tisdag 7 april 2009

Sol ute, men grått inne...

Hej på er! Nu händer det inte mycket inomhus. Den fritid man har tillbringas utomhus. Nu bara surrar alla planer jag har för trädgården den här sommaren... Tänk så mycket det är man vill hinna med, men som vanligt vet jag att vi inte ens kommer hinna med hälften... *fniss*

I köket har jag blandat om lite stolar. Tagit några från andra rum och blandat med våra vita leksandsstolar. Blev ganska charmigt att inte alla är likadana...


Häromdagen var jag ute och kikade i Antons snickeboa. Hittade bla. den här läckra gamla nummerplåten som jag fick låna. Det är suveränt bra när barnen har ställen där man kan hitta roliga pryttlar...*fniss*


Tänk att det är påsk om några dagar. Har ni hunnit med något påskpynt? Det har inte jag! Ska försöka svänga ihop lite ris och lökväxter nu någondag.... Är också sugen på att köpa hem lite penseer. Är det någon som vet om dom klarar sig utomhus nu?


Hello dear friends! Not much is happening inside our house these days. Exept for in the kitchen. I have mixed some odd chairs instead of having them all alike. Think it looks quite nice...

And in our sons little carpentry I found an old licenseplate... :D


Ha det så bra!! Kram Susanne

33 kommentarer:

Anonym sa...

Fint blev det i köket! Snyggt med olika stolar. Det ska jag också prova. Här står i alla fall ett stort påskris på vårt bordet.
vårhälsningar bitte i S

Hanna sa...

Fint kök!
Hanna

Eleonora sa...

Hej! Pensér går fin fint ute nu, men skulle det smälla till o bli -15 igen så får man täcka över dem. Jättefint med mixade stolar i köket. Ska också göra så eftersom att två av stolarna vi har nu har börjat spricka, igen, även fast vi limmat tusen gånger känns det som. De var billiga och kvalitén är där efter :-) Ha det gott, kram Eleonora

Annas skattkammare sa...

Hej Susanne! Jag tycker det är super-snyggt när stolarna är lite olika! Nummerplåten var så cool!
jag har inte påskpyntat alls förutom min dörrkrans jag knåpade ihop härom dagen.. Så kommer man utifrån ser det kanske ut som jag har ett påskpyntat hem! =)
Kram /Anna

Les Cotrions sa...

Nice work you made! I like diffent chairs...much more unusual!!!
Warm hugs
Vale

Malin sa...

Hei!!

Sjarmerende og koselig å blande stoler!
Nydelig kjøkken!

Hit kommer jeg snart igjen:)

Klemmer Malin

Gårdsromantik sa...

Nja ... här uppe är det nog tveksamt ... men ni har ju nästan sommarvärme!

Vilken underbar nummerskylt!

Kram Maud

rosenskära sa...

Äpplena har verkligen inte fallit långt från päronträdet i er familj, de är också fantastiska sakletare!
Ser att ni har en PH-lampa i ert lantliga kök och det passar ju alldeles utmärkt. Har velat ha en i sisådär 25 år nu, men så smått börjat fundera på något annat, man ser ju så många andra alternativ i bloggvärlden...

Kram/Lena

Anette sa...

Vad fint med stolarna, jag gillar när det är olika stolar. Penseérna klarar sig men man får ta in dom om det blir allt för kallt.

Kram Anette

annashusidingtuna sa...

Så fint med olika stolar, ger liksom lite karaktär.
En sådan snickeboa skulle gärna min son få ha så jag kunde få gå där och hitta lite sköna och roliga grejor.
Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

Jo, mina står där ute så fint, så fint. Fast jag bor ju lite längre söderut förstås. Du har det så fint där i ditt kök Susanne! Det ska bli så spännande att komma upp till din loppis i sommar :))

Kram Jenny

Lilla Trollbacken sa...

Hallo Susanne!
Visst är det charmigt med olika stolar runt bordet. Det har vi oxå!
Brukar få lite kommentarer om det!
Jag har penseer ute nu, går alldeles utmärkt!
kram
Gabrielle

Kamomilla sa...

Snyggt med olika stolar! Vi har också bytt om lite, måste ha såna som är utan kanter, då vår valp tillbringar dagarna i köket och tuggar på ALLT... :)

Du är inte ensam om att inte ha pyntat. jag har bara sått lite påskgräs inget annat. man hinner ju inte...
Suck. Tänk om dygnet hade lite fler timmar...

Det vita dårhuset sa...

Tjenare =O))
Nog såg jag dig allt! Var svårt att se genom de skitiga rutorna bara...***fniss***
Inte var din bil skitig heller.. Då ska du se våran ;-)

Gör som mamma och pappa.. Köp tjejen en moped =) Det var inte ofta dom behövde skjutsa mig någonstans efter det..
Älskade att åka på moppen!

Ha det underbart och hoppas att foten och axeln hålle sig till det bättre!
Kramar Erika

jane sa...

The mixed matched chairs look really nice. I love that idea! :)

Mitt hem är min borg sa...

Så fint med den udda stolen i köket.. Blir lite mer intressant ibland med något som sticker ut lite från resten..
Visst vill man bara vara ute nu och fixa och dona.. Härligt..

Ha det gott!!
Kram

Fias Drömmar sa...

Hej..
Jättefint ni har det!!
Lätt att drömma sig bort.

Ha en fin påsk.
Fia

Bomhus Blommor sa...

Hej!Plantera penseér men ta in eller täck över om det blir för kallt! Om dom står kallt kan dom för tillfället se ganska ledsna ut men dom tar sig snabbt om du tar in dom...
Sara

Mamma C sa...

Det blev en fin mix med stolarna tycker jag. Visst kan man plantera penseer nu. Dom klarar några minus grader.
Kram Mamma C

Engelska Villan sa...

Hej Susanne!
Jag tycker att det är jättecharmigt att blanda stolar sådär, jättefint blev det!
Visst har man så storslagna planer för trädgården såhär års... Men vips var det för sent att förså och hoppsan, ingen idé att så ute längre... Jaha, så var det dags att sätta lökarna i jorden, jag som hade tänkt plantera lite perenner i år. Och sådär håller det på. Men drömma är ju härligt!
Kram till dig/ Anna

Millygarden sa...

vacker vy ifrån ditt vackra kök! härligt med flera fönster som släpper in vårsolen! Den kan vil verkligen inte få för mycket av nu!


Kram Marina

Skatan sa...

Här är det väldigt opåskigt. Lillan gör pynt på förskoland...det räcker långt för mig! Och ja, lite björkriskransar pryder olika delar av skatboet. Det hör ju liksom till...

Blandade stolar älskar jag. Så har jag i köket. Olika varianter från sent 1800/tidigt 1900 som har målats i en förenande färg. Det ger charm!! Snyggt också med den grå mitt i alltihopa!

Jag försökte lista ut ditt efternamn och adress för att skicka en liten grej. Det gick så där. Jag fick ett paket i retur idag...fniss! När du har tid och möjlighet får du gärna mejla mig din adress. Använd då gärna adressen lillaskatan@live.se Jag har lite bättre koll på den.

HOppas allt är bra med dig. Nu skall jag gå och koka en kopp te och därefter tror jag det blir march i säng! Jag är så trött idag. Märkligt att våren både kan pigga upp och trötta ut på en och samma gång.

Nu slutar jag svamla.

Godkväll.

Anna Skata

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken läcker bild med krukorna och fjädrarna och en sån fin grå stol där i mitten!

O ja, penséer klarar sig toppen, några minusgrader och även om de blir översnöade, de bara ruskar på sig och hämtar sig: ) Mari.

kardemumma sa...

Du visar alltid så underbara bilder.
Denna påsk har jag pyntat mer än vad jag brukar.
Jag har hittat ovanligt mycket fina påsksaker.
Vi hoppas på härligt påskväder så våra penséer blir glada!
Kramar C

Lauras gård sa...

Vilket vackert skåp du har i köket! Du har säkert en massa snyggt porslin i skåpet också... Jag köpte penseer här om dagen och de verkar fortfarande vara vid liv trots minus på nätterna. Kram Stina

Rummet för välbefinnande sa...

Nej, vet du - jag har heller inte fått till något påskigt hemma hos mig, men jag har i alla fall lite påskkänsla i butiken.... Det är ju alltid något *ler*
Nu ska jag packa ihop mina saker och gå hem för dagen, eller kvällen kanske man ska säga.
Ha det fint Susanne!
Kram Mia

Hem och Lycka sa...

Underbart möblemang du har, gillar alltsammans!

Jo visst kan du köpa penséer men håll koll på temperaturen bara. De klarar nån minusgrad men blir det mer får du ta in dem över natt.

kram

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Susanne! Ser så fint ut i ditt kök, charmigt att blanda stolar så där. Jodå det går att ha penséer utomhus nu, de klarar ett par minusgrader. Jag har planterat flera krukor redan ute. Ha en fin dag, här i blekinge ösregnar det idag, trist...men förhoppningsvis blir det fint till påsk får man hoppas :-) Kram Paula

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint..jättefint att bland olika stolar så där..
Och en gammal nummer plåt skulle jag också vilja ha..
Jag har Påskat till det färdigt här hemma, kika in sen så får du se lite hos mig.
Ha det gott
Kraam Anette

Tankar tar tid sa...

Smakfullt som alltid ... du måste ha det i blodet *ler*

Penséer klarar några minusgrader så det blir nog inga problem.

Jag har haft mina ute i ca en vecka men tagit in dem om jag trott att det skulle bli för kallt.

Kramar Christina

Tulipa sa...

hej!
Så charmigt det blev med köksstolarna!

Och tufft med skylten, onekligen perfekt när man kan fynda i barnens gömmor!!!

Köp nu pensèer och skydda dem om det smäller till och blir massa minusgrader...

Kram Mariette

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Penséer går fin fint att ha ute, de tål lite frost. Jag har planerat i helgen som var =)

Glad Påsk!
Kraam från Benita

Amanda sa...

Vilken underbart fin blogg! Superfin.

Kolla gärna in på min blogg:

amanda-bloggen.blogspot.se

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin