måndag 13 april 2009

Vardag igen...


Hej!
Hoppas ni haft det toppen under påsken!? Vi har haft det så härligt och vädret har man i alla fall inte kunnat klaga på. Det har varit helt underbart. I dag har vi haft mulet, men det gjorde ingenting. Då kan man vara inne och städa (lite) med gott samvete... *fniss*
Tusen tack för alla fina kommentarer ni skriver... Det gör mig så otroligt glad ska ni veta! Har tagit lite ledigt från bloggen nu under påsk och bara varit med familjen. Det behöver man ibland... Eller hur?
Bilden är tagen i gästrummet. Har ändrat om en aning därinne för vi har skaffat en sak jag håller på att måla om... Vad det är får ni se nästa gång!

Hello dear friends! Hope you´ve had a nice Easterholiday! Todays picture is from our guestroom/library... I have rearranged some furnitures in there to make room for something I´m painting right now. What it is I´ll show you next time... Lots of hugs!!!

Kramisar till er alla!!! Susanne

48 kommentarer:

K sa...

Hejhopp ja då var d vardag igen o slut på snaskandet, känns nästan skööönt å slippa allt godis uschiamej snart ska man i bikinin (blääh)
Måste bara skriva om din bild ovan, GUU SÅÅÅ FIIINT!!!Älskar ditt gamla fönster och me krönet mmm så fint!!! Du har en fantastiskt härlig blogg, i love it!!!

Ha d BÄST Kramar/k

rosenskära sa...

Vilket fönster - och vilket KRÖN!

Sitter här och känner hur det stramar över kinderna, härligt med lite för mycket sol!

Kram/Lena

kardemumma sa...

Vad härligt med en påskbreak! Det är klart att man ska vara med familjen och njuta! Vi har också haft kalasväder och "bara varit".
Jag har absolut sett till att genomsnitts svensken har ätit sin del av smågodiset genom att höja kilomängden i år :)
Snacka om dålig karaktär!Bläh!
Fin bild visar du också.
Ha en skön vecka!
Kramar C

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilket underbart fönster. Fanns krönet där eller har du satt dit själv?

Ja vädret har varit ljuvligt. Nu känner man hur livet kommer tillbaka.

Kram Viveka

Love Your Homes sa...

Hej själv sötnos av Dalarna!

Ja, jag suckar också tungt över denna krönlist...nu blev jag väldigt tafs på denna!!!!! Har du några på lager till sommarloppisen kommer jag på stört.

Här fortsätter hårdträningen, så det blir två i alla fall då..

Hoppas du också haft en härlig påsk.

P o K.
Ia

Lauras gård sa...

Det har varit härligt att vara ledig så länge... Nu ska man tillbaka till verkligheten igen... Kram Stina

Engelska Villan sa...

Hej Susanna,
vackert fönster du har där i gästrummet!
Jag såg att det var en länk ingömd i "gästrummet". Måste kollas, hihi!
Kram Anna

Tulipa sa...

Visst behöver man lite ledigt från bloggen ibland....
Och en högtid är väl extra lämpligt at ta lite ledigt!

Vad har du nu på gång...

Kram Mariette

Vackert med hästen!!!

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig...Spännande, vad har du på G nu då? =)

Jag njöt också av regnet idag, iaf lite grann...Då kunde man ju åka in till stan o trampa asfalt...behövs ibland känner jag =)

Ha det gott. kram Pirre

Vit som snö sa...

Vilket vackert fönster!
Jaa visst ska man prioritera familjen extra sån här helger, vi finns ju kvar ändå!
Spännande att se vad du skaffat till gästrummet!
Kram Cilla

Det vita dårhuset sa...

Hej gumman!
Hur gick det den där dagen?
Fick du någe napp? *fniss*

Men visst har vi haft det bra i värmen.....
ÄNTLIGEN =O)!!

Ha det gott och skynda dig att måla nu...

Vill ju se vad det är!

Kramar Erika

K sa...

TUSEN TACK ;D å ja ser åxå fram mot se ditt måleri/Kram K

Det vita dårhuset sa...

Om du visste vad jag tänkte när jag läste din kommentar..

Haaaaaaaaaaaaa Hiiiiiiiiiiiiiii

lina sa...

Sv: Tack så väldigt mycket! :)

Åh, jesusstatyn var superfin. antar att det är på loppisar och sånt man hittar liknande.

ha en bra dag!

Signe 1 sa...

Halloj!Jättefin bild, ser så rofullt ut därinne:-) Må gott, Kram Sofia

Anette sa...

Här har varit kanonväder hela helgen. Vad fint blickfång du har i gästrummet.

Kram Anette

Marits vita skrin sa...

Vad är det ni har skaffat då måntro????

Förresten så har jag en sån där klädställning som Bralliz var ute efter.
Jag har fått den från jobbet, vi använde den i skyltfönstret förut. Så den är inte gammal.

Den har en vit skiva uppe och nere och ett kromat stativ. Jag kan maila över en bild om ni är intresserade.

Vi kan ha möbelbyte, ni som har så mycket som ska säljas på loppisen;)

Kram kram

krusbär sa...

Hej! ville bara tacka för den fina kommentaren och för att du tog dig tid att titta in till mig. Jag blev jätteglad. Vilka otroligt fina bilder du tar. Jag behöver verligen en ny kamera. Min har pajat helt och får nu ta bilder med mobilen. vad fint gästrum ni har!
kram annika/
prickar och stjärnor

n o r d i n g å r d e n sa...

Vacker bild fr ditt gästrum!

Ha en bra start på nya veckan önskar fröken guldkant: )

Anonym sa...

Vilken snygg dekoration :-) Hoppas du har haft en bra helg nu!

Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken vacker bild...smakfullt dekorerat...

HA´nu det så gott denna veckan!!!!

MiaMaria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå!

Jo tack, påsken har varit helt ok...


Jag älskar verkligen din bild... Ååå, vill också ha... häst, urna , fönster o krön... ;)Underbart.

Sköt nu om dig tjejen, så hoppas jag att vi ses snart...
Fika lite längre fram kanske?

Kran Hanna

Mitt hem är min borg sa...

Hej Susanne!!

Ja visst har det varit underbart väder, här oxå.. Idag är det mulet och tråkigt så jag är så tacksam att påsken var fin..

Kram på dig!!

MODERN COUNTRY sa...

Hei søte Susanne,

Takk for din fine hilsen!
Og himmel for et vakkert stilleben du viser i dag! Jeg elsker ditt vakre speil!!

Her er det mulet i dag, litt tråkig med regn men det er mysig å sitte og jobbe da foran maskinen. Og jeg får heller ikke dårlig samvittighet :)

Ha en riktig ny fin dag!
Klem/Aina

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Du får då "till" det i bilderna du bjuder på! Fönstret är så charmigt och jag ser fram emot lite fler bilder på gästrummet!

Vad målar hon nu på tro´!

Kram Camilla

Annas skattkammare sa...

Hej! Ja vilket väder vi haft i helgen! Vi har haft det så gott, men vad fort det går.. svisch så var ledigheten över.. =) Ska bli spännande att se vad du målar på!
Kram /Anna

Anonym sa...

Tack så mycket för din fina kommentar :D

LantlivsAnette sa...

Jahapp, så var påsken över, himmel vad fort det har gått, men skönt var det med ett par lediga dagar..
Åhh så fint det är i ert gästrum, nu blev man ju allt nyfiken på vad det är som du håller på och fixar och målar med...
Ha det gott
Kraam Anette

Rumour has it sa...

That window-frame is a very nice and decorative object in your guestroom!
Happy Eastertime to you!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint ditt fönster blev med den där krumeluren uppepå! Det var ett bra tips, nu ska jag ut och leta fönster och krumelur...
Ha en fin kväll
Kram till dig
AnnaMaria

Brujis sa...

MUY LINDO TU BLOG...FELCIDADES...UN SALUDO DESDE CHILE

Flaggduken 2 sa...

Så fint stileben att vila ögonen på.
Kram Petra

Skatan sa...

Halloj där... :)

Vad är det för ett läckert fönster du har!? Det där krönet skulle jag gärna vilja norpa...

Aktare...

/Anna Skata

Eleonora sa...

Den där hästen är så fin, vill ha!!! *ler*
Kram Eleonora

Corine(THUIS) sa...

Your pictures are great! I'm going to be a follower of your blog..
Greetings from the Netherlands, Corine(Thuis)

Kamomilla sa...

En så vacker bild av ett vackert arrangemang!!
Visst behöver man bloggledigt ibland... Familjen går alltid först!

Nu blev jag allt bra nyfiken på vad du sysslar med! Väntar med spänning på fortsättningen! :)

lottens vita och gröna sa...

helu! vad skönt att softa i påsk, har haft samma melodi! såg du att jag mejlat dig!!!!

vacker bild, vilken vy!

varmkram lotten

Millygarden sa...

Hej Susanne,
Hoppas ni haft en bra påskhelg! Hos oss har solen tittat fram en hel del I helgen....men här jobbas det på flera håll med både måleri och renovering! Spännande att få se ditt måleriprojekt...Nu målas det för fullt norr om dalälven!! Du,jag och Anette i kalix!

Kram Marina

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Susanne! For et vakkert vindu!!! Nyydelig!

Klem Anette:)

Skatan sa...

Hej igen.

Jag menar verkligen det jag skrev. Smaken är som bekant delad...Höll den frakten? Jag var lite orolig. Höll dessutom på att bli utkastad från Mio där jag stod och tjuvpaketerade ;-) De hade så rackarns fin wellpapp serru...

Sov gott!

Anna Skata

H A N N A S - F O R M sa...

Heeeeeej söta du!!!

Härligt att du oxå haft en fin påsk...och så ffiiiiina bilder du visar...gud så vackert du gjort. Här är det vååååår såååå underbbaaaart...jag sjungeroch hoppar.

Massor av vårkramar till dig!
Hanna

Må Gott sa...

Hejsan!

Alltid en massa ögongodis när man kommer hit. Bättre med ögongodis än påskgodis såhär före bikiniseason... ;-)

Vilket fint krön och vad det passade perfekt till det lilla gulliga fönstret.

Väntar med spänning på att få se vad du håller på att måla! :-)

Må gott!
Kram Anette

Elisabeth, anyhow.se sa...

Ser fram emot att få se! :)
Så enormt vackert ljuset föll där på väggen & ner på skåpet!

Unknown sa...

Hej! Det är mysigt med storhelgerna men härligt när det blir vardag igen. Äter på tok för mkt mat och annat gottit. Så snyggt fönstret var, himla tjusigt med krönet.
Ha det gott
Kram Maria

Everyday living etc. sa...

Åh vad härligt det låter, nä vädret går inte att klaga på. Härliga våren är äntligen här =)

Vilken fin bild från gästrummet, fönstret i bakgrunden är verkligen jätte fin.

Glada hälsningar

/Linnéa

Ett skönare liv sa...

fin bild :) ser fram emot å se vad de e :P
hoppas veckan har börjat bra!
kramar!

Handplockat sa...

Mums jag bara njuter av ditt ögongodis
ha det bäst

Anonym sa...

Verkligen jätte fin blogg!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin