torsdag 6 december 2012

Nu finns det en bloggskola!

 
 
För ett par veckor sedan startade den första svenska Bloggskolan!
Hur kul låter inte det!!
 
En digital kurs som är på hela 90 sidor och 10 filmer som visar vägen till en genomtänkt och lyckad bloggstrategi.
 
 
I Bloggskolan får du mängder av råd och exempel på hur du går till väga för att snabbt öka trafiken och besökarantalet till din blogg, eller knepen hur du kan ta din blogg från hobby till jobb och göra business av ditt bloggande.
 
Det är många av oss som har haft nytta av vårt bloggande och kunnat omvandla det till jobb på olika sätt. Mitt bloggande fick ju mig att starta mitt eget lilla företag som frilansande stylist och även ibland fotograf. Önskar dock att det funnits en liknande kurs när jag drog i gång min blogg i december 2007 när man inte hade en aning om hur man gick till väga...
 
 
Bakom den här spännande satsningen står dessa tre starka kvinnliga entreprenörer tillika storbloggare som
 
 
Frida Ramstedt (Trendenser) och
 
Clara Lidström (Underbara Clara).
 
Här kan ni läsa mer om allt dessa kreativa tjejer har gjort. De startade också sina bloggar från början som en ren hobby, men bloggandet har i dag växt och nu driver de sina egna företag och kan leva på detta!
 
Har ni lite tid så ta och kika in och inspireras av Bloggskolan, jag tror faktiskt att den är riktigt bra!
Inte är det dyrt heller, för 249:- så har du tillgång till kursmaterialet i hela 60 dagar.
 
Tänk vilken fin julklapp kursen kan bli till den som gillar att blogga!
 
Är faktiskt lite sugen själv att anmäla mig! ;)
Kram Susanne

3 kommentarer:

MammaElva sa...

Jag är också nyfiken! Men för mig är just nu 259 kr ganska mycket... Jag får önska mig i julklapp helt enkelt ;)

Ha en fin dag! kram

birgittashus sa...

Hej Susanne!
Verkligen nåt för mig som startade min blogg för en vecka sedan och fortfarande inte riktigt vet var olika saker hamnar när jag skickar iväg eller sparar olika saker.
Din och andras fina bloggar har inspirerat mig.
Kram
Birgitta

underbaraclara sa...

Tack snälla du för att du tipsade om oss!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin