tisdag 24 juni 2008

Får vi fresta er med lite gubbar!



Tänk bara vad vackra dom är... och framför allt hur goda dom är...



Så här års försöker vi äta jordgubbar så ofta vi kan...

Även på sommaren kan det vara mysigt med lite ljus. Speciellt en blåsdag dag som i dag. Att sätta värmeljus i små gräddkannor känns lite somrigt...
Barnen tar gärna en skvätt gräddmjölk på sina gubbar..

Mmm...mumsfilibaba!!!

Har varit dålig på att besöka er andra den senaste tiden... Har lite ont om tid just nu, men jag tänker på er alla och blir så jätteglad för alla goa kommentarer...

Jordgubbskramar //Susanne

28 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Jättefina bilder. Jordgubbar är sååååå gott, synd man inte kan äta det året om.
Kramar Malin

Sofie sa...

Åh, vad du frestas! Det är ju så väldans gott med jordgubbar och grädde. Man tröttnar aldrig.

Vad sött att sätta ljus i gräddkannorna! Hoppas att du har haft en trevlig midsommarhelg! Kramar, Sofie

Jenny Oak Fae sa...

Mmmm...gott !!!

Önskar bara att jag tålde att äta fler än 3 per gång bara...annars får jag ont i gallgångarna...inte så kul! Får trösta mig med smultron nu, och hallon senare..!

: )

Kram, Jenny

<3

Inspiration i vitt sa...

Mums får man smaka lite?? Härliga goda sommar foton du tagit jätte fint.
Kram på dig/Ingela B.

Ullis/Leva på landet sa...

Visst frestas du, men det får du gärna göra. Gillar också jordgubbar. Det är ju så somrigt. Härliga bilder.

Kram Ullis

Living by Milla sa...

Jordgubbar ÄR sommar och underbart gott! Vi gör mycket jordgubbsshake så här års och det går hem hos både vuxna och barn, mums!

Kram på dig!
Camilla

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Oi, ¨så deiligt det så ut ! Jag elskar gubbar !

Ulli sa...

Visst är det gott med jordgubbar! Vilka fina bilder.

Ha en bra dag!
Kram Ulli

mig & alice sa...

Vackra bilder på jordgubbar är det svårt att se sig mätt på, nu blev jag ju sugen ;-).

Precis den där gräddsnipan har jag också, tack för tipset :-).

Kika in till mig om du hinner för att tävla lite.

Kramkram
Melinda

Körsbärsgården sa...

Jordgubbar är sommar och massor med jordgubbar är ännu mer sommar! :)
Vi tar en promenad och köper att par liter så gott som varje dag. Barnen (jag också!) älskar jordgubbar och kan inte äta sig mätta på dem. Tyvärr har de senaste rapporterna om att jordgubbarna besprutats upp till 6 gånger förtagit glädjen att äta dem något, men vi kan inte låta bli i alla fall och snart hoppas vi att våra egna jordgubbar mognar. Dom är garanterat obesprutade! :)

Solig, men ganska kall och blåsig hälsning från Karin i Körsbärsgården.

Lina sa...

Mmm så gott!! Och så somrigt! Nu hopaps vi bara på lite sol och värme också!! Ha en bra vecka!

Vit Spets sa...

Ljuvliga bilder! läskande med gubbar i sommartider - det hör som till...
Sött med värmeljus i små kannor...
Kramis
//Siv

Lavendel & Romantik sa...

Hej Susanne!!! Snygga bilder på gubbarna....Jag har svårt att få bilderna att flytta sig dit jag vill och är nog alldeles för otålig tror jag...Men jag får väl träna vidare hoppas att ni har det bra önskade att jag hade tid att besöka er loppis.....Kram/Majsan

Anonym sa...

Så fina bilder - det är ju inte utan att man blir supersugen på just jordgubbar!

hemtrevnad marie sa...

Mmmmm, så sugen jag blev nu!!
Har inte ätit jordgubbar sen i lördags!
Visst är det sött att använda kannor till värmeljus....jag brukar ha sockerskålar.....gillar när saker används till annat än det är tänkt från början.....
ha det gott!
kramis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jordubbar och hallon (och andra bär) hör verkligen sommaren till!

Ljuvligt gott:)

Kram Annica

lottens vita och gröna sa...

oh så ljuvligt gott, skaju ta mi en tallrik med jordgubbar och mjölk!

vet inte om ni hann se på ert förra inlägg,jag skrev nog precis när ni bytte inlägget...så har ni en utmärkelse att hämta hos mig..

vrmastekramen lotten

Stämningsfullt sa...

Mums! så gott det ser ut och väldigt vackert också :) Dessutom i de där fina skålarna som jag suktar så efter!
Ha en bra dag.
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Vad gott det ser ut! Det hade suttit fint för min onda hals... mjuka jordgubbar och tjock fin mjölk! Mmmm...

Annas skattkammare sa...

Åhh nu blir jag sugen på att springa ner till affären och köpa jordgubbar! Ser så mumsigt ut! Ha det gott! Kram /Anna

Vårt lilla hem sa...

Ohh så gott!! Himla läskande bilder också, superfina!

Jag ska snart till mina svärföräldrar och då ska jag köpa med mig jordgubbar :)

Kramkram! Jenny

sommar-rummet sa...

Ser verkligen gott ut, synd bara att dom är så dyra... Men vi försöker oxå äta så mycket det går av denna underbara vara. KRAM

Ann-Catrin sa...

hejsan!!

Men så vackra bilder på somarens guld... jordgubbar är verkligen så gott.. men jag gillar hallon med!

Njuter av dina vackra bilder.. har stått och h´gjort ca 150 små fruktspett idag... och en och annan jordgubbe slank ner faktiskt!!

KRAAM Ann-Catrin

Millygarden sa...

Det där frestar verkligen!! är det ifrån egna landet? Jordgubbar hör verkligen sommaren till mums....så gott!

Ja det blir verkligen längre mellan bloggandet nu....men så är det ju sommar och man vill vara ute istället!
Vi har haft blåsväder sista dagarna så jag håller på med att måla loppis/auktionsfynd.
Ha det gott!
Kram

Linneagården sa...

Hej Susanne & Alice.
Ni har som vanligt otroligt fina inlägg. Bilderna är vackra & lagomt mycket text.
Det är väldans trevlig att kika in här tycker jag.

Ha en bra kväll /madelene

Sara sa...

Vilka vackra bilder på goda gubbar!
Kram Sara

Mamma C sa...

Jordgubbar är så gott. Köpte 2l ikväll, ska göra en tårta med gubbar på.
Kram mamma c

Millas hem sa...

Hej på er!

Ja...det är farligt goda gubbar!

Klockan som du (Alice) visar i förra inlägget är så himla fin! Jag stod och höll i en sån häromdagen, men satte tillbaka den! Varför?! Ja, inte vet jag. Nu när jag ser din fina ångrar jag mig, får väl åka tillbaka ngn dag och se om den finns kvar! :)
Kram Camilla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin