måndag 6 juli 2009

Hej på er! Nu har vädret backat tillbaka en aning. Hmm... föredrar nog den varma solen framför moln och regn, men å andra sidan får man en hel massa gjort nu istället tills värmen återvänder... Försöker njuta av allt vackert som blommar just nu. Som ni vet underbart är kort så det gäller att passa på!!


Den gamla hederliga stjärnflockan hör till en av mina favoriter. Så vacker!

Nu ska den gamla bänken skrapas och målas om. Tyvärr är den inte vackert sliten utan det är resultatet av min slarvmålning som nu visar sig... *fniss* Ibland är man bara för snabb med att måla på vissa saker, men å andra sidan var det säkert 5 år sedan jag målade den utan underarbete så den har hållt ganska bra ändå för att ha stått utomhus året om... Nu kommer jag få användning av min speedheater när den ska skrapas!

The warm and lovely weather is gone for this time. But I still spend a lot of time outside enjoying all the beautiful flowers in the garden... An old gardenbench is going to be painted one of these days...

En kram och en puss från Suss!!!

ps. Till alla er som saknat Helena... Kolla här!

27 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Hoppas att du får en mysiig dag, blommorna är ljuvliga!!Bänken oxå!

Kram

Mitt skabbiga chica hus sa...

Tycker den var fin så där skruttig med:o)Men ja, utemöbler kanske man ska sköta lite bättre så de inte ruttnar helt förstås...
Läste att Melinda och co fyndat lass hos dig med, skönt att höra att det är fler som får spel.

Här hemma njuter jag av att hitta platser för mina fynd varje dag. Du får väl hänga på loppisföljetongen jag precis startat och se var dina vackra saker hamnar.

Igår målade vi klar framsidan också, tjohooo
Så nu får det inte regna för nu vill jag fortsätta måla.

Idag ska vi göra om barnsängen till en liten soffa, och sen ska jag specialbeställa en madrass i skumgummi och klä med nåt fint tyg. Kommer bli hur fint som helst.

Kramar i massor!
Mia

mysiga heestrand sa...

Det är Härligt med sommar. Ibland är det skönt när solen går i moln en liten stund. Vi har inte fått något regn än att tala om bara lite moln.
Underbara blommor du har.
Fin gammal bänk också.
Ha det skönt
Kram Marita i Heestrand

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken snygg bänk!!! Och ni har så mysig uteplats! Skönt att man kan andas ute igen men visst, solen får gärna visa sig... Stjärnflockan är en favorit hos mej med, hade mned mej den i butiken i veckan, så skir och vacker färg, inte konstigt den blev månadens perenn härom året... du har mail, vet inte du sett det, jag är inte hemma och kan kolla just nu men gör ikväll..Mari.

Les Cotrions sa...

What faboulous flowers you have in your garden!!! I like your garden bench!
Happy new week!
Vale

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh vad fint det blommar hemma hos er nu..jaa, visst längtar vi efter mer sol och värme nu, vi har också så himla kallt o mulet, jag var dö trött i Lördags efter att ha stått ute på loppisen i 6 timmar o frusit,men det var det värt för ojjj vad mycket folk o de handlade...så nu har jag skickat iväg gubben att köpa trägolv till vår hall...sen blev det en slant över till köks renoveringen också..toppen !!
Vilken fin träsoffa, den är värd att vårda !!
Ha det gott
Kraam Anette
P.s Har du hunnit hitta någon plats för lampan ännu ?

lottens vita och gröna sa...

hej allra goaste suss!
är alldeless rosig om kinden forfarande efter bårt besök i dalarna, vad härligt att få träffa dig och dina härliga ungar!
du må tro vad det släpats här...järngrindarna har fått härliga placeringar, får ståpäls jag bara ser på dom, hihi! hoppas snart få träffa dig igen, du är sååååååååå välkommen hit,det vet du!
ljuvlig soffa, ståpäls igen, fniss!

varmkram lotten

EN INREDOHOLIC sa...

Underbara sommarbilder!! Fantastiskt vackert!!
Kram
Jannice

Mejrams! sa...

Så vackert blommar hos dig och jag delar in kärlek för Stjärnflockan. En klar favorit hos mig också. Kram Merja

Jojo sa...

Vilken fin blomma, aldrig sett en sån innan.
Samma här med vädret, nu är det kofta som gäller, sen då solen visar sig en aning springer man ut med kaffet i högsta hugg för o värma sig en stund =)
Lycka till med bänken, blir säkert jättebra!

Kram Jojo

Ullis/Leva på landet sa...

Så härlig bänken ser ut fast den är så sliten. Din stjärnflocka är ju så otroligt fin.

Kram Ullis

Lavendel & Romantik sa...

Hej Sussane...
En väldigt snygg bänk tycker jag även er uteplats är ju helt underbar..Har många kunder som varit till dig/er och handlat hade även jag om det funnits tid Ha det gott Kram/Majsan

Hanna sa...

Så vackert hus.
Hanna

Mamma C sa...

Ja nu är vädret för trist. Får verkligen hoppas att det vänder igen och att solen infinner sig snart.
Kram Mamma C

Spets och snor sa...

Tro det eller ej ... kram Helena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

japp...nu är det pysselväder...enda fördelen, annars föredrar jag aaaabsolut solen! kram

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Åh va fint ni ser ut att bo.
Bänken är sååå fin.

Ja jag föredrar också den varma solen...

Ha det så bra!
Kram
/Helena

Anonym sa...

Hallojsan!

Sååå mysigt att träffas, du är ju världens mjukaste och goaste människa!

Underbara och söta barn har du med.

Ditt hem är fantastiskt och jag har kvar alla bilder i huvudet.

Fy vad vi har släpat och fixat igår och idag jag och Lotten med alla saker vi handlade, och vi är såå lyckliga över alla saker.

Hoppas vi syns snart igen. Du är alltid välkommen hit

Stor bamsekram
Lena

Anonym sa...

Guud vilken vacker trädgård ni har. Kan inte se mig mätt skulle vilja se meer. Mycket mer!
Tack så mycket för att du delar med dig till oss som vill få inspiration.
mvh J

Mia sa...

Snyggt! Vad heter rosorna ni har där? Vilken växtzon har dom?
frågvisa Mia

Pysselpalatset sa...

O,ja, Stjärnflockan... även kallad Linnés döttrar... härlig för att den ger blommor hela säsongen... fungerar också som torkade... Din ljusa skira ser alldeles underbar ut. kram Jeanette

Anonym sa...

Den trägårdsbänken får gärna flytta hem till mig!
Snygg!
kram Lena /Falun

Ett Vitare Hem sa...

Vilken fin bänk, gillar den massor!
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Millygarden sa...

Hej susanne,

Vilken ljuvlig uteplats du har med rosor?är det rosor som blommar så rikligt? Nyfiken strut här... vad heter växten som slingrar i spaljen?
Den fina dammetjanen skulle jag bra gärna vilja ha!

Kram Marina

Anonym sa...

AJSA!!!!!

*fnissar*

Puss-puss från Sumpan-rumpan! :D

Johanna sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se


Handgraverade smycken, en fin gåva till dig själv eller till en kär vän.

Valisa sa...

wow what lovely hoem and garden you have! It's like a fairytale playground. I thought tinkerbell will come and play on the pink flowers in the second pix! Soooo dreamy!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin