torsdag 2 juli 2009

Sommarlugn...

Nu sommartid blir det inte mycket gjort inomhus. Vare sig inredningsmässigt eller städmässigt *fniss*. Då tycker jag att det är så skönt att ha lugna färger omkring sig. Förutom vårt lysande gröna köksskåp så består hela nedervåningen mestadels av vita och beiga toner.

På väggen i hallen har jag hängt upp vad som fanns kvar av en gammal skåpdörr i skönt slitet trä... Häromdagen hittade jag en sådan läcker gammal lapp med ett tryck på i precis de rätta färgerna som nu får sitta på sniskan där i ramen...





Det gamla beslaget i form av ett hjärta är så sött!

Ha en härlig fortsättning på den här veckan mina vänner och passa på att vara ute och njut av det vackra vädret. Har hört att det ska bli sämre redan nu i helgen... Tyvärr! Det är så typiskt då vi har massor vi vill ha med på loppisen, men som måste stå utomhus... Vi håller tummarna för att vädret håller i sig...

This time of the year when we spend a lot time outside I like to keep it simple inside of the house. Almost everything is white or in calm colours... On the wall in our hallway I put up what was left from an old little door...

Soliga kramar till er alla! Susanne

32 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Underbart beslag! Tycker det är mysigt att spara på delar av saker som man tycker om, även om det är helt eller inte.

kram Mia

Anna sa...

Inte behöver Ni oroa Er för vädret heller. Lite moln gör att var och varannan lämnar sitt eget paradis för att besöka Ert... Jag ska iaf hålla tummarna för Er! Kanske till och med ett besök?!?

S o F sa...

Så fantastiskt vackert...!!
Jag bara njuuuuuter.

Varma hälsningar!

Lilla Blå sa...

Kul liten lapp du har där, jag har släktingar i Nedre Gärdsjö =)

Kramar @nette

Tantbruns sa...

Jätte läckert köksskåp!
Hoppas det går bra för er på loppisen!
/A

Millas hem sa...

Hur fräscht som helst!!

C

Unknown sa...

Fantastiskt vackert.. underbart låsbeslag :)
Håller tummarna för att vädret håller sig.
Kram Maria

Les Cotrions sa...

I like the Summer ook of your home!
Very light and bright!
Ciao!
Vale

iLLi sa...

Så vackert och rofyllt det ser ut!

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Underbart beslag! Sött

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så vackert du har hemma, med halmhatten käckt på svaj, fin gammal lapp och lås.... ja, mulet ska det bli men ändå över 20 + så det är nog lugnt... fortsatt lycka till med loppisen och ni är så fina både du och Alice! Kul att ses igen! Mari.

Lauras gård sa...

Hoppas att det blir uppehåll på loppisen! Skulle bra gärna vilja komma upp... Kram Stina

Mamma C sa...

Då får vi hoppas på solsken några dagar till. Så det går bra på loppisen.
Kram Mamma C

STENLYCKA sa...

Åh så vackert, du är så duktig, har sådan känsla i allt du gör!
Hoppas det går bra med eran loppis. Håller tummarna att det inte blir något regn.
Kram

Kullan Pullan sa...

Hej Snuttis!
Idag har vi haft en skön solardag dock har inte jag blivit brun utan alldeles röd...inte alls så fin som din bruna bränna. Nell sover borta inatt så vi få ha lite extra skoj med Love. Som vanligt har du lyckats få till det på ett alldeles speciellt sätt, you´re the best!
Kram Paula

Grön Iris sa...

Hej,
ja håller med, man städar inte mycket nu för tiden. Vattnar mest gräs och blommor.
Håller tummarna att vädret blir bra i helgen.
Må gott
-varma- hälsningar Linda

kardemumma sa...

Sköna bilder du visar! De kändes så där nordiskt svala som man längtar efter nu i sommarhettan.
I morgon är det bara att stå inne och jobba :(
Kramar C

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara inspererande bilder! Visst kan en lapp eller en något annat från tiden då vara kul att spara, på reväskorna jag köpte för några veckor sen satt det lappar kvar och sånt gör mig så glad ,o)
ha en fin helg!
Kramis/lenaS

LOPPISLIV sa...

Hejsan Susanne! Så fin bild med glimt från ert vardagsrum, det ser så vilsamt och rogivande ut. Gillar den enkla men ack så vackra stil du har i hela ditt hus. Sött beslag i form av ett hjärta. Kramelikram / Paula

mig & alice sa...

Hej vännen, både liten och stor!

Imorgon kommer jag, Sussie , Lena och Lotten till er :-)!!!

De bör anlända i Säter vid 10-tiden imorgon :-).

Vi ses då.
Kraam på er.

Melinda

Ann-Catrin sa...

Hej susanne!

ja nog är det omslag i vädret... här var det ett riktigt åsk och regnväder imorse...men sen har det varit sol igen...
sommarsverige.. hmm brukar det inte kallas för landet lagom.. tropisk värme..är det ju!!

Nu får vi hoppas att vädrets makter stpr er bi.. men kan ni inte ställa möblerna i ert tält.. det ni hade förra året???
Njuter av ert vackra hem.. kan inte se nog

kram på dig
A-C

A home far away sa...

Ni har det så fint så man storknar...så rofyllt!

Ha en fin helg o lycka till med loppisen
Kram Gunilla i Singapore

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det ska ju bli sämre väder hela veckan, tyvärr. Har ju gärna sol och varmt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Ni är sååå fint. Gillas mycket av mej!!! :)
Sååååå fint med hjärtat!!!

Ha det så bra i helgen!
Kram
/Helena

Bralliz sa...

Hej Mamma! Vilka fina bilder du har fotat :D
Kraam Alice ♥♥♥

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Morgon!!!
ja sååå fint...lugnt o harmniskt!!
Så gulligt hjärtanbeslag!!

Nedu..städandet har verkligen blivit lidande...skönt att höra att fler har det så;)))
Nu är det lite svalare o disigare idag...då ska vi passa på att åka o plocka jordgubbar!!MUMS..sen blt det hemma gjord saft!!!

Ha en jätteskön söndag!
~♥Millemamman-Kramar♥~

EN INREDOHOLIC sa...

Kära Susann! Jag och maken ska upp till dalarna i helgen. Maken ska simma vansbrosimmet. Har du tips på boende , mysiga ställen att besöka, se och äta på?! Blir jättekglad om du eller ngn annan kan komma med lite tips!! KRAMAR Jannice

Anonym sa...

Susann,
Din blogg är bara en sån' pärla, jag älskar den! Jag har lagt till Dig på min favvolista och hoppas det är ok!

Allt gött till Dig

Agneta från Österlen

Anneli sa...

Hej Susann!
Oj, känner så väl igen den där känslan...byter sängkläder och sopar upp största sandkornen från golver...sen är det bara sol som gäller för min del;)
Jag gillar så det lugn du skapar i ditt hem...och ändå finns det en massa härliga detaljer att stanna blicken i!!!
Ha det riktigt gott - och lycka till med din loppis!! (jag ska också försöka komma till skott, så grabbarna får tjäna in lite extra pengar inför semesterresan:))

Kram

Anneli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mig & alice sa...

Hej vännen!
Tack själv för allt!!
Det var sååå mysigt att sitta i er vackra trädgård och bubbla om allt igår.

Tänk att när man har ett så starkt gemensamt intresse som vi så kan man nog bubbla på i evigheter och man märker det inte ns att tiden flyger iväg :-).

Jag kommer någon dag och hämtar min rostiga vackra skapelse....ska ju åka fram och tillbaka till Dalecarlia några vändor denna vecka om man säger så ;-).

Jag looovar att jag ska påminna dig om Säterstampen...och du skall kolla upp den där loppisen i Köpenhemn :-).

Kraaam
Melinda

iLLi sa...

Så fint!

Kram
Lina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin