjort, och vilken härlig dag!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Bygatan sa...

Godmorgon!

Vill tacka för en underbar dag! Den kommer jag leva på läänge...

Hyllan var hur fin som helst, den är ju gjord med kärlek.

Dörren blev bra på bild...men du skulle tagit bort handtaget som är tillfälligt...fniss*

Ha en härlig dag! Här skiner solen för fullt och det är antikloppis idag;-)

Kramar Lena

Det vita dårhuset sa...

God morgon du härliga =O)
Vad roligt du verkar haft!!! Det förtjänar du efter att ha slitit med loppisen i det här fina vädret vi haft ,O)

Säg nu åt barnen att vara tysta! *fniss*. Hyllan blev ju skitbra!! Har de några invändningar kan de ju snickra en bättre själva eller hur?!!
**skrattar**

Ha det gott och krama Alice / Erika

STENLYCKA sa...

Jag tycker hyllan var underbart charmig, tycker inte du skall byta ut den.
Kram

atmosphere sa...

Ååh, vad mysigt ni verkar ha haft det på tjejträffen. Är riktigt avis. Tänk så många man träffat genom bloggen! Helt otroligt.
Gillade din ring skarpt. Men att ha en med ett "I" på är lite trist. Det är en tråkig bokstav. Men tur att jag fått många namn, (nästan som Pippi Långstrump) så att man kan välja lämpligare bokstav.
Sommarkram från
Ingrid

Birgitta sa...

Alltid kul att få göra nåt själv som blir bra och fungerar, hyllan blev jättesnyggt trots framåtlut.

Mysigt att träffa bloggvänner, man har ju oftast samma intressen, som loppis t ex, vilket är väldigt skoj, särskilt när man gör fynd.

Har skrivit ett mail till dej ang köp som jag gjorde hos dej i onsdags, vill bara kolla om allt är OK. Kommer och hämtar på lördag efter 13.

Kram och ha det gott i solen idag. Birgitta

Les Cotrions sa...

Lovely rack and shelf with very nice stuffs! I like your shabby door!!!
Wish you a nice week end!
Vale

Lilla Blå sa...

Visst är det kul att snickra lite själv och få användning för sakerna. Fortsätt snicka du även om de lutar hit eller dit, det är det som är charmen ju.

kramar @nette

Anette sa...

Fin hylla. Livet är inte perfekt och det behöver inte hyllan heller vara, huvudsaken är att den fyller sin funktion och att du trivs med den.

Kram Anette

Made in Persbo...Carina sa...

Nä men vilken söt hylla du snickrat!
Själv snickrade jag en hylla för många år sen och den blev både vind och skev men den hänger med än konstigt nog :)
Verkligen jättesöt den du gjort!
Kram, Carina

Mejrams! sa...

Den är ju hur fin som helst och inte syns det att den lutar. Passar in bra i ditt arrangemang. Härligt bloggträff! Kram Merja

Hem och Lycka sa...

Den lutar ju inte, syns inte alls! Jättefin!

Vad skoj med bloggträff, mig vill nog ingen träffa haha :-D annars har jag funderat på att försöka dra ihop en.

kram

hemtrevnad marie sa...

Kul med en bloggträff!!
Såg att Jenny blivit månadens blogg i Lantliv i går också!!
Själv hade jag gärna velat vara uppe nu under auktionsveckan...men det gick inte i år....
ha det gott!
kraam

vardagsvitt sa...

Nämen så duktig du är, hyllan var ju hur fin som helst!!
Så bry dig inte om vad de säjer.
Kram Marith

vardagsvitt sa...

Nämen så duktig du är, hyllan var ju hur fin som helst!!
Så bry dig inte om vad de säjer.
Kram Marith

Mamma C sa...

Jag skulle aldrig fixat en hylla en gång. Tycker den är super duper fin.
Kram mamma C

Anci sa...

Jag tycker att hyllan är fin ! Du ska vara stolt över att ha gjort den :)
Bloggträffar är kul, det är roligt att få träffa likasinnade med god smak :D

Ha en skön dag !

Kram

Tulipa sa...

Hej!
Inte syns det på bild att den lutar i alla fall!
Händig är du!
Kul att göra saker själv!

Vilken härlig dag du skriver om!

Här ser det regningt ut idag...
Men loppis får det bli!

Kram Mariette

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har verkligen inte tummen mitt i handen, såm fin hylla! Va kul att du träffade Lena, Lena och Jenny!

Mari.

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du!!

TACK, tack, tack för att vi fick komma in i ditt härliga hem och titta. Och tack till både dig o barnen som följde med till Rättvik - det var så himla trevligt att träffa allihop och jättemysigt :)

Nu är jag hemma igen och har myst med barnen hela eftermiddagen - gud så jag saknade dem nu de sista två dagarna :) Skönt att få sakna dem lite faktiskt!

Hoppas vi ses snart igen!!

Kram Jenny

Dalatorpet sa...

Gud va mysigt!! jag behöver oxå ta mig iväg på lite äventyr kram

♥ Anneli sa...

Åh vilket fint hem du har! Blir så inspirerad!! /Anneli

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin