lördag 14 juni 2008

Den regniga loppis Lördagen!

I går när vi hade vår första loppis dag stod naturligtvis regnet som spön i backen. Det regnade i stort sett hela tiden från klockan tio till klockan två. Men tack vare massor av glada och goa kunder blev det lyckat ändå. Vi försökte hålla kunderna varma med en kopp kaffe. Det blev lite av en bloggträff också. För både Hanna i det stora grå huset och Anna frånAnnas lantliv var här... Även flera läsare kom förbi...Vid tretiden på eftermiddagen fick vi se lite blå himmel en stund...


Passade på att fotografera uteplatsen medans det inte regnade. Det ser lite trist ut en sådan här dag när man inte kan ha vare sig dynor, kuddar eller parasoll ute...


Den här spaljen och rabatterna planterade vi för precis två år sedan. Då fanns ingenting framför huset. Bara gräsmatta... Tänk vad det växer på bara två år...
Köpte en sån härlig ört häromdagen! En ananassalvia! Doftar ljuvligt när man tar på bladen. Tack för tipset om teet Sussie. Ska genast prova det! Som växtstöd har jag tagit en del av en skrotad gammal spinnrock. Känns lite roligare än de gamla vanliga växtstöden...

Ha en underbar Söndag! Kram Susanne & Alice...

33 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt att det blev så lyckat trots regn och rusk :) Önskar att jag också hade kunnat vara där.
Så fint ni har det vid uteplatsen! Ser ljuvligt ut utan dynor och parasoll :)
Ha en skön söndag.
Kram!

Mamma C sa...

Kul att det gick bra för er fast det regnade hela tiden. Kul med en liten bloggträff oxå. Ser mysigt ut på er uteplats, fast inte dynor och parasoll finns med.
Ha en bra söndag.
Kram Mamma C

Granne med Selma sa...

Tycker uteplatsen var helt i min smak fastän det inte fanns varken dynor eller parasoll. Det var så FINT!
Kul att loppisen ändå blev lyckad, trots regnet.
Och ditt blomstöd var ju toppen!
Kram Sussie

Jenny Oak Fae sa...

Vilka fina bilder !!!

Kul att loppisen blev lyckad trots vädret..!

: )

Kram & ha en skön Söndag!

/ Jenny

<3

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fina bilder!!! DEt blir som ett eget trädgårdsrum med spaljén och växterna där runtom!

Kul att dagen blev lyckad! Har redan hunnit se vad andra bloggare lyckades fynda hos er, fina saker!

Ha en go söndag! här är det regn och sol om vartannat!

Stor kram!

P-lina sa...

Va synd att det regnade....men kan tänka mig att ni hade det bra ändå i ditt fina uterum! :-)

Skulle sååå¨gärna velat åkt dit...men de tär liite långt bara för att gå på loppis kan jag tycka hehe.

Kram Kram!

LantlivsAnette sa...

Det spelade nog ingen roll att det regnade, din loppis är säkert hur mysig o fin som helst i alla fall...
Vilken fin uteplats ni har , det växer ju så det knakar där...
Kram Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!
Ja , jag säger det igen, det var kanon på eran loppis!
Vädret störde mig inte alls. Hörde många som sa att det var kallt, men för mig var temperaturen perfekt. Jag hade faktiskt feber när jag åkte på morgonen (men vad gör man inte för din loppis!!!), och efter att jag varit där så försvann den faktiskt och kom inte tillbaka!!! Mår mycket bättre, men har tyvärr nästan tappat rösten istället. Till allas förtjusning...

Vilka fina bilder du visar, det är verkligen fint på er gård.
Gillar idén med spinnrockspinnen. Den tar jag gärna efter. Sådana delar som man har men inte vet vad man ska göra med riktigt.

Vi ses snart igen då hoppas jag!
Kram Hanna

Anonym sa...

Åh vad kul att det kom massa folk till loppisen och en gratis bloggträff på köpet det är inte illa det:))

Tycker dina bilder från trädgården är jättefina. Jag gillar gruset, vi har det på vår framsida.

fiffigt med spinnrockestödet.

Må bara bäst
Kram LEna

Husbilsresan sa...

Kul att du fick många kunder på loppisen igår....hade också velat vara där....men jag kommer!!!!
Vilken underbar uteplats du har...hoppas du får många sköna stunder där i sommar.
Det var fint med spinnrocks-pinnen som växstöd.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

White Season sa...

Vilken härlig uteplats och så vackra bilder. Blir så avis när jag läser om din loppis, hade så gärna velat vara där, känns dock lite långt tyvärr. Får vila mina ögon på alla fina bilder i stället. Kram och ha en fortsatt skön söndag, Malin

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilken underbar fin uteplats ni har, fint med växtstödet. Roligt att det gick så bra med loppisen.
Ha det så bra!
Helene

Lilla Trollbacken sa...

Vad tråkigt att det regnade, men det blev säkert lyckat ändå. Vad fin utelatsen ser ut. Kul ide med spinnrocken!
Kram
Gabrielle

Sara sa...

Loppisen verkar ha gått bra trots vädret, kul!
Kram Sara

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker uteplats du har, även utan kuddar och dynor!! Så trevligt att få träffa en del bloggare och att det blev lyckat trots regn, ha en bra midsommarvecka!! Mari.

Annas skattkammare sa...

Härligt att det blev så lyckat trots regnet.. den där värmen och risken för gräsbrand försvann lika fort som den kom.. Så härligt det ser ut på sin uteplats. Fint med grus och spalje och massa fina detaljer. Ha en go söndagkväll! Kram /Anna

Anonym sa...

Hej!
Vad trevligt det var på eran loppis igår. Kaffet värmde gott. ALla grejerna jag köpte blev hur fina som helst i växthuset.Ljuslyktan värmer de känsliga basilikorna på nätterna.Thomas log lite när han såg den stora borren i en kruka (snickare som han är) Ni får komma och inspektera snart.
Kram Sussie
P.S När jag plockade blad till mitt morgonte undrade jag om du gjort
detsamma. Visst var det gott? Jag blandade ananassalvia, svartavinbär, timjan och äppleblad. Sedan lite honung. Mmmm

Malin - I min trädgård sa...

Det låter som en bra loppis! Man blir lite avis, för det låter så härligt! Och så läser man bland andra bloggar som har varit hos dig... Vilken härlig bild förresten på rosen mot den blå himmeln!

Ha en skön söndagkväll!

PS. Utlottning hos mig!

Ann-Catrin sa...

Godkväll Sussa!

men vad skönt att loppisen är avklaras..jag menar premiären är alltid värst..nu kommer det att rulla på som bara den!
Man vet ibland inte vad som är bäst.. superfint väder.. då vill folk vara på stranden eller picknicka...regn.. nej då vill folk inte gå ut!!
lite mitt emellan... det är nog bäst ändå.. gärna störtskur när folk är unne i tältet.. då dröjer de sig kvar lääänge

Underbar trädgårdsbilder... med eller utan dynor.. så härlig!!

KRAAM A-C

hemtrevnad marie sa...

Det är klart att er loppis blev lyckad .....den hade nog inte misslyckats ens i snöstorm,haha!!
Grämer mig bara att jag inte var där!
hälsa Alice!
kram

Useful Art sa...

Vad bra att loppisen blev lyckad, trots regn. Man kan ju aldrig veta vad vädret har för planer. Här i San Francisco är det ganska grått och trist idag, men men man får vara glad ändå :)

Sara

annaslantliv sa...

En bloggträff skulle verkligen vara kul, jag missade den som var nyss för En stockholmsresa kom emellan. Alltid ät det något som krockar känns det som. Är så roligt att få ansikten och röster till texten man läser. Och alla är ju så glada och trevliga, precis som man trott att dom ska vara! Härligt.

Har inte målat min skänk idag, måste fundera lite till. Målade en annan istället, haha.
Visst är det Ikea kudden jag har, den är så otroligt bra, fyllningen är perfekt, fluffar upp sig av sig själv jussom. Bra beskrivning... Ska dit i veckan och då ska jag köpa en till tror jag.

nu ska jag försöka slita mig från datorn för ikväll, det är inte lätt... hihi

Kram Anna

Anonym sa...

Åh vad bra att det blev en lyckad loppis fastän dåligt väder....vad roligt att det kom så många andra bloggare till eran loppis.

Vad fint ni har det på eran uteplats.....Så mysigt med allt det gröna.

Ha det bra
Kram Pernilla

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad synd med regnet! Men vi behöver väl det om det ska fortsätta att grönska! Fin uteplats ni har! Förstår nästan hur den är med kläder på!
Ha det gott!
Eva-Karin/noll54

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Oi, for en flott uteplass ! ja det er virkelig så fint å ha pledd og putar ute også.Men når det regnar går det inte.Her har vi hatt flott sol i hele dag og i har vært på tur hele familien.Så herlig søndag...
Skulle ønska jeg hadde vært på loppisen deres.ha en fin uke !

Evelinas hus sa...

Vilket superbra och rolig idé att ni har loppis en längre tid i sommar. Jag ser ju att ni har hur mycket fina grejer som helst.
Hoppas vädret vänder snart.
Ha en bra måndag.
Kram Caroline

Ullis/Leva på landet sa...

Din ute plats är jättefin och inbjudande ändå, fast du inte har dynor m.m. ute. Otur med regnet, men jag tror att du hade många nöjda besökare ändå.

kram Ullis

sabina sa...

Ni har en underbar uteplats!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag tycker det ser härligt ut även utan dynor och parasoll:) Själv tampas jag med drömmar om hur jag ska inreda vår altan när väl stolparna är utbytta... Många ideér dyker upp i hjärnan vill jag lova:)

Kram Annica

LOPPISLIV sa...

Vad tråkigt med vädret...men roligt att det gick bra ändå...Ja jag säger då det...hade jag bott närmare så hade jag nog tokhandlat..hihi...så mycket fina saker som jag kunde se på bilderna......Härlig uteplats ni har...ser ljuvligt ut....gillar er spalje...sitter och spånar på olika förslag vi ska sätta upp mot grannen så vi får en lite privat sfär utan att det blir för instängt...Ha en härlig vecka...Kram kram Paula

My White Cottage sa...

Vad kul att loppisen blev lyckad trots lite uselt väder! Härliga bilder från er uteplats!!!

Ha en fin midsommarvecka!
Kram Jenny

Lina sa...

Oh så trevligt det låter även om regnet öste ner! Jätte mysig uteplats!! HA en bra dag!

Karin i Villa Grå sa...

Vilka sagolika bilder från er uteplats! Jag sparar dem och plockar fram när jag behöver inspiration, för de var klockrena - det är ju så jag vill ha det!

Vissa av er bloggerskor får till era trädgårdar på ett så oemotståndligt sätt. Jag sparar allt i minnesbanken och hoppas kunna få till det på ett bra sätt här.

Åh - loppisen missade jag! Men Gustafs är inte sååå långt borta, så jag dyker nog upp framöver.

Ha det så bra!

Kram, Karin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin