tisdag 17 juni 2008

Litet fynd!

I dag hörde vädergudarna mina böner. Solen har visat sig nästan hela dagen. Vi får väl hoppas att det fortsätter på samma vis veckan ut...

Tyvärr har vi inte hunnit njuta så mycket av solen idag. För i dag var det dags för lite inhandling av matvaror. Då passade jag och Alice på att gå på några loppisar. Några fynd gjorde vi. Bland annat den här...

Vid det här laget vet ni hur förtjust jag är i snören och olika förvaring av dom. Den här hittade jag i dag. Då var den omålad... men inte nu!*fniss*

I morgon har vi vår egen loppis öppen igen! Klockan 14.00 till 18.00. Hjärtligt välkomna!

kram Susanne

39 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin!! Å i vitt blir det ju alltid perfekt...fniss....

Önskar dig och din familj en riktigt skön midsommarhelg! Stor kram! ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Du springer på loppisar lite överallt tror jag. Gulliga saker du hittat. Tycker det är så kul att ni har loppisen öppen hela sommaren. Ska nog fundera på något liknade till nästa sommar.

Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad avundsjuk jag blir... jättefin! Önskar jag kunde komma till din loppis :)

Kram Jenny

MiaMaria sa...

Hej!

Vilket fynd!

Och eran loppis skulle man bra gärna vilja vara på.......

HA´en bra dag!
MiaMaria

marie sa...

Den var ju riktigt fin till snörbollen! Vem skulle inte vilja komma till din loppis?? Så tråkigt att du är så långt bort annars hade jag stått där och trampat nu..ojj vad kul det hade varit!
Kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jasså du, fynd-Fia har varit i farten igen!
Sött är det, och jag måste verkligen apa efter dig med något snyggt sätt att ha snöre på! :-)

Slapp loppis igår jag, när Gubben var ute och fiskade hela dagen utan att fånga en enda en!!! Haha, så bortkastat tycker jag då, men inte han. Det måste ha varit semester...

Vi ses nog redan idag anar jag, mor min ville så gärna titta till eran loppis, så jag offrar mig väl och åker med en gång till.... ;-)

Ha det gott!
Kram Hanna

hemtrevnad marie sa...

Jättefint fynd!!
Målade också nåt trärent igår, som jag just nu visar....tänk vad lite färg gör....fast nu är min vita slut, så det får man snart inhandla igen!
Lycka till med loppisen idag!
Häsa Alice, kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin trådhållare du fyndat och läckert te-inlägg nedan!!! Mari.

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!

Vad skönt att ha handlingen gjord!Jag är på väg för att midsommarhandla nu. Skönt att vara ute i tid med det som går. Det brukar bli ganska mycket att göra mot slutet i alla fall, av någon underlig anledning...

Kram från Karin.

På min gatan i stan sa...

Vilka fynd du gör! Lika ljuvligt som vanligt! :-)

Kram!

LantlivsAnette sa...

Ojj vilken fin snör hållare..och nu när du svingat penseln över den så blev den ju ännu finare..
Ha det så bra Kram Anette

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

jättesööt...
Massa loppisar jag blir lite avis.. här är de mest myronas mycke skräp från 70-80 talet..
kram kram Linda

vosgesparis sa...

what a gorgeus colours in this picture I love the old wooden thinghy ;)

sabina sa...

Vilken söt en!!

Anonym sa...

Hejsan!

Kikar bara in och önskar dig och de dina en härlig midsommar!

Sommarkramar Lena

Annas skattkammare sa...

Vilka charmiga saker du hittat! Som alltid! Ja visst är det fint väder, vet du varför? Jag jobbar nätter och sover på dagarna och när jag sover är det så klart att det ska vara fint väder! =) Hoppas loppisen blev lika lyckad denna gång, jag önskar jag kunde komma, snart! Kram /Anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad kul att loppisfynda!

Kram Annica

H A N N A S - F O R M sa...

Finfina fynd som vanligt!!! Underbara du som oxå älskar att måla om!

Jag ville passa på att önska dig en härlig sommar då jag inte kommer att blogga på ett tag...semestern är snart här...kan inte låta bli att tycka att det känns lite sorgligt att inte ha kontakten med dig och andra kära bloggare MEN snart är det ju höst igen och DÅÅÅÅÅ kommer det ju kännas underbart kul att höras igen!

STOR KRAM du härliga! Du ger mig sån inspiration, Susanne!

K R AM M M
Hanna

My Lovely Things sa...

Hej!!

jaa,,,det var ett jätte trivsamt fynd..
ha det så gott..
kram anna

Mamma C sa...

Du är en jäkel på att fynda grejer. Det var en snygg snöreshållare :-)
Kram mamma c

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Susanne,
Men å vilken söten liten snörehållare :) Du kan då hitta de verkliga gobitarna! Jättefin blev den!

Önskar dig & din familj en jättefin midsommar!

Kram Jes ♥

Linneagården sa...

Fint!
Allt du tar i blir ju så BRA!
Jag hade nog inte sett det "fina" med den omålade trådhållaren innan färgbytet...

Hoppas ni får en riktigt trevlig midsommar med allt vad det innebär.
Stor kram från mig i norr /madelene

Anonym sa...

Oj vad praktiskt och väldigt fin den är.....
Men du Susanne.....jag undrar om du gör dina vackra "ordskyltar" på beställning och vad kostar dom i så fall?

Kram Pernilla

Karin Lindström sa...

Hej på er!
Tänk att ni hittar så underbara saker hela tiden. Snörhållaren är helt fantastisk. Jag önskar jag kunde komma på er loppis, kan tänka mig att det är mycket jag skulle vilja ha!

Passar på att önska er en riktigt härlig midsommar med god mat, glada vänner och dans!

många kramar
Karin

Ps jag har en liten sak till er!

Lilla Trollbacken sa...

Vilken tur du hade som sprang på en sån fin trådrullehållare, fin och vit blev den oxå!
Kram
Gabrielle

johanna sa...

Hej
men vad jag skulle vilja vara på din loppis!!!!! Ni visade så mycket fin på inlägget från loppisen....fint fynd ni gjorde idag..Vill önska er en riktigt mysig midsommar!!!
Kraaaam

Lilla Trollbacken sa...

Hallå igen!
Schablonen är köpt på panduro och är en alfabetsschablon!
Hm, borde vi inte gå och lägga oss snart! visst är det svårt att slita sig
Kram
Gabrielle

White Season sa...

Vad fina bilder med thé nedan...såg så friskt och gott ut... och snören så alltid så dekorativt.
Kram till dig och Alice, trevlig midsommar!
Kram Malin

MormorRuthsAnn sa...

Vilket fint loppisfynd, den var säkert fin innan...men den var absolut superfin vit! Saxen är superfin den med...mycket super här ;)...men det är det alltid här hos dig, du trollar tycker jag....du vet jag älskar allt du visar!

Kram, ha en underbar midsommar...ser mig dig med familj i ert underbara inredda uterum...
Ann

lottens vita och gröna sa...

hej vännen, har ju sånt huvudbry över min dator, hade jag varit hetare i tepramentet så hade datorn åkt ut...försöker mig på ett inlägg innan nästa nedläggning...

din loppis måste ju var den bästa...vad fasen, man skulle ha en tidsmaskin som bamse och bara förflytta sig, hihi!

du, susanne måste säga att din och alices blogg är en bland dom ljuvligaste!
varmastekramen lotten

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vad fin din snörhållare blev med lite vitfärg och sandpapper! Läcker! Vad spännande med att göra eget te, får testa, men har inte allt - det kanske blir gott ändå.
Ha det så bra och trevlig midsommarhelg från Kerstin

Ann-Catrin sa...

Dina fynd.. ja de är alltid något extra...

Loppis idag..härligt!

jag längtar så det gör ont till Dalarna.. först gången på säkert 20år vi inte firar där... dags att skapa nya traditioner.. men det svider det gör det!!

Åker up 2 veckor i juli!!

jag vill önska dig en alldeles underbar midsomar kära bloggvän!!
till dig och de dina!!

STOR KRAM Ann-Catrin

Sara sa...

Hej
Tittar in och önskar er alla en jättefin midsommar.
Kram Sara

Sofie sa...

Hej hej! Skulle så gärna vilja komma och titta på erat loppis! Men det är ju en bit o så jobbar man ju jämt nu på sommaren då man bara är vikarie! Ha en skön sommar!! Kram :)

Anonym sa...

Hej!
Är dålig på att kommentera men tittar in på din blogg ofta!
Härlig inspirationskälla och en stund att bara drömma om inredning och ideér, tack för att du delar med dig.
Trevlig midsommar!

MVH Karin
http://skattkammaren.tradgardsblogg.se/

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne & Alice!!!

Har inte tittat in till er på ett tag, det har inte blivit så mycket bloggande på sistone...

Oj vad mycket härligheter...snören är nåt som jag också gillar och snörburkar, snörkorgar och snörhållare av andra slag :)

Oh vad mysig er uteplats är..jättehärlig!

Kram & ha en fin midsommar!
Mia

ängeln i vitt sa...

Tänk om jag ändå kunde komma till er loppis...suck..

Trevlig midsommar

Kram Carina

mysiga heestrand sa...

Ha en skön midsommar önskar
Marita & Camilla i Heestrand
Tyvärr är det lite långt att åka på loppis, annars hade vi kommit
Kram

mig & alice sa...

Ville titta in och önska dig en riktigt trevlig midsommar!

Kraaam Melinda

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin