måndag 6 april 2009

Bralliz room, sista delen...

Hej på er! Vilken fantastisk helg det har varit! Hoppas ni kunnat njuta lika mycket som vi har gjort! Det har rensats rabatter och fixats i trädgården... Känns så skönt när det grövsta är gjort. Nu kan jag njuta av allt som börjar ta fart och växer upp...



Här kommer de sista bilderna jag tagit i Alice rum. Här är hennes söta gustavianska byrå där morgonmakeupen fixas till. *fniss*




Den söta necessären finns att köpa på Lagerhaus. Den vackra vasen är en gåva från en kär vän för många, många år sedan. Den är gjord i ett trådhantverk (filigran) från Albanien. En liten vit porslinsskål på fot funkar bra att ha sina dagliga smycken i...


Gamla vackra lampskärmar i gott skick är relativt lätt att fynda på loppisar fortfarande för bara ett par tior. Den här är söt som en bakelse....


In todays post I show you the last pictures from Alice room... Hope you all had a nice weekend like we did with a lot of sun... See you tomorrow!


Ha en bra dag! Ses i morgon! Keep on blogging!! /Susanne

38 kommentarer:

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
your dear Alice has a beautiful room.
It is a dream in white.
Warm hugs,
Elke.

Tulipa sa...

Hej!
Ljuvligt och pastelligt!
Alltid lika kul att kika in här och se allt fiiint!!!

Hoppas solen fortsätter lysa på er!

Kram Mariette

Skatan sa...

Me hela rummet är som en liten pastellkaramell ju :) Så läckert...och lampskärmen...så cool! På "fel" ställe skulle den se hemsk ut, men i sitt sammanhang hos er är den bara perfekt!!

Ha en fin dag.

Anna SKata

Körsbärsgården sa...

Hej!

Ja, nog är det flickrummet ett riktigt flickrum! Vad Ni är duktiga att få till det och vilken känsla Ni har för dataljer. Jättefint!

Önskar Er en skön fortsättning på veckan och hoppas att solen skiner lika härligt hos Er som här hos oss. Visst är det fantastiskt med sol och vår! :)

Vänliga vårhälsningar från Karin i Körsbärsgården.

Det vita dårhuset sa...

God dagens Susanne =O)!!

Men visst har Alice det fiiiint i sitt enormt söta flickrum!

Bara längtar till Paloma växer och jag får göra om hennes rum.
Har det klart i huvet.....*ler*

Ha en fortsatt trevlig vecka och kramar får du av mig! / Erika

Anna sa...

Vackert o sockersött! Kul när du skriver var sakerna är ifrån.
Hej svejs
//Anna

EN INREDOHOLIC sa...

Uuuuuuuuuurfint! Kan man få komma och bara bosätta sig där.. bli tonåring igen och njuta av det, med den erfarenheten och det man vet nu. Härligt !
Kram på dig och familjen o glad påsk!
Jannice

Kallholmen sa...

Ljuvligt och pastelligt.
Lampskärmen såg ut som en krinolinkjol..!
Ha en mysig påskvecka.
Mina pojkar kommer hem i helgen det skall bli mysigt.
Carolina

Bygatan sa...

Hej på er!

Urgulligt på byrån! Den lampskärmen passade ypperligt där, så rätt som samtidigt kan vara så fel på ett annat ställe. Syns att du har blicken för det rätta;-)

Här lyser solen så härligt!

Ha en bra dag!

kram Lena

Jenny sa...

Hej Susanne!

Vilken underbar byrå din dotter har i sitt rum! Den där rosa necessären är verkligen jättefin, en sån skulle jag gärna vilja ha:)

Ha en bra dag,
Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert rum Alice har, det bara utstrålar ljuv romantik... Mari.

LantlivsAnette sa...

Ohhh så ljuvligt rum hon har...vitt och lite rosa..kanon !
ha det gott
Kraam Anette

Anette sa...

Man blir nästan lite godissugen :).
Väldigt fint.

Anette

Millygarden sa...

men åh såfint rum Alice har...här ska mina tjejer få kika och få inspiration till sina nya tjejrum som vi ska fixa till hösten! blir alldeles sjuk av Alice säng som är så himmla fin! Tror att jag lyckats övertala min pinglor till en varsin järnsäng..men så ska jag få tag på också kanske inte helt lätt!

Ha en bra vecka!
kram Marina

Järnladyn sa...

Hej, kollar in din blogg varje vecka och blir så glad av dina vackra foton, jätefina! Ni verka ha så otroligt mysigt:)

Järnladyn sa...

Hej, kollar in din blogg varje vecka och blir så glad av dina vackra foton, jätefina! Ni verka ha så otroligt mysigt:)

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!
men är det inte så.. sött ska sött ha!

ett ljuvligt rum har hon i vitaste vitt med inslag av det ljuvaste rosa..
Hälsa brallizen att hon har det sååå fint!

kan du inte komma och rensa i rabatter här med...så segt med det där..


kraaam
Ann-catrin

hemtrevnad marie sa...

Å, så fin byrå Alice har!!!
Helt ljuvlig med de fina gustavianska benen och pärlranden!!
Visst är det skönt att ha rensat det värsta nu innan det börjar spira för fullt...
ha en fin dag!
kramis

Signe 1 sa...

Sååå härliga bilder från Alices rum!! Riktigt romantiskt!:-) Ha det gott, kram Sofia

annashusidingtuna sa...

Så fint Alice har på sitt rum och vad smart att måla resväskan.
Kram Anna

VIT och PASTELL sa...

Din dotters rum är helt ljuvligt! Härligt att titta på.

Kram Maria

Malin sa...

Vakre detaljer.
jeg elsker rosa:)

Ha en deilig påske!

Klemmer Malin

Vit som snö sa...

Hade Lagerhaus funnits närmare hade jag köpt en sån necessär, den var ljuvlig!
O lampan som en prinsesstårta.
Hennes rum är jättefint!
Tack för fin inspiration!
Kram Cilla

Annas skattkammare sa...

Alice rum är verkligen en dröm, alla hörn har så fina detaljer!
Kram /Anna

Bralliz sa...

Hej Mamma! Vilket fint inlägg om min rum!!! VAd snäll du e´!
Älskar diig, // Alice ♥♥♥

Kamomilla sa...

Åh, den där lampskärmen är verkligen härlig! :)

På min gatan i stan sa...

Hej!

himla fina detaljer! Undrade precis vart den fina necessären var ifrån. Den blir jag lite sugern på! :)

Kram kram!

Kullan Pullan sa...

Hej Sussa!
Vad härligt med en tvättdag:)
Otroligt vad mycket tussilago det plötsligt finns, våren är verkligen här. Vi har plockat ner uteväggen idag så nu kan det få bli en riktigt skön påsk.
Puss från mej!

smultrongården sa...

Ååh, så pastelligt och fint hon har. Ljuvligt med rosa. Blir man aldrig för gammal för!
Nu håller vi tummarna att vädret håller över påsken, eller hur?
Kram Eva

kardemumma sa...

Men underbart rum med hur mycket fint som helst! Den söta väskan finns också hos välsorterade butiker med god smak ;)
(Kardemumma heter den visst)
Ha det gott!
Kramar C

Ett skönare liv sa...

så mycke fint :) härligt med rosa!! hoppas ni får en underbar vecka!
kram

Rummet för välbefinnande sa...

Nu äntligen är premiären i butiken gjord och det blev så positiv respons - åhhhh, vad kul!
Har haft en del bloggare hos mig och jag log så gott när det var en av dem som frågade om det var skyltar från dig :-)
Förlåt att det tog sån tid innan jag skickade dig pengarna Susanne, men det har verkligen varit "dygnet runt" ett tag här och jag har varit bra sliten.
Men, jag hoppas du fått dem nu och att du förstår varför.....
Är så glad att du hjälpte mig och det blev så jättefint. Du kan svagt skönja dem på en av bilderna som jag lagt ut från butiken. Ska ta och återkomma med en bättre bild ska du se.....

Vilket härligt rum Alice har. Ett sånt som man blir sådär glad av...

Sköt om dig!
Kramar Mia

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hittade hit till bloggen din. Vad härligt här är med massor av fina bilder.
Så kom jag ihåg att jag sett dig i Lantliv. :)
Glad Påsk!!
~Marita~

Hanna sa...

Vilket fint rum Alice har.
Hanna

Vårt lilla hem sa...

Så himla, himla fint!! Underbara bilder på så vackra saker! Lampskärmen är ju för söt :)

Kram, Jenny

gamla skolan sa...

Vilket rum , så fint !! Tack för dina värmande omtänksamma ord !! Kramar Susanne / den gamla skolan

Goa sa...

Hej Susanne!

Alltså jag är sååå kär...i din dotters rum! Det är helt fantastiskt vackert! Så duktig hon är att få till det! hon har minsann en mamma ådra..:)
Tack för att ni delar emd er. Det var inspiration ajg behövde nu...verkligen!

Må bäst och jag hoppas solen skiner på er!
Kraaaaam...

Emma - inredning och annat kul sa...

Hej,var har ni köpt byrån..loppis eller ngn butik? Jag har verkligen letat efter en sådan.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin