fredag 27 juni 2008

En sommardag!

I dag har vi haft sommar!!! Underbart! Hade nästan glömt bort hur det känns...Hi,hi...


Nu blommar alla rosor för fullt. De framför trappen har så många blommor att de nästan blir liggande. När man kliver ut på trappen är doften helt underbar...


Nu har det börjat snöa rosblad här och var. Tycker det är vackert på något sätt.Ett tag i alla fall. Innan det blir allt för skräpigt...*fniss*




Det här är en polstjärnan ros. Tänk att en ros kan växa så enormt på bara två och ett halvt år...




Eftermiddagen tillbringades här på soffan...

Lite vardagsnjutning måste man unna sig ibland... Här, bubbelvatten med is och citronmeliss. Läskande...

Till det, favorit godiset frysta mangobitar...




Pricken över i... Nya Lantliv! Vad mer kan man begära en härlig solig eftermiddag...



Trevlig helg önskar vi er alla!!! Hoppas solen fortsätter att värma upp oss hela helgen!!!

Kramelikram Susanne & Alice

43 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar dag du har haft!

Så trevligt och vackert att sitta i din fina soffa o bara njuta av sommaren...

Hoppas värmen kommer hit med snart.

Ha en trevlig helg, kram pia

Granne med Selma sa...

Hej!
Kul att kunna besöka dig igen!
Vad härlig snurrpallen blev! Härligt sliten har du fått till den:-)
Gillade hur ni lagt stensättningen vid rosen vid trappen... det var så fint med krattgruset om gick emot på det där sätte... Inspiration! Tack!
Kram Sussie

Galleri Hönshuset sa...

Det ser ut som om du har haft en härlig dag, fina bilder. Jag är ute efter ett litet pelarbord, har du en sån på ditt loppis? Ha det gott. Kram Pirre

Hanna i Det stora grå huset sa...

Visst har det varit underbart väder idag! Men jag såg att det skulle bli regn imorgon... (Glädjedödare va?!)

Underbara rosor ni har... Sååå vackert! Förstår om det doftar alldeles underbart!

Och töstig blev jag när jag såg dina bilder... Jättefina...

Ha en underbar helg nu, hela gänget!
Kram Hanna

timelesshome annika sa...

Hej !
Det ser helt ljuvligt ut ,rosenbusken vid farstu kvisten är verkligen pricken över" i et" Där skull jag vilja sitta och njuta av rosen doft och läsa en tidning. Det ser i alla fall ut som om du tagit vara på denna ljuva sommardag. Tack för att du bloggar i semester tider.
kram Annika

Lilla huset på prärien sa...

Vilka härliga rosor! Själv funderar jag på att investera i några stora, fina rosor. Vita... som jag ska ha mot en stor trävägg som behövs "piffas" till. Några bra tips?

Kram Jenny

Jenny Oak Fae sa...

Ljuvliga bilder...ert hus är så vackert!

: )

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

<3

Living by Milla sa...

Åh, så ljuvliga rosor,kan riktigt känner doften, mmm !

Hm, såg i kväll på vädret att det ska bli regnskurar hela helgen..whaa, man kan bli galen !!!

Ha en härlig helg ändå!
kram Camilla

Solsjö - Under en vind sa...

Såååå fina bilder från er somriga trädgård!

Önskar dig en skön helg! Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Visst ahr vädret varit underbart. Det har ju till och med varit varmt. Vilken härlig trapp du har. Avis på dina rosor, så härliga.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Cilla sa...

Vilket härligt väder ni haft! Hoppas det håller i sig och fortsättr söderut.
Kram cilla

Anonym sa...

Så fint hus ni bor i. Kan nästan känna doften av alla fina rosor ni har runt ytterdörren. Så mysigt att ta in bladen och låta dom torka framme i en vid skål,ett härligt popperi. Kan tänka mig att dagen inte kan bli så mycket bättre en att läsa Lantliv där på din ljugarbänk vid dörrn´. Ha det så gott Marie i Skarpnäck

Hur går det med loppisen?

me and alice sa...

Hej Marie i Skarpnäck!
Tack för dina härliga kommentarer...
Ska testa att torka rosblad! Tack för tipset! Loppisen håller på för fullt. Öppet varje Onsdag och Lördag. Ha en trevlig helg!
kram Susanne

hemtrevnad marie sa...

Nej , vad mer kan man begära ...jag ser att allt finns och lite därtill som gör en salig av lycka!!
lantliv har jag iallfall fått, och ska läsa den snart....men vädret har då inte vart till sin fördel häromkring, Guben tillochmed tände i öppna spisen i kväll....så inte har här vart sommar iallfall...
ha en härlig helg & hälsa Alice!
kram

Ingrid sa...

Hej igen! Ni har alltid så fina bilder...Jag älskar att besöka dig och Alice! men trevlig helg på Er.

lycka till med loppisen =) !

hälsningar Ingrid-

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Rosen...wow!!! Vilken växtkraft!! Imponerad! //Linda

LantlivsAnette sa...

Åhh vilka underbar ljuvliga bilder..sommar känsla !!
Idag skiner äntligen solen här också, det har regnat nu i flera dagar..men idag !! Åhhh vad härligt med sol..
Ha det så bra kram Anette

Ellas Inspiration sa...

Åh va härligt somrigt det ser ut! sÅ FINT ni har det!

Ha en riktigt härlig helg!

Kram Karin

My Lovely Things sa...

Åh vad härligt att ni har fått värmen till er..

Värmen skule nog komma till veckan hit till oss på västkusten..

så trevligt med alla roser och ert hus är så fint..
kram anna

Lila sa...

Oh, så härlig entre ni har. Jag bara ryser. Visst är det lika roligt när nya tidningen kommer:)

Kramis Lila

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det där såg verkligen härligt ut!
Ni har det så fint!
Vilken vacker entré till huset ni har!
Ha en bra dag.
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh så härligt det ser ut. Jag tackar inte nej till att slå mig ner i soffan en stund:)

Kram Annica

vosgesparis sa...

I have the same yasmin... it is so sad to see the beautiful white leaves falling on the ground because of the wind and rain...

På min gatan i stan sa...

Härligt! Vilken fin framsida! :-)

Kram!

eva sa...

åhhhh vilka härliga bilder....ja sommaren är en härlig tid...fin blogg du har/kram eva

Anonym sa...

Vilka härliga rosor och underbar veranda ni har

Njut av solen
Kram Lena

sabina sa...

Jättehärligt inlägg du gjort!

Lilla Trollbacken sa...

Mmmm, vilka underbara rosor du har. Mina har också börjat slå ut det. Man bara njuter!
Ha det fortsatt bra!
Kram
Gabrielle

Millygarden sa...

Hejsan!

Vilken härlig bro/veranda ni har ser så himmla mysigt ut..så jag förstår att ni haft det också och med stor SOL. Du sa polstjärna? Jag är i planeringfasen för vilka blommor som vi ska plantera hos oss..jag vill ha en snabbväxande ros som ger rikligt med vita rosor! Ska ha er ros i tanken när det blitr daggs.

Trevlig Helg!
Kram Marina

Anneli sa...

Vilka sköna planteringar du har vid din farstukvist!! Precis lagom - ser både ombonat och fräscht ut!!
-Och du...jag sneglar här mot mitt fruktfat...ser så himmmmla gott ut...med det där iskalla bubbelvattnet till...!!

Önskar dig en skön helg - hoppas att solen fortsätter att lysa på oss - det behövs!!!

KRAM

Hem T Gårn sa...

hej! tack susanne ,är inne hos dig ofta.kram maria

Anonym sa...

Å så vackert!!!
Roligt att se lite mera av utsidan från ert hus, det är såå fint! Och så vackert med rosorna!
Tack för inspirationen! Jag skulle vilja försöka mig på rosor också!

spetsar och änglar sa...

Helt underbara bilder ;)))))

Kram heléne

Mamma C sa...

Vi har oxå haft en fin dag idag. Solen har lyst och det har faktiskt varit varmt oxå.
Vackert med alla rosor som blommar nu.
Kram mamma c

ColonialEast sa...

Hej Susanne! Vilken härlig dag ni verkar ha haft på verandan. Underbar veranda ni har. Låter kul med loppis också. Önskar att den låg lite närmare. Då skulle jag kika över direkt. Kram!

Kullan Pullan sa...

Hej Suss!
Blev det ännu en loppis-succe igår? Själv hade vi inventering på jobbet och kom inte hem förrän halv tio. Dina rosor är ju såå härliga vid trappen,vem vill inte sitta där och mysa.
Tänk grönt och det blir skönt!
Kram Paula

Tvert-om-tanten sa...

For et nydelig hus dere har - utenpå også! Inni har jeg jo visst lenge at det er fint...

Klem

Evelinas hus sa...

Underbart vacker entré. Mysigt med en sittplats på trappen. Fint med rosen, stenarna och gruset. Åh vad inspirerande.
Ha en bra söndag.
Kram Caroline

Fabrikken sa...

Dette må vel være oppskriften på idyll, eller hva?
Jeg er forresten ny i blogglandia, stikk gjerne innom en dag det passer.

Klem fra nr. 5

mig & alice sa...

Oj, oj vilken njutning att få sitta på den trappen med läskande vacker dryck och senaste lantliv. Jag tror att jag fått en av mina presenter ifrån din loppis :-)...fylld med härlig choklad, mums.

Ha det så gott.

Kramisar i massor
Melinda

Anonym sa...

Vilka underbara bilder du visar.
Vi har oxå haft en underbar sommarhelg, har varit på stugan och sen har jag legat i poolen och svalkat mig, visar bilder på det lite senare i veckan......

UTMANING........

Anonym sa...

My grandpa grew up in a house that looked just like that in Umeo (spelling?). He immigrated to the US in the early 1900s, but we have a photo of his house. Lovely blog!

Catharina Maria sa...

You have a love blog with very lovely photos !!
Rini -- the Netherlands

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin