torsdag 19 juni 2008

Dan före dan...

Tänk att det redan är midsommar... Vädret verkar inte vilja det jag vill, men det spelar egentligen ingen roll när man har så många goa vänner omkring sig...


I dag var vi och handlade det där sista som behövs inför morgondagen. Passade då på att ta en tur till världens snällaste Hanna(i det stora grå huset). Hon har en så fin liten loppisbutik ihop med sin mamma. Den måste ni bara besöka om ni har vägarna förbi...Öppettider och vägbeskrivning hittar ni på hennes blogg. Vi köpte såklart en del helt oemotståndliga små saker...
Vad sägs om den här svarta charmiga saken med härliga broderier på. Bryter av så fint mot allt det vita...
Köpte också ett vackert vitt uppläggningsfat... Vitt gammalt porslin är galet vackert tycker jag!


Alice hittade en sån söt ram till sitt rum. I samma engelska röda färg som hennes järnsäng...



Närbild på den fina ramen...



Oj, det var en suddig bild! Här ser ni i alla fall en liten bit av Alice säng. Hon har målat en charmig pryl alldeles själv häromdagen. Vad får ni se nästa gång. Det vill hon nog visa själv...

Nu önskar vi ALLA en härlig midsommarhelg! Njut nu av sill och potäter...

Puss & kram skumbanan /Susanne & Alice

40 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du varit till Hanna. jag har varit dit när hennes mamma var där. Måste ta en tur dit en torsdag. Fina saker ni hittade. Nu hoppas vi att solen tittar fram här i Dalarna i helgen.
Ha en riktigt bra midsommar!
Kram Ullis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å vad du är gullig!
Tyckte det var sååå kul när ni kom in! Jag glömde hälften av allt jag hade tänkt att säga, men tur är väl det?! ;-)
Hoppas vi ses igen snart!

Det ser verkligen jättefint ut...
Kudden är sååå fin...
Och kul att ramen passade så bra i färg! Alice verkar ju kanonduktiog hon med! Och intresserad! Vad kul det måste vara med en sådan dotter!
Har försökt att "inspirera" mina stora, men det går liksom lite dåligt... Hihi!


Önskar er en riktigt härlig midsommar! Anar att ni får det också...

Jättekramar Hanna

P.s Jag visade väl bak på klockan?

Jenny Oak Fae sa...

Vad fina saker du hittade hos Hanna!

Önskar dig en underbar Midsommar!

: )

Kram, Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Kikar in och önskar dig detsamma!
Många vackra saker du hittat!


Kram Maud

Anonym sa...

Finfina saker du har fyndat av gulliga Hanna....

Ha en trevlig midsommar du med med alla nära och kära.......

Kram Pernilla

Mamma C sa...

Så mycket fint du hittat. Kudden var så söt. Ramen var verklígen matchande till sängen. Ska bli kul att se vad som har målats. Ni ska ha en skön midsommar ni med.
Kram mamma c

Majas mammelucker sa...

Kul dit måste jag ta mig en titt..
Ha en skön midsommar!
Kram Maria.

Stämningsfullt sa...

hej!
SÅ fina saker ni köpte!!
Kudden bryter av riktigt fint :)
Jag tror minsann att Alice har ögon för det vackra! Man kan ju bara tänka sig hur vackert hennes hem kommer att vara :) Ska bli kul att få se vad hon har målat.
Hoppas ni får en bra midsommar!
Kram.

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt att träffas IRL - och på en mysig loppis dessutom. Om jag har vägarna förbi Dalarna ska jag absolut hälsa på er allihop :)

Mvh Jenny

Inspiration i vitt sa...

Wow vilken fin säng Alice verkar ha på sitt rum.
Det blir fint med den nya ramen till.
Tänk att det är så kul att göra loppisfynd,man tröttnar aldrig.
Ditt fat var fint det med.
Kram i midsommar/Ingela B.

Living by Milla sa...

Hej Susanne!
Vilka fynd du gjorde, kudden är så snygg!

Jag är så ledsen att jag inte kunde komma på premiärloppisen men jag var lite "dan-efter". Var på tjejfest tillsammans med mina goa väninnor från gymnasiet kvällen innan så det var inte läge att sätta sig i bilen och köra till Dalarna. :O

Kram på dig och ha en härlig midsommar!
Camilla

lottens vita och gröna sa...

hallå där goaste suss!

här är det bloggföljetong som är mer spännande än tv ju, läste hos hanna att du varit där...blev ju sugen att se ju, såååååå fin kudde!
alice säng är så fin, och lådan där som matchar ser sååååå fin ut!

ha en underbar midsommarehelg vännen!

varmastekramen lotten

hemtrevnad marie sa...

Hej Susanne och Alice!!
Kudden är jättefin!!
Ramen pasade ju ypperligt till Alice fina säng!
Ska bli kul att se vad Alice målat!
Ha en härlig midsommar!!
kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Fjärde försöket.... Hoppas att jag slipper att det står att det är något fel på blogger nu då! *morr*

DU lurade mig nu... Om klockan... *pust!*

Jo, bordet finns kvar. Ett marockanskt te-bord tror jag visst att det är?


Önskar dig en god natt, vila så du orkar "parta" imorgon! :-)

Här har det målats så in i bomben!

Nattikramar Hanna

ColonialEast sa...

Ville bara kika in och önska en härlig midsommar! Önskar jag kunde komma och besöka er loppis. Det är säkert jättefint! Men lite långt. Men vem vet. Kanske får vägarna förbi i sommar. Kram!

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina saker du hittade på loppisen...jisses..
Och den där ramen passade ju perfekt till Alice säng..
Ha nu en underbart fin helg..
Kram Anette

annaslantliv sa...

Vilket vackert fat, ett sånt behövs alltid. Riktiga fynd ni gjort.

En härlig midsommar önskar jag er! Ser ut som vi får sol faktiskt. Underbart!

Kram Anna

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vad fina fynd..

ha en trevlig midsommarhelg..
kram anna

Anonym sa...

Glad midsommar och du/ni har en liten sak att hämta hos mig......

Kram Pernilla

Sagalisa sa...

Oj vad fina grejer,ramen passar perfekt till sängen...trevlig midsommar....Anna

Anonym sa...

Trevlig midsommar tillbaka.....

//Lena

Vårt lilla hem sa...

Oh så fina saker ni fyndat på loppisen! Jg gillar verkligen ramen - såå fin!

Glad midsommar på er, hoppas ni får en underbar dag!

Kraam! Jenny

IKT i min vardag sa...

Men vad bra ramen matchade Alices säng! Fina saker ni fyndat hos Hannah, kul att få träffas i verkliga livet.

Ha en underbar midsommar!

Kram

Anonym sa...

Ha en skön middsommar ni med.
Om vädret inte skulle bli som ni beställde så är det väl bara att flytta in det stora härliga uterummet...
Här blåser det och att fira ute är inte att tänka på.
Ha det skönt
Många hälsningar AnnA

PS.: Blir spännande att få se Alice´s projekt. Vad fint det var med stolen, kistan och blomman vid sidan om hennes säng...DS.

Arga Mamman sa...

Glad Midsommar! Hoppas att solen lyser på er i helgen! Kraaam!

På min gatan i stan sa...

Fina grejer du hittat! Ramen passade ju jättebra. Härligt fat!

Ha en finfin midsommar!

Kram! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina fynd du fann i Hannas loppisbutik!! Kudden ser så Dala-aktig ut : ) Och ramen passade ju perfekt i Alice fina rum. Läcker säng och låda med växt i. Trevlig midsommar allihopa! Mari.

Unknown sa...

Hoppas ni har haft en trevlig afton!

Vi hade ömsom sol o regn men trevligt sällskap och god stämmning!

Ha det gott, kram Pia

Millas hem sa...

Sängen, sängbordet och pelargon i en riktigt charmig mix!!
Kram Camilla

Hellen sa...

Det var fina saker du hittat hos Hanna. Ramen var helt underbar. Passade hur bra som helst ihop med sängen.
Kudden var också fin. Påminner lite om svensk sommar :)

Önskar er en fortsatt härlig midsommar helg.
Kram Helen

Sara sa...

Hejsan
Hoppas att ni haft en fin midsommar. Vilka fina saker du fyndat.
Kram Sara

P-lina sa...

Hoppas ni haft en bra midsommar so far.... Själv hade jag det kanon! men idag jobbar jag :-(
Ditt té verkar ljuvligt....måste prova!!


Kram kram

P-lina sa...

Åhh glömde...ramen var jättefin Alice!!

Kram igen

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå igen!

Hoppas att helgen varit lyckad!!!

Titta in till mig och hämta eran välförtjänta utmärkelse!

Kram Hanna

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Tack för mejlet! Jag kommer förbi någon dag när jag är ledig. Ska bli så spännande. Det är alltid lika kul att kika i er blogg!

Å, så mycket fint du hittat vid Hannas loppis. Kudden är jättefin!!
Å, vilken charmig ram Alice fyndat, jättestilig!!!

Hoppas att eran midsommarhelg är skön & trevlig!
Själv så jobbar jag hela helgen, men det är okej, extra betalt då =)

Ha de gott!
Kram Benita

linnea-maria sa...

Vilken vacker kudde! Din dotter har samma känsla för färg och form som du, det är jättefint i hennes sovrum. Ha en trevlig midsommar /linnea-maria

sabina sa...

Härliga fynd!

En inredoholic sa...

Hoppas du hade en fin midsommar!

Kramar in från Skåne :)
Jannice

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Vilka härliga fynd & urmysiga bilder!

Hoppas ni haft en superfin midsommar trots lite skurar :)

Alltid en fröjd att titta in här!

Kram Jes ♥

Peters Projekt sa...

Hejsan!

Tänkte bara i all enkelhet passa på och gratulera Alice på hennes namnsdag.

Alice, grattis på namnsdagen! Om du känner nå´n som heter Adolf, så kan du i din tur gratulera honom ;)

Peter - vars morfar bl.a. hette Adolf . . .

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin