tisdag 16 september 2008

Några Onsdagsbilder...

Här kommer några bilder på skänken i Gästrummet...
Gästrummet är inrett i rofyllda naturfärger. Lampskärmen har jag sytt av en kjol Alice växt ur.
Även här inne har vi ett gammalt fönster lutat mot väggen som dekoration...



Köpte en ram på loppis i somras. I den har jag satt i ett gammalt brev med vacker handstil. Kan tyvärr inte tyda ett enda ord då brevet är skrivet på finska...*fniss* Men vackert är det i alla fall!

Tusen tack för alla snälla kommentarer ni lämnar till oss. Det värmer oerhört mycket. Blir så glad över varenda en... Tyvärr finns inte tiden just nu för att svara er alla, hoppas ni har förståelse för det...

Kramis! /susanne

28 kommentarer:

Emma sa...

Både ramen och brevet var otroligt vackra.
Vilken kul ide med kjolen:) hur gulligt som helst.
Kram Emma

Jenny Oak Fae sa...

Så VACKERT! Rolig & smart idé med kjolen..!Sedan tycker jag verkligen om den där hästen...

: )

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Jättefint gästrum! Kul ide med kjolen. Skulle gärna se mer av gästrummet!? Vad har ni för säng där mm...
hälsningar Sara :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej! Kan inte annat än hålla med. Brevet ser jättevackert ut och passar kanonfint i ramen!

Kram Annica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så vackert!
Kram.

LantlivsAnette sa...

Ojj så fint, och vilken fin ram till det vackra brevet...
Ha det så bra denna Onsdag
Kram Anette

Skatan sa...

God morgon frun!

Vackert, vackert...som alltid när du är i farten :)

Kram, A.

Millas hem sa...

Japp, kan man ha gamla fotografier på människor man inte har en aning om vilka de är (som jag) så kan man ha brev som man inte kan tyda! :) Och en sån fin ram!

Kul att kunna göra en lampskärm av Alice kjol, snacka om "återvinning"! En himla bra idé, för det finns säkert många som har små "lampkjolar" i barnens garderober. I mina flickors garderober hänger mest små jeanskjolar, men vill jag ha en lampkjol i jeans? .....NIX! :)

Ha en bra dag// Camilla

Unknown sa...

Otroligt vackert (som vanligt), du är så duktig på att kombinera saker och ting.
Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vackert med naturfärgerna som mjukar upp det vita ! Hästen är ju så läcker !
Ni har min fulla förståelse för allt , för hur ska man hinna !?!
Kram/Lotta

Kallholmen sa...

Hej Susanne
Måste bara fråga målar du din text på fri hand, du har så många fina texter målade överallt.
Kram/Malin

hemtrevnad marie sa...

Vilket sött inramat brev!!
Hästen är ju underbar!!
Verkar vara ett härligt rum att få ro i!
kram

Gnistrande snö sa...

Åh, vilken fin blogg!
Så mycket fint att titta på.
Hit kommer jag gärna igen :-)

Kram Katarina

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fint!
Vilka fina saker att titta på.
Kram Irene

Useful Art sa...

Fina bilder och vacker skänk. Har köpt en liknande på loppis men vi kan inte komma överrens om ifall den ska målas svart eller vit. Det återstår att se ...

Klart man inte kan svara alla när man får så många kommentarer, ingen fara :)

/Sara

Ann-Charlotte sa...

Härlig ser det ut!!!! Hästen som du har där är verkligen underbar. Jag är lite svag för hästar...men dom brukar bli jätte dyra på auktion.
Ha en finfin dag!
Kramisar!
Ann-Charlotte

Viola sa...

Hejsan, vilket vackert stilleben på skänken, ramen och brevet så ljuvligt. Ha en bra dag, kram VIOLAN

Kathys Home sa...

Å så fint du har på din byrå...ser sååå rent och frächt ut...roligt med brevet, ett litet bra tips..Ha det gott//kat

eva sa...

hej...oj vad fint det blev av ett gammalt klädesplagg...så fiffigt ja det gäller att ta tillvara på allt man kan se nya möjligheter i / kram www.evapinglans.webblogg.se

Dalatorpet sa...

Jag förstår precis vad du menar, har inte bloggat så länge men jag har alltid ca 30 inlägg att läsa varje gång jag loggar på... börjar bli lite tufft

Hemma hos Klara... sa...

Fina saker du visar! Skoj med kjolen som blev en lampskärm. Brevet som du ramat in är också jättefint.

Kram Helena

H A N N A S - F O R M sa...

Hej goingar!

Åh, vad vacker ram...och brevet..underbart!! Så härligt att du sytt om Alice kjol..du är allt för duktig du!

Ska ni till Stockholm något? Vore mysigt med en höstfika!

KRAMMM
Hanna

Så UNDERBART vackert ni har det hemma...det slår mig varendaste gång jag besöker er...skulle föresten hälsa från min kusin att er blogg är favoriten!

Petra sa...

Nähä, tänk inte på oss, vi förståår... Haha, nädå, jag skojar bara. Det är absolut ingen fara och inget du ska grunna på - tiden är ju som den är, dvs inget man kan styra. Ibland hopar det sig, rejält också. Jag är lite nervös inför oktober-november, då kommer vi nämligen ha mycket här hemma. Nicke ska operera sina mandlar och Alex ska på koll i Gbg osv.
Försök ta lite lugnt mellan varven bara så du inte blir för stressad!
Kram
Petra
Ps. superfint med ramen - ja, lampskärmen också!

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån fin ram för det gamla brevet och Alice gamla kjol blev ju perfekt som lampkjol! Mari.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej på dig vännen!

Dina bilder är så vackra att jag blir alldeles sjuk.

Hoppas att det är bra med er! och undrar vad det är du har så fullt upp med för tillfället... Nyfiken i en strut! ;)

Kram Hanna

Mamma C sa...

Mycket fint i gästrummet. Bra idé med lampkjolen.
Kram mamma C

timelesshome annika sa...

Bara om du vill!!
kolla på min sida.
Kram Annika

Anonym sa...

Mysigt rum!!!
hälsningar Bea......................

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin