onsdag 29 april 2009

Utlottning hos Bralliz!


I dag är ni välkomna att besöka Bralliz (vår goa dotters blogg). Hon firar att hon haft 10. 000 besökare med en liten kärleksutlottning... Hjärligt välkomna dit!
Bilden är fotad i Gruvgatans butik med deras nya fina trädgårdskläder...

Själv ska jag ha en mysdag med lite städning och kanske ett besök på ortens loppis som är öppen i dag...

Allra först ska jag sätta mig en stund i soffan med en kaffelatte och den här mysiga boken jag fick av min goa vän Kullan Pullan i present och drömma om vad jag skulle vilja göra i trädgården... En jättehärlig bok om olika stenläggningar och massor av inspirerande bilder...

Today you are welcome to Bralliz blog (our daughter). She has a lottery to celebrate her 10.000 visitors on her blog, and everyone is welcome to join her lottery... Me myself is going to have a lazy day with some cleaning around the house, but first i am going to enjoy this book i got as a present from my very dear friend Kullan Pullan. A book about gardendesign with lots of beautiful inspirational pictures... Have a great day wherever you are!

Ha en härlig dag var du än är!!!! Kram Susanne

38 kommentarer:

Anonym sa...

Oh klart jag vill vara med på er söta dotters lilla tävling.
hjärtliga hälsningar från en trogen läsare //Mona

Liten Bod sa...

Så fint med en pelargon i terrinen! Nu löste du ett problem åt mig :) Söt bralliz... Kram, Tina

me and alice sa...

Hej Mona!!
Vad gullig du är!!!
Ha en trevlig Valborg!
Kram Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Nejmen är det självaste Bralliztjejen som poserar, så snygg hon är, jättesöt med trädgårdshilka ( huckle på norrländska..))

Ha en härlig Valborg!!! Mari.

Stina sa...

Så fint ni har det alltså.:-) Kram

syster doris sa...

Låter som en härlig stund, kaffe o trädgårdsbok! Tänkte även att jag skulle springa ner till våran loppis idag! Skall leta formar o strukturer till att gjuta lite betong!
Stor vårkram till dig!

Cc sa...

Söt dotter. Själv han jag med en loppis idag vilka fynd jag hittade fick stoppa mig själv. Lägger upp det senare. kram

Anna sa...

Själv slank jag in på ta-till-vara och fyndade rejält!! Värsta skåpet med massa små fack för 150 kronor. Dra mig baklänges!
Tack för trevlig läsning, som vanligt!

Skatan sa...

Halloj madame!

Är boken bra? Jag satt i går och ritade upp vår baksida och hur jag vill göra i ordning den med små medel. Vi har världens minsta men det hindrar ju inte kreativiteten ;-)

Kanske borde jag ge mig på boken jag med? Givet att den rekommenderas dvs...

Ha en fin dag.

Kram.

Anna

Skatan sa...

Jag instämmer med föregående talare...vilken böna till dotter. Har ni laddat bössan? Jag gissar att gossarna redan uppvaktar flitigt. Huja vad jobbigt det kommer att bli när lillan blir stor. Jobbigt att inte lägga sig i och ha åsikter, menar jag...Nåväl, det är länge kvar ännu :)

Hem och Lycka sa...

Så himla söt hon är.. Och så himla fint rum!

kram

Mejrams! sa...

Kan väl inte bättre bli, en fikastund med en god bok och drömmar om trädgård.
Henne får ni hålla hårt i, en riktig sötis (hon brås väl på mamma!)./Kram Merja

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejen.

Jag var in till dig alldeles nyss o kikade....men nu när jag såg att du sitter vid datorn så slänger jag över en fråga "över älven" bara lite snabbt...( Egentligen ska jag inte sitta här vid datorn och skriva...Känner mig alldeles groggy =) Vet inte vad det beror på riktigt, men ögonen hänger inte med och jag känner mig illamående...Använder för lite mina glasögon och sitter vid datorn för mycket ibland? Kan det vara det =)...)

Men iaf, funderade igår när du öppnar loppiset? Den här gången vill jag inte gå miste om gobitarna =)

Ha en underbar valborg ni med. Kram Pirre

Lilla Trollbacken sa...

Vad söt hon är Alice!
Det låter som en skön dag med lite avkoppling i soffan.
Ha det bäst!
Gabrielle

marianaskeramik sa...

vilka härliga trädgårdkläder de där är! hoppas att ni får en bra valborg
marianaskeramik

LantlivsAnette sa...

Åhhh så söt dotter du har, men hon brås väl på mor sin..eller hur !!!
Och vilket fint halsband hon lottar ut, vad du är duktig på att texta vackert...
Ohhh så fint ni har det i ert vardagsrum...underbart, och vilken fin bok du fått..
Ha nu en toppen kväll
Kraam Anette

vardagsvitt sa...

Hallå....
Just kollat in Bralliz och bilden på dig vid bordet var så himla fin, kul att ni delar samma intresse med foto och bloggandet!
Ha en trevlig Valborg!
Kram Marith

Ingunn sa...

Så søt datter. Og fin blogg.

Ha en fin helg snart.

Hilsen ingunn

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Din dotter är såååå söt!
Jag ska genast in till henne och kika på hennes utlottning!

Tack för titten på min sida, det värmer!

Kram Anna

Kamomilla sa...

Kikade in där hos henne... Klart man vill vara med om en utlottning av ett så fint pris!! :)
Ha de gott!
Kamomilla

Lilla huset på prärien sa...

Gud så snyggt ni har det!! Jag bara måste byta min soffa... och mina golv... och mina soffbord. Ja, ja... det blir nog bra någon dag! Räknar förresten kallt med en rundvisning i ditt vackra hus i sommar när jag kommer upp :)

Kram Jenny

Broarne sa...

Visst är det härligt att ha en dotter som bloggar! Min dotter är mycket bättre än jag på det, hon gör nya inlägg varje dag stadigt. Det är bra för mig för då håller jag mig uppdaterad om vad som händer, stort och smått.
Annmarie

Anonym sa...

Hej ,har inte varit in till dig lika troget nu på slutet. Såg att du varit orolig för sjukdomen C.Den är anledningen till att jag inte tillbringar så mycket tid i bloggvärlden just nu.Det är inte jag själv som personligen är drabbad utan min älskade pappa.
Beundrar dina fina bilder från ditt hem ,men nått mer finns det inte ork till just nu.
A.i den lilla röda stugan

me and alice sa...

Hej gulliga A!
Nej vad tråkigt! Jag känner verkligen med dig och förstår precis vad du går igenom...
Massor med styrke och orke kramar till dig vännen!
/Susanne

Lauras gård sa...

Trädgårdsböcker är väl härligt! Jag köpte en för några veckor sedan. Jag älskar att sitta och bläddra i den. Vad kul det var att se bilden på dig på Alices blogg. Du ser ut som för åtta år sedan då jag såg dig sist. Tänk vad tiden går. Då sålde Alice fika på en auktion och Anton satt i sulky och var arg och skrek. Jag var gravid med min första. Ha en underbar valborg! Kram Stina

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Takk for koselig hilsen, Susanne!!

Alice er jo bare sååå søt!! Herlig bilde!

Klem Anette:)

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hon är ju så söt din dotter!!! :-)
Jag vet inte om jag har uppfostrat mina barn fel, eller om det beror på att det är grabbar, men mina tonårskillar (13 och 16) säger inte saker som "världens bästa mamma". *snyft* Va glad för de orden! (fast det är du nog redan) :-) Jag får hoppas på min lilla bebis dotter! :-) :-) :-)

Åh jag längtar till vår orts loppis öppnar igen! TROR att det är i helgen faktiskt...."måste" fynda en hel del bord bland annat. Kom du iväg och fyndade nåt?

SÅ fint vardagsrum.

KRAM

Vit som snö sa...

Vilken fin Bralliz du har! Tror hon är ganska lik sin mor... Både i inredningssinne o utseende!
Ha en härlig Valborgs, njut av ditt nystädade hem! Här dansar dammråttorna tango!
Kram Cilla

Kullan Pullan sa...

Hej min goa gardendreamer!
Vi åker till p-bo idag och blir där över valborg men kommer hem imorgon - första maj!!!
Kanske vi ska gå runt byn och demonstrera lite.
Kram Paula

Anonym sa...

Skönt att sitta ner en stund och njuta samtidigt med en inspirerande bok och en latte.
Nu ska jag kika in till snyggtjejen och se vad hon har att erbjuda *fniss*

Ha en skön valborg
Kram Pernilla

Må Gott sa...

Hejsan!

Vad duktig och go hon är din lilla söta dotter! (Fast hon är ju inte så liten längre förstås :-)

Gillar fönstret du ställt upp på hyllan. Precis lagom stort där. Skulle vilja ha ett likadant. Har satt upp en hylla i vårt vardagsrum och jag får bara inte till det på den. I-landsbekymmer! :-)

Ha en go Valborg!
Kram Anette

LOPPISLIV sa...

Hej hopp Susanne! Vilket fint halsband hon lottar ut din söta dotter, lika söt som mor sin. Och vad ni har det fint överallt, underbar hall bild i förra inlägget och vardagsrumsbilden är sååå fin. Jag gillar din inrednings stil, det där enkla skira och vackra. Trevlig valborg från mig till dig :-) Kram Paula

Flaggduken 2 sa...

Önskar dig en fin & härlig Valborg!
Kram Petra

Anonym sa...

Åhhh, for en flott blogg du har og et nydelig og vakkert hjem. Har sett bilde av huset ditt i interiørblader bla til jul og likte det så godt, har kikket mange ganger i det bladet kan du tro:) og synes det var så gøy å komme over bloggen din:)Masse flott inspirasjon...
Så søt datteren din er, bloggen hennes er også så fin:)
Ha en strålende helg...titter snart innom hos deg igjen:)
Klem!

Bygatan sa...

Så kul att Bralliz har så många besökare!
Vilken jättefin bok, den ska jag nog kika efter. Själv har jag nyss myst med nya Lantliv som kom i lådan idag!

Ha en trevlig valborg!

kram Lena

Marits vita skrin sa...

Hej hopp.

Jag kom just på att jag glömt att maila över en bild på en klädhängare till er, aja baja.

Jag ska fota den i helgen....

Kram på er "på andra sidan"
Marit

johanna sa...

Hej
Ska genast kika in där... Vi åkte förbi er i veckan Marie pekade ut var man åkte in till er , tänk om vi inte hade så brottom då skulle vi svängt in o knackat på.. Gustafs såg så mysigt ut!!
Ha en riktigt mysig helg..
kraaam

Made in Persbo...Carina sa...

Men så lustigt! EXAKT ett sånt litet vackert spröjsat fönster som du har stående på hyllan ovanför halvmånebordet i ditt vardagsrum har jag i mitt vardagsrum också!
Jag hittade det i en antikaffär och kunde inte låta det passera. Det fick följa med hem och jag ställde det ovanpå en skänk vi har i vardagsrummet. Har inget foto på det än men nu blev jag sugen på att fota det och visa det i min blogg.
Så kika in där om ett tag om du har lust att se mitt fönster :)

Kram, Carina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin