fredag 3 april 2009

Bralliz room...


Här bjussar jag på några fler bilder från Alice rum! Det är så soligt och fint i dag och nästan omöjligt att fota i hennes rum där solen ligger på nästan hela dagen...


Sängen är en gammal järnsäng från NK. Tillverkad i slutet av 1800-talet. Hon skulle nog allra helst vilja ha en vit eller en svart gammal järnsäng, men den här i originalfärg blir inte ommålad...

Tog fram symaskinen för ett par veckor sedan för att sy. Hade lovat Alice att sy en massa roliga kuddar. Hmm... Tror ni jag har hunnit med det? Not!!! Dom här gamla får duga några veckor till. Dom är sydda av virkade dukar för något år sedan...




Unga fröken vill ha en gammal klädställning att ha sina favoritkläder hängandes på. Har ni någon till salu så hojta till! Det ska helst vara någon rolig sak som stått i någon klädaffär eller liknande. Tills dess får den här gamla vädringsställningen duga...


Under ställningen har hon en vitmålad kista och en vitmålad gammal resväska. Det är ett bra tips om man har en gammal resväska som känns för ofräsch för att användas. Måla den i favoritfärgen och den funkar utmärkt att ha i tex. ett barnrum. Alice väska är proppfylld med måste-ha-tjejgrejer... *fniss*

I dag ska här njutas i trädgården. Vi ska klippa ner lite gamla växter och snygga till det lite. Vädret är helt underbart. Hoppas det håller i sig hela helgen... Det kommer några fler Alice bilder under helgen!!!

Today I show a few more pictures from Alice room... This weekend are we spending in our garden. There is a lot of work there to be done, like cutting down old plants and bushes... Wish you all a nice weekend...


Puss och kram och nyp i ......!!!

Susanne


38 kommentarer:

Anonym sa...

Hennes rum är som en dröm. Vår flicka gillar också inredning, men tyvärr mer Ikeastuk!
Här skiner också solen.
kram kram Mona

Skatan sa...

Var än du far fram blir det skirt och vackert...när kommer du hit :)

Kram.

Anna Skata

Anonym sa...

Håller med föregående. När kan jag flytta in?
Trevlig helg!
@nn@ i Falun

Lilla huset på prärien sa...

Hon har ett perfekt rum Alice :) Det är så vackert och smakfullt. Vilken tur du har också som har en tjej som har samma smak som dig :) Hoppas mina tjejer också får det... samma smak som mig menar jag *ler*

Kram Jenny

VITA NYANSER sa...

Vilket FINT rum hon har, helt underbart! Jättebra tips med resväskorna, jag är på jakt efter en svart, men får kanske ta en och måla om.

Ha det bra!
Kram L-L

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Vilket rum hon har, underbart. Snyggt när kläderna hänger framme. Och sängen från NK är så vacker, kul att originalfärgen är kvar =)

Ha en härlig helg i solen. Kram Pirre

Vit som snö sa...

Vad skönt att höra att du inte målar om den sängen, den är absolut underbart vacker!
O kuddarna var jättesöta, trots något år på nacken!
Hon har allt ett drömrum.
Kram Cilla

Kamomilla sa...

Vilket rum alltså. Det är vackert med kläderna hängandes framme...
Hon är en lyckans tjej som har det så fint!

Mamma C sa...

Hon har det så fint i sitt rum. Här har vädret varit fint idag med, men lite blåsigt.
Kram mamma C

Kallholmen sa...

Så fint hon har och vilken mysig egen Brallizblogg.
Ha en mysig helg.
kram carolina

Engelska Villan sa...

Alice rum är verkligen så himla fint! Roligt att se fler bilder därifrån.
Kram Anna

Titti underkalas-eken sa...

Jättefint!

Såg denna idag när jag surfade runt, jag förstår att det inte riktigt är vad ni är ute efter men priset var ju bra i alla fall ;)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80123460

Kram Titti

Ullis/Leva på landet sa...

Det är verkligen ljuvligt nu. Hoppas att få njuta av solen i helgen. Alice har ju ett helt underbart rum. Tycker att de kuddar hon har idag är jättefina.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

kardemumma sa...

Jättefint,snyggt,mysigt,ja alla superlativ som finns till Alice rum .
Ha en skön helg.
Kramar C

I mitt hjärtehem sa...

Så härligt det måste vara att dela sitt stora intresse med sin dotter, så önskar jag också att det blir när mina barn blir större..idag säger min äldsta dotter(snart 7 år) : åååhh bara vitt & gammeldags hela tiden, när kan vi få nått modernt i huset :0)

kram åsa

Love Your Homes sa...

Hej Suss,
sådan mor sådan dotter, ett riktigt radarpar i inredningens värld.

Visst är det roligt med Nordiska kompaniets gamla möbler, de hade t.o.m. egen möbeltillverkning och designers en gång i tiden.
Sängen är riktigt fin..

Kram och nyp på dig med!!!
Ia

Unknown sa...

Fint rum hon har! Ja, nu får vi passa på o njuta av våren som verkligen är på g. Ha det gott. Kram Lenita

marianaskeramik sa...

oj vilket härligt flickrum
min dotter har motsatsen = svart
ha en trevlig helg
marianaskeramik

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Så många fina bilder du visat, jag bara njuter. Jag har varit i Sälen så jag har missat lite inlägg! Alice har också väldigt bra smak men det hjar jag ju sagt förr!
Vad härligt med ditt midjemått, jag hoppas mitt också minskar. Men jag är lite lat och hoppas att trädgårdsarbetet ska ge utdelning. Inte bara i grönska utan oxå i form av viktminsknig *ler*.

Ha nu en riktigt härlig vårhelg! Är snön borta förresten. I Tisdags när vi åkte hem så låg det snö ända fram till Enköping!

Många kramar

Karin

Ps, jag kan inte bestämma vad det ska stå på min skylt som jag vann. Jag hör snart av mig, måste ta ett beslut nu!

Noamaja sa...

Hon ar ju for gullig lilla Bralliz, hi, hi! Fin kansla hon har for detaljer och saaa ung! Hoppas solen skiner p[ er heeela helgen!

Kram,
A

På min gatan i stan sa...

Så fint!!!! :)

Kram!

johanna sa...

Hej
det är ju såå fint!! Vilket rum o vilken säng . Visst är det underbart väder nu ,man bara njuter! Ikväll blir det primiärgrillning här=) Din bild från köket i förra inlägget är ju så fin vilken sommarkänsla man får.
kraaam

Backstitch sa...

Vilken underbar dotter Alice är. Kram till henne. Och vilket fint rum.
Kram Moster

Malin sa...

For et drømmerom!
Å putene var fine som de var syns jeg:)

Nydelige bilder!

Klem Malin

LOPPISLIV sa...

Underbart tjejrum Alice har. Järnsängen är såå fin. Så skirt och fräscht, som allt hos er. Önskar min dotter skulle vija ha vitt och rosa och lantligt också, men nix hon vill ha svart och modernt :-) Ha en fin helg, här i södra sverige har vi som sommar idag, solar ute i linne, är det klokt när vi hade snö för två veckor sedan, ska skynda mig ut igen, gäller att passa på så länge det varar. Kram Paula

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Verkligen så fint rum och perfekt att hänga favorit plaggen framme, de är ju smycke i sig... så sööött..
Kram Linda

Vit som snö sa...

Tack söta du för din fina kommentar hos mej!
Kram Cilla

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, ja Alice har det ju såå fint hos sig och det märks att hon går i sin duktiga mammas fotspår.
Så mysigt det är att ha en stång med alla fina Alice kläder på.
Kramar till dig/Ingela.

Husbilsresan sa...

Vilket drömrum för en ung tjej.Sängen är verkligen jättefin och att den har orginalfärg gör ju inte saken sämre.Snyggt att ha kläderna framme....hoppas att Alice hittar en sån klädställning som hon vill ha.
Underbart väder har vi verkligen haft....jag har varit inne och städat helas dagen....hm....inte kul,men nödvändigt.
HA det gott!
Kram/Gunn

Anci sa...

Hej !

Det ser jättefint ut. Hade inte väntat mig något annat :)
Tack för idén med virkade dukar. Den ska jag fundera vidare på.

Kram

Maria renoverar sa...

Hej!
Vilket fint rum hon har Alice. Jättefint!!
Hoppas ni fått njuta av våren. Jag har vårstädat min hall...kika in om du vill se bilder.
Kram MARIA

Annas skattkammare sa...

Helt ljuvligt!! Så fräcka detaljer, jag tycker att vädringsställningen var jättesnygg! =) Kram /Anna

Signe 1 sa...

Bedårande fint tjejrum!!:-) Kul att mor o dotter ha lika bra smak, hihi. Ha det gott, Kram Sofia

VvW Design sa...

Vilket fint rum! Och en härlig blogg du har .... Kul att läsa lite på bloggar ifrån Dalarna. Har bott där själv men flyttade i Aug. 07 längre norrut ...... Älskar Dalarna oc Falun så därför är det extra kul att få läsa din blogg! Ha en trevlig söndagkväll!

Home No.1 sa...

Titta in hos mig jag har utlottning med fin fina priser från min webbutik!
Kram Annica på Home No.1

annaslantliv sa...

Hej på er! Idag fick jag äntligen överlämna Vi sover skylten som ni gjorde till mina vänner som då gick i väntans tider. De fick den tillsammans med en söt bok och en filt. De blev så glada! Jättekul. Den här ska vi använda mycket sa dom. Stort tack för att jag fick chans att ge en så personlig och fin present.

Hoppas ni får en skön påsk!

Kram anna

Butik Östergården sa...

Inte behöver du väl sy nya kuddar! De du har var ju så vackra.

Så fint Alic har det i sitt rum!

Kul idé det där med att hänga kläderna i rummet på en ställning.

Ha det gott och hoppas att vi får sol i veckan som kommer!

Kram Helen

Everyday living etc. sa...

Vilket underbart rum, så härliga och ljusa färger. Klädställningen var en väldigt fin detalj. Förstår att sängen inte målas om och den var jätte fin, det hårda till det mjuka och romantiska.

Bilderna var jätte fina! Hoppas du fick njuta av solen.

Glada hälsningar Linnéa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin