fredag 24 april 2009

Vilken lycka!

Hej mina goda trogna bloggisvänner! Som ni märkt har jag varit lite frånvarande här på bloggen den senaste tiden. Det har flera orsaker... Såklart har jag massor att göra som vi alla har, men jag har också gått och oroat mig en del...



Har haft lite problem med maskineriet...*fniss* (ont i magen). Inte något speciellt med det, men i vår familj är vi hårt drabbade av den hemskaste sjukdomen av dom alla. Den som börjar på C och slutar på ancer. Så ibland blir man lite nipprig och börjar inbilla sig saker...

Sagt och gjort... Igår på självaste födelsedagen fick jag då äntligen en tid på verkstaden för en underredeskontroll och besiktning... *fniss* Ja ni förstår väl vad jag menar... Efteråt fick jag ett glädjebesked utan dess like enligt min mening. För det var inga som helst problem med motorn.

Gissa om jag blev lycklig! Doktorn fick en stoor kram... Sen åkte jag hem och svävade på moln med våra underbara barn och min helt fantastiska man!!!! Sent på kvällen blev jag hembjuden till Helena på ett glas födelsedagsvin och tänk vi satt utomhus hela tiden på deras fina uteplats tills det blev dags att gå hem och natta sig...

Vilken härlig tid som väntar oss nu med sommar och sol...

I dag går mina tankar till alla dessa kvinnor som inte får ett lika glädjande besked...



Jättekramar till er alla från en lycklig, frisk och en aning tokig 43-åring... *fniss*

Yesterday my doctor gave me a positiv answer of my examination. For a few weeks I´ve been worried that I had the worse diseases of them all, cancer... But thank god I did´nt... So now I am the happiest 43 year old woman in the world. Wish you all a lovely weekend and take care of each other...

Susanne

42 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att allt var toppen.
trevlig helg till er!
mvh. Lena

LantlivsAnette sa...

Hallo 43 åringen !!
Och Grattis i efterskott !!
Åhhh, så skönt att du var frisk, men det är lika bra att kolla så att man slipper oroa sig..
Mammas cancer har spridit sig till ena lungan, så nu är det tungt här kan jag säga..hon fick panikångest..och jaa, du vet..cellgifts behandlingen har börjat..
Nå, nog om det nu, nu ska vi glädjas åt dig !!
Vilken fin bild när du fotar i spegeln..
I morrn blir ju jag 42...har bakat lite idag..nåt smaskigt måste vi ju unna oss då vi fyller år, eller hur ?
Ha nu en toppen dag
Kraam Anette

Kallholmen sa...

Vad skönt att allt var bra!
Man kan verkligen oroa och bli mer sjuk av ovissheten.
Glad vår och Grattis!
Kram carolina

Liten Bod sa...

Visst kan man bli lite nojig när man har en släkt full med anlag... Skönt att allt var ok! Kram, Tina

Bygatan sa...

Hej Suss!
Åh vad glad jag är för din skull! Vet precis hur det känns.

Grattis till födelsedagsbarnet!!
Unna dig lite vin i kväll och njut av den härliga årstiden och familjen så klart.

Kramar Lena

Anette sa...

Detta är lycka. Grattis och ha en bra helg.

Kram Anette

lottens vita och gröna sa...

oh härliga du, härlig lycka det att oro övergår till det goa, stoooooooorgrattis kram med!
p&k lotten

Lauras gård sa...

En jätte kraaam till dig Susanne! Såå skönt att du är frisk och kry. Det tar ju verkligen på krafterna att gå och oroa sig! Skönt att gå igenom besiktningen utan anmärkningar... En jätte kram från en som bara är 42 1/2 år (på dagen faktiskt)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis i efterskott! Usch, förstår att du varit orolig, och vilken lyckokänsla när allt är bra. Nu njuter du nog alldeles extra mycket av allt.
Stor kram till dig
AnnaMaria

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Grattis i efterskott.....
Jag är likadan som du...när det gäller cancer....oroar mig jämt.
Min mor dog i det när jag var 16 och min far har också haft i magen.
Men man kan inte gå och tänka på det hela tiden.
Ha en skön helg
Kram Liselotte

Anonym sa...

Grattis i efterskott!

Jag vet hur det är att oroa sig, jag är likadan. Men jätteskönt att allt är som det ska vara.
Önskar dig och din familj en riktigt härlig helg!
Kram från andra sidan plurret.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ååå vad skönt det var ok!!! Usch, förstår att du oroat dig!!! Och tänka sig att jag inte visste att du fyllde igår. Nu skäms jag, kunde ju ha sagt grattis!!!! Men jag får säga det nu istället; Grattis i efterskott vännen!

Kram på dig!

Hanna

Engelska Villan sa...

Hej Susanne!
Vad lättad jag känner mig för din skull. Visst är det konstigt, men en bloggvän blir också som en vän. Fast egentligen känner man ju inte varann.
Hoppas solen skiner på er i helgen!
Många kramar/ Anna

Monica sa...

Hej !!!!
Skönt med glädjande besked....
Och grattis....!!!
Ha en trevlig helg.....
kram,
Monica

Eleonora sa...

Vad skönt att allt var bra! Cancer är riktigt otäckt, har ett antal vänner som drabbats av bröstcancer så jag har sett sjukdomen på nära håll....

Hoppas du får en riktigt skön helg
Kramkram Eleonora

Hanna & Hugo sa...

Ett stort grattis kram till dig =)
Både för det sköna svaret & så klart till födelsebarnet i efterskott...
Hoppas du får njuta ute i det vackra vädret i helgen & kanske ett glas till vin med din goa vän..

Många kramar Maria

vardagsvitt sa...

Lycka!
Nu ska du se att du kommer ikapp med allt du velat göra men inte orkat ta tag i....
Tur du var så stark att du orkade ta reda på sanningen även om den hade varit jobbig!
Å du Grattis i efterskott!!
Massor med kramar Marith

Vit som snö sa...

Underbart att allt var bra. Lurigt det där med maskineriet när det börjar krångla, fastän det inte är kul att besiktas så tycker jag man ska göra det hellre än gång för mycket! Och visst ska vi komma ihåg att glädjas åt hälsan medans vi har den!
Stor kram Cilla

Lilla huset på prärien sa...

Åh så skönt Susanne! Att allting var bra och inga konstigheter. Jag väntade nästan att du skulle berätta att du var med barn och att det var därför du hade ont i magen! :)

Stor kram till dig - extra stor idag!

Kram Jenny

mysiga heestrand sa...

Grattis och ha en skön helg!
Kram Marita i Heestrand

Unknown sa...

Grattis i efterskott!! Himla skönt att allt var bra =)
Ha en skön och trevlig helg
Kram Maria

Skatan sa...

Hej!

Viktigast av allt - så skönt att höra att allt är i sin ordning med dig. Hua...

Därefter - grattis :D 43 år? Det tror jag inte på. Jag tror du skojar med oss. Hoppas i a f att du blev ordentligt firad! Jag skickar en grattiskram till dig.

Jag önskar också en riktigt fin helg.

Anna Skata

Millas hem sa...

Skönt att höra! Ett lyckobesked verkligen!
Stor kram Camilla

hemtrevnad marie sa...

Å, då får man gratulera till både det ena och andra då:)!!
Njut av din dag och denna härliga tid!!
kraaam

Signe 1 sa...

Skönt att det inte var nån fara, det tar sån energi när man går i ovisshet o oroar sig innan man får konkreta svar... Må så gott, Kram Sofia

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig.


Huh vad skönt att allt var ok! själv ska jag till hudläkaren om några veckor. En leverfläck har börjat växa, ändra form och färg. Lika bra o kolla upp det så man inte går omkring o funderar hela tiden...

Jag vet hur det är med det där o gå runt o oroa sig hela tiden. Vi har samma sjukdom i släkten...just nu våran lilla sex åriga kusin som aldrig lyckas bli frisk...Nästa behandling som han ska få, om det går att operera honom igen vill säga, kostar två miljoner och den görs här i Sverige ( han bor i Finland...) nu dikuteras det för fullt om staten ska betala det hela eller inte!!!!


Nog om det...Grattis på födelsedagen =)


Härliga bilder som alltid. Ha en underbar helg! Vi ses väl på Söndag...Kram Pirre

Kamomilla sa...

Åh vad skönt att få ett bra besked!! Cancer är ju något som på ett eller annat sätt berör oss alla, tyvärr. Njut av din helg nu, i fulla tag!
Kram, kamomilla

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej!

Åh så skönt att du kan släppa all oro gällande det. Härligt!!! och Grattis i efterskott.

Fina bilder! (som vanligt) :-)

Ha en underbar helg!
/Helena

Corine(THUIS) sa...

Hello Suzanne, proficiat with the good news the doctor told you!
I hope soon you'll be complete healthy.. And I will say you, I do like our blog so much!! Greetings from Holland.
Corine-thuis.blogspot.com

Jenny Oak Fae sa...

Vilken lättnad för dig att det inte var något allvarligt..!

STORT grattis i efterskott på födelsedagen!!!

KRAM & trevlig helg!

Jenny

My Lovely Things sa...

Grattis i efterskott Susann!!
Skönt att allt var okej!!
Det är en hemsk sjukdom..Förstår att du har haft det tungt!!
Ha det så gott..
kram anna

VITA NYANSER sa...

Grattis och åh vad skönt för dig efter din oro att det var bra med dig! Underbart!

Ha en skön helg!
Kram l-l

Babette sa...

Quelle jolie photo ? Ces petites voitures sont si jolies . Amitiés du Sud de la France

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att allt var ok. Grattis i efterskott. Är faktiskt en dag äldre än dig, hihi. Fyllde 43 i onsdags.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Viveka i Bläckhornet sa...

Heej och grattis till det glädjande beskedet :)Sånt är värt guld...

För tre år sedan hade jag problem med magen under hösten. När de gjorde en gastroskopi för att titta efter magsår fann de tre polyper i magsäcken istället. De såg elakartade ut...väntan på beskedet var en fruktansvärd tid. Jag trodde allt var slut...sen kom beskedet att alla var godartade. Jag grät av lycka och ville bara pussa alla omkring mig. Så jag förstår din lycka idag :D

Önskar dig en skön helg

Kramar Viveka

Noamaja sa...

Åh så härligt med sådana besked! Man lever upp på nytt och bliv extra tacksam, ser liksom allt klavt en stund, tycker du inte? Jag har varit med om något liknande nyligen...

Grattis till födelsedagen och pånyttfödelsen *hi, hi*

Ser att du har roligt med nya kameran;-) Fina bilder blir det!

Kram med sol!
Noamaja

Fridas gård sa...

Vilket härligt besked att få - grattis!! ...och grattis i efterskott på födelsedagen!
kram Therese

Kerstin sa...

Dubbla grattis, kära vän. I de familjer som drabbas hårt är det inte alla förunnat att få fylla 43, därför vill jag ge mina allra varmaste grattis och tankar till Dig.

Ha en ljuvlig dag i solen!

Kramar / Kerstin

StrandviksVillan sa...

GRATTIIIIS! Av två orsaker ;)
Hihi, kul illustrationer till texten :D

Ha det riktigt bra och njuuuut!!

Juliaboden sa...

Hej på dig!
Vill bara säga att jag gläds med dig!Att behöva oroa sig tär så på en..Miste min dotter Julia i cancer förra året och efter det blir livet aldrig sig likt mer.
Pass på och njut av våren,familjen och ert vackra hem.
Kram Marie

Älfgärdet sa...

Hur det kan vara! Här har jag gått hela våren & våndats med istort sett samma funderingar som dig. & 2 dagar innan min födelsedag fick jag mitt FRISK-besked! Så visst måste vi fira & njuta av att vi har fått LIVET! Följer din blogg slaviskt...men hinner inte kommentera så ofta. Ha dä gôtt nu. I Värmland strålar det, men det gör det ju alltid :D!
//Madeleine

Made in Persbo...Carina sa...

Å så skönt för dig att få veta att allt var ok! Har själv gått med sådan oro en tid så jag vet hur ångestfyllt det är.

Din blogg är helt fantastisk tycker jag. Du har inrett ditt hem så smakfullt och visar det så vackert med dina fina foton.

Har lagt till dig i min blogglista så jag kommer snart tillbaka igen :)

Kram, Carina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin