torsdag 9 juli 2009

Grått ute, grått inne...

Tjingeling i regnvädret! Ni har väl inte regnat bort. Borlänge som vi bor i närheten av har nästan flytit bort av allt vatten... Inte kul! Jag vill ha sol nu...... Har letet i våra förråd igen och hittade en läcker gammal ram. Egentligen ett gammalt fönsterfoder. Tänkte först göra en griffeltavla av den, men nu vet jag inte...

Kanske ska jag skriva något på väggen inom ramen, eller bara sätta upp en läcker gammal krok så man kan hänga något roligt! Vad tycker ni? Vet att ni har många roliga tips och ideér!!! Dela gärna med er!!!
Today it´s grey outside and sort of grey inside too... In one of our sheds I found this beautiful old grey frame. Now I need your help! I´m sure you have alot of nice ideas what to do with it? Maby I should write something nice on the wall...
Nä, nu ska jag fortsätta och skriva skyltar! Har skickat en laddning i dag också...
Puss & kram kravbanan! Susanne

39 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Oops, nytt inlägg och lika vackert som vanligt! Fin gammal grå ram, men ngt tips, nje, det har jag inte, du sitter jämt på de bästa: ) Den där kudden du har där är jag lite tarv på..

...och du, tack igen, de blev superbra, så fina! Mari.( du har mail!)

Fridas gård sa...

...och vi får inget regn alls! Max 2 mm har vi fått de senaste veckorna och nu börjar det bli riktigt torrt här!! Tips till ramen: jag har en "tom" ram hängande över soffan, jag hänge ett par gamla mamelucker och en lykta på spiken med en murgröneslinga. Saknade glaset och baksida och var lite otålig så då blev det en lite annorlunda lösning!
kram Therese

Signe 1 sa...

Kanonfin ram som passar suuuper hos er:-)!! Ja usch, var tog sommaren vägen? Vill tillbaka till ljuvliga Mallis som jag kom hem från i tisdags, suck... Kramis Sofia

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå,så vakker gammel ramme, Susanne!! Jeg synes du bør henge en vakker krok på veggen inni, som du sa - da kan du lett variere:)

Ha det så bra i regnværet! Det regner faktisk på Island i dag også! Men været er min siste bekymring akkurat nå;) Tenker mest på MAT;)

Klem Anette:)

hemtrevnad marie sa...

Jättesnyggt att bara ha den så på väggen, har själv två gamla svarta ramar i loppisen mot den vita råa väggen, läckert!
Här öser regnet ner också...snart kan man väl bada i källarn,hu!
kraam

S o F sa...

Fantastiskt vackert Susanne!
Ramen, stolen och den färgmatchande kudden - som ett stilleben.

Du är duktig du!

Varma o regniga hälsningar!

Engelska Villan sa...

Hej Susselisuss :)
Jag vet bara att du har ett otroligt sinne för vackra saker och att den där ramen/fodret är vackert bara som det är, där på den vita väggen.
Hoppas vi får soool nu!
Kraaam Anna

Floras Kulle sa...

Läckert!

Vad fint den passade just där på den väggen.
Men den hade varit SNYGG som griffel också, och perfekt med en svart accent just där.
Så du kanske inte skall förkasta den idén helt ändå?

Regnkram:
Annette

Les Cotrions sa...

Your frame is very nice! I like your armchair under it too! I'm looking forward to see what you'll do with it!!! Chicken-wire as a note-board??
Happy week end!
Vale

Unknown sa...

En sån läcker ram du fann! Ja du, vad kan du göra? Själv är jag såå förtjust i griffeltavlor, men du kan ju alltid hänga upp nått fyndigt vackert i den och det blir en härlig tavla.
Kram Maria

Hem och Lycka sa...

Vad fin! Vet du, jag tycker den är fin precis som den hänger nu, i sin enkelhet, jättesnyggt!

kram Mia

Anonym sa...

Jobbigt med regn, vi fick inte det värsta.. Men ni har fått det har jag hört. Som sagt, man vill ha sol nu.

Krams!

LantlivsAnette sa...

Halloj bruden !!
Åhhh så fin ram, den rätta grå tonen, jag håller på och blandar till en grå ton, blev inte bra, fick göra om det igår, jag ska måla något som jag ska visa sen...
Jaa, jag tycker dina ideer är kanon, en text eller en krok, det blir kanon det !!
Så ni har regn, ujjj, idag hoppas jag att ni får sol för det har vi, och det är så varmt o skönt redan 18 grader..
Kraam Anette

Ann-Catrin sa...

Godmorgon!!

men vilekn fin ram/foder.. du brukar ju alltid hitta på så fint.. och en text där skulle nog bli supersnyggt.. och tröttnar man på de sen så är det ju bara att rolla över!!

Ja sicket regnväder.. tror nästan att ni i Borlänge toppade ligan.. här var det uselt oxå.. nu blåser det som bara den.. det enda som är bra med det är ju att det torkar upp fortare
men visst får man lite höstkänsla

hualigen

♥kram och trevlig helg♥
A-C

Ett Vitare Hem sa...

Jag tycker dne är fin som den är men visst skulle den vara fin som griffel också ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Dona blogg sa...

Ljuvlig ljusslinga, tycker jag :)
Gillar ramen också såklart.
Måste säga att jag tycker det är snyggt som det är, lite rufft & enkelt.
/Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättevackert precis som det är. Här passar uttrycket less is more.. Stolen och kudden supersnyggt. Önskar dig en bra sommar.
Kram AnnaMaria

Mejrams! sa...

Jättefin ram, kanske ett tyg att häfta på. Som kan bytas ut efter sinnesstämning och årstid, en liten färgklick ibland!? Ditt skåp är bara så fint som skymtar i bakgrunden. Den väcker habegär. Kram Merja

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Hopp!
Visst är de för trist väder nu, blää för allt regn..nää nu vill vi ha SOOOL!!

Blev fint de där med den grå ramen..tips..nja, tror nog att du har bästa lösningen själv ;)

Har du nå saker kvar på eran loppis?
Visst har ni lördags öppet åxå?

Trevlig Helg!
Blöta kramar från Säter

rosenskära sa...

Vacker ljusslinga, var har du hittat den?

Imorgon kör vi upp till Dalom, har du en chans att skicka en vägbeskrivning till mig ikväll möjligtvis? Gissar att vi kan hitta ändå, alla vet väl var du bor, kan jag tro!

Annars: lena.dag@telia.com

Kram
Lena

STENLYCKA sa...

Hej!
Här öser regnet ner idag, så vädret har inte varit på top på min första semestervecka. Nu vill jag ha solen tillbaka.
Vilken läcker ram. Jag tycker den är vacker som den är. Jag har också en grå ram på väggen , jag har satt en vacker gammal nyckel i den.
Önskar dig och din familj en skön helg och vi håller tummarna för bättre väder.
Kramar

Millas hem sa...

Hej Susanne!
Tycker att det är väldigt vackert som det är! Kanske en ruff bokstav i ramen? Eller som det är :)

Kram C

Wee Mary sa...

Hej!
Ramen är verkligen fin som den är.
Fast en snirklig rostig krok skulle göra sig fin inuti..en ide´ bara.
En fråga: I ditt förra inlägg skymtar en vacker grön skänk, har du fixat den själv eller är den naturligt nött? Sååå förtjusnde!

Kram från ett regnigt Göteborg.
/Marie

Anneli sa...

Hejsan!
Är ju väldigt fin som den är...om det vore jag så skulle den vara under ständig förnyelse av olika saker eller som sagt ingenting vad som nu faller än in just för tillfälligt...
Jättefin inspiration ger du...:-)
Kram
annelie

Sandra drömkaka sa...

Oh det var jättefint! Gillar verkligen den fins stolen som står där skulle jag sitta & fika mina cupcakes i jämt & ständigt :)

Heidi sa...

Hej
Jättefin ram, kanske nån fin stuvbit eller en fin spets i.Fint som den är.
Ska bli roligt att se vad du hittar på, du är så duktig.
Här fick vi 40mm på 2 dagar...
Nu äntligen lite sol.
Kram Heidi

Lilla Blå sa...

I ramen skulle jag sätta en gammal rund vägg klocka med snirkliga siffror. Den ska helst vara sliten och shabbig =)

ha en fin kväll


kramar @nette

marianaskeramik sa...

nää inga tips från mig, tyckte att det var fint bara sådär
äntligen har det slutat att regna här i borlänge men såg på nyheterna att det kommer mera imorgon
hej hopp
marianaskeramik

Körsbärshöjden sa...

Här öser regnet ner....
Så fin ram du hittat, går
att göra mycket kul i den :)

Systrars söta sa...

Jaaadu, regn å blåst å inget annat men idag så kom solen på eftermiddagen iaf....så jag hoppas att nästa vecka blir fin :-) Det behövs när jag skall öppna cafét..Tack för skyltarna, de blev superfina :-) å jag är så glad. Här ser du lite bilder från cafét. Jättefin ram du hittat :-) Ha det gott kram//kat

Unknown sa...

Halloj!
Jag vill också ha ett förråd där man bara kan gå och leta upp underbara saker i:-)
så vackra färger i dina bilder.
Vi har varit bortresta under det värsta regnvädret, men har förstått att det kommit en del...
Ha en mysig helg, önskar så att jag kunde komma till loppisen.
Kram

Kamomilla sa...

Hej Susanne!
Jag skulle kommentera redan igår men blogger krånglade..
Vilken söt ram, jag skulle låta den vara så, eller kanske nita fast ett tunt vackert spetstyg inuti?

kamomilla

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Vilka underbara bilder!!! Här finner man alltid ett ton inspiration - underbart!

Kram Jes ♥

Det vita dårhuset sa...

Heej du sköna =O)
Känner du dig lite rund ännu då? *fniss*

Vill bara tacka för en tur i ditt underbara hem Susanne!!!!
Jag ÄLSKAR atmosfären och den genomtänkta inredningen i huset!!!

Önskar att jag var halvvägs.....;)

Och förresten så är DU INTE välkommen till mig efter att ha sett ditt hem!! *ler, men menar det* **hi hiii**

Har INGENTING som skulle kunna inspirera dig på någe vis. =(

Men tackar gör jag också för skåpet och bordet. Bara ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR dom!! Sitter och tittar dom med jämna mellarum ;)

Osså skyllde ja lite på dig i mitt inlägg, flå´t

Ha en fortsattt trevlig kväll----Ute i arbetsrummet kanske?!! *asgarv*

Många kramar Erika

Lauras gård sa...

Hoppas ni har klarat er från regn på din loppisdag! Vi åker nog till Dalarna om drygt en vecka. Jag har kollat in en massa jag vill göra runt Siljan. Det blir nog en två dagars resa med speckat schema. Hör av mig om några dagar! Kram Stina

lolla sa...

hejsan
fin gammal ram du plockat fram...
skulle vara snyggt att skriva något på väggen inuti den kanske eller göra en griffeltavla...
fina bilder du visar
kram lolla

Mojebarn sa...

Fin ram. Man skulle kunna sätta ett smalrandigt tyg i vitt och beige, i något "sidenliknande" material. Skulle bli en häftig kontrast.

Bra fynd jag gjorde hos dig idag. Stortjejen har redan börjat sluka böckerna.

/Mamman till tjejen i hallonbyxor

Lantliga drömmar sa...

Ett härligt väggord i ramen skulle nog bli fint .Nilla

Alicia sa...

Yes!!! Perhaps a few words descending & not centered

peace
joy
gratitude
family

something like that would be lovely.
Wishing you a lovely Sunday.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin