tisdag 10 juni 2008

Vi har hamnat i blåsväder...

Var tog det fina vädret vägen... Här stormar det så man nästan far omkull på gården. Vår loppis blir i år i ett stort partytält och där inne har blåsten verkligen haft party nu!! Massor med prylar som gått i kras, men vad gör det. Ingen kom till skada i alla fall. Det var bara materiella ting...
Mest synd om Alice som pysslat och gjort så fint där...

Tjuvade en gammal trälåda ur sambons garage häromdagen (läs lånade). Hi,hi...


Det var en så bra storlek på lådan och läcker text förstås. Perfekt att ha alla våra udda silverbestick i. Lätt att slänga med ut i trädgården till sommarens alla grillningar... Den blåser garanterat inte iväg i alla fall!! *fniss*

Blåsiga kramar från Susanne till er alla!!!

52 kommentarer:

timelesshome annika sa...

Jag som bott i New york blir alldeles till mig när man ser den snygga texten.Tyckte det var gulligt att din sambo hade den i sitt garage och att du nu har den, Eftersom bon ami betyder kär vän på franska.
Ha det gott
Annika

Mamma C sa...

Det verkar blåsa i hela landet. På vår baksida ligger stolar och bor huller om buller. Synd när Alice hade fixat i ordning där inne i tältet. Snygg låda du har lånat ;-)
Kram mamma c

sabina sa...

Va söt den lilla trälådan är! Den ska du va rädd om!!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken fin liten låda!! Jag fullkomligt älskar gamla trälådorlådor med text på!
Här blåser det också som sjutton :)
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Jättefin låda !!!

Här i Skåne blåser det också...

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Vilken söt låda!!

Här har det också blåst stormar, hua!
Ikväl blir det till att mysa inne för omväxlings skull för det är mulet, lite kyligt och ingen sol..

Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilket härligt, underbart fntastiskt uterum ni har förstår att ni gillar att vistas där det skulle jag också göra.

Här stormar det också så träder ligger, nej men nästan måste nog ge mig ut och ge dem stöd.

Tråkigt med era loppissaker!

Ha´det så gott!
MiaMaria

Annas skattkammare sa...

Ja det var värst vad det blåser, jag och en kompis har varit ute och gått med stavar nu precis och det var tur jag hade dom att hålla balansen med, annars hade jag nog farit i backen!
Stackars Alice som gjort fint och så går det i kras.. Kul det låter med loppis, är det bara ni som säljer eller hyr andra in sig också? Jag har funderat länge nu på att ordna en.. Men det är ju så mycket annat man vill göra hela tiden..
Fin låda du "tjuvat", det är så fint med gamla lådor tycker jag! Ha det gott! Kram /Anna

anna k. sa...

Jag blev också helt förtjust i lådan - och facinerad av namnet! Älskar ju att googla allt och det verkar som om företaget The Bon Ami producerade olika typer av rengöringsmedel och tvålar m.m. Hmm, lite värdelöst vetande men det kliade alldeles förfärligt i mina googlefingrar :D

Håller tummarna för att blåsten lägger dig hos er!

Linneagården sa...

God kväll på Er!
Kikar in en sväng & hämtar lite inspiration & ideér. Vad bra när man finner snygga detlajer i sambons garage. Man kanske skulle kolla i hans snickarbod..

Har ni öppnat loppisen än? Hade gärna gjort ett besök där, men dessa avstånd..

Ha en fortsatt bra & fin kväll/vecka.
Kram /madelene

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ja fyy attan va de tar i å blåser, har ju gjort det i några dagar nu, så nu räcker det.

Jättesöt träbytta du hittade i garaget å så bra det blev med bestik där i!!!

Ha en bra dag!
Kram Benita

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, nog blåser det kraftigt allt.... Himla trist... Här har en massa blommor blåst sönder (mest riddarsporrarna). Sådant gör mig ledsen.

Snygg besticklåda. Fast jag blev ju mest förtjust i den vita kannan. Verkligen fin. Är det en gammal en? (Här önskar jag att du säger nyproduktion ochvilken butik!) :-)

Drar ni igång imorgon kl 13???
Väääntar ju...

Ha en härlig kväll!
Kram Hanna

Jes/Vita villa vila sa...

Här blåser det också halv storm så det är bäst att hålla i hatten :)

Vilken himla fin träbox!

Jes

Majas mammelucker sa...

Tjenixen!
Ja du Susanne här blåser det för fullt..lite otäkt för det ramlar ner en massa grenar man får se upp..Har oxå haft lite uppehåll från bloggningen det är inte prio ett just nu..Jag vill umgås med familjen och ha grillning och mys i trädgården..men det blir ett inlägg då och då..
jätte fin trälåda.. du gjorde rätt som tog in den från garaget...
Hade supergott och lycka till med loppisen..Kramar Maria

spetsar och änglar sa...

Inte tycker jag att det är fräckt, att vilja umgås med sin familj i första hand.Passa på och njut av att vara tillsammans när tid ges...

Här hos oss har det också varit ett tråkväder idag.Regnat och blåst har det gjort.Hoppas på sol och värme snart.

Vlken fin trälåda,inte ska den stå i garaget.Passar mycket bättre där.

Och vilka underbara bilder från ditt uterum.

Kram Heléne

Körsbärsgården sa...

Hej!

Instämmer helt. Det har stormat så man nästan farit omkull. Nu verkar det ha gett sig och det är inte mig emot - jag tycker det är drygt när det blåser.
Synd på Ert loppis-tält, men som Du skrev - ingen har gjort sig illa i alla fall. Man får trösta sig med det ibland.

Härlig låda! Vad gjorde den i garaget? Besticken måste ju bara ha väntat på att flytta in i den. ;)

Vi har varit och tittat på något som inte flyttat sig i stormen. Sten. Massa sten. Jag tycker om sten och har plockat souvenirstenar på alla utlandsresor. Det har blivit kilon... Nu har vi valt ut och mätt upp kantsten till ett par rabatter och smågatsten till entrégången. Gläder mig tills vi ska fara och hämta det och kan sätta igång att bygga! :)

Kvällshälsning från Karin
...som är sugen på några kanonkulor. Är det några till salu?

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nämen så trist med loppis-sakerna! Här har barnen sprungit runt och räddat badkläderna som gett sig iväg i vinden trots att de satt fast med klädnypor (ja badkläderna alltså inte barnen;)

Vilken härlig trälåda!

Kram Annica

Sara sa...

Här blåser det friskt också! Tänk vad fort man saknar det fina vädret. Synd på loppisen.
Kram Sara

Vecka - Vecka sa...

Ja usch, det är obehagligt då det blåser..
Fin låda!

kram,Lotta

My Lovely Things sa...

Ja här blåser det så att buskar och träd ligger ner..En dörr på dagis slets av och gick sönder..hua..

så trist med partytältet/loppisen..hoppas att ni får iordning det..

underbar låda

kram anna

Anonym sa...

Ovädret med stormvindar och regn har nått även till oss, men jag antar att man får se det som så att naturen behöver en rejäl rotblöta... :)

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej igen tjejer!

Ni har något att hämta hos mig, se efter genast =)

Kram B

Ullis/Leva på landet sa...

Du har väl lånat lådan på obestämd tid antar jag. Jättefin. Vilken otur ni hade med blåsten som förstörde. Här har det också blåst för fullt idag. Nu får vi hoppas att det fian vädret kommer tillbaka.

Kram Ullis

IKT i min vardag sa...

Ja tjoho vad det blåser i trä´na idag! Har gått och varit rädd att det ska flyga något i skallen på mig idag ;-)

Jag har prioriterat familjen, vädret och lite annat så det har varit ganska få besök på bloggen för mig också den senaste tiden. Såg ditt fantastiska, underbara, ljuvliga, otroliga uterum. Loved it!!! Kul att du ska börja sälja lite egna fina grejer på bloggen, ser fram emot det :-)'

Kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej i blåsten. Vilken underbar gammal låda, tänk vad man blir lycklig av gamla små ting. Nu väntar jag på regnet, annars blir det så gult i gräset. Ha det gott. Kram Pirre

hemtrevnad marie sa...

Ja fy vad det blåser!!
Här har grenarna på våra stora lönnar ramlat i backen flera stycken....krukor har blåst ner från bord och gått i kras, stolarna for hejvillt på balkongen...och blommorna ute ser bedrövliga ut!!
Så tråkigt att det blåst sönder grejer i tältet... när Alice pysslat och donat!!!
Kommer du att visa bilder från loppisen...himla nyfiken vet du...det var ju meningen vi skulle upp i början av Juli....och sen i mitten ,vid auktionsveckan...men nu blir det fler dagar vid auktionsveckan istället, så vi får hinna med både barnens grejer och våra(loppisar och auktioner!), fick ingen barnvakt...
byttan var såå fin!!
hälsa Alice!
kramis

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Kjempe fin boks, med super koselig tekst!
Er helt forelsket i uterommet deres (ref. bildene i forrige innlegg),-utrolig vakkert!
En bekjent av meg har et liknende uterom med bla et lekkert stort kirkevindu,spa/boblebad og en stor gammel fransk jernseng til late dager (bilder derfra har vært vist i Vakre Hjem) Jeg får den samme deilige følelsen av å se på dine bilder, som når jeg besøkte henne*s*

Granne med Selma sa...

Här har det också blåst idag - rejält! Älskar gamla lådor... man kan ha dem till så mycket - allt blir vackrare jämfört med att slänga ner besticken i en plastlåda! Det mesta är väl kanske finare än plastvarianter...;-)
Skulle gärna vilja besöka er loppis om jag bodde närheten...
Kram sussie

Kalkstenssommar sa...

Lycka till med loppisen!!!

kram L

Inspiration i vitt sa...

Hej: Vad kul att just jag kunde inspirera dig med min medelhavsrabatt.
Kan fortfarande inte se mig mätt på ditt förra inlägg.
det var såå fint.
Lådan var ju söt och praktiskt.
Visar snart bilder på vad jag köpte i Danmark.
Kram på dig/Ingela B.

Anonym sa...

Jaa jisses vad det blåste idag, som jag skrev till Jeannetes hus idag var det riktigt bloggväder eller skulle jag skrivit blåsväder ;)

Fin låda !

När ska ni börja loppisen?

Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin liten låda..vilken tur att du hittade den och tog in den..den gör sig så fint där på ditt bord.
Så det blåser hos er..inte roligt..men det blir nog bättre snart..
Ha det så bra Kram Anette

Ann-Catrin sa...

Hallå där i blåsten... ja du här blåste det rejält igår.. hatar blåst jag!!
Så kul med er loppis.. tänk vilka guldkorn man skulle kunna finna där..
LYCKA TILL och hälsa Alice!!

KRAMAR A-C

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej igen Susanne!!!

Skönt med lite regn faktiskt... Fast tio grader... Njae, det var inte lika skönt... Men det hinner väl öka under dagen.

Nej, jag har inte öppet i butiken imorgon. Vi har stängt den här veckan. Men nästa vecka så!!! oppas på att få se dig där framöver!


Ha en bra dag!
Kram Hanna

sabina sa...

Jag är så nöjd med mitt träd! Jag vet faktiskt inte hur stort det blir men hos en av mina släktingar har det blivit nästan lika stort som deras äppelträd. Beror kanske på hur de trivs?

Gårdsromantik sa...

Men vilken underbar låda - klart att den skall vara i köket!

Kram Maud

Les Cotrions sa...

Hi! What a beatiful wooden box! A good idea for cutlery!
Have a sunny day!
Vale

mig & alice sa...

Hej vännen.

Åhhh, inte har väl er loppis börjat ännu?? Du lägger väl ut här på bloggen när den drar igång,va?

Förstår att det blåser extra mycket ute hos er där ute på slätten ;-).

Vilken läcker låda du hittade!! Passar perfekt till ändåmålet.

Jag kommer iallafall när ni öppnar :-).

Kramar i massor
Melinda

Hagbacken sa...

Åh vilket underbart uterum...det var det finaste jag sett på länge!!

Hoppas ni inte blåst bort än!!

Kram Linda

ängeln i vitt sa...

Jädrans blåst. Himla fin låda, det är bra att kunna låna :=)

Kram Carina

atmosphere sa...

Hej Susanne & Alice,
Förstår precis att du inte bloggat så mycket när det var som finast. Man måste njuta av det fina vädret när det bjuds.
Har haft en riktig blogg-torka själv. Men nu har vädret blivit lite sämre (mer vanlig svensk sommar) och då finns det lite tid över igen.
Vilket uterum!!! Så fint. Lite annat än när man som vi bor mitt i stan. Men det har ju sin tjusning det också.
Kramar,
ingrid

Anneli sa...

Hej på er, S & A!

Klokt av er att ta vara på de soliga dagarna - nu är det redan över för denna gång...suck!!

Din sambo har då underbara skatter i sitt garage...låna på du som kan...*fniss*

Pallen du fyndat till ditt uterum är...sååå skön! Älskar färgen och formen!!

Ha det skönt - snart är värmen tillbaks och då ska vi åter njuta, eller hur...?

Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

En underbart vackert trälåda för dina bestick och så fin kanna!!! Mari.

ColonialEast sa...

Tack för den underbara vinsten - vindspelet!! Det landade i min brevlåda idag och jag blev jätteglad. Ska ut och hänga det i vår ek i morgon. Eller kanske i uterummet. Har inte bestämt ännu. Du får kika in i bloggen så får du se :-) Är jätteroligt att ha något konkret från bloggvärlden här hemma hos oss. Tack snälla Susanne för att du skickade den fina vinsten till mig! Stor kram!!!

ColonialEast sa...

Glömde bort att skriva att ditt uterum här nedan är helt sjukt underbart. Hur fint som helst! Hur får du till det så där fint!!!

Millygarden sa...

Hejsan Hoppsan!

Så flitig du varit! här har det jobbats hårt med trädgården! och Jättefint blev det...vilken lycka att få tag på gatsten! så himmla snyggt! Vilken drömm att ha ett så fint uterum! Susanne jag säger då det! du är en klippa på inredning... suck va fint du gjort...skåpet, matplatsen, sängen ja allt är så genomtänkt och fint!!

Kramis/
Marina

En inredoholic sa...

Så fin!!!! Underbara bilder!!


Kram o ha en trevlig helg!
Jannice

My White Cottage sa...

Jag kan säga att här nere på Österlen blåser det också stormvindar! Inge kul alls... Barnen och jag har ju sommarlov nu och vill bara mysa nere vid stranden! Hoppas det varma, sköna vädret återkommer igen!

Ha det gott! Kramar Jenny

Vitt är vackert sa...

Ååå en sån fiin låda!!!!

Kram Ellinor

vosgesparis sa...

zink baskets and olive trees are one of my favorites ;))!!!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja usch så trist då det blåser! Ja och skulle det bara vara det...men vi har så kallt här också. Just nu i kväll...ooops natt =) är tempen nere på 2.5 grader...brrr!

Lådan där var helt underbar!

Kramisar Anita

Anonym sa...

Åh, vilken söt liten låda! Är det orignal? :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin