torsdag 5 juni 2008

En smygtitt i uterummet!!!

Hej alla underbara människor. Vad livet är underbart! Tänk vad vädret kan göra underverk för hur man mår!!!

I går och i dag har vi haft skolavslutningar. Barnen var så fina och somriga. De är nu överlyckliga över att äntligen få ha sommarlov...

Här kommer en liten titt i vårt uterum..
Här ser man det utifrån. Det är gaveln på vår lada/carport. Så fort tiden räcker till ska det planteras olika örter mm utanför...

Här ser man rakt in genom dubbeldörrarna... Ett skåp har blivit vitmålat. Perfekt till förvaring av tex. spel och lite specerivaror, glas mm...


Fler bilder kommer en annan dag! Ha en underbar helg!!


Största kramen! //Susanne

51 kommentarer:

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

For et nydelig rom! Kan tenke meg det blir noen timers kos rundt det bordet i sommer:-)Solen gjør underverker for både kropp og sinn,-det er en fryd å stå opp hver morgen,og kreativiteten er på topp*s* Ha en skjønn kveld!

Beas sa...

Ja, man blir helt ljus i sinnet...underbart!

Något annat som är underbart är ert lilla uthus. Så vackert! Jag älskar exteriören på det.

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

For ett fantastisk nydelig uterom !! Akkurat slik en drømmer om, jeg elsker stilen din !!
Følger med her hver dag jeg.Her er det også sol og sommer fra morgen og kveld, og barna elsker det.
Klem fra Hildegunn

Körsbärsgården sa...

Vilket härligt uterum Ni har! Gillar även golvet, det blir verkligen ute-inne med grusgolv. Hängde Du med? Kanske inte så lätt i värmen. Ska bli kul att få se fler bilder. :)
Vi har just kommit hem efter en underbar em och kväll vid sjön. Sambon hämtade barnen tidigt på dagis och sedan packade vi korgarna och åkte. Tänk, lång över 20 grader i vattnet och bara att ligga i och njuta. Vad jag har väntat och längtat efter det! :)

Nu ska jag gå ut och njuta av den underbara, varma försommarkvällen!
Kram från Karin.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Gud så fint det är!! Där ta man gärna en fika eller ett glas vin ;) kram i solen!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, vad ska man säga, detta är ju uterummet nummer ett, så fint!!! Vackert på både in & utsida! Ha en riktigt skön och solig helg! Mari.

Jenny Oak Fae sa...

Oj...ja det var verkligen ett UNDERBART uterum...minst sagt!

: )

Kram, Jenny

<3

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du. Vädret gör verkligen underverk för humöret. Tyvärr inte lika för de minsta barnen bara.... :-)

Underbara bilder du visar. Så fint uterum...

Sköt om dig och ha en fin helg!
Kram Hanna

Gårdsromantik sa...

Vilket härligt uterum!
Så vackra fönster - den finaste "ladan" skådat.

Kram Maud

Mamma C sa...

Så fint det ser ut att vara i uterummet. Nu väntar man med spänning på fler bilder.
Kram Mamma C

Granne med Selma sa...

Nämen snälla... det är ju så fint att man smäller av! Otroligt inspirerande - som alltid - hos dig!
Vi har skolavslutning om en vecka och jag har sommarlov vid midsommar!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Avundsjuk jag blir på ditt fina uterum, vill också ha, fniss. Du har gjort det helt underbart, så inbjudande.

Ha en bra helg! Kram Ullis

P-lina sa...

Å så fint uterum! När blir loppisen hos er förresten? kommer du att lägga ut det här?

Det kanske blir FÖR mkt folk då iof.... hihihi

Stämningsfullt sa...

Åh så underbart!! Vill se mer, mer, mer!!
kram.

Galleri Hönshuset sa...

Helt underbart. Häftigt med grus. Kram Pirre

Anneli sa...

Hej på dig!!

...jag skulle heller inte ha nånting emot att flytta in i ditt hus...*ler*

Men vad härligt det ser ut i ditt uterum...kan bara föreställa mig hur inspirerande det är att få skapa miljöer där ute...nu vill jag se lite fler bilder...fler vinklar...och gissa vad - jag har 4 st exakt likadana klappstolar...vilken överaskning, eller hur...;)

Ha en riktigt skön helg

Kram

Lilla Trollbacken sa...

Men det ser ju helt underbart ut. Fantastiskt vackert. Är det grus på golvet?
Kram'
Gabrielle

H A N N A S - F O R M sa...

Sötaste du!

Jag tror jag döööör, sååååååå fint...
vill ha
vill ha
vill ha
vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
KRAM
Hanna

TREVLIG HELG vännen!

Anonym sa...

Här är en som är vaken sent..TACK tack tack Susanne för att du visar det helt underbara uterummet! Det ser så fridfullt och härligt ut :) Kram Cecilia

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!Wow..vilket underbart uterum..och vilket vackert hus..dörrarna,fönstren...
Och vilka fina möbler du har där inne..jag sätter mig ner här en stund...
Ha en skön helg Kram Anette
P.s idag visar jag en liiiten kik in i gästrummet,kolla sen...

My Lovely Things sa...

Men åh så mysigt uterum..verkligen vackert inrett.så vackert skåp..ja du kan verkligen piffa och få det fint!!

så härligt med skolavslutningaen..Våra barn slutar nästa torsdag..
ha det så gott..
kram anna

Galleri MochB sa...

Oj vad fint!!! Vitt, Härligt, fräscht och alldeles perfekt... Här kommer ni säkert att njuta massor i sommar!!
Ha en skön helg nu till att börja med. Kram Mia

mysiga heestrand sa...

Hej! Vi instämmer med alla andra, uterummet ser ju helt ljuvligt ut. Hoppas Ni får många sköna stunder där.
Kram
Marita & Camilla i Heestrand

Kristin sa...

Hej Susanne och Alice!!! Vad skönt med sommarlov, här slutar inte skolorna förrän nästa torsdag.

Vilket härligt uterum!!! Jag skulle också vilja ha något liknande. NI har alltid så fint, jag blir lite avundsjuk! :-)

Kram på er och njut i solen!
/Kristin

Thyrasgård sa...

Hej Susanne,
ursäkta usel svarfrekevsn hos mig på sista tiden. Är ute och vattnar till 12 på nätterna för att försöka rädda det som räddas kan av min trädgård. Vilket fantastiskt uterum! Där ligger mitt lilla växthus i lä...
Kram Kicki

Anonym sa...

Men gud vilken underbar miljö! Förstår att du sitter där och njuter på nationaldagen! Kram Karin

sabina sa...

Å, vad härligt det ser ut!

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

så fint ni har det att jag tror jag dånar... allt i harmoni att jag vill hoppa in direkt i bilden och slå mig ner en stund.. fika lite!!

Vädret ja.. vad ska man säga.. Sverige är fantastiskt!!

KRAAM A-C

Fredrika sa...

Sååå underbart uterum. Har sett det tidigare på Spets och snor men man kan inte få för mycket av era saker och miljöer!!! Vad spännande med lite försäljning, jag är sugen på en lampskärm samt en kommer strax och en Välkommen skylt.
/Fredrika

Tvert-om-tanten sa...

Til og med garasjen hos deg er fin, jo...

Så heldige dere er som allerede har sommarlov, her må ungene gå enda to uker til på skolen innen de får ferie... Når begynner skolen igjen, da? Her begynner de i mideten av august.

Klem

Mjuka sa...

Jättefint!!
kram Malin

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Åhh vilket vackert uterum. Ha en fin helg!
Kram helene

Katja - Bag End sa...

I love the red building, reminds me of home (Finland) ;-)

hemtrevnad marie sa...

Det är bara sååå fint!!!
Vilken härlig skir stämning ,,med allt det vita ...och det fina skåpet och klappstolarna!!!
Där mår ni väl gott!!
ha en härlig helg!!
kramis

Millas hem sa...

Mmm, så fint!
Allt passar så fint ihop!
Kram Camilla

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh så härligt det ser ut...

Nu blir jag allt lite avis:)

Kram Annica

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! duuuuu knäsvag är förnamnet...vilket ljuvligt uterum, du har ett trollspö ju! varmkram lotten

Unknown sa...

OJojojojoj Så himmla vackert! Det utehuset fick hemskt gärna stå hemma i min trädgård, ler. Jätte fint verkligen. Kan tänka mig att det blir många timmar där med nära o kära, skoj. Ha en fin lördag! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Englagård sa...

Jättefint både inuti och utanpå. Visst gör vädret underverk, här har varit så fint väder så det otrotligt. Jag njuter av att vara ute och pyssla.
Här har vi skolavslutning på onsdag men måndag och tisdag tillbringas i skolskogen med rollspel om vikingatiden så det blir nästan som ledighet också:)
kram karina

Hem och Lycka sa...

Åå vad fint! Har sett nåt liknande förr eller har du möjligtvis varit med i en inredningstidning nån gång med detta? Hursomhelst, såå snyggt.. kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kan man säga....ert uterum är man verkligen avis på och ett sånt ligger defintivt på önskelistan! Förstår att ni har många härliga stunder där!!

Bloggandet hamnar i skymundan just nu till förmånen för solen, men idag har vi tillbringat hela dagen vid havet så då är det skönt med en inomhus paus....Det är tur att man kan backa tillbaka i inläggen i efterhand och njuta av allt det fina!

Kul att få se en glimt av huset också!

ha det riktigt gott! Stor kram!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

så underbart vackert ni har mvh Maria

Love Your Homes sa...

Hej Susanne och tack för dina vänliga kommentarer på mina inlägg.
Ditt uterum är verkligen trevligt, jag gillar grusgolvet. Fina kontraster. Ha det gott, Ingela

Anonym sa...

Kikar bara in och önskar er en härlig och solig Söndag

Kram Pernilla

Annas skattkammare sa...

Vilket härligt och annorlunda uterum! Otroligt vackert.. Förstår att barnen är glada över att ha sommarlov! Ha det gott! Kram /Anna

spetsar och änglar sa...

Javisst mår man underbart när det är vackert väder.
Åhhhh vilket vackert uterum! Där skulle man vilja sitta och njuta av ett glas vin kanske!Och titta på allt det fina runt omkring.....

Ha det härligt i solen
Kramar från mig/Heléne

Villa Nyhem anno 1918 sa...

oj det var verkligen inte dåligt!! så härligt uterum du visar kram Maria

C De-sign sa...

Vilket uterum!!!!! Såååååååå härligt! (man blir lite avundsjuk...) Vi har skolavslutningar den här veckan som kommer...Ha det gott i sommarvärmen!
Kram fr C

Lime sa...

Ska bli spännande att se resten av rummet! Ja, visst är det fantastiskt vad vädret kan göra med oss. Hääärliga tider!

Ha en skön vecka!

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vilken fantastiskt uterum, helt underbart. Tänk att få sitta där och njuta både i solsken, men även en regnig sommardag, då det smattrar på taket! Jättefint med möblerna och skåpet. Rutade fönster älskar jag, men tyvärr har jag det inte på vårat hus. Jag förstår att du njuuuter!

Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Love Your Homes sa...

Hej igen idag,
det stämmer Susanne.
Stolarna är från Lantlivs reportage och är köpta av Christina som äger den härliga antikaffären á la Carte i Stockholm.
Även om färgerna är knasiga tycker jag mer och mer om dem, gillar att det kommer lite udda inslag.
Ha de bra, go'natt, Ingela

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin