fredag 24 juli 2009

Lycka!

Gissa om jag blev glad när sambon häromdagen kom hem med ännu en bokstavslåda!!! Denna med ännu vackrare och lite äldre bokstäver...
I den finns också alla sch-ljud mm kvar. Kan passa bra att använda när man vill ha det lite tyst omkring sig... *fniss*

Annars passar vi på att vara ute och njuta. Det blir mycket spring med kuddar och filtar mellan regnskurarna, men vad gör man inte för att få det lite mysigare...
The other day my husband came home with one more box of letters. This one is even more beautiful and also a little bit older...
Between the rainshowers we spend a lot of time outside carrying pillows and blankets in and out... *giggle*
Wish you all a nice weekend!
Önskar er alla en trevlig helg! Här blir det loppis i vanlig ordning...
Kram & puss från loppis Suss!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där! Lena här. Nu blev jag avis igen.:) Jättefin låda. Trevlig helg på er! /Lena i Falun

Körsbärsgården sa...

Hej!

Såg en gammal "bokstavslåda" låda på Antikloppisen i Rättvik här om veckan och funderade på att köpa den till min Mamma, som numera är pensionerad lärarinna, mest som en kul grej. Köpte den inte och fick sedan av Mamma veta att hon gärna velat ha den, inte minst i undervisningssyfte till barnbarnen. Och jag som bara lät köpet bli en tanke...

Gläds åt Din bokstavslåda och åt att Du har en så omtänksam man som kommer mad små och större skatter till Dig. :)

Vänliga hälsningar från Karin som i kväll ska besöka Gropen och Ledin. Håller tummarna för uppehåll! :)

Anonym sa...

Vicken fin uteplats!!!
/myran

Mamma C sa...

Så kul med en bokstavslåda till. Visst springs det med dynor fram och tillbaka flera gånger om dagen. Ha en bra helg du med.
Kram Mamma C

rosenskära sa...

Typsnittet är verkligen fint! Bokstavslådor kommer jag ihåg från min skoltid men då var inte bokstäverna lika vackra, flanellogram också - kommer du ihåg dem?

Ikväll ska vi ner på stan och äta festivalmat, inte min favorit precis men tjejerna insisterar. på måndag morgon bär det iväg upp till Kolmården, efterlängtat av hela familjen, det blir många mil i sommar...

Kram
Lena

Börjelundskan sa...

Åhhh, vad nostalgisk jag blir när jag ser din fina bokstavslåda.

Vilken tur du har som kommit över en sån låda. Jag har aldrig sett nån sån på loppis (än i alla fall.)
Hoppas att jag snubblar över en snart.

Ha en skön helg. Kraam Cin

ColonialEast sa...

Gud vilken fin låda och vilka fina bokstäver. Riktigt avis blev jag nu ... Ha en underbar helg!! Kram, Petra

Casa Loda sa...

Förstår att du är lycklig! Vilken fin bokstavslåda. En till här som är avis :)
Ha en skön helg du också!
Annika

Annas skattkammare sa...

Vilken tur du har som hittar så fina bokstäver! Superfint! Kul idé med Sch! när man sitter och läser också.. hihi..
Och er uteplats! Så underbar! Där skulle jag också tillbringa all min tid om jag hade en så fin.. =)
Trevlig helg!
Kram /Anna

Bygatan sa...

Men så häftigt! Lärorikt också...ibland får iaf jag fundera på de olika "sch" ljuden när jag ska skriva.

Vilken jättefin uteplats!! Förstår att ni njuter där, (mellan skurarna) fniss*

Trevlig helg!

Kram Lena

Unknown sa...

Häftig bokstavslåda!!
Ja, nog är det ett spring mellan skurarna men som du säger, vad gör man inte.. :)
Kram Maria

Millas hem sa...

Bokstavslådan är ju GULD!!

Hoppas att ni får en fin helg! Och att solen tittar fram snart!

Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Åhh vilken fin låda!! Sådant kul hittar aldrig jag, attans! Just bokstäver och siffror är så himla härliga och vackra.

Idag skulle jag iväg på Hantverksmässa i Båstad. Men när vi väl kom dit var det ALLDELES för mycket folk så vi bara vägrade att gå in. Nej, det blev en glass på campingen istället :)

Kram Jenny

Vardagstugg sa...

Nog första gången jag är in på din blogg, så fin den är! Många fina bilder! Vilken härlig bokstavslåda =)

Trevlig helg!

Annelie

Les Cotrions sa...

Your box of letter is faboulous! You've a very kind husband!
A nice week end for you!
Vale

Hanna sa...

Så rolig och fin bokstavslåda.
Hanna

kardemumma sa...

Vilken snäll man du har! Han vet vad du gillar.
Mina filtar ligger just nu kvar på däckstolarna i hopp att det blir uppehåll i natt och i morgon. Jag bara orkade inte ta in dom en gång till....Är så trött på regnet..vill bara ha en massa varma sköna kvällar så jag sitta ute och njuta!
På Kardemumma har det pratas väder de sista 2 veckorna nu :(
Kramar C

Lauras gård sa...

Din kära man kommer ju verkligen hem med en massa kul! Sch skulle verkligen behövas här då barnen är i gång, men det är klart bara en av dem är läskunnig...

Tack för senast! Det var så himla kul att ses igen efter så lång tid!! Roligt att hela familjen var hemma. Hoppas vi kan ses snart igen. Om inte annat är Bengt helt såld på Dalarna och vill dit igen nästa sommar så det kanske passar med en fika i juli igen?

Clara somnade med pennfodralstaxen i handen i går...

Kram till er alla Stina

Anonym sa...

Åh vilket härligt Sch... skulle verklgen behövas här hemma med två höljudda killar.
kram kram

Anci sa...

Lycka kan finnas i många skepnader :) Jag gillar din Sch !-bild.

Hoppas att du får en härlig helg !

Kram

Körsbärshöjden sa...

Så fint med en sambo som delar ditt
intresse för gamla fina saker..verkligen fin låda.:)

Alltid lika roligt att titta runt
här hos dig :)

Ha en fin dag
Eva

Christina - Lantmusen sa...

Vilken fin bokstavslåda! Hoppas vädret blir bättre, nu har det regnat nog, så att man kan sitta ute och mysa!

Ha det bra!

Linecas have sa...

Bokstavlåda. er de en slike de brukte på skoler i eldre tider?
lekker og veldig nyttig.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin