måndag 13 juli 2009

Min nya juvel...

Tjingeling!
Här ser ni min nya juvel! I och för sig bara en silverring, men åhh vad jag har velat ha den.....

Det är Susanne Tolfesbo från Falun som gör dessa av gamla skrivmaskinstangenter. Det gäller att ha tur om man vill ha en... För det finns ju bara en av varje bokstav på varje skrivmaskin. Annars får man beställa en ring som jag gjorde och vänta tills den kommer... Tycker dom är så fina... Enkel och lite rå! Passar mig som är så tuff, kall och hård... (hmm... är nog tyvärr mer en mjukis, men låtsas kan man ju alltid!) *fniss*

Jag köpte ringen hos tjejerna som har den vackra butiken Norrgården.

Där finns det massor av snyggt! Kolla bara in kuddarna och de vackra tavlorna som tjejerna tillverkar själva... Vackra gamla möbler säljer dom också...

Här finns läckra saker till alla. Mycket i härlig industri design...

Här finns också mängder av vackert hantverk från kända formgivare runt om i Dalarna... Här ser ni keramik av Mariana. Det här läckra bordet skulle gärna få bo hemma hos mig!
Visar några fler bilder en annan gång...

Today I show you a beautiful ring in silver I bought to myself. It´s made of keys from old typewriters... I bought it in Norrgården. A beautiful interiorshop in Falun. The pictures are from there...
Have a great day!


Nu ska jag fortsätta med mitt eget hantverk... *fniss*

Loppis på Onsdag igen klockan 14-18! Nu har vi fyllt på lite grann igen!! Välkomna!

Jättekram! Susanne

33 kommentarer:

Jojo sa...

Så synd då ni bor så långt borta, skulle gärna komma på eran loppis..

Gillar ringen, vad den var häftig! Lite ruff och söt på samma gång :) Själv håller jag på med ett armband i pyttesmå pärlor och muttrar, hehe..

Vackra saker i butiken, suck..

Kram Jojo

Cc sa...

Jätte häftig ring, snacka om att återanvända. Kram

Cc sa...

Jätte häftig ring, snacka om att återanvända. Kram

Unknown sa...

En sån fräck ring!! Helt fantastisk! =)
Kram Maria

Anonym sa...

Skitsnygg ring! Undrar om inte jag också ska köpa en.
Har mailat dig om vägbeskrivning!
Kram M

n o r d i n g å r d e n sa...

Helläckert smycke av Tolfesbo!!! Och Norrgården verkar verkligen vara en skitfin butik! Marianas keramik är bara så snygg med! Hårding där: )

VIKTORIA sa...

Åh, vilken fin ring. Grattis! Precis sånt som jag tycker om hantverk och återvinning. Lycka till med Loppisen. Synd att man bor så långt bort. Ha en härlig sommar, Viktoria

Love Your Homes sa...

Såååå, vilken cool ring...jag har också ett S i familjen, så hoppas hon har hittat en ny skrivmaskin tills jag kommer upp i dagarna!

Jag hoppas också att vi ses, lovar att inte bjuda emot om vi är på samma auktion...

Många ♥ till dig Suss,
Ia

Ru Hedefalk sa...

Underbar ring, vill också ha!

Rusan

Anonym sa...

Hej vännen!

Jag har sett de där ringarna förut och konstaterade även när vi var hos dig att du hade en av de läckra ringarna.

Kanske ska beställa en jag med, döö läckra. Man får väl införskaffa henne en gammal skrivmaskin då, så man är säkcer på att få sin bokstav *fniss*

Stor kram till dig
Lena

Hanna sa...

Mycket snygg ring.
Hanna

STENLYCKA sa...

Vilken härlig ring. Vilken trevlig idé.
Ha en bra måndagskväll.
Kram

LantlivsAnette sa...

Hallo bruden !!
Åhhh, du, det var en riktigt fin ring...
Och den butiken har jag kikat på tidigare, ser så fint ut de annonserar ganska mycket på Blocket !!
Jaa, tänk om jag skulle kunna komma till Dalarna, det vore fantastiskt att få träffa er alla...man vet aldrig..
Ha det gott
Kraam Anette

Skatan sa...

Vad är det för hantverk du pysslar med? Jag blir ju så nyfiken på allt skapande som pågår lite här och var! Är det skyltarna som du arbetar med? Själv täljer jag en ny omgång. Jag har fått ny kraft efter att ha varit lite less på de där knopparna en tid ;-) Nu kör jag gärnet med bandsåg ett par dagar! Härligt :)

Ha en fin kväll!

Kram,

Anna

vardagsvitt sa...

Oj vilken häftig ring till tuffa dig!
Tänk att det går att göra saker av allt bara man ser möjligheterna, de finns där mitt framför våra ögon om vi bara vill se dem!
Kram Marith

Mamma C sa...

Men så himla coolt, och den var tuff oxå :-)
Kram Mamma C

Galleri Hönshuset sa...

Halloj.

Kan inte få tankarna ur det gamla fina svart-vita fotot med stor brun ram, ur huvudet =) Finns den kvar på loppiset?

Kram Pirre

Kamomilla sa...

Alltså bara som ide´så är den där ringen underbar!!!!- jag älskar att recycla och de tjeerna har ju bara slagit huvudet på spiken! Vilken urcharmig ring!!

Hem och Lycka sa...

Nämen å vilken cool ring! Vilken smart idé!

kram Mia

marianaskeramik sa...

gillar oxå dessa ringar jättemycket! har dock shoppat en del betonggrejer på norrgården....
tack för att du visar min keramik!
hihi
ha de gott
mariana

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, vilken häftig och annorlunda ring, sån vill jag med ha.
Ojoj vad mycket jag missat sedan jag var hos dig sist. Inspirerande och fina inlägg som vanligt.

Vi kämpar på med allt och nu kommer allt bli precis som vi tänkt oss,allt detta har tagit hårt på mig men snart kan jag nog känna lycka igen.
Kram på dig/Ingela.

Pysselpalatset sa...

Ringen är ljuvlig ... var ligger denna ljuvliga butik... I dalarna... men vilken stad... Nyfiken.. kram Jeanette

Ann-Catrin sa...

Morrn!

Vilken häftig ring.. tänk vilken uppfinnelserikedom det finns.. inte klokt ju
och så roligt att det inte blir mer än en per bokstav.. det gör den merunik

Norrgården är en vacker butik med det lilla extra!

Hoppas allt väl med er
kram A-C

Noamaja sa...

Urfin ring! Får börja leta skrivmaskiner nu då *hihi*

Kram
A

Ett Vitare Hem sa...

Vilken cool ring! verkligen urläcker! Underbara bilder också, hoppas kunna göra ett besök där nån gång....
Kramis/LenaS

Linneagården sa...

Snyyyyg ring!
Å, så du har varit hos Norrgården, *lyllos*. Jag har sett deras annonser på Blocket & blivit så "sjuk" för en massa fina möbler m.m Tack för länken du angivit.

Kram på dig //madelene

Anette sa...

Urläcker ring.

Kram
Anette

Jenny sa...

Hej!
Vilken ursnygg ring, väcker ju elakartat habegär;)

Vad kul att få se bilder från Norrgården, de verkar ju ha massor av fint!!

Loppis låter kul, synd att jag bor så långt ifrån Dalarna..

Ha en skön kväll,
Kram Jenny

Bygatan sa...

Hej!

Ja va kul! Klart ni är välkomna!!

De skulle komma runt 10-10.30 hit för fika sen intar vi lunch vid långbryggan vid Sjövillan, såå vackert läge.

Jag mejlar vägbeskrivning..

Kram

Ru Hedefalk sa...

Hej Susanne!

Urtråkigt att jag missade er loppis idag, jag och två kompisar har precis bestämt oss för att åka på en liten loppistur till Dalarna imorgon!
Har du några bra tips på loppisar, eller något litet mysigt B&B. Vi är ju ute i sista minuten men det ordnar sig. Svara bara om du har tid.
Kram Rusan

Annas skattkammare sa...

Vilken cool ring, en sån skulle jag me vilja ha.. Ser ut att vara en supermysig butik! Trevlig helg!
Kram /Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Åhh så fräck ring. Den väcker ju skaparlustan till liv alltså...
Ja, det har varit lite sisådär med skapandet ett tag, men nu äntligen börjar det "pirra" lite i nerverna igen och det är så härligt.
Ha det gott!
Kram Mia

Maria sa...

Såg din ring och kände bara att jag ville tipsa om en annan tjej som gör underbara smycken av skrivmaskinstangenter, du hittar länk längst ner i detta inlägg http://mixedbym.blogspot.com/2009/01/ett-paket-och-en-massa-hastar.html
Jag beställde ett helt underbart armband av henne och är helnöjd!!

Ha en bra dag!! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin