måndag 20 april 2009

Fönster

Hej på er! Hoppas helgen varit till belåtenhet? Här hemma är det nu slut på påsklovet och barnen går nu i skolan som vanligt. Ganska skönt när det blir vardag och rutiner igen...

I matrummet har järnurnorna fått våriga vita pelargoner...



På halvmåneborden bakom urnorna har jag bara lutat enkla fönster mot väggen. Det ger en sån vårig härlig känsla även inomhus. Hmm... sen om jag har putsat dom eller inte är en annan femma...*fniss*
Ha en skön dag!

I bought som new white flowers to our diningroom and behind them on the table I leaned an old window against the wall. It gives the room a kind of greenhousefeeling... Have wonderful day!

Kram Susanne



45 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad fint, vet du, igår köpte jag också vita fina pellisar till min matsal, jag kunde inte motstå dem..och vita kan vara knivigt att få tag i ibland.
Så fint det är med gamla fönster så där...kanon, du lyckas alltid att få till det !!
ha nu en toppendag
Kraam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel så vackert, i både uterum och matrum!!!! Vita Pellisar har jag mé : )

Ha en bra ny solig vecka! Mari.

Det vita dårhuset sa...

God förmiddag!

Vet du? Jag har kommit över ett tiotal spröjsade fönster som ska piffas till lite och plaseras.

Underbart!! =))

Ha det gott!

Kramen Erika

Weißer Vintagezauber sa...

Dear Susanne,
your dining room with the white flowers is great. I`m totally inspired.
Have a nice day,
love greetings,
Elke.

Nilla sa...

Härligt vårlikt! Viss blir man glad! Jag har också varit och handlat vita Mårbacka pelargonior i helgen. Nu dröjer det visserligen en dryg vecka innan jag kan få ner dem till huset i Skåne där de egentligen skall vara men tills dess skämmer de inte där de står här i Göteborg.

I mitt hjärtehem sa...

Hej! Så vackert ert matrum är.. Ska oxå ut och handla nya pelagoner i veckan.
Ha en bra dag
kram åsa

Signe 1 sa...

Kanonfint hem har du! Så lantligt och stilrent:-)Må gott! Kram Sofia

Rummet för välbefinnande sa...

Åhh vad fint du gjort! Det är så fint med vita pelargoner.....
Kommer du ihåg att en av mina söner tyckte att din Alice och min dotter Linn är lite lika? Jag har en bild på Linn idag så får du kika och se om du ser nåt litet uns av liknande drag.
Ha en bra dag!
Kram Mia

Vit som snö sa...

Så vackert vårigt du gjort. Vita pelargoner är såå vackert. Mitt fönster som står lutat mot väggen har jag tagit ur rutorna i. Fast inte för att slippa torka dom... det tycker jag man kan strunta i, såå smutsiga blir dom ju inte inne.
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Kullan Pullan sa...

Hej Darling!
Hppas du läser detta för jag kommer om en timme och är lite kaffesugen.
Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Absolut mina favoriter...Vita Pelargonier.....så vackert!!!

HA´en bra vecka!
MiaMaria

På min gatan i stan sa...

Så fint! Jag älskar det där fina rummet...urnorna och allt!

Kram!!!

Pysselpalatset sa...

Härligt att starta upp en loppis... kul med folk som kommer och tittar och ibland köper.. kanske jobbigt också när man tänker efter... hursom skulle gärna vilja pröva ett år, men jag bor så tokigt till inte längs en genomfartsled... utan mitt i smeten med återvändsgränd.... men önska finns så kandke nån gång... Lycka till med din loppis... kanske tittar vi förbi... Kram i våren Jeanette

Cc sa...

Äntligen har jag hittat din blogg igen. Min lista på min blogg bara försvann en dag, hmm kanske skall fixa blogglovin eller vad det heter som Dotra tjatar om att jag skall skaffa. Nu skall jag läsa vad jag missat senaste tiden hos dej. Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Snyggt med de vita urnorna och gamla fönster! Fönster kan man inte få nog av i inredningen...men att putsa dem...nja...Hade som mål att putsa husets alla fönster nu när jag går hemma men bara fyra är gjorda...kanske kan det vara ett bra sätt att komma iväg till BB om jag tar alla de andra också?...:)
Ha en fin måndag! Kram!

Skatan sa...

Godmorgon! Allt väl i stugan? Här skiner solen och det känns som om det blir en sådan där underbar dag :)

Lillan är avlämnad några timmar på dagis, och lillen sover. Jag har försökt fota dem tillsammans för att få in en bild i tidningen över "födda". Tänkte det vore bra innan de båda blev tonåringar...snabb? Jag...hrm.

Jag njuter som alltid av att titta in här och se dina nya inlägg. Jag gillar ljuset och renheten idag...

kram till dig!

Anna

Anonym sa...

Oh! Er matsal är den vackraste jag vet!!!
Trevlig vårdag till dig och de dina önskar Mona

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Sååå vackert!!! Fina glasflaskor eller är det karaffer(!?) på månbordet också. Du är så otroligt fint!

Ja visst är det skönt att skolan börjar idag igen. Inga sena kvällar fr tonåringarna längre. Fast min "lilla" 13åringen är hemma med migrän idag, han blir så dålig att han kräks stackarn.

Kram
/Helena

Våglyckan sa...

Åh, gamla fina fönster. Så vackert!
Ha en bra vecka.
Kram från mig
/maria

Kallholmen sa...

Vad fint det är med pelargonier och det gamla fönstret.
Riktigt vårigt...
Carolina

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Vilka ljuvliga bilder! Pelargonerna är helt underbara där i järnurnorna. Och så¨fint med fönstren. Jag har också bytt ut två tavlor i vår sal mot gamla fönster, det blev också jättefint.

Jag har en knivig sak hos mig som jag vet att du är bra på. Kika gärna in och säg vad du tror!

Ha en riktigt skön vårvecka!

Många soliga kramar
Karin

Malin sa...

Nydelig!
Pelargonia er herlig!
Har flere fra i fjor som har overvintret. Nå kommer de seg skikkelig;) deilig å se.

ha en deilig dag!


klem Malin

Anette sa...

Åh vad fint! Pelargonior är somrigt och fint. Jag började hämta in från växthuset igår och sätta ut på altanen. Får väl täcka över om det blir frost.

Anette

Unknown sa...

Härligt vårigt med pelargoner!! Ha det gott. Kram Lenita

S o F sa...

Tack för fina bilder, som vanligt här hos dig.

Ha en fin vecka!

rosenskära sa...

Idag känns det nästan sakralt på bilderna... Hör nästan ett gammalt golvur ticka i bakgrunden. Jättefint.

Kram/L

Sofia på Me and my home sa...

Det är vackert med fönster! Bara i förmiddags stod jag och tittade på ett par stycken som står i garaget.. och funderade på var de skall få hamna.. Nu fick jag mer inspiration! :)
Kram Sofia

Hanna sa...

Din takkrona är jättefin!

Floras Kulle sa...

Gamla fönster är ju jättecharmigt!
Vad fint du gjort.
Jag lyckas aldrig få mina vita pellisar att överleva! Jag köpte en sort som skulle vara vita Mårbacka, men jag tvivlar... Mårbacka brukar vara odödliga.
Så det får bli rosa i år!

KRAM:
Annette

hemtrevnad marie sa...

Härligt med vita pellisar, köpte mig en låda (9st) häromdagen på vårmarknaden!!
Så jag har gått och pysslat och bytt krukor och annat...köper alltid vita!
Satte tre stycken i en gammal fiskgryta i koppar förut , på min köksbänk...det blev riktigt bra!!
Fast vi får väl se om jag får plats att laga mat, haha!
Gillar verkligen dina fönster...tjatar på guben om mina i boden...kanske han kan få fram dem ut brôten snart!?
Ha en fin dag!!

Lilla huset på prärien sa...

Ah så tjusigt! Du har det så vackert, så vackert! Den där ljuskronan är jag EXTRA förtjust i ;)

Kram Jenny

Kamomilla sa...

Vad det är vackert med vita urnor mot de gröna bladen! Jättefräscht! Och fönstren på borden, enkla och vackra! *gillar*

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej Susanne!
Måste bara -igen- och säga TACK! Jag blir så glad att du gillar min blogg och att du vill länka. :-)

Ha en skön kväll!
KRAM
/Helena

Malmkakan sa...

Tjusigt, vårigt och vackert med vita pelagoner!

Själv har jag fyllt hemmet med vitsippor. Såhär års när jag är ut och går med vår hund så får jag verkligen slita mig från dikeskanternas blomsterprakt...kan liksom inte sluta plocka...

Våriga hälsningar,
Cecilia

marianaskeramik sa...

hej hopp
tävling hos mig! vinn en keramikljuskrona
ha de bra
marianaskeramik

VIT och PASTELL sa...

Oooo vad fina bilder. Väldigt vackert med fönstret bara uppställt sådär, najs!

Tänk om man kunde komma på din loppis. Den verkar vara full av fina grejer! Synd att du bor så långt bort!

Kram maria

Millas hem sa...

Lika smakfullt som alltid här!!

Kraaam

Inspiration i vitt sa...

Ditt matrum är bland det finaste som finns, underbart.
Tack Susanne för feedbacken av framsidorna, jag blev så glad.
Kramar till dig/Ingela.

Viola sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på, älskar halvmånebord och blev dessutom så fängslad utav ditt tak, är det gammalt...kram

Unknown sa...

Visst är det nått speciellt med vita blommor, och pelargonier!!! DET är njutbart och = sommar.
Ha det
Kram Maria

Vita små hjärtan sa...

Du är så duktig att få till det så fint! Ha en bra dag!

Ina sa...

Mmm vita pelargoner är så somrigt och vackert och jag liksom du gillar gamla fönster att pynta med, har flera stycken som står här och var. Underbara bilder som vanligt!!
Kram Ina

Marits vita skrin sa...

Hej hopp.

Jag undar om det är OK om jag lånar en bild på eran byrå i hallen?

Jag fyndade ju en egen men glömde tyvärr att fota en före bild innan jag satte igång att måla.

Kram kram
Marit

Husbilsresan sa...

Så himla trivsamt och vårligt du har i ditt matrum.Jag köpte två mårbackapelargoner på Plantagen...men dom ser inte ut att må så bra längre=(...hoppas dom tar sig igen. Kul att du ska ha loppis i sommar igen...jag kommer det vet du=)
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Annas skattkammare sa...

Underbart fint!! Bara älskar ditt matrum! Vi ska titta på hus på tors.. och om jag ska inreda det matrummet blir det med stor inspiration från dig! ;)
Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin