torsdag 30 juli 2009

Pysselsugen...

Har under en tid hunnit samlat på mig ett ganska stort antal med virkade dukar i varierande storlek. Nu har jag blivit sugen att greja med dessa små sötnosar... Kanske jag bara syr ihop dom och hänger de som långa girlanger här och var... Har ni några andra roliga tips tar jag tacksamt emot dom...Barnen tog en cykeltur upp till skogen för att plocka lite blåbär. De skulle absolut ha med sig en varsin stor burk och en påse att fylla, men kom endast hem med ca 2dl. Det var annat som var mer spännande än att plocka blåbär den här gången... *fniss*
Det var i alla fall tillräckligt med blåbär för att fylla en rulltårta...
Medans jag bakade hoppade vår lilla skatekille studsmatta!
Ses i morgon! Blåbärspuss från en rulltårtsmätt Suss!

17 kommentarer:

Mjuka sa...

Mums med rulltårta!! Här går barnen och mumsar på blåbär, vinbär och hallon mest hela tiden
kram Malin

Anci sa...

Det är mumsigt med blåbär ! När jag ser dina dukar kommer jag att tänka på att jag också skulle titta på vad jag kan göra av de dukar jag har. Bra att du påminner mig :)

Trevlig helg !

Kram

Anonym sa...

Jag tror din ide om att sätta ihop dom blir skitläckert.
Vad gott det lät me rulltårta!
Har köpt mina blåbär på torget. :D Statsbo som man e!
Trevlig helg!
Sussie

Skatan sa...

Godmorgon!

Himmel vad ni är lika varandra du och din son :) HOnom kan du aldrig neka till!! Skall bli kul att se vem min son blir när han växer upp. Just nu är han ljus och knubbtjock. Jag är mörk. Och ja...lite hrm...mjuk kan jag nog erkänna ;-)

Ha en fin dag och lycka till med det virkade!

Anna

Sussi sa...

Mumma....med blåbärsrulltårta :)
Blev faktist lite sugen på att fixa en egen .....:)

Ett Vitare Hem sa...

Åh visst är det gott med blåbär, ska nog ta mig ut några timmar på em och plocka lite mer....
Du kan dekorera tex kuddar med små virkade dukar, i nya numret av Jeanne d´ are living har de lite olika tips på hur man kan använda små virkade dukar bla använde de dem till en tavla de gjorde....
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

n o r d i n g å r d e n sa...

Han påminner om ett sött blåbär han med, men det var kanske ingen komplimang för honom: ) Vad göra av små spetsdukar, bevare mej väl, jag skulle bli galen av att pyssla med sådant men jag är säker på att det blir snyggt, vasd du än hittar på! Mari.

Anonym sa...

Hur gott låter det inte med rulltårta med blåbär!!!
kram kram

Anonym sa...

Det blir nog snyggtatt sy ihop dom virkade dukarna ett annat förslag är att sy fast dom på kuddar. Lycka till.
Kram Susanne

Anonym sa...

Jag såg någon som hade sytt ihop dukar till en filt, det var fint. Själv skulle jag vilja kvilta ett vitt täcke och sy på virkade dukar, men såå pysslig är jag nog inte...men fint vore det!
/Ulrika

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Rulltårta med blåbär!!! Mmmmm :)
Söt skatekille!

KRAM
/Helena

Mejrams! sa...

Tyvärr inga bra tips från mig, har ingen fantasi just nu. Hur gick det med din ram, vad hittade du på? Söt kille du har, får han vara ifred för tjejerna?!/Kram Merja

vardagsvitt sa...

Stärka dem med trykspray och forma dem till små skålar beroende på hur små de är, eller om de är jätte små forma dem till hattar på gamla flaskor.....
Svårt att hitta kul ide för man vill ju inte kasta bort dem!
Lycka till med pysslandet!
Kram Marith

Sumpanrumpan sa...

Rulltårta? I see you!!!! ;-)

Jessica sa...

Jag tycker du ska sy ihop alla de små dukarna till en sjal. Tänk vad fint med en trekantig sjal av alla dom =)

Ida sa...

Hej! Såg i en damtidning (hos frisören jag lovar)någon som sytt på spetsdukar i olika mönster och storlekar på tunn skir vit gardinlängd pch sedan klippt bort tyget bakom dukarna så det blev genombrutet- fint på bild, svårt att förklara i text..
Annars så kan man gjuta cement i olika hinkar/formar och lägga i spetsdukar som bildar mönster, sy på dem på kuddfodral, stärka dem och forma till skålar och allt möjligt! Kul att de kommer till använding, det vimlar ju av dem på loppisar. Ha en bra vecka, Kram Ida

E-B sa...

Hej!

Kikar på din blogg o njuter av alla foton.
Visserligen kommer den här kommentaren lite sent... Men ang vad du kan göra m dina virkade små dukar kom jag ihåg detta fr Martha Stewart:
http://www.marthastewart.com/photogallery/snowflake-decorations

Vänligen,
/E-B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin