lördag 18 april 2009

Loppis 2009!

Nu har vi börjat förbereda för vår sommarloppis! Det är riktigt roligt att ta fram våra lådor och se vad vi packat ner under året. Nu rensas det ut ännu mer från våra skåp inne också... Men jag känner mig själv väl och vet att en del kommer åka in igen... Efter mycket tänkande så blir det inte loppis i vårt vita tält som förra året, utan i år kör vi i vårt uterum i stället... När man bor så öppet och blåsigt som vi gör är det ingen bra ide´med ett stort tält. Det märkte vi förra året när tältet höll på att blåsa iväg flera gånger med både kunder och saker... *fniss*


Annars har det inte hänt så mycket annat här på gården. Jag har fått hjälp av barnen att rensa och snygga till runt en del buskar. Titta vad fint dom gjort med stenar...
This summer we are having a fleamarket on our yard. Last summer we had it in a big partytent. But we dicided not to have the tent this year because we live in a very windy and open place. When there was a bad and windy wheather last year the tent almost flew away...*hi,hi* So this year we will have it in a safe area instead (in our barn)... This weekend the kids have been great and helped us to clean the busches from old weed and leafs and they put some stones under there to make it look nicer... Have great weekend!!
Hoppas ni får en fortsatt härlig helg med massor av solsken!
Kramar i stora lass!!! Susanne

37 kommentarer:

Eleonora sa...

Hej!
Jag kommer garanterat att ta en tripp uppöver för att titta lite på er loppis (och självklart handla)*ler*
Ha en bra helg. Kram Eleonora

LILLA BLÅ sa...

Kan man handla via nätet på er loppis??

Kram

Hemmalycka sa...

Kul med sommarloppis, lycka till i sommar. Älskar stenar i trädgården, de kan man placera lite här och var.
Kram Kram
Åsa

rosenskära sa...

Minsann - då vet jag ju vart vi ska styra kosan när vi kommer till Dalarna! Count us in! Smart att sälja av lite fina grejer så att du kan fylla på med lite nya fynd. Smaken ändras ju lite också allt eftersom.

Idag har jag grävt lite nya land i trädgården vilket är ganska typiskt mig när jag är ensam med barnen. Sussar gott i natt...

Kram/Lena

Liza sa...

Kan man som svägerska/faster få en sneak preview? ;)

Lillemor i Hummelsta sa...

det måste vara roligt att städa i trädgården med en så vacker lövkorg. Det blir jättefint med stenar runt buskarna.
Kram Lillemor

Lauras gård sa...

Susanne, jag kommer och köper trådkorgen! De är såå fina. Jag är ju på jakt efter ett litet bord 70-80 cm brett. Men det på bilden är kanske mindre? När blir loppisen? Vi kanske kan ta våran semestertur uppåt Dalarna då? Ha det bra! Kram Stina

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad det ska bli roligt att komma upp till er i sommar! Jag är så nyfiken på din loppis, har hört så himla mycket :) Ingen press! Kanske finns det ett vackert spillkum som jag kan lägga vantarna på *ler*

Vi ses snart!

Kram Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Kul med er loppis! Skulle gärna svängt inom, men Sverige är ju sååå avlångt....
Hoppas att ni njuter av en skön löradgskväll! Kram!

Mamma C sa...

Lycka till med er sommarloppis. synd att det är så långt ifrån man bor. Blev riktigt fint med stenarna runt busken.
Kram Mamma C

Vit som snö sa...

Bodde jag närmare så hade jag varit stammis på er loppis! Jag fattar bara inte att du inte vill köpa allt själv;-)
Var bor ni?! Det kommer ju en semester när bilen åker söderut!!
Kram Cilla

Kamomilla sa...

Nu önskar jag igen att jag bodde i Sverige...
Loppis är skoj, men själv skulle jag nog aldrig klara av att avstå från saker... ;)

jane sa...

Oh how I would love to go! Hugs-Jane

Mamma Linda sa...

Åhh, va kul med din loppis. Jag kommer garanterat...att jobba när du öppnar :-( men nå´n dag ska jag väl hinna med :-) datum kommer väl på bloggen, när du öppnar?
Kram på er
Linda

HEMLÄNGTAN sa...

Vilken bra idé med en egen loppis! Utmärkt tillfälle att få det rensat hemma.
Trevlig lördagkväll!

Engelska Villan sa...

Åh, vad jag skulle vilja bo lite närmare dig, så jag kunde besöka sommarloppisen! Jag kan ju tänka mig vad mycket fint jag skulle komma hem med då... :)
Vilken fantastisk utsikt ni ser ut att ha från er tomt.
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, loppis i ert uterum, bara det är värt ett besök.... du har det så fint där och unikt vackra loppissaker också för den delen, får du aldrig beslutsångest för vad som ska sälja el ej...

Ha en fortsatt bra helg!!!

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så herlig!! Kunne ønske jeg ikke bodde så langt unna!! Masse lykke til med deres sommerloppis!

Ha en fortsatt strålende helg!

Klem Anette:)

Mitt hem är min borg sa...

Hej Susanne!!!

Åhh vad jag skulle vilja komma på din loppis.. Mycket fina saker på din bild..
Så skönt att du kan sätta barnen på lite trädgårdsarbete.. =)
Mina barn vill bara cykla..
och cykla.. och cykla.. =)

Ha det så bra!!
Kram!!

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej!

Loppis låter både mysigt och otroligt skönt att få rensa bort en massa prylar man inte behöver! :-)

Jag vet inte om jag har skrivit här någon gång?!
Men jag har besökt din blogg så många gånger. Du har ett så vackert hem och en underbar blogg som har gett mej massor av inspiration. Du (tillsammans med andra underbara bloggerskor) är skyldig till att även jag började blogga för en månad sedan. :-)

Ha en underbar helg!
/Helena

Ullis/Leva på landet sa...

I år ska jag verkligen se till att jag kommer till er loppis. Det brukar ju vara så att man föst bär ut sakerna för att sedan bära in dem igen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Det vita dårhuset sa...

Spännande att få se hur damen på andra sidan har det =)!

Kram Erika

hemtrevnad marie sa...

Å, så du är redan i förberedelserna!!
Oj, här blir det nog inte än på ett tag...så du offrar uterummet för loppis?...jag gjorde ju det i fjol...EFTER midsommar då, då vi haft kalaset där...själv hade jag nog gärna haft det som en festlokal...fast ni kanske har fler ställen, här är det inte så gott om plats tyvärr.
Jag tyckte ert tält var en jättebra lösning...fast det är klart..inte kul om allt blåser iväg, hihi!
ha det gott!
kramis

Skatan sa...

Håll ni till i uterummet. Blåsa bort vill vi ju inte att du skall göra :)

Jag önskar en god natts sömn!

Kram,

Anna

Hemmalycka sa...

Hej igen
Var gärna med i min utlottning
Kram Åsa

Anci sa...

Hej !

Den loppisen vill jag gå på ! Men jag säger som Lilla Blå, går det att handla på loppisen via internet ??! :)

Ha en skön söndag !

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skulle vara så kul och gå på din Loppis. Synd att inte Sverige är mindre! Det där fönstret var fint.
Lycka till
Kram till dig
AnnaMaria

Les Cotrions sa...

Ohhh great! I like to sell at the fleamarkets too! I usually go in France...there are a lot of nice fleamarkets where we can have a stand!
Have a nice Subday!
Vale

marielle sa...

Oj vilken vacker ljus blogg du har. Väldigt fina bilder :-)

Millygarden sa...

Men så spännade! Tänkte ju titta förbi förra sommaren....men vi kom ju inte iväg.Vi hade fullt upp med grävning och murandet som vi ska fortsätta med i sommar! Hoppas dock vi får tid att göra en sväng till dalarna.. Har en gammal skolkamrat som bor i Falun. närsgårds med dig.

kram Marina

ColonialEast sa...

Låter härligt! Hoppas få möjlighet att komma dit. Kram,Petra

Mitt skabbiga chica hus sa...

Just nu älskar jag min mamma extra mycket för att hon bosatte sig nära er loppis..!!!!!

Längtar!

Kramar Mia

Bygatan sa...

Men så mysigt att ha i ert vackra uterum. Jag kikar nog förbi, jag fyndade ju lite förra sommaren!

Angående min svägerska så har hon en liten butik i Årsta, inte öppet alla dagar. Så det är ingen i centrala Sthlm.

Ha en bra vecka!

Kram Lena

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hello Susanne,
I wish I was closer so I could attend the flea market at your home. How nice you had help in cleaning it up. I love your blog, I've looked a few times but don't think I've ever left a comment. Have a good weekend too.
~Tracie

Lev Vackert sa...

Hejsan Vännen!
Titta gärna in på dem hemliga bloggen och se framsidorna! Kram Ingela & Petra

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, du har alltid så mycket fint att visa och det ser ut som att vi har samma stora låda som du visar på bilden, jag är jätte förtjust i min. Så roligt att ha ett loppis hemma, det skulle jag oxå behöva. Hoppas att mååånga hittar till dig kram/Ingela.

Lycka är ~ Onnea on sa...

Om du sålde det som finns på bilden, vita lådan,mm skulle jag gärna ha köpt allt...hihi..men tyvärr är det en bit ditåt ;)
~marita~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin